Optika XL - pomala rychlost

Otázka

  • 0

Dobry den,

Mam optiku na dome XL a teda 600/60 - je mi jasne ze to nemusi dosahovat tieto maximalne udaje, ale ked mam rychlost ia 360MB tak je to akoze v poriadku a nemam to riesit?

Podal som staznost/reklamaciu a odpisali mi, ze z ich strany je sluzba korektne poskytovana. Cim to moze byt ze je ta rychlost taka aka je? Router mi nastavil technik ako ho nastavil, Huawei - nejaka mala biela krabicka, nie ta velka cierna premiova. Neviem ci to uz mam nechat tak alebo zistovat viac...

 

Dakujem

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

7 odpovedí na túto otázku

  • 1
 

Dobry den,

Mam optiku na dome XL a teda 600/60 - je mi jasne ze to nemusi dosahovat tieto maximalne udaje, ale ked mam rychlost ia 360MB tak je to akoze v poriadku a nemam to riesit?

Podal som staznost/reklamaciu a odpisali mi, ze z ich strany je sluzba korektne poskytovana. Cim to moze byt ze je ta rychlost taka aka je? Router mi nastavil technik ako ho nastavil, Huawei - nejaka mala biela krabicka, nie ta velka cierna premiova. Neviem ci to uz mam nechat tak alebo zistovat viac...

 

Dakujem

Ahoj ak pouzivas windows, zbehni do Microsoft store, stiahni si appku Speedtest by Ookla (vid prilozeny obrazok). Totizto cez prehliadac ti tieto rychlosti uz nemusi spravne namerat ten carovny OS windows :)

Skus cez appku a daj vediet ci to bolo lepsie ;)

Screenshot_3.png

Inak medzi poruchove rychlosti spadaju ine hodnoty, ta tvoja je este v norme. Viac info najdes tu: https://www.telekom.sk/wiki/internet/pomala-rychlost
Avsak ak tvoja rychlost dosahuje max 250Mbit kludne mozes poziadat o znizenie balika ked ti nevedia garantovat vyssiu rychlost. Balik L po novom dosahuje 250/25Mbit ;) 

Editoval/-a Filipo21
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

ale to že tá rýchlosť je ešte "v norme" neznamená, že nemôžeš zavolať na poruchy, kde by sa na to pozreli, vyresetovali pripojenie a možno by to pomohlo. 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tu rychlost som udaval na zaklade stiahnutej appky ktoru si tu dal. Jasne zeby mi nenapadlo robit to cez browser 🤦‍♂️ .

Na technicku podporu som volal, vyresetovali to. Chlapik mi poradil ze mam podat reklamaciu/staznost. Podal som a podla nich je vsetko v poriadku ze je to take pomale...

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

áno lebo v linku, ktorý uviedol filipo telekom uvádza pod akou rýchlosťou to berú ako poruchu. 

pre optiku XL je poruchová rýchlosť 120/12 a menej. 

preto sa tým nezapodievali ako poruchou a nevyreklamujú to. 

ak to nevyriešia na podpore, tak zostáva ti jedine dúfať, že to nebude na dlho. ... ale neveril by si koľko ľudí to meria cez prehliadač. 

ešte možno resetovať rooter. natvrdo.

Editoval/-a informovanost
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

áno lebo v linku, ktorý uviedol filipo telekom uvádza pod akou rýchlosťou to berú ako poruchu. 

pre optiku XL je poruchová rýchlosť 120/12 a menej. 

preto sa tým nezapodievali ako poruchou a nevyreklamujú to. 

ak to nevyriešia na podpore, tak zostáva ti jedine dúfať, že to nebude na dlho. ... ale neveril by si koľko ľudí to meria cez prehliadač. 

ešte možno resetovať rooter. natvrdo.

Môžem sa opýtať pod akou rýchlosťou berú poruchu pre optiku L?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od Miriamka2
      Dobrý deň, 
      Rada by som mala: rychlejsi internet - 1000/200 Mb/s.  Avšak router, ktorý aktuálne mám doma má ovela nižšiu rýchlosť (priepustnosť). 
      Má význam teda význam si objednávať takýto internet? Alebo radšej zabezpečiť iný router? 
      Dakujem.
    • Od Tobias234
      Dobry den mam problem s internetom konkretne magio internet vzduchom posledny tyzden internet je strasne pomaly na speedteste mam max 0.5mbps download a upload,videa musim pozerat v najhorsej kvalite aj twitch streamy, skusam stale aj restartovat router ,data nemam precerpane prosim o riesenie.
    • Od Patrik717
      Zdravím chcel by som sa opýtať na optiku v Malinove. Kedy bude zriadena? Priadne ci uz tam je? Jedna sa o cast Tri vody IV. Podľa rozhodnutia (https://www.mostpribratislave.sk/data/advertisement/mostpribratislave/156570/53614_malinovo_vv_rozhodnutie_o_umiestneni_stavby_ins_ftth.pdf) sa maju alebo boli vybudovane aj na parcelach danej lokality. Viete mi dat viac info, pripadne kedy to bude zrealizovane? Vela majitelov tam hlada spolahliveho operatora aj s internetom+televizia. 
    • Od milovas
      Rad by som vedel ci je mozne niekde v menu modenu Sercomm Speedport+ zistit maximalnu rychlost linky. Nemam na mysli aktualnu rychlost spojenia, ale teoreticku maximalnu rychlost linky.
    • Od JFK888
      Prvý mesiac po spustení (zakúpený balík Optik NET Ideál 350/70 Mb/s) som bol maximálne spokojný. Internet išiel na 100%. Žiaľ aktuálne (cca 2 mesiac) sa mi začína internet na PC zasekávať  - opakovane prerušovanie obrazu - načitávanie...  Pri kontrole mi ukazuje prenos - stav: 43,0 Mb/s - 58 Mb/s, pričom Optik NET Ideál  má uvedené 350/70 Mb/s. 
      ČO S TÝM?
      Ďakujem za relevantnú radu, pomoc.
    • Od Filip1758
      Dobrý deň prosím vás mám optiku z mesiac (Dunajská Lužná)ale islo to asi týždeň a po zmene routra od telekomu (lajicky z bieleho na čierny vysokorýchlostny)nastali problémy. Výpadky internetu a nasledne aj magio go vypadne ma problémy sa nahodit potom wifi ide aplikácia uz nie.. mám pocit ze som dostal nieco nove co sa doladuje? Zmena DNS servera z 0.0.0.0 na 8.8.8.8 pomohla na chvíľu... No od 12:00 internet vypadol nahodil sa ale Magio Go aplikácia nejde.