VDSL internet a dostupnosť

Otázka

  • 0

Zdravím , chcem sa spýtať či je možné pripojiť VDSL internet nejakým technickým riešením v prípade že som mimo zóny pokrytia? (podľa mapy pokrytia som cca 50  až 100 metrov od zony .) Alebo je to tak ťažké že to nebude možne zriešiť? Volal som priamo na telekom linku a povedali mi že VDSL ma okruh 700 metrov od ústredne. To znamená že ak som od nej 750 metrov tak musím mať 5x pomalší internet? To je hádam nonsens.
Ďakujem za odpoveď

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

36 odpovedí na túto otázku

  • 0

ahoj 

ano VDSL pripojenie ma okruh 700 m. avsak zalezi aj od kvality daneho pripojenia, ak si dalej od ustredne pochybujem ze bude mozne vyuzivat VDSL pripojenie, budes mat pravdepodobne iba DSL pripojenie, 

 

z tvojej strany je mozne zadat podnet pre zlepsenie pripadne overenie, dole pod mapou 

mapa

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahoj , ďakujem za odpoveď
Pravdou je že som tak už urobil no odpoveď žiadna. Je to dosť blbé že je problém tam namontovať napríklad nejaky repeater alebo niečo podobne nakolko ja potrebujem na prácu vyššiu rýchlosť ako 10/1 a na našej ulici z tých 70tich domácnosti určite niekto další privíta takúto zmenu. Sťahovať sa kôli tomu nebudem aby som mal rýchlejší internet. Ak je pre takú spoločnosť ako je telekom ktorá pôsobí v niekolkých krajinách a ma niekolko milionovu infraštrukturu rozšíriť pokrytie o 50M problém , tak je to smutné.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ešte že mažete moje príspevky ... Písal som tu o tom že ak mi telekom po 8mich rokoch nevie vyhovieť v jedinej veci tak je to maximalne smiešne.  Volala mi pani od Vás z telekomu že si mam predlžiť viazanosť na dalšie 2 roky a že ak to bude dostupné tak mi VDSL pripoja . Ak nie tak budem mať dva roky viazanosť na tento sto rokov zaostalý internet? Ďakujem krásne , neprosím. Buď sa pripojím na VDSL alebo si strčte cele tie vaše 2 roky viete kam. Po ôsmich rokoch mi date zľavu z 21€ na 17 . Konkurencia mi ponúka to isté ešte lacnejšie a to pri nich niesom 8 rokov! A dúfam že mi to zase zmažete a neodpoviete!  ( mimochodom počas písania tejto správy mi stihol ten váš turbo magio ultra internet vypadnúť)

odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Peter Závadský

 

Ahoj,

 

tvoje príspevky nikto nemaže. Ako sme už písali vo viacerých našich príspevkoch na fóre, kvalita pripojenia závisí od viacerých faktorov. Odporúčame opäť kontaktovať 0800 123 777 a skúsiť zistiť, v čom môže byť problém v lokalite, odkiaľ sa pripájaš, tých dôvodov môže byť viac. Rovnako aktuálny stav VDSL pokrytia v tvojej lokalite, rozdiely môžu byť veľké už aj v prípade dvoch susediacich ulíc.

 

Ďakujeme,

 

Rado

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahoj , bol som len sakra rozčuleny lebo som napísal príspevok , a o dve hodiny keď som si šiel pozrieť či nemám odpoveď , tam ten príspevok nebol , tak buď bola chyba fóra alebo internetu čo je prakticky jedno akurat to zbytočne vyhrotilo situáciu a musel som tu písať rozčuleny. Na tej linke mi povedali to čo mi píšete tu a taktiež čo mi povedali na predajni, dosah VDSL je 700M a že na stranke telekom si pozrite mapu pokrytia a tam zistíte či to je možné. Ale preboha ja chcem riešenie nie vedieť že sa to nedá. Nech mi nevravia že sa to nedá , veď preboha VDSL existuje od roku 2004 no v roku 2015 sa to neda pripojiť? Ja nechapem kde je problem. Ak by ste chceli byť ustretový voči zakaznikom tak všetko sa dá. Len treba chcieť a nehľadať vyhovorky. Ďakujem za odpoveď.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tak podla najnovsich informacii (od technika Telekom) VDSL nema okruh 700m ale max. 550m. Takuto informaciu som dostal po reklamacii znizenia rychlosti VDSL z 20Mb/s na 0,8Mb/s viac krat za den. Po informacii technika, ze podla noveho predpisu je VDSL mozne len do 550m a ja som cca 570m. Telekom ma bez upozornenia a mojho suhlasu vypol z VDSL 20Mb/s a aktivoval mi za rovnaku cenu ADSL 5Mb/s.

Predtym (do 31.1.2015) som mal ADSL 20Mb/s od Slovanetu 4 roky bez problemov a napriek tomu, ze sluzba isla cez Telekom samotny Telekom ADSL 20Mb/s nedokaze poskytnut (alebo nechce?). Zmluvu v Telekome mam od 1.2.2015 a VDSL som si dal po ich setreni z 12/2014 s vysledkom, ze VDSL bude u mna bez problemov.

POZOR NA PRAKTIKY Telekomu. Momentalne mam zadanu reklamaciu a nakolko už aj pri zriadovani internetu bolo extremne vela chyb a dezinformacii zo strany Telekomu zvazujem posunut informacie mediam.

Takze riesenie od Telekomu by som urcite necakal. Na to chyba ochota a aj dostatok znalosti. Po mojich skusenostiach (cca. 15 volani na tech. podporu aj zakaz. linku pocas 2 mesiacov) je vzdy chyba na strane uzivatela a ak nahodou nie, tak jednoducho to co ste si objednali Vam zrusia a nanutia uplny odpad.

Pocas 11 rokov som este nikdy nemal internet pomalsi ako 10Mb/s, az teraz ma chce Telekom dotlacit na ich "superrychli internet" 5Mb/s.

odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Dobry den,

 

Chcel by som si preverit dostupnost VDSL na adrese, Liptovska 6, Senec. Podla mapy je to na hrane...mam od Vas internet Turbo2VDSL ale uz cca 1,5 roka fungujem na znizenom profile 10/1Mbps... Vdaka za odpoved.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@peter.pajor  ahoj skus zavolat na linku 0800 123 777, ak uz mas internet aktivny, overenie dostupnosti je uz pre teba bezpredmetne , na danej linke ti overia pripojenie 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Stále nič ?? Žiadna odpoveď ja čakám že sa tu niekto kompetentný aspoň ozve , ale nikto nič? NAČO máte to fórum? Veď tu aj tak odpoveď nedostanem tak isto jak od vaších zamestnancov sediacich v obchode ktorý nič viac ako ja nevedia , skontrolovať adresu na internete , na to som šiel do predajne? A ani na tom vašom čísle sa nič nedozviem tak kde sa mám obrátiť? Treba napísať kolkovanu žiadosť riaditeľovi spoločnosti alebo ako??. Ďakujem za seriózne jednanie TELEKOM. O tom že nedodržiavate v mojom prípade minimalne 5 dní v mesiace garantované rýchlosti ani nejdem hovoriť. Už ani nečakám odpoveď lebo viem že to bude minimalne na rok riešenia. Napriek tomu všetkému vám prajem príjemne prežitie sviatkov a prosím , skúste sa vžiť do mojej kože kde sa človek bez rýchleho internetu nezaobíde ale od poskytovateľa dostane iba odpoveď že sa to nedá namiesto toho aby to skúsil riešiť .

odpoveď sa páči : 4 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Peter Závadský,máš pravdu. :smileysad:

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

 @Peter Závadský  

 

Ahoj, 

 

podla nasich informacii tvoja linka pre produkt ADSL parametre splna a je tam aj rychlostna rezerva, ale na VDSL su tam uz prekazky, ktore mozu sposobit kolisanie kvality pripojenia. Kazda lokalita ma svoje specifika a treba brat do uvahy aj to, ze mapa pokrytia ma informativny charakter.

 

 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@peter.pajor 

 

Ahoj, 

 

podla nasich informacii je tvoja linka na hrane, pokial ide o zvladanie pozadovanych 20 Mbit/s. Na zaklade 2x hlasenej poruchy a na odporucanie technika ti bol znizeny profil na polovicu, ako uvadzas. Kvoli stabilite pripojenia preto neodporucame menit profil spat na povodne hodnoty.

 

Vo vseobecnosti plati, ze zakaznikom sa snazime poskytnut najvyssiu moznu rychlost pripojenia v danej lokalite.

 

Rado

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Rado 

 

AhojRado ,

nemas pravdu s tym, ze sa snazite poskytnut najvyssiu moznu rychlost.

Ja som mal internet 20/1Mbit/s ADSL so 31.1.2015 zo Slovanetu. Stabilne mi isiel rychlostou 15,8/1 Mbit/s bez vypadkov min. 4 roky. Po prevereni technika Telekom v decembri 2014, ze mozem prejst na VDSL 20/2 som presiel do Telekomu od 1.2.2015. Prechadzal som len koli cene VDSL, nie koli problemom s netom. VDSL mi islo cca. 16,2/1,5 Mbit/s akurat som musel 1 alebo 2x za den restartovat router.

Po reklamaciach vypadkov od 1.2.2015 (chcel som vediet co ich sposobuje) ste mi zrazu oznamili, ze u mna nie je mozne poskytnut internet rychlejsi ako 5Mbit/s. Odpojili ste ma od VDSL a nie ste schopny vratit ani stav aky som mal pocas 4 rokov. Ako je mozne, ze cez rovnaky kabel dokazal fungova 4 roky Slovanet s 16Mbit/s a po prejdeni do Telekomu mozem mat zrazu max. 5Mbit/s. Vypadky zacali presne od dna kedy som presiel do Telekomu. A somariny typu " Asi sa zriadilo viac pripojeni a linka je pretazena" si nechajte pre idiotov. Podotykam, ze VDSL 20/2 mi fungovalo akurat som chcel vediet preco mam 1az 2x za den vypadky. Telekom to vyriesil tak, ze zrazu VDSL nie je mozne u mna zriadit a ADSL max do 5Mbit/s. Dokonca pri zistovani pokrytia sluzby pevneho internetu (ADSL,VDSL) na stranke Telekomu je od vcera na mojej adrese oznam " Sluzba je na adrese nedostupna", pred tyzdnom bola dostupna max. VDSL 20/2. Niekto od Telekomu nieco riadne dodr... a riesenie je zrusit pripojku.

P.S Pri rieseni reklamacie ma uistili, ze mi VDSL vratia spat, Tak som zvedavy ako to dopadne.

 

 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Peter Závadský 

Technik Telekomu mi vcera potvrdil, ze VDSL 20/2 nikdy nemalo pokrytie do 700m ale max. do 550 a nad tuto vzdialenost ho už ani nebudu zriadovat. Radsej si nechaj ADSL, lebo nakoniec ti zrusia aj to. Zabudni na VDSL, u mna chybu evidentne sposobil Telekom a technik sam povedal, ze ak su problemi kde by  oprava dlhsie trvala alebo by bola nakladnejsia, radsej zrusia pripojenie " Nebudu predsa koli jednemu pripojeniu rozkopavat celu ulicu".

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Jedna vec je zaujímavá,keď som si zisťoval dostupnosť služieb na stránke Telekomu,tak som zadal adresu a nabehlo mi tam ADSL variant XL 10/1. A keď som zadal tel. číslo tak mi nabehlo VDSL variant L 20/2. Tak tomu naozaj nechápem,že keď zadám adresu mi ukáže ADSL-ko a keď tel. číslo tak VDSL-ko,zaujímavé.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
Aj ja som si už veľa krát zisťoval dostupnosť a u mňa je to naopak, podľa adresy je dostupné VDSL 50/5 (aj podľa mapy sme v dosahu, a nie je to ani na hrane), no podľa tel. čísla len 10/1 čo máme aj teraz. A pre vyššie spomínaného pána ktorý sa tu ohrádzal že je u nich už 8 rokov: to nič neznamená. My sme u nich asi 15 rokov, boli sme 2. v dedine kto si zriadil internet a ako je vidno, VDSL by tu teoreticky malo byť aj dostupné no nie je a nič s tým nespravím, ani rozčuľovaním sa.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@b36 , @dvorsky.svk  môže sa stať, že informácie o dostupnosti služby sa v niektorých prípadoch môžu líšiť, keďže checker vyhodnocuje dostupnosť inak, ak zadáte adresu a inak, ak zákazník zadá svoje telefónne číslo.  Keď zákazník zadá telefónne číslo, tak vieme presne, o ktorý koncový bod ide, pretože existuje vybudované vedenie až k zákazníkovi s nejakou službou. Vtedy sa berie do odhadu len vzdialenosť od uzla siete alebo útlm vedenia. Ak zadá zákazník adresu, systém kontroluje dostupnosť služby iným spôsobom. Checker sa pozerá na dostupnosť tak, že vypočítava oblasti, kde by sa určitá konkrétna služba mohla dať zriadiť. Dostupné služby sa odhadujú s určitou pravdepodobnosťou. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline 

 

Ahoj, odporucame pockat na vyjadrenie reklamacneho oddelenia. Podla aktualnych merani tvoja linka nezvladne 20 Mbit/s, je tam vacsi utlm. V lokalite sa zhorsili vykonnostne parametre na kabli, pravdepodobne v dosledku zvyseneho poctu zakaznikov. 

 

Rado

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Rado 

S reklamacnym som sa uz dohodol, ze mi sluzbu vratia spat na 20/2. Cakam kedy sa tak stane.  A co sa tyka merani viem o nich. Prave to ma zaujima, preco je zrazu sluzba nedostupna. Do 31.1.2015 (Slovanet) 16/1 Mb/s ADSL stabilne min. 4 roky. Od 1.2.2015 VDSL (Telekom) 16/1,5 Mb/s s potrebou restartovat router 1-2x za den inak sa rychlost drzala.  V decembri 2014 technikom potvrdena dostupnost VDSL 20/2Mb/s, po reklamacii 15.2.2015,  vyjadrenie technika " viac ako 5-6Mb/s Vam nepojde".  Snad mi nechces tvrdit , ze presne v den mojho prechodu do Telekomu 1.2.2015 sa pripojilo tolko zakaznikov, ze to takto rapidne zvysilo utlm. To je silnejsie ako vsetky sprisahanecke teorie. Pozadoval som navrat na sluzbu VDSL 20/2 a ak by to neslo tak na ADSL 20/1 a teraz sa dozviem, ze ani jedno nie je mozne? Ak pripustim fikciu o ektremnom naraste zakaznikov za jeden den, pytam sa ako si moze dovolit Telekom poskytovat  dalsie pripojenia ak tym porusia zmluvne podmienky existujuceho zakaznika.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ludia, uvedomte si, ze tie technologie boli navrhnute tak aby fungovali na kabloch, ktore nikdy neboli planovane na prenos dat. Cize xDSL sa snazi nejakym sposobom vykompenzovat cely ten bordel okolo kablov, ktory bol navrhnuty na prenos hlasu (cize pasmo 300Hz-3400Hz). Vysokorychlostne data ale potrebuju ovela sirsie pasmo, a hlavne vyssie frekvencie, a to tie kable fyzicky uz nezvladaju na vacsie vzdialenosti.

Ak zacal Telekom nazaciatku tvrdit, ze zapoja VDSL do vzdialenosti 700m od ustredne, tak to asi bolo (ja teda pevne dufam) na zaklade skusenosti s kvalitou ich kablov zistenou pri pouzivani ADSL. Lenze VDSL ma vyssie naroky na kvalitu kablov ako ADSL takze aj ta vzdialenost bude zrejme mensia.

Druha vec je, ze si treba uvedomit, ze ten kabel nie je tahany v jednom kuse od ustredne ku vam, ale prechadza cez urcite uzly kde sa prepaja, nadpaja a pod. Kazdy z tych uzlov dalej zvysuje utlm samotneho kabla, a tak znizuje efektivnu vzdialenost na pripojenie sluzby. Dalsia vec co je velky problem pre xDSL technologie je to, ze kable su tahane v zvazkoch (trunkoch), a signal v  nich ovplynuje signal v okolitych kablikoch (presluchy). To znamena, ze ak vam donedavna nejaka sluzba isla dobre, tak sa moze stat, ze vam pretane ist dobre bez toho aby niekto nieco fyzicky na kabelazi zmenil, ale staci, ze zacala rovnaka sluzba fungovat v susednom kabliku, tie sa zacali navzajom rusit. xDSL technologie s tymto pocitaju, ale nedokazu to vyriesit dokonale a na 100%.

 

Riesenie samozrejme existuje, ale nemyslim, ze Telekom do neho v dohladnej dobe pojde, lebo s toji peniaze, a pre nich je omnoho lahsie zarabat na uz existujucej infrastrukture, ako budovat novu. To riesenie by bolo osadzovat miniDSLAMy do vzdialenejsich lokalit, a k nim dotiahnut optiku. Hlavne pre obce by toto mal byt hlavny ciel!! Ale to je uz politika a biznis...

odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Radovan Jani 

Suhlasim stym co pises. Prave preto pozadujem od Telekom navrat k povodnym parametrom.

1/ Ak zacal Telekom  tvrdit, ze zapoja VDSL do  700m od ustredne - technik potvrdil, ze VDSL nikdy do 700 metrov nebola, zacali to prezentovat obchodnici. Technici mali vraj od zaciatku informacie, ze pripajat ma zmysel do 550m. Ak teda u mna sluzba nie je funkcna preco mi tvrdili, ze je a koli tomu som zrusil funkcne pripojenie a presiel na VDSL v Telekome.

2/ Ak sluzba prestala fungovat rusim susednych kablov spustenim rovnakej sluzby - Telekom, nemal taku sluzbu vobec spustit ak sa tym poskodia ineho ucastnika. Ak by bolo rusenie tak velke, ze pripojenim dalsej sluzby znizi rychlost o viac ako 70%, tak tie kable nemozu byt OK.

Nedokazu ani vratit povodnu sluzbu na ADSL preto si myslim, ze chyba je predsa len u Telekomu. Nie je predsa problem zistit kolko ucastnikov bolo v tom dni novo pripojenych. A prave preto, ze si uvedomujem rozdiel v technologiach som si sluzbu dal aktivovat az po prevereni technikom Telekomu. Myslim, ze minimum co mozem ziadat ak sluzba nefunguje je navrat do povodneho stavu.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline 

Co sa tvojich ziadosti tyka, samozrejme suhlasim. Ja som len vysvetloval technicku stranku veci pre ludi co si precitaju tuto temu a nepoznaju pozadie.
Tvojproblem je uz skor obchodny a zakaznicky...

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline 

 

Ahoj, nechcem ti tvrdit, ze presnou pricinou tvojho problemu je vyssy pocet zakaznikov v tvojej lokalite, uviedol som, ze je to "pravdepodobne", ale konkretnu pricinu ti pomozu zistit len technici, resp. mozno bude aj sucastou vyjadrenia reklamacneho oddelenia, kazdy pripad je specificky.

 

V kazdom pripade drzime palce, nech po navrate na povodne parametre ide sluzba podla tvojich predstav.

 

Rado

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tak sa podelim o momentalny stav. Vcera mi z reklamacneho oznamili, ze VDSL technici zamietli a mozem si nechat ADSL 5000 kb/s alebo odstupit od zmluvy. Ja som trval aspon na vrateni povodnej rychlosti 20000 kb/s na ADSL . Pracovnicka reklamacneho po presviecani nakoniec pristala, ze mi skusobne prepnu port na ADSL 20Mb/s. Hned po prepnuti vypadol signal. Dnes prisiel technik a porucha sa nasla - prasknuty kablik v pripojke na dome.  Po oprava cuduj sa svete download 16-17 Mb/s bez vypadkov a to technici tvrdili, ze viac ako 6Mb/s to nepojde. V pondelok si skusim zaziadat o znovapripojenie VDSL dufam, ze teraz to uz prejde. Vysledok - ak ste si isty svojou pravdou trvajte si na svojom, len tak je sanca dostat co pozadujete.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offline 

 

Ahoj, sme radi, že to dobre dopadlo. Tvoj prípad je vcelku kuriózny, nedá sa asi aplikovať na všetkých, ktorí majú problém s nižšou kvalitou pripojenia, ale určite sa tešíme, že sa to u teba nakoniec vyriešilo relatívne jednoduchou opravou.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar