Otázka

  • 0

dobrý deň ,chcem sa opýtať prečo moja rýchlosť internetu je iba nameraná do 100Mbps keď mám internet XL

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

7 odpovedí na túto otázku

  • 0

Nepíšete o akú technológiu ide, ak je to VDSL tak tam je maximum 90Mbps , pokiaľ ide o optiku, nemerajte cez WIFI, kde je rovnako limit. Treba byť priamo na router spojený cez kábel.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

dôvody:

1) tvoj počítač nemá podporu 1gbps (karta) 

2) tvoj počítač sa prepol na 100 mbit (aj mne sa to už stalo) 

3) nemeriaš po kábli - wifi 2,4ghz nedosiahne rýchlosť optiky XL

4) nemeriaš cez appku - antivír a prehliadač majú obmedzenia a spomaľujú to.

5)  je potreba reštartu rootra

6) telekom má poruchu a treba to nahlásiť. 

avšak ak tam zavoláš bez toho, aby si predošlé body neskontroloval, oni sami ti povedia, najskôr si sprav toto. či chyba nie je u teba. 

https://www.telekom.sk/wiki/internet/pomala-rychlost

pokiaľ nie je reč o optike a máš VDSL, ADSL tak by si mal byť šťastný. 

Editoval/-a informovanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Som na optike a mam 3 TV setopboxi 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

ešte pomeraj cez appku.  ja mám program giga. max rýchlosť 950 pri appke sa meria dobre. prehliadač má obmedzenie rýchlosti a antivírus pri kontrole dát to spomaľuje, tam nameriam takých 140. 

stalo sa mi už aj to, že sa sieťová karta sama prepla z giga na 100. ak to nevieš pozrieť, reštart pc by mal stačiť. 

pozri si či nemeráš cez kábel, ktorý má označenie CAT 5, tie majú štandard priepustnosti len 100.  potrebuješ vyšší, CAT 5e alebo CAT 6

čo sa setoboxu týka, kukanie TV v čase merania, keby si pozeral aj všetky 3, tak ich spotreba je tak 10-15 na jeden. teda nameraná rýchlosť by bola len o nejakých 30-50 nižšia. 

ak sa takéto niečo odmeria, reštartuj rooter, na aspoň 30 sek mu zober šťavu a zapoj. chybu môže mať aj on. 

ak ani to nepomôže tak 0800 123 777. na optike XL je rýchlosť pod 250 braná ako poruchová. tak to nahlásiť. 

 

Editoval/-a informovanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ďakujem za odpovede, chyba je v tom že  môj počítač nemá podporu 1gbps (karta) iba do 100Mb

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od Martenzistor
      Dobry den,
      mam v poslednej dobe nasledujuci problem s ktorym si nevie poradit ani operator (telekom). Mam od telekomu optiku XL, dali mi wifi router Huawei HG8145V5. Stiahol som si aplikaciu, zmeral rychlost, je v pohode 450MB download, ping max 4ms a upload cez 30. Vsetko sa to javi ako super hodnoty, problem je ten, ze ked sa prihlasujem na VPN do prace, vsetko je zrazu brutalne pomale, programy v ktorych pracujem , je tam ako keby oneskorenie, ked kliknem tak to reaguje po 10 sekundach. KAzdemu z prace vsetko funguje ako ma, iba ja mam ten problem, nasi IT technici povedali ze z ich strany je vsetko v poriadku a chyba je u mojho operatora, ze oni zaznamenali ping 200-300 a obcas vyskoci aj na 2000ms. Ja, ked si to meriam cez appku (Speedtest) a cez kabel, ako som uz spominal, hodnoty su ukazkove...a teraz som skusil spravit hotspot cez mobil (4g siet telekom) a vsetko funguje pekne plynulo a to mam podstatne mensiu rychlost a vacsi ping a nejdem cez kabel. V com si myslite ze moze byt problem? Telekom sa tvari ze on chybu nema, vystriedal som uz troch alebo styroch technikov. JEdine co mi napada je wifi router? Technik mi povedal ze som na verejnej sieti, ze je to v poriadku, ze vraj problemy su s neverejnou sietou, netusim co to znamena ale ak som nastaveny OK tak potom chyba musi byt inde. Taktiez IP adresa sa javi normalne, ze tam s IP adresou by tiez vsetko malo byt v poriadku. Odporucil mi restart routera - toto chcem brat ako poslednu moznost kedze mam prepojenych XY zariadeni, nemam cas to teraz vsetko nastavovat znova....ono raz to ide uplne v pohode, inokedy su vyssie spominane problemy. V pozadi mi nebezi nic, ziadna telka, radio, ciste len PC. Za odpovede a nejake riesenia Vam vopred dakujem.
    • Od Ondrej357
      Dobrý deň. Chcel by som sa spýtať prečo, keď som pripojený cez wi-fi na notebouku a sťahujem napr. film tak mi napr. manželka stiahne všetok internet zapnutím setoboxu.
      Obrázky pri zapnutom setoboxe a pri vypnutom v prílohe. Internet a TV mam od telekoku.


    • Od michal.adamek
      Pekný deň prajem
      chcem sa opýtať v akom stave je realizácia optiky v Žiline-Bánovej
      v predošlých vláknach (21804 a 21866 - https://forum.telekom.sk/topic/21804/ https://forum.telekom.sk/topic/21866/
      @Mirkospomína, že optika sa už buduje a realizácia je nad 100 dní... už prešlo viac a stále nevidno, že by sa niekde aspoň zakoplo, tak sa chcem opýtať na stav...
      vďaka
      M. Adámek
    • Od Ondrej357
      Dobrý deň.
      Chcel by som sa spýtať prečo, keď som pripojený cez wi-fi na notebouku a sťahujem napr. film tak mi napr. manželka stiahne všetok internet zapnutím setoboxu.
      Internet a TV mam od telekoku.
    • Od roman789
      Dobry den,
      v nasej budove na Panonskej ceste 4 v Bratislave mame optiku pomocou technologie ActiveEthernet, co nas obmedzuje na max 100mbps (pri programe XL za 25eur, kde je inak 600mbps). Chcem sa opytat, ci je vobec nejaka moznost vymenit AE za technologiu, ktora by umoznila vyuzit plne rychlosti (GPON predpokladam). Co by to obnasalo, ako to pripadne riesit? Dakujem
    • Od sandra29031987
      Tak toto je pre mňa nonsens. Aby som viac ako mesiac nemohla dostať k internetu a k televízií, ktoré mám zaplatené, ale chcela som ich preklopiť na inú adresu. Žiaľ politika telekomu je taká, že nepojde na nižšiu službu z vyššej aj napriek tomu, že ich technik je drbnutý a nenapísal hneď pri prvej obhliadke, že zriadenie nie je možné z technických dovodov. Takže si pekne platím mesačné faktúry za internet a televíziu, ktorá nejde, lebo nie je pripojená plus nehovorím o tom, koľko platím za faktúru za mobil, keďže všetky dáta, či už telka, internet na dvoch počítačoch, keďže ja mám homeoffice a syn dištančne školu stoja každý deň 3 eurá, aby išli plnou rýchlosťou. **piip** na to, že mám u Vás niekoĺko paušálov a ešte jeden internet a televúziu ale na inej adreses. Kľudne by ste ma nechali zaplatiť zmluvnú pokutu, lebo vy nie ste schopný prejsť na WDSL z optiky, aj keď WDSl tu je a optika nie. Neviete si predstaviť koľko deko vynechalo hodín, lebo nám nestíhali dáta, alebo to vypadávalo, plus ja tiež nemožem normálne robiť.  A keď potrebujem niečo tlačiť a úrepnem sa na tlačiareň tak sa mi všetko odpojí. takže Vážený telekom, toto je absurdné, čo predvádzate a doteraz nemám stále ani net ani telku. Velice pekne Vám ďakujem za Váš proklientský prístup.