Otázka

  • 0

Dobrý deň, potrebujem poradiť. Dňa 24.5.2021 mi končí viazanosť u X operátora a chcem prejsť do Telekomu,,,kedy bude najvhodnejšia doba zastaviť sa na predajni a začať riešiť presun čísla?Tak aby som nemala pokutu u svojho momentálneho operátora a  aby mi automaticky u neho nevznikla ďalšia viazanosť na 2 roky,,,

Ďakujem za radu 🙏

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

4 odpovede na túto otázku

  • 0

Prenos štandardne trvá 4 pracovné dni, tak požiadaj o prenos okolo 20 mája, aj keby tam vznikla nejaká pokuta, tak to budú zrejme len centy.  Viazanosť by Ti nemala byť predlžená automaticky, to by si si mala požiadať sama o predlženie.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Automatická viazanosť by bola protizákonná, lebo na každú viazanosť treba podpísať Dodatok a bez podpisu viazanosť vzniknúť nemôže. Jednoducho viazanosť skončí a môžte buď prejsť k inému operátorovi alebo si meniť paušál, aký chcete, čo dodatky o viazanosti neumožňujú.

Prejsť k inému operátorovi môžete aj počas viazanosti, len sa treba pozrieť do platného dodatku, aká je stopercentná zmluvná pokuta za porušenie dodatku. Tá sa potom vydelí počtom mesiacov a z toho vyjde o koľko € sa znižuje zmluvná pokuta za každý mesiac, resp. toľko bude vlastne zostatok pokuty za posledný mesiac. Ak by bola zmluvná pokuta napríklad 100€ a viazanosť na 24 mesiacov, tak za posledný mesiac vyjde pokuta 4.20€, na zákaznickej linke vám povedia presne, najlepšie si dať odpoveď vybaviť písomne. Operátori ponúkajú pri prenose čísla aj vykúpenie z viazanosti, ze vám ju preplatia za viazanosť k ním.

Editoval/-a Martin L.
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Žiadna viazanosť nemôže byť automaticky predĺžená. Človek ak sa opätovne nezaviaže na ďalšie dva roky, pokračuje v tom čo má, no už bez viazanosti. No mnohokrát sa môže stať, že to už nie je také výhodné, ak už človek splatí telefón či iné zariadenie vrámci viazanosti. Po skončení viazanosti si treba dať tiež pozor, aby sa nestalo, že zrazu paušál po viazanosti bude za vyššiu cenu. Viem že v telekome platí akciová cena aj po viazanosti ešte 6 mesiacov. No po 6tich mesiacoch sa už neuplatňuje napr. balíčková zľava a faktúra môže byť vyššia aj o 15 € :-) V závislosti od zvolených služieb (M, L. XL). 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Automatickú prolongáciu riešil už Český telekomunikačný úrad a označil to za nekalú praktiku. Na Slovensku sa našťastie toto neudomácnilo. V Čechách toto bola bežná praktika operátorov. Viem, že dokonca boli podávané žaloby na operátorov. Na SK niečo také nehrozí a po skončení viazanosti zvyčajne nabehne neviazaný paušál, v prípade Telekomu drahší o 5 EUR.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od em.zet
      Dobrý deň, skončila mi viazanosť a momentálne nechcem predlžovať paušál (nevyhovuje mi terajšia ponuka zariadení), až niekedy koncom roka. Môžem teda z paušálu prejsť na predplatenku a potom späť na paušál? nechcem platiť zbytočne 25€ mesačne, keď paušál teraz nevyužívam.
      ďakujem
    • Od bajankova002
      Dobry den, po akom dlhom case od zobratia zariadenia na pausal by som si mohla zobrat dalsie? Orange to ma pokial viem po polroku, tak sa informujem. Dakujem
    • Od bajankova002
      Dobry den, chcem sa spytat, objednala som si apple watch k pausalu, no neviem najst nikde vyslovene fakturu k zariadeniu k pripadnej reklamacii. Darovala som ich sestre, ale ci je k tomu zvlast papier keby potrebovala reklamaciu nech to ma pokope alebo len celkovo co mi prislo mailom ako objednavka, akontacia, info k pausalu, viazanosti atd. Vdaka
    • Od Marcel
      Zdravím,
      už v minulosti som si všimol cenovú diskrimináciu v neprospech Biznis paušálov a dnes ma to nenechalo chladným. Uvádzam sem zámerne jedno zariadenie o ktoré som mal záujem a zámerne cenu pre T Ideál 32 a Biznis Premium 32. Rozdiel v oboch paušáloch nie je. Nerozumiem tejto cenovej politike "trestať" podnikateľov, prípadne sa tváriť, že si to podnikatelia nevšimnú. Pýtam sa prečo sa dejú takéto neférové praktiky? Nabudúce odmietnem Biznis Premium a nechám si T Ideál na IČO. Zámerne to sem píšem, dávajte a overujte si cenu pre Biznis Premium a T Ideál toho istého zariadenia.
       


    • Od Marcel
      Ahojte,
      dnes bol oficiálne predstavený vlajkový Xiaomi Mi 11 Global, uvažujete o zaradení do ponuky???
      https://www.sector.sk/novinka/253457/xiaomi-mi-11-mobil-bol-ohlaseny-pre-zapad-bude-stat-749-eur.htm
      https://youtu.be/gtWVWjVdUXc

    • Od stribi
      Dobrý deň
      14.4.2021 mi končí viazanosť v Tcome, svoje číslo si chcem preniesť , kedy môžem požiadať o prenos čísla, tak aby som neplatil žiadnu pokutu a číslo mi nebolo zrušené?
      ďakujem za odpoveď