VDSL internet a dostupnosť

Otázka

  • 0

Zdravím , chcem sa spýtať či je možné pripojiť VDSL internet nejakým technickým riešením v prípade že som mimo zóny pokrytia? (podľa mapy pokrytia som cca 50  až 100 metrov od zony .) Alebo je to tak ťažké že to nebude možne zriešiť? Volal som priamo na telekom linku a povedali mi že VDSL ma okruh 700 metrov od ústredne. To znamená že ak som od nej 750 metrov tak musím mať 5x pomalší internet? To je hádam nonsens.
Ďakujem za odpoveď

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

36 odpovedí na túto otázku

  • 0

Rozširovať VDSL vektoringom už začali od 1.4.2016. Rozširovať pomocou mini MSAN sa dá, ale neverím, že sa do toho vrhnú bez uváženia a že to pôjde všade. Po dôkladnom zmapovaní oblastí s klasickým ADSL/2+, bude rozhodovať využiteľnosť v danej oblasti, počet zákazníkov a kopec iných parametrov. Aj kvalita káblov sa podľa lokality mení, neukladali sa všetky naraz v jednom roku. Nehovoriac o majetkovo právnych veciach, len tak zo dňa na deň sa nedá umiestniť skriňa s technológiou, tie pozemky niekomu patria, schvaľovací proces trvá obdobie. Rovnako aj potrvá konfigurácia a fyzické napojenie.

Bez iných lepších možností pripojenia k internetu/TV je treba byť trpezlivý, ja inú možnosť nemám.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

@stookie  never tym taraninam, V 2014tom roku vytrubovali  ze budu VDSL masivne rozsirovat aj do mensich obci, ze budu nasadzat DSLAMi na urovni ulic .... A vysledok, velke *piiiip*. Hranica 700m je tiez len *piiiip* nakolko v Cechach maju tu istu kvalitu kablov v zemi ako mi, tiez ich zakopavali v rovnaky cas a nemaju najmensi problem na vzdialenost 1.3-1.5 kilometra s rychlostami. Ich jedina starost je len ako *piiiip* zakaznika a cista RYZA, nech sa mozu do raichu preliat vsetky prachy.

Editoval Warder

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

pred 2 dnami vysiel clanok  http://www.zive.sk/clanok/113486/telekom-vyrazne-zrychluje-vdsl-internet-az-80-mbit-s-dalsie-plany# 

kde spominaju " Významným obmedzením poskytovania VDSL je vzdialenosť od ústredne. Doposiaľ ho firma oficiálne poskytovala len do 700 metrov od najbližšej, ďalej dávala zákazníkom radšej klasické ADSL/ADSL2+. Podľa Korca sa to má zmeniť: „Pracujeme na riešeniach, ktoré umožnia poskytovanie VDSL internetu aj vo vzdialenosti väčšej ako 700 metrov od ústredne.“ 

dalej pisu ze:

„Aj v tomto roku plánujeme pokračovať v rozširovaní optiky a VDSL do nových lokalít. Keďže technológie musíme posúvať bližšie zákazníkom, využívať budeme aj indoor a outdoor mini MSAN,“ potvrdzuje Korec.

Takze nejaky plan uz asi existuje. Je mozne to konkretizovat?

jeden z diskutujucih tiez polozil otazku:

Bližšie info o tom rozširovaní nad 700m nie je dostupné? Kedy by s tým mali začať s tymi  indoor a outdoor mini MSAN instalaciami?

Dakujem

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Kiežby som sa aj ja mohol tešiť.  Internet 10/1 ako doteraz , po žiadosti o rozšírenie pokrytia a osobnej návšteve telekom centra  žiadna odpoveď na možnosť pripojenia VDSL. Napriek tomu že viem že sa to rozšíriť dá , existuju extendery ktoré predľžia dosah o viac ako 1Km (stačili by teoreticky do mesta kde bývam 2 a je pokryté celé mesto) ale neee oni už nedaju ani cent do infraštruktúry lebo oni potrebuju zarábať ...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline, tešíme sa s tebou :)

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tak konecne po 3 mesiacoch vybavovani a mnozstve reklamacii bezim 2. den na VDSL L. Zatial bez najmensich problemov.

Dufam, ze to tak uz aj ostane a Telekom nechysta dalsie prekvapenia.

 

Na ukoncenie mojho problemu informacia: dnes 20.05.2015 mozem potvrdit absolutne bezproblemove fungovanie VDSL L, (ping: 15ms, down: 19,6Mbps, up: 2,01 Mbps) od 1.5.2015.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Martin Čatloš 

 

Pri reklamacii som argumentoval presne tym co pises vyssie (to ma vtedy este presviecali, ze spomalenie z 20Mb/s na 5Mb/s je sposobene pripojenim novych uzivatelov.)  Na moj argument, ze predsa nemali pripojit noveho ucasnika ak tym poskodia ineho uzivatela som dostal odpoved , ze oni predsa koli tomu, ze ja chcem svoju sluzbu nebudu nikoho odpajat. Mam na vyber alebo si necham 5Mb/s alebo mozem odstupit od zmluvy. Ked som povedal, ze aj ked od zmluvy odstupim nevedia mi vratit ani povodnu sluzbu ADSL 20 MB/s u ineho operatora (kedze pripojenie kazdemu schvaluje Telekom)  - odpoved bola " Je mi to luto ale inak Vam neviem pomoct."

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Rado

 

Lenze telekom ma tych technikov pre nieco.A technik by mal vediet ci dalsim pripojenim neposkodi existujucich uzivatelov.Lenze oni sa na to kaslu a potom to tak vyzera.

 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tak moj pripad je naozaj kuriozny, ale neviem ci z dovodu poruchy kabla.

Totiz po sprevadzkovani ADSL 20Mb/s som v pondelok poziadal na linke pre zakaznikov o znovupripojenie povodneho VDSL 20Mb/s. Samozrejme som predtym vysvetli, ze momentalne mam oficialne ADSL 5Mb/s ale na skusku cez vikend mam realne spustenu ADSL 20Mb/s a kedze rychlost je OK nech zapoja spat povodnu VDSL. Po potvrdeni od pracovnicky, ze vsetko bude OK, ma v stredu cakalo prekvapenie. Prepojeny som sice bol na VDSL ale download mam  nastaveny na 4 Mb/s. Hned som volal na tech. podporu a oni, ze spustili len to co som ziadal a mam podat reklamaciu na zvysenie rychlosti, co som aj urobil. Dnes mi dokonca prisla zmluva na VDSL M aj ked povodne som mal VDSL L. Neviem ci je to na smiech alebo na zaplakanie. Od februara som daval uz cca. 6 reklamacii a stale nemam to co som pozadoval.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Radovan Jani 

 

Ahoj, ako som uviedol vyššie, častou príčinou býva zvýšenie počtu zákazníkov v lokalite, nie fyzická porucha na kábli, preto považujeme prípad užívateľa Offline za kuriózny.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Rado 

Tomu nerozumiem. Preco je jeho pripad kuriozny? Ked niekomu prestane u telekomu fungovat sluzba s kvalitou, akou mu fungovala dovtedy, tak telekom neoveruje technicku pricinu, ale len znizi profil sluzby tak, aby vyhovoval novej kvalite spojenia, namiesto toho aby navratil prip. vylepsil kvalitu vedenia???

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline 

 

Ahoj, sme radi, že to dobre dopadlo. Tvoj prípad je vcelku kuriózny, nedá sa asi aplikovať na všetkých, ktorí majú problém s nižšou kvalitou pripojenia, ale určite sa tešíme, že sa to u teba nakoniec vyriešilo relatívne jednoduchou opravou.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tak sa podelim o momentalny stav. Vcera mi z reklamacneho oznamili, ze VDSL technici zamietli a mozem si nechat ADSL 5000 kb/s alebo odstupit od zmluvy. Ja som trval aspon na vrateni povodnej rychlosti 20000 kb/s na ADSL . Pracovnicka reklamacneho po presviecani nakoniec pristala, ze mi skusobne prepnu port na ADSL 20Mb/s. Hned po prepnuti vypadol signal. Dnes prisiel technik a porucha sa nasla - prasknuty kablik v pripojke na dome.  Po oprava cuduj sa svete download 16-17 Mb/s bez vypadkov a to technici tvrdili, ze viac ako 6Mb/s to nepojde. V pondelok si skusim zaziadat o znovapripojenie VDSL dufam, ze teraz to uz prejde. Vysledok - ak ste si isty svojou pravdou trvajte si na svojom, len tak je sanca dostat co pozadujete.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline 

 

Ahoj, nechcem ti tvrdit, ze presnou pricinou tvojho problemu je vyssy pocet zakaznikov v tvojej lokalite, uviedol som, ze je to "pravdepodobne", ale konkretnu pricinu ti pomozu zistit len technici, resp. mozno bude aj sucastou vyjadrenia reklamacneho oddelenia, kazdy pripad je specificky.

 

V kazdom pripade drzime palce, nech po navrate na povodne parametre ide sluzba podla tvojich predstav.

 

Rado

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline 

Co sa tvojich ziadosti tyka, samozrejme suhlasim. Ja som len vysvetloval technicku stranku veci pre ludi co si precitaju tuto temu a nepoznaju pozadie.
Tvojproblem je uz skor obchodny a zakaznicky...

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Radovan Jani 

Suhlasim stym co pises. Prave preto pozadujem od Telekom navrat k povodnym parametrom.

1/ Ak zacal Telekom  tvrdit, ze zapoja VDSL do  700m od ustredne - technik potvrdil, ze VDSL nikdy do 700 metrov nebola, zacali to prezentovat obchodnici. Technici mali vraj od zaciatku informacie, ze pripajat ma zmysel do 550m. Ak teda u mna sluzba nie je funkcna preco mi tvrdili, ze je a koli tomu som zrusil funkcne pripojenie a presiel na VDSL v Telekome.

2/ Ak sluzba prestala fungovat rusim susednych kablov spustenim rovnakej sluzby - Telekom, nemal taku sluzbu vobec spustit ak sa tym poskodia ineho ucastnika. Ak by bolo rusenie tak velke, ze pripojenim dalsej sluzby znizi rychlost o viac ako 70%, tak tie kable nemozu byt OK.

Nedokazu ani vratit povodnu sluzbu na ADSL preto si myslim, ze chyba je predsa len u Telekomu. Nie je predsa problem zistit kolko ucastnikov bolo v tom dni novo pripojenych. A prave preto, ze si uvedomujem rozdiel v technologiach som si sluzbu dal aktivovat az po prevereni technikom Telekomu. Myslim, ze minimum co mozem ziadat ak sluzba nefunguje je navrat do povodneho stavu.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ludia, uvedomte si, ze tie technologie boli navrhnute tak aby fungovali na kabloch, ktore nikdy neboli planovane na prenos dat. Cize xDSL sa snazi nejakym sposobom vykompenzovat cely ten bordel okolo kablov, ktory bol navrhnuty na prenos hlasu (cize pasmo 300Hz-3400Hz). Vysokorychlostne data ale potrebuju ovela sirsie pasmo, a hlavne vyssie frekvencie, a to tie kable fyzicky uz nezvladaju na vacsie vzdialenosti.

Ak zacal Telekom nazaciatku tvrdit, ze zapoja VDSL do vzdialenosti 700m od ustredne, tak to asi bolo (ja teda pevne dufam) na zaklade skusenosti s kvalitou ich kablov zistenou pri pouzivani ADSL. Lenze VDSL ma vyssie naroky na kvalitu kablov ako ADSL takze aj ta vzdialenost bude zrejme mensia.

Druha vec je, ze si treba uvedomit, ze ten kabel nie je tahany v jednom kuse od ustredne ku vam, ale prechadza cez urcite uzly kde sa prepaja, nadpaja a pod. Kazdy z tych uzlov dalej zvysuje utlm samotneho kabla, a tak znizuje efektivnu vzdialenost na pripojenie sluzby. Dalsia vec co je velky problem pre xDSL technologie je to, ze kable su tahane v zvazkoch (trunkoch), a signal v  nich ovplynuje signal v okolitych kablikoch (presluchy). To znamena, ze ak vam donedavna nejaka sluzba isla dobre, tak sa moze stat, ze vam pretane ist dobre bez toho aby niekto nieco fyzicky na kabelazi zmenil, ale staci, ze zacala rovnaka sluzba fungovat v susednom kabliku, tie sa zacali navzajom rusit. xDSL technologie s tymto pocitaju, ale nedokazu to vyriesit dokonale a na 100%.

 

Riesenie samozrejme existuje, ale nemyslim, ze Telekom do neho v dohladnej dobe pojde, lebo s toji peniaze, a pre nich je omnoho lahsie zarabat na uz existujucej infrastrukture, ako budovat novu. To riesenie by bolo osadzovat miniDSLAMy do vzdialenejsich lokalit, a k nim dotiahnut optiku. Hlavne pre obce by toto mal byt hlavny ciel!! Ale to je uz politika a biznis...

odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Rado 

S reklamacnym som sa uz dohodol, ze mi sluzbu vratia spat na 20/2. Cakam kedy sa tak stane.  A co sa tyka merani viem o nich. Prave to ma zaujima, preco je zrazu sluzba nedostupna. Do 31.1.2015 (Slovanet) 16/1 Mb/s ADSL stabilne min. 4 roky. Od 1.2.2015 VDSL (Telekom) 16/1,5 Mb/s s potrebou restartovat router 1-2x za den inak sa rychlost drzala.  V decembri 2014 technikom potvrdena dostupnost VDSL 20/2Mb/s, po reklamacii 15.2.2015,  vyjadrenie technika " viac ako 5-6Mb/s Vam nepojde".  Snad mi nechces tvrdit , ze presne v den mojho prechodu do Telekomu 1.2.2015 sa pripojilo tolko zakaznikov, ze to takto rapidne zvysilo utlm. To je silnejsie ako vsetky sprisahanecke teorie. Pozadoval som navrat na sluzbu VDSL 20/2 a ak by to neslo tak na ADSL 20/1 a teraz sa dozviem, ze ani jedno nie je mozne? Ak pripustim fikciu o ektremnom naraste zakaznikov za jeden den, pytam sa ako si moze dovolit Telekom poskytovat  dalsie pripojenia ak tym porusia zmluvne podmienky existujuceho zakaznika.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline 

 

Ahoj, odporucame pockat na vyjadrenie reklamacneho oddelenia. Podla aktualnych merani tvoja linka nezvladne 20 Mbit/s, je tam vacsi utlm. V lokalite sa zhorsili vykonnostne parametre na kabli, pravdepodobne v dosledku zvyseneho poctu zakaznikov. 

 

Rado

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@b36 , @dvorsky.svk  môže sa stať, že informácie o dostupnosti služby sa v niektorých prípadoch môžu líšiť, keďže checker vyhodnocuje dostupnosť inak, ak zadáte adresu a inak, ak zákazník zadá svoje telefónne číslo.  Keď zákazník zadá telefónne číslo, tak vieme presne, o ktorý koncový bod ide, pretože existuje vybudované vedenie až k zákazníkovi s nejakou službou. Vtedy sa berie do odhadu len vzdialenosť od uzla siete alebo útlm vedenia. Ak zadá zákazník adresu, systém kontroluje dostupnosť služby iným spôsobom. Checker sa pozerá na dostupnosť tak, že vypočítava oblasti, kde by sa určitá konkrétna služba mohla dať zriadiť. Dostupné služby sa odhadujú s určitou pravdepodobnosťou. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
Aj ja som si už veľa krát zisťoval dostupnosť a u mňa je to naopak, podľa adresy je dostupné VDSL 50/5 (aj podľa mapy sme v dosahu, a nie je to ani na hrane), no podľa tel. čísla len 10/1 čo máme aj teraz. A pre vyššie spomínaného pána ktorý sa tu ohrádzal že je u nich už 8 rokov: to nič neznamená. My sme u nich asi 15 rokov, boli sme 2. v dedine kto si zriadil internet a ako je vidno, VDSL by tu teoreticky malo byť aj dostupné no nie je a nič s tým nespravím, ani rozčuľovaním sa.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Jedna vec je zaujímavá,keď som si zisťoval dostupnosť služieb na stránke Telekomu,tak som zadal adresu a nabehlo mi tam ADSL variant XL 10/1. A keď som zadal tel. číslo tak mi nabehlo VDSL variant L 20/2. Tak tomu naozaj nechápem,že keď zadám adresu mi ukáže ADSL-ko a keď tel. číslo tak VDSL-ko,zaujímavé.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Peter Závadský 

Technik Telekomu mi vcera potvrdil, ze VDSL 20/2 nikdy nemalo pokrytie do 700m ale max. do 550 a nad tuto vzdialenost ho už ani nebudu zriadovat. Radsej si nechaj ADSL, lebo nakoniec ti zrusia aj to. Zabudni na VDSL, u mna chybu evidentne sposobil Telekom a technik sam povedal, ze ak su problemi kde by  oprava dlhsie trvala alebo by bola nakladnejsia, radsej zrusia pripojenie " Nebudu predsa koli jednemu pripojeniu rozkopavat celu ulicu".

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Rado 

 

AhojRado ,

nemas pravdu s tym, ze sa snazite poskytnut najvyssiu moznu rychlost.

Ja som mal internet 20/1Mbit/s ADSL so 31.1.2015 zo Slovanetu. Stabilne mi isiel rychlostou 15,8/1 Mbit/s bez vypadkov min. 4 roky. Po prevereni technika Telekom v decembri 2014, ze mozem prejst na VDSL 20/2 som presiel do Telekomu od 1.2.2015. Prechadzal som len koli cene VDSL, nie koli problemom s netom. VDSL mi islo cca. 16,2/1,5 Mbit/s akurat som musel 1 alebo 2x za den restartovat router.

Po reklamaciach vypadkov od 1.2.2015 (chcel som vediet co ich sposobuje) ste mi zrazu oznamili, ze u mna nie je mozne poskytnut internet rychlejsi ako 5Mbit/s. Odpojili ste ma od VDSL a nie ste schopny vratit ani stav aky som mal pocas 4 rokov. Ako je mozne, ze cez rovnaky kabel dokazal fungova 4 roky Slovanet s 16Mbit/s a po prejdeni do Telekomu mozem mat zrazu max. 5Mbit/s. Vypadky zacali presne od dna kedy som presiel do Telekomu. A somariny typu " Asi sa zriadilo viac pripojeni a linka je pretazena" si nechajte pre idiotov. Podotykam, ze VDSL 20/2 mi fungovalo akurat som chcel vediet preco mam 1az 2x za den vypadky. Telekom to vyriesil tak, ze zrazu VDSL nie je mozne u mna zriadit a ADSL max do 5Mbit/s. Dokonca pri zistovani pokrytia sluzby pevneho internetu (ADSL,VDSL) na stranke Telekomu je od vcera na mojej adrese oznam " Sluzba je na adrese nedostupna", pred tyzdnom bola dostupna max. VDSL 20/2. Niekto od Telekomu nieco riadne dodr... a riesenie je zrusit pripojku.

P.S Pri rieseni reklamacie ma uistili, ze mi VDSL vratia spat, Tak som zvedavy ako to dopadne.

 

 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@peter.pajor 

 

Ahoj, 

 

podla nasich informacii je tvoja linka na hrane, pokial ide o zvladanie pozadovanych 20 Mbit/s. Na zaklade 2x hlasenej poruchy a na odporucanie technika ti bol znizeny profil na polovicu, ako uvadzas. Kvoli stabilite pripojenia preto neodporucame menit profil spat na povodne hodnoty.

 

Vo vseobecnosti plati, ze zakaznikom sa snazime poskytnut najvyssiu moznu rychlost pripojenia v danej lokalite.

 

Rado

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar