Optika XL - pomala rychlost

Otázka

  • 0

Dobry den,

Mam optiku na dome XL a teda 600/60 - je mi jasne ze to nemusi dosahovat tieto maximalne udaje, ale ked mam rychlost ia 360MB tak je to akoze v poriadku a nemam to riesit?

Podal som staznost/reklamaciu a odpisali mi, ze z ich strany je sluzba korektne poskytovana. Cim to moze byt ze je ta rychlost taka aka je? Router mi nastavil technik ako ho nastavil, Huawei - nejaka mala biela krabicka, nie ta velka cierna premiova. Neviem ci to uz mam nechat tak alebo zistovat viac...

 

Dakujem

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

7 odpovedí na túto otázku

  • 1

Pridal (editované)

 

Dobry den,

Mam optiku na dome XL a teda 600/60 - je mi jasne ze to nemusi dosahovat tieto maximalne udaje, ale ked mam rychlost ia 360MB tak je to akoze v poriadku a nemam to riesit?

Podal som staznost/reklamaciu a odpisali mi, ze z ich strany je sluzba korektne poskytovana. Cim to moze byt ze je ta rychlost taka aka je? Router mi nastavil technik ako ho nastavil, Huawei - nejaka mala biela krabicka, nie ta velka cierna premiova. Neviem ci to uz mam nechat tak alebo zistovat viac...

 

Dakujem

Ahoj ak pouzivas windows, zbehni do Microsoft store, stiahni si appku Speedtest by Ookla (vid prilozeny obrazok). Totizto cez prehliadac ti tieto rychlosti uz nemusi spravne namerat ten carovny OS windows :)

Skus cez appku a daj vediet ci to bolo lepsie ;)

Screenshot_3.png

Inak medzi poruchove rychlosti spadaju ine hodnoty, ta tvoja je este v norme. Viac info najdes tu: https://www.telekom.sk/wiki/internet/pomala-rychlost
Avsak ak tvoja rychlost dosahuje max 250Mbit kludne mozes poziadat o znizenie balika ked ti nevedia garantovat vyssiu rychlost. Balik L po novom dosahuje 250/25Mbit ;) 

Editoval/-a Filipo21
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

ale to že tá rýchlosť je ešte "v norme" neznamená, že nemôžeš zavolať na poruchy, kde by sa na to pozreli, vyresetovali pripojenie a možno by to pomohlo. 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tu rychlost som udaval na zaklade stiahnutej appky ktoru si tu dal. Jasne zeby mi nenapadlo robit to cez browser 🤦‍♂️ .

Na technicku podporu som volal, vyresetovali to. Chlapik mi poradil ze mam podat reklamaciu/staznost. Podal som a podla nich je vsetko v poriadku ze je to take pomale...

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Podotykam este jednu vec - meral som to priamo cez kabel. Nie wifi

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

áno lebo v linku, ktorý uviedol filipo telekom uvádza pod akou rýchlosťou to berú ako poruchu. 

pre optiku XL je poruchová rýchlosť 120/12 a menej. 

preto sa tým nezapodievali ako poruchou a nevyreklamujú to. 

ak to nevyriešia na podpore, tak zostáva ti jedine dúfať, že to nebude na dlho. ... ale neveril by si koľko ľudí to meria cez prehliadač. 

ešte možno resetovať rooter. natvrdo.

Editoval/-a informovanost
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

áno lebo v linku, ktorý uviedol filipo telekom uvádza pod akou rýchlosťou to berú ako poruchu. 

pre optiku XL je poruchová rýchlosť 120/12 a menej. 

preto sa tým nezapodievali ako poruchou a nevyreklamujú to. 

ak to nevyriešia na podpore, tak zostáva ti jedine dúfať, že to nebude na dlho. ... ale neveril by si koľko ľudí to meria cez prehliadač. 

ešte možno resetovať rooter. natvrdo.

Môžem sa opýtať pod akou rýchlosťou berú poruchu pre optiku L?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od casar2
      Zdravím Vas.
      Mam momentalne doma na dome Magio XL internet 15Mb/s internet. Uz je privedená optika ku domu. Chcem sa spytat ci moje doterajsi modem :
      https://www.tp-link.com/cz/home-networking/dsl-modem-router/archer-vr300/
      bude vhodny na tento internet? Ake zariadenia ponuka telekom k optickému internetu a za kolko ?
      Dakujem
      Čásár G., Levice
    • Od Taiger
      Zdravím... Nakoľko som sa predvčerom snažil kontaktovať telekom... Vyskočila mi chyba... Tak som dnes volal... A slečna Olívia mi povedala, že s internetom nič nemám... Nuž žial mávam vysokú odozvu a pred 3mi dňami som normálne rozbehol stream... No dnes uz mám aj vysoký ping... FullHD Videa mi vypadávaju... A poprosil som slečnu Olíviu nech mi to resetuje... No zbytočné... Čakal som, že sa mi ozve technik... Nuž žial bohu ani to... Aj keď ma ku nemu pripajalo... Ale zrušilo mi to hovor...

      Mal by som mať 60mbps/6mbps bez akéhokoľvek výpadku nuž dole prikladám screen od speedtestu... 

      https://www.speedtest.net/result/10277265538.png
    • Od ingrid.tomova
      Dobrý deň,
      po nejakom čase potrebujem zapnúť 5GHz WiFi pásmo na Sagemcom 5565V2. (dávnejšie som ho vypol, aby som zbytočne nerušil iné kanály).
      Lenže ako robím, tak robím, posuniem cez web rozhrania zelený posuvník enablovania 5GHz pásma, ale po pár sekundách vždy spadne nazad do DISABLED.
      Skúšal som aj reštartovať celý router, ale výsledok je ten istý. 5GHz pásmo nezapnem.
      Máte nejaké skúsenosti, čo s tým?
    • Od Filip1289
      Zdravím
      Používam váš internet Telekom 
      Posledný mesiac mám hrozné lagy, ked hrám nejaké hry  na PC alebo na Mobile ( okolo 50-120ms niekedy aj viac)
      Ale pritom ked idem na stránku "Speedtest.net" tak  mi to ukazuje takto neviem vôbec už kde je chyba skúšal som naozaj všetko čo som našiel na internete.
      Volal som vám ráno a povedali ste mi že u vás nie je žiadna chyba, preto by som potreboval radu ako tento internet opraviť . Dakujem za odpoved 

    • Od PeterS123
      Dobry den
      chcel by som sa opytat na odozvu na optike v Cadci na ulici Okruzna kvoli comu je taka velka priemer  200 ms pri merani na webe. Mam magio internet M. Pri merani vsetko vypnute wifi atd internet cez kabel.
      Dakujem za odpoved
    • Od frodo1
      Volam do Telekomu, ze teda dal by som si od nich zapojit  optiku, opticky kabel na chodbe este nerozbaleny, uz v novostavbe vsetko bolo nachystane pre Telekom,  volaju naspat, ze vsetci u mna na poschodi maju uz internet, hovorim, ze vsak ale ja nemam. Potom, ze riesia to a ze cely bytovy dom im ukazuje, ze uz maju internet a potom dalej, ze sa to to neda zriadit.
      Ako ja to nejak nepotrebujem, mam internet a da sa tu pripojit hocijak za rovnake peniaze, uz nieje taka doba, ze dosla faktura 5000 SK za dial-up lebo som bol vela cez den na nete cez 56Kbit modem lebo to bol jediny internet vtedy, ja len ze dam si pevny internet ked to tu aj davnejsie ponukali, ci nechcem, hovorim  vtedy, ze nee to je vela ja mam o dve eura lacnejsi. A teraz ked som na to pozeral sa mi to nezdalo nejake drahe, tusim to je rychlejsie nez pred tym za rovnaku cenu , tak ze ok a taketo veci sa stanu.
       tiez divne, ze ked zadam na tom ich overeni dostupnosti supisne cisco bytoveho domu tak mi to hodi, ze optika az do 600Mbit a ked zadam orientacne cislo, tak ze internet do 40Mbit obydva vchody.
      Nemaju ma radi, nechcu ma pripojit. 
      Ja len tak, som sa chcel niekomu pochvalit.