Vypnutie DHCP (ZTE Speedport Entry 2i)

Otázka

  • 0

Pozdravujem Vás,

obraciam sa na Vás (na kolenách) s prosbou o pomoc, nakoľko ako užívateľ služieb Telekomu mi zostáva žiaľ toto fórum ako predposledná možnosť. Aby boli informácie kompletné, dovoľte mi zdeliť Vám moju krátku "story". Využívame hore spomínaný modem na všetky služby Telekom-u t.j. pevná linka, internet, magio TV. Nakoľko sa požiadavky na sieť zmenili a rozrástli, router nevykazoval stabilnú prevádzku, podali sme dňa 14.10.2020 žiadosť (telefonicky) na výmenu za "prémiové" zariadenie Sercomm SpeedPort+. Zariadenie však ani po niekoľkých telefónatoch nedorazilo ani do mesiaca (11.2020). "Vystornovali" sme objednávku, ktorá aj tak nikdy nedorazila, zakúpili sme si vlastné zariadenia MikroTik (routerboard, ext. anténa, powerline...) a dali žiadosť na prepnutie ZTE do módu "bridge" - vypnutie DHCP, aby sme následne osadili naše zariadenia. Tento úkon trvá vraj 24hodín. Od novembra sme opať niekoľkokrát kontaktovali technickú linku, zákaznícku linku a navštívili aj predajňu. Situácia je stále nezmená. Ospravedlňujem sa za dlhé čítanie, ale takto to považujem za férové ozrejmenie pozadia. Napriek mojej povahe som zachoval kľud a slušnosť, žiadal som, prosil som, Bral som do úvahy aktuálnu situáciu, vyčerpanosť a obmedzené množstvo koletívu pracovníkov, nápor od uživateľov... Poradťe mi prosím Vás, či mám dať konečne výpoveď od týchto "služieb", či mám to ZTE drbnúť párkŕat o zem, rozdupať a spraviť z neho mostík alebo kde mám možnosť sa ešte prosíkať ? O zaplatenie faktúr mňa Telekom nikdy prosiť desatročia nemusel... 

Ďakujem Vám !

P.S. Najvdačnejši by som bol aj za odpoveď z kolektívu spoločnosti

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

5 odpovedí na túto otázku

  • 0

Od Telekomu potrebujete v tejto faze uz len prepnutie do bridge modu. Pokial viem tak toto sa da zariadit aj prakticky okamzite zavolanim na 0800123777 (potom ako Olivia prepoji ziveho cloveka). Ci je problem niekde inde?

Bridge riesi len internet, televizia a pevna linka bude musiet zostat v ZTE. Tej poziadavke na vypnutie DHCP celkom nerozumiem, ked bude ZTE bridge, tak do Miktotiku zadate svoje PPoE prihlasovacie udaje a vsetko okolo pridelovania IP v LAN si uz obsluhujete sami v Mikrotiku. Ak myslite IP na WAN rozhrani, tak tu bude Mikrotik vzdy dostavat od Telekomu z rozsahu s volnou IP.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Jano, díky pekne za rýchlu odpoveď !

"Od Telekomu potrebujete v tejto faze uz len prepnutie do bridge modu. Pokial viem tak toto sa da zariadit aj prakticky okamzite zavolanim na 0800123777 (potom ako Olivia prepoji ziveho cloveka). Ci je problem niekde inde?" - Mám presne rovnaké informácie a vedomosti aj ja. Lenže od novembra tohoto roku som túto žiadosť dal už asi 6x, navštívil aj pobočku, všade dostávam odpoveď "do 24hodín sa tak stane". Avšak sa tak stále nestalo a ja už netušim čo mám ešte podniknúť. Volal som, písal som cez webový formulár, cez chat, osobná návšteva... Preto sa snažím nájsť pomoc tu. Viem, že sa tu zriedkavo objaví nejaká zodpovedná osoba zo spoločnosti, ale už naozaj neviem čo mám urobiť.

Ohľadom DHCP som mal na mysli taktiež ako píšete -> bridge t.j. vypnutie DHCP servera na ZTE, aby som mohol všetky úkony realizovať na MikroTiku resp. aby bol MikroTik DHCP serverom (a neboli duplicitne). Nemám skúsenosti s bridge módon na zariadeniach telekomu, preto som vyzdvihol DHCP. Pevná linka a magio samozrejme zostávajú v ZTE a dúfam, že túto úlohu by mohol modem ešte stabilne zvládnuť. Dôraz je hlavne na internete resp. na LAN sieti. 

Ak dovolíte, spýtam sa ešte jednu otázku. Ak by sa stal zázrak a niekto by ma tu "vyslišal ako v kostole" a prepnutie na bridge by sa stalo skutočnosťou, akou formou sa viem prihlásiť do Web rozhrania ZTE ? Nastaví sa nejaká default adresa alebo si ju musím zistiž cez LAN ?

 

Ďakujem !

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Mam bridge od uplneho zaciatku vyuzivania Telekomu, cca rok 2010, a web rozhranie ONT som nikdy nepotreboval. Telefon a telka idu bez zasahu do nastaveni a internet kompletne obsluzim vo vlastnom routeri. Neviem ci sa do ZTE bude dat potom dostat.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Díky ! Znie to aspoň z tejto časti pozitívne. Už len docieliť, aby sa to stalo (myslím to prepnutie...). Netuším čo môžem ešte preto spraviť.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Len k prepnutiu do bridge - na začiatku decembra to v mojom prípade trvalo cca do 48 hodín a cez 0800 123 777 to nešlo - prepojili ma naspäť na "obchodníkov" na 123 456 a bolo dobré povedať, že chcem "bridge, teda router bez wifi", samozrejme ak je to ich router... prepli, router sa reštartol, net prestal fungovať, do svojho som zadal prihlasovacie údaje k internetu, vybral PPPoE a išlo to a našťastie to ide celú dobu. Dokonca som nedávno bol na pobočke, kde vôbec netušili, čo bridge je ... spravidla ale poznajú označenie "router bez wifi" :)

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od Kristiko
      Dobrý deň prajem, mám otázku ohladne výstavby optického internetu v Topoľčanoch (95501), konkrétne ulicu Miloša Závodného. Už pred dvomi rokmi sme dostali papier o začatí výstavby internetu ale doteraz sa nič nezmenilo a pritom v iných častiach mesta nedávno začali kopať optiku. Viete mi povedať nejaké info či je vôbec v pláne táto ulica alebo je jedno že žijem v časti mesta kde mám internet ako na dedine? ďakujem
    • Od peto_6
      Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, kedy bude dostupná optická sieť v Slovenskej Ľupči? Pretože myslím, že je to dosť veľká obec navyše vo veľkej blízkosti krajského mesta Banskej Bystrice na to, aby sa sem dal poriadny internet. Za odpoveď vopred ďakujem! 
    • Od Partl2
      Dobrý deň,
      Som  účastníkom zmluvy na poskytovanie služieb Magio internetu,   a   vzhľadom k tomu, že dlhodobo už nepoužívam služby pevnej linky a ani Váš internet, chcel by som požiadať o úpravu zmluvy tak, aby som platil  služby len za poskytovanie televízie.
      Ďakujem a prajem príjemný deň
       
    • Od kmetko.roman
      Dobrý deň, 
      Bývam v Leviciach na Vojenská ulica 54, čo je od centra okolo 1km a nie je tu žiadny optický internet, je v plane ho niekedy natiahnut? Nakoľko každá dedina na okolí už ma optický internet a centrum LV nie. 
    • Od grito35156
      Dobrý je plánovaná výstavba optického internetu v Liptovských Sliačoch? Konkterne na ulici Jozefa Hanulu?
    • Od denizilincik
      Dobrý deň, chcel by som sa opýtať na dátum zavedenia optického internetu v obci Papradno. Konkrétne na adrese Papradno 969. Ďakujem za odpoveď.