Otázka

  • 0

Dobry den,onedlho mi sem maju davat opticky internet a chcem sa spytat co potrebujem spravit ked chcem pouzivat vlastny router.Technik mi namontuje Telekom modem a odtiaľ si to LAN kablom spojim do vlastneho,alebo ten prvy modem treba prepnut do bridge modu?

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

2 odpovede na túto otázku

  • 0

Musis poziadat telekom aby ti prepli ich router do bridge modu. Ich router musis pouzivat pretoze potom bude sluzit ako opto-prevodnik. Zan pripojis svoj router a nastavis co potrebujes.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Môžeš, ale nemusíš požiadať o bridge mód. Nižšie máš porovnanie oboch módov. V skratke: odporúčam bridge mód.

Porovnanie módov:

  • "štandardný mód": Telekom router funguje ako router vrátane WiFi a všetkých LAN portov. Nikto ti nebráni zapojiť si zaň okrem iných zariadení aj ďalší router (teda budú dva routre za sebou). V druhom routri nepotrebuješ konfigurovať nastavenie WAN1. Ak máš verejnú IP adresu od Telekomu, nebude ti fungovať port forwarding. Ak potrebuješ mať funkčnú komunikáciu medzi zariadeniami priamo pripojenými ku Telekomu routru so zariadeniami priamo pripojenými k tvojmu routru (príklad: PC pripojené do Telekom routra a tlačiareň pripojená do tvojho routra), nebude fungovať. Za router budeš platiť 0.49€ mesačne.
  • bridge mód: Telekom router bude slúžiť iba ako modem, t.j. iba prepájať optiku a jeden LAN port. Tvoj router zapojíš LAN káblom do portu LAN1 (alebo LAN4, nie som si teraz istý, ale iba jeden z nich by mal fungovať). Na tvojom routri si musíš nakonfigurovať WAN ako PPPoE s údajmi, ktoré ti prídu SMSkou (meno a heslo). Do Telekom routra môžeš mať zapojené iba jediné zariadenie využívajúce internet – ten tvoj router. Žiaden PC ani tlačiareň. Na Telekom routri nebude fungovať WiFi, tú si vyriešiš na tvojom routri. Za Telekom router neplatíš žiaden poplatok.

O bridge mód si musíš požiadať na infolinke a aspoň v mojom prípade to nešlo urobiť v deň inštalácie, ale až na ďalší deň.

 

Poznámky:

1 Prebehne cez DHCP.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt


sidebar
  • Podobný obsah

    • Od meszaros.peter18
      Dobrý deň #Mirko 
      prosím Vás o kompetentnú odpoveď a vysvetlenie postupu budovania a zapájania optiky lebo nerozumiem nasledovnej logike:
      V Nových Zámkoch, v lokalite Čerešňová, Pod kopcom, Tatranská, atď. sa začalo s budovaním optiky od 1.8.2020. Došlo k výkopovým prácam, príprave "rúrok" na zafúkanie, dotiahnutie "rúrok" až k domom. Toto všetko prebehlo v súlade s vydaným stavebným povolením od Mesta Nové Zámky, ktoré bolo platné do 31.7.2021 (na rozkopávku jednotlivých ulíc). Práce boli ukončené cca v januári 2021. Od vtedy sledujem plán pokrývania ulíc a dokončenia optiky. Najskôr bol termín 31.3.2021, potom 30.4.2021, potom 30.6.2021, potom 30.9.201, teraz je 30.11.2021. Jedná sa konkrétne o ulicu Riečna a ešte konkrétnejšie 15. To, že sa termíny naťahujú, chápem pre komplexnosť a veľkosť územia na ktorom sa buduje optika. Chcem veľmi poďakovať a pochváliť spoločnosť telekom za to, že sa vôbec pustila do tak komplexného budovania optiky ako na Slovensku, ktoré nemá obdobu ani v ČR ani v Maďarsku. A teraz prečo píšem: to ako sa zapájajú domy na jednotlivých uliciach naozaj, ale naozaj že nechápem. V čom je prosím rozdiel, skúste mi to vysvetliť, že sa zapoja na danej ulici, ktorá je rovná ničím neoddelená (je to radová výstavba) iba 4 alebo 6 domov. A to preto, že sú napojené na inú "skrinku" rozvádzaciu (veľkú bielu) prepáčte neviem to správne pomenovať, ako zvyšok ulice... Spoločnosť, ktorá optiku pre Vás dodávateľsky buduje, keď som sa ich pýtal ako to vlastne zapájajú, povedali, že vždy iba zopár domov v jednej lokalite, potom pár domov v druhej lokalite a takto ževraj "pendlujú" nielen v meste, ale aj v po okolitých dedinách. Týchto rozvádzacích veľkých skríň j ev danej lokalite asi 5 a na našej ulici 2, 1 je zapojená druhá nie, hoci sú navzájom prepojené., Včera som išiel podvečer domov a nielen že dom, ktorý je odo mňa 50 metrov už má pri "domových rozvádzačoch, ktoré sú na ulici pre 4 domy" zafúkanú optiku, ale už chlapík zafukoval od tohoto bodu priamo do rodinných domov optickú prípojku.
      Chcem sa preto opýtať, prečo sa volí takýto prístup? Je reálne ukončenie budovania optiky takýmto čudným spôsobom naozaj v lehote do 30.11.2021? Prosím preveriť konkrétne Riečna 15. Prosím Vás #Mirko nie preto, že "chcem", ale urobte to prosím pre zákazníka ktorý je s Vami už 20 rokov, s magio tv som začínal medzi prvými. A v súčasnej dobe, keď čakáme na zapojenie "optiky" ako na spasenie, tak sa to spustenie naťahuje a naťahuje. Keby všetky domy na jednej ulici aspoň rovnako, nič nepoviem, ale toto môžete urobiť susedom? :-) pokaziť susedské dobré vzťahy? :-) :-) :-) Mám dve deti, používame všetky možné streamovacie služby aj v 4k a včera podobne ako v iné dni bola rýchlosť xl vdsl internetu iba cca 40 mbit, čo je naozaj na hranici, toho, aby sa na viacerých zariadeniach mohli používať nielen streamovacie služby ale cez wifi aj inteligentná domácnosť riadená na diaľku, kamery atď.
      Prajem Vám všetko dobré, ďakujem za preverenie konkrétnej adresy a danie reálneho termínu na úplné dokončenie, lebo tých termínov je niekoľko a predpokladám, že príde opäť k posunutiu termínu minimálne do 31.12.2021, hoci na časti ulice ide optika a na časti nie. To ako keby sa zateploval 7 poschodový panelový dom a zateplíte ho iba po 3 poschodie a zvyšok nič. Ale ako sledujem na tomto fóre, s naťahovaním a dodržaním termínov je to viacero ohlasov a rovnako aj spustenie optiky, kde jeden dom má a sused už nemá.
      Poznámka k obrázku - fialový bod ("veľké biele skrinky"), červený bod je zapojená optika, čierny bod nie ej zapojená optika

    • Od smitala.juraj
      Dobrý deň, všimol som si, že sú vyznačené na ceste energie (plyn, elektrina, voda). Bude sa zavádzať na ulici Hrebíčková v Topoľčanoch optika? 
      Ďakujem.
    • Od Dula2345
      Dobrý deň. V júli bude rok, čo som sa informoval, kedy konečne bude pokrytá optikou južná časť mesta Vráble? Ide o ulice: Štúrova, Hliníková, Družstevná, Okružná... V júli sme občania tejto lokality dostali informáciu, že do leta roku 2021 to bude zrealizované. Ale nič sa nedeje.  Je október 2021 a stále nič. Som viazaný v TELEKOME, ale donekonečna sa čakať nedá. Konkurencia nespí. Optika je potrebná. Dostanem aspoň informáciu od TELEKOMU, v čom je vlastne problém?
    • Od Valensky2211
      Prosím nemá niekto informáciu kedy bude dostupný optický internet na Šafárikovej ul. Galanta (slúbený cca 2,5 roka) posledná informácia z konca augusta 2021 bol 29. september2021. Termin prešiel a nič sa neudialo. Ani niekoľko nasobná žiadosť o tel.kontakt už  neakceptujú.
      Alex, Galanta, Šafarikova 462/35
       
      Telekom má na dome prípojnú krabicu s trubkami, a optický kábel je už natiahnutý asi 10 domom spätne do ulice. to je asi č.domu Šafarikova cca 25....kde optiku technik nafukovalasi pred  2 mesiacmi
    • Od Luzgus
      Dobrý deň, chcel by som sa spýtať čo by moholo zapríčiniť tak veľký pokles v rýchlosti sťahovania.
      Normálne máme mať doma rýchlosť 250/25, ale ako môžete vidieť na fotke tak tam je 95/25 čiže to nesedí ani s jedným z tých plánov. 
      Taktiež by som chcel podoknúť, že som skúšal resetovať router cez jeho IP, prepojiť kabeláž, Otestovať internet aj iným spôsobom ako na PC a stále to nechce fungovať. 
      Žiadne upozornenie od telekomu neprišlo, že by sme mali niečo nezaplatené(to by nešiel vôbec)


    • Od zdenci22
      Chcel by som sa spýtať či sa plánuje optika v obci Bystrička pri Martine. Ďakujem