magio internet zrychlenie ?!

Otázka

  • 1

Zdravim,

v lete sa zrychlil Magio internet L az na 250/25 Mbit/s.  Vznikol tak priepastny a nepochopitelny rozdiel v rychlosti medzi Magio Internet M a L.  Rychlosti v L su vyssie 8 nasobne ! ale cenovo je M len o tretinu lacnejsie !    Medzi L a XL takyto priepastny rozdiel nie je.

Preco sa adekvatne bud:

- neupravi cena za "M"  na aspon nejakych 7€

- alebo sa nezdvihnu rychlosti v programe M aspon na nejakych 90/9 Mbit/s ??

Je to naozaj smutne, ze Telekom dokaze takto dusit optiku za takmer 11€ na smiesnych rychlostiach 30/3 :-(

Nemam velmi na vyber v lokalite kde byvam ma optiku len telekom, ale co mi hovoria kolegovia z inych lokalit, tak od ineho poskytovatela (meno kvoli reklame nesmiem napisat) maju rychlost napr 150/5 za 6,90€. ..     TELEKOM BUDICEK !

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

18 odpovedí na túto otázku

  • 0

oveľa neférovejšie je z môjho pohľadu to, že za aDSL technológiu - najvyšší program 15/1 sa platí rovnako ako za optiku 600/60... ale áno, sú tam veľké skoky.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Chcelo by to riešenie, je nespravodlivé ak niekto platí za aDSL takisto ako za Optiku. 

Zároveň ja si pamätám bolo to horšie, kedysi bola optika L 40/4Mb/s a XL 300/30Mb/s niekedy pred pár rokmi. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Celkom aj chápem prečo to tak majú nastavené.

Nepridajú rýchlosť  - odišli by im ľudia z L-ka do M-ka lebo mnoho ľuďom stačí tých cca 100Mb/s ale 30ka ich obmedzuje takže teraz si berú L-ko aj keď 250 im je možno aj zbytočne veľa.

Neznížia poplatok za M - prišli by instantne o peniaze.

 Možno by sa na to niekto mohol pozrieť a vytvoriť nové tiere: 

XS - 30/3

S - 100/10

M - 300/30

L- 600/60

XL-1000/100

 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Súhlas. Prakticky majú iba jeden zmysluplný program - L 250/25 Mbps.

M-ko je nezmyselne priškrtené, aby si dal každý L-ko.

A XL-ko nedáva zmysel po poslednom navýšení L-ka na 250/25. Ja som mal XL-ko, ale dal som si L-ko.

Ideálne by mali dať M-ko nejakých 50/5 - to stačí pre základné potreby.

A XL-ko 1000/100 a za príplatok 1000/1000.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

nezmyselné tie vyššia púrogramy (pre bežných užívateľov) by boli vtedy, keby sa rýchlosť stabilne držala v tej maximálnej rýchlosti, či tesne pod nou. 

ja mám program giga a vo vyťažených hodinách nemám 1000/100 ale 600/60. 

ak to padne o viac ako o tretinu aj na ostatných produktoch, tak XL nemá 600/60 ale 350/35

L nemá 250/25 ale 165/16

a Mko nemá 30/3 ale 20/2

aj to je dôvod, prečo si ľudia musia dať vyššie programy

vzhľadom na to, že na tú rýchlosť sa nedá spoliehať si musím zobrať vyšší, aby mi telekom garantoval rýchlosť ktorú potrebujem, či chcem napríklad.   čo je uvedené aj tu https://www.telekom.sk/wiki/internet/pomala-rychlost

 

Súhlas. Prakticky majú iba jeden zmysluplný program - L 250/25 Mbps.

M-ko je nezmyselne priškrtené, aby si dal každý L-ko.

A XL-ko nedáva zmysel po poslednom navýšení L-ka na 250/25. Ja som mal XL-ko, ale dal som si L-ko.

Ideálne by mali dať M-ko nejakých 50/5 - to stačí pre základné potreby.

A XL-ko 1000/100 a za príplatok 1000/1000.

 

Editoval/-a informovanost
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Aby nešlo najslabšie M-ko plnou rýchlosťou to je choré. Pri takej smiešnej rýchlosti nevidím dôvod aby to nešlo plnou rýchlosťou. Ale to isté pri všetkých programoch.

Tá ich pomalá rýchlosť kedy môžeš reklamovať to je na smiech, ja viem síce, že človek si neplatí za garantovanú rýchlosť to by iné sumy sme platili.

Ale aby ti garantovali 50% rýchlosti (čo platí pri optike M, L, pri XL to je pozerám, že ešte menej) tak to nie je v poriadku.Ak, ale nezaplatíš faktúru hneď ťa pomaly idú odpojiť, upomienky posielať, ale to, že ten internet nejde poriadnou rýchlosťou to je z ich strany fér.

Editoval/-a Samer303

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

ja denno - denne v lepších prípadoch každý druhý deň, lížem tú hranicu garancie.  garanciu mám 600/60 a pohybujem sa tak 640 / 64 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Mna by skor stvalo rychlost uploadu.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Názorný príklad

https://www.speedtest.net/my-result/d/ad45e996-fedd-4d95-a02e-04c98ff98b03

teraz merané, o 18 tej. DL  550 pri programe giga a garancie je 600 

som  na polke rýchlosti a pod hranicou garancie. len poukazujem, prečo sú ľudia nútení si brať vyššie paušály - pretože tie rýchlosti sú také stabilné aké su. 
@jano_drotar

Screenshot_16.jpg

Editoval/-a informovanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Je tam strasne vela faktorov ktore mozu byt aj na strane zakaznika a nie telekomu. Treba riadne zdiagnostikovat lokalnu siet, vylucit vsetky mozne malware, neziaducich ucastnikov siete, pozriet traffic ci nejaka applikacia/zariadenie nezerie internet, skontrolovat HW ci je v poriadku, kabelaz atd... potom ak vsetko z vymenovanych (a to som asi nepovedal vsetko) treba nahlasovat poruchu. Ja ani moji znami zatial nemali problem s rychlostou optickym pripojenim. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

 

Je tam strasne vela faktorov ktore mozu byt aj na strane zakaznika a nie telekomu. Treba riadne zdiagnostikovat lokalnu siet, vylucit vsetky mozne malware, neziaducich ucastnikov siete, pozriet traffic ci nejaka applikacia/zariadenie nezerie internet, skontrolovat HW ci je v poriadku, kabelaz atd... potom ak vsetko z vymenovanych (a to som asi nepovedal vsetko) treba nahlasovat poruchu. Ja ani moji znami zatial nemali problem s rychlostou optickym pripojenim. 

ani ja. len posledný cca polrok. 

ale nebude problém v ničom čo píšeš, lebo mimo vysokých prevádzkových časov to ide vyššie a v noci či skoro ráno nameriam tých 950. 

... teraz zhodou okolností mám 940 s telkou. :D  len ako dôkaz, že to nie je tým :D  ale záhadne, že o pol deviatej po dlhej dobe, tak vysoko... :D 

Editoval/-a informovanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

o hodinu neskôr znova 620 ..... mal by som sem prestať chodiť, vždy keĎ si to prečítam mám potrebu premerať a len ma to utvrdzuje v tom ako zle to ide. .:D 

aspoň že ten ping sa stabilne drží na 8 a nelieta ako ostatným ....   no. 

Editoval/-a informovanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

a znova som tu.... malware...  pred týždňom nastavené továrenské na pc. 

appka na pozadí nepapá, herné appky na držanie výkonu to porušia. 

nežiadúci účastníci niesú, resp neboli pred dvoma týždňami žiadny. 

kabeláž bola kupovaná mová kôli tomu, že na podpore povedali, že tie mikrovýpadky sú z prešľapaného kábla..... kábel kúpený nový a výpadky pokračovali ďalej...... až časom sa stratili... klop,klop,klop.... som si musel zaklopať :D 

atď... :D nie tam, teda  aspoň v tom čo si napísal problém nie je :D 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Na optike by nemala byt agregacia ale zrejme zariadenia boli na max :D dovolenky koncia, ajked mame lockdown, mozno uz to bude OK :D 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

veď to dúfam :D  ale začalo to v marci :D  a šlo to v pohode. :D zlom nastal dakedy koncom júna cca. :D  

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

veď to dúfam :D  ale začalo to v marci :D  a šlo to v pohode. :D zlom nastal dakedy koncom júna cca. :D  

Zacalo sa viac pracovat z domu, vyssi traffik. Predsa len v aprili sa skor nepracovalo ako pracovalo. Vela firiem malo kurzarbeit. Tato pandemia priniesla neskutocny zatazovy test nasej infrastruktury. Dalo by sa logicky vyvodit ze ak mame teraz problem s kolisanim rychlosti, ludia to ponahlasuju, fixne sa to. Tak za normalneho stavu budeme mat perfektne stabilne linky :D jak sa hovori "Vsetko zle je na nieco dobre". 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

ale vsimnite si ze sa v takejto diskusii nevyjadri nikto z Telekomu...  Preco asi ? 

Lebo tazko sa zdovodnuje skrtenie optiky, neproporcne rozdelovanie rychlosti, predrazene DSL a VDSL oproti optike...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

napríklad preto, že z telekomu sú tu "až" 3 osoby, ktoré majú na starosti udržiavanie pravidiel fóra (slušné správanie atď...) nie reagovať na príspevky. 

ak si všimneš, reagujú len na príspevky, či bude nejaký mobil zaradený do ponuky, pretože to my nemáme šancu zistiť. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od Martenzistor
      Dobry den,
      mam v poslednej dobe nasledujuci problem s ktorym si nevie poradit ani operator (telekom). Mam od telekomu optiku XL, dali mi wifi router Huawei HG8145V5. Stiahol som si aplikaciu, zmeral rychlost, je v pohode 450MB download, ping max 4ms a upload cez 30. Vsetko sa to javi ako super hodnoty, problem je ten, ze ked sa prihlasujem na VPN do prace, vsetko je zrazu brutalne pomale, programy v ktorych pracujem , je tam ako keby oneskorenie, ked kliknem tak to reaguje po 10 sekundach. KAzdemu z prace vsetko funguje ako ma, iba ja mam ten problem, nasi IT technici povedali ze z ich strany je vsetko v poriadku a chyba je u mojho operatora, ze oni zaznamenali ping 200-300 a obcas vyskoci aj na 2000ms. Ja, ked si to meriam cez appku (Speedtest) a cez kabel, ako som uz spominal, hodnoty su ukazkove...a teraz som skusil spravit hotspot cez mobil (4g siet telekom) a vsetko funguje pekne plynulo a to mam podstatne mensiu rychlost a vacsi ping a nejdem cez kabel. V com si myslite ze moze byt problem? Telekom sa tvari ze on chybu nema, vystriedal som uz troch alebo styroch technikov. JEdine co mi napada je wifi router? Technik mi povedal ze som na verejnej sieti, ze je to v poriadku, ze vraj problemy su s neverejnou sietou, netusim co to znamena ale ak som nastaveny OK tak potom chyba musi byt inde. Taktiez IP adresa sa javi normalne, ze tam s IP adresou by tiez vsetko malo byt v poriadku. Odporucil mi restart routera - toto chcem brat ako poslednu moznost kedze mam prepojenych XY zariadeni, nemam cas to teraz vsetko nastavovat znova....ono raz to ide uplne v pohode, inokedy su vyssie spominane problemy. V pozadi mi nebezi nic, ziadna telka, radio, ciste len PC. Za odpovede a nejake riesenia Vam vopred dakujem.
    • Od Ondrej357
      Dobrý deň. Chcel by som sa spýtať prečo, keď som pripojený cez wi-fi na notebouku a sťahujem napr. film tak mi napr. manželka stiahne všetok internet zapnutím setoboxu.
      Obrázky pri zapnutom setoboxe a pri vypnutom v prílohe. Internet a TV mam od telekoku.


    • Od michal.adamek
      Pekný deň prajem
      chcem sa opýtať v akom stave je realizácia optiky v Žiline-Bánovej
      v predošlých vláknach (21804 a 21866 - https://forum.telekom.sk/topic/21804/ https://forum.telekom.sk/topic/21866/
      @Mirkospomína, že optika sa už buduje a realizácia je nad 100 dní... už prešlo viac a stále nevidno, že by sa niekde aspoň zakoplo, tak sa chcem opýtať na stav...
      vďaka
      M. Adámek
    • Od Ondrej357
      Dobrý deň.
      Chcel by som sa spýtať prečo, keď som pripojený cez wi-fi na notebouku a sťahujem napr. film tak mi napr. manželka stiahne všetok internet zapnutím setoboxu.
      Internet a TV mam od telekoku.
    • Od roman789
      Dobry den,
      v nasej budove na Panonskej ceste 4 v Bratislave mame optiku pomocou technologie ActiveEthernet, co nas obmedzuje na max 100mbps (pri programe XL za 25eur, kde je inak 600mbps). Chcem sa opytat, ci je vobec nejaka moznost vymenit AE za technologiu, ktora by umoznila vyuzit plne rychlosti (GPON predpokladam). Co by to obnasalo, ako to pripadne riesit? Dakujem
    • Od sandra29031987
      Tak toto je pre mňa nonsens. Aby som viac ako mesiac nemohla dostať k internetu a k televízií, ktoré mám zaplatené, ale chcela som ich preklopiť na inú adresu. Žiaľ politika telekomu je taká, že nepojde na nižšiu službu z vyššej aj napriek tomu, že ich technik je drbnutý a nenapísal hneď pri prvej obhliadke, že zriadenie nie je možné z technických dovodov. Takže si pekne platím mesačné faktúry za internet a televíziu, ktorá nejde, lebo nie je pripojená plus nehovorím o tom, koľko platím za faktúru za mobil, keďže všetky dáta, či už telka, internet na dvoch počítačoch, keďže ja mám homeoffice a syn dištančne školu stoja každý deň 3 eurá, aby išli plnou rýchlosťou. **piip** na to, že mám u Vás niekoĺko paušálov a ešte jeden internet a televúziu ale na inej adreses. Kľudne by ste ma nechali zaplatiť zmluvnú pokutu, lebo vy nie ste schopný prejsť na WDSL z optiky, aj keď WDSl tu je a optika nie. Neviete si predstaviť koľko deko vynechalo hodín, lebo nám nestíhali dáta, alebo to vypadávalo, plus ja tiež nemožem normálne robiť.  A keď potrebujem niečo tlačiť a úrepnem sa na tlačiareň tak sa mi všetko odpojí. takže Vážený telekom, toto je absurdné, čo predvádzate a doteraz nemám stále ani net ani telku. Velice pekne Vám ďakujem za Váš proklientský prístup.