Problém s Telekom DNS servermi

Otázka

  • 0

Už asi dva týždne mám hlavne vo večerných hodinách (okolo 19h a neskôr) problém s dostupnosťou niektorých stránok. Niektoré idú (OK, toto neriešim), niektoré nie (dostávam chybu server IP address could not be found) a niektoré len čiastočne (načítajú sa texty, ale stránka je "rozhádzaná", pravdepodobnou príčinou môžu byť zdroje na iných URL, ktoré spadajú do kategorie "niektoré nie").

Skúšal som snáď všetko, od diagnostiky siete vo Win10, cez reštart počítača ale aj routra. Nastavenia routra sú také, aké mi nastavili pri dodaní. 

Gateway: 213.81.232.198
DNS: Obtain DNS Automatically
DNS 1: 195.146.128.62
DNS 2: 195.146.132.58

Dnes som zo strandy skúsil na počítači pridať externé DNS, takže u mňa som dal ako prvé DNS IP adresu môjho routra, ktorý smeruje na Telekom DNS a následne som pridal verejný Google DNS s IP 8.8.8.8 a 8.8.4.4 a odrazu všetko funguje ako má. Aj aplikácie, ktoré mi predtým nešli. Na druhom počítači, kde som nič nezmenil, sú stále problémy s niektorými stránkami aj aplikáciami (napr. Microsoft Store).

Viete sa mi k tomuto vyjadriť, prípadne to nejako poriešiť ku všeobecnej spokojnosti?

Ďakujem

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

26 odpovedí na túto otázku

  • 0
 

Rovnaky problem

Zdravim,

mam uplne identicky problem, ako uzivatel psimkovic. A to na vsetkych zariadeniach (2 mobily, 2 tablety, laptop). Zijeme v 21. storoci a toto by sa uz predsa nemalo stavat. Toboz nie, ak si za to platime. Presiel som k vam od konkurencie, lebo optika. Ale myslim, ze je to horsie, ako predtym a to som na optike, nie na koaxialnom kabli. Sme vasi zakaznici, platime si za sluzby, preto ziadame odstranenie a odpoved od kompetentnych.

 Dakujeme.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Nechaj si DNS od Google a hotovo. Konkurencia tiež nemá bohvie aké DNS, teraz Oranžový mal výpadok a reálne kto mal DNS od takého Google alebo od hocikoho iného tak nezaznamenal žiadny výpadok.

Nechaním DNS od Google nič nepokazíš a ani nič neporušuješ, vyhneš sa hlavne problémom, ale ak sa ti chce naťahovať s Telekomom na náprave nech sa páči, ale zbytočný čas, ktorý vynaložíš na to si myslím.

Editoval/-a Samer303

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Nastavene,diky za radu.Zatial sice len priamo v mobile/tablete, ale pomohlo.

Ale stale som presvedceny, ze by to mali odstranit. U koaxialnych som takyto problem nikdy nemal :-) Ine ano, ale tento nie.

M.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Už sa to rieši, ide o plošný problém. Pevne verím, že čoskoro to bude fungovať.

odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Som rad ze problem nie je u mna, uz som o sebe zacinal pochybovat.

Nie som si isty ci okresana Telekom verzia firmware v routri  SAGEMCOM 5655 AC umoznuje zmenit DNS.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Som rad ze problem nie je u mna, uz som o sebe zacinal pochybovat.

Nie som si isty ci okresana Telekom verzia firmware v routri  SAGEMCOM 5655 AC umoznuje zmenit DNS.

 

Neumoznuje. Resp mozno ano, viem ze kedysi nastavenie routrov bolo, ako by som ti to popisal. Ako televizie na hoteloch. V Hotelovom rezime si mal obmedzene moznosti toho co mozes a co nemozes nastavovat. Avsak po chvilkovom googleni si dokazal na zaklade kombinacie tlacitok spustit "specialne menu" kde si hotelovy rezim vypol a nastavil si si co si chcel. To iste slo aj v routri, skrz speci link si sa dostal do hlbsich nastaveni a zmenil si DNS a dalsie veci. Ale pojdes do basy ak to budes skusat  :D 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

U mňa to isté. Niektoré stránky načíta a neskôr už nie. 

Dokonca aj na PS4 mam problém a neviem nič hrať a sťahovať po sieti. Čo je úplne hadrcore, tak že mi nešlo načítať ani poondiaty Facebook :D Je to dosť otravné, ale tak aspoň že vedia o chybe a riešia ju.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahojte. 
zmenil som si dns na 8.8.8.8, ale google.com stale nejde, a google.sk ano. Samozrejme nejdu aj ine veci, a operatorka sa pyta ake presne. 
no napriklad amazon prime na samsung tv nejde, netflix ano.... 

nejake rady okrem zmeny operatora?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pani na infopodpore o ziadnom rieseni problemu nevedela, do dvoch dni ma ma kontaktovat technik, alebo dostanem sms ze to este potrva.

tak nemam pocit ze vedia co im nejde fesakom...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Pani na infopodpore o ziadnom rieseni problemu nevedela, do dvoch dni ma ma kontaktovat technik, alebo dostanem sms ze to este potrva.

tak nemam pocit ze vedia co im nejde fesakom...

Treba kontaktovať technickú podporu ešte raz aby Vašu poruchu priradili k ostatným, kde je rovnaký problém. Aby zbytočne nebola porucha pridelená výjazdovému technikovi a ten zbytočne nerealizoval výjazd a nemenil zariadenie. Na technickej podpore o tom samozrejme vedia, ale možno nie všetci operátori. 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Slecne operatorke som copypastoval tuto aj ine diskusie k problemu, tak pokial bola IQ pozitivna tak to zaznamenala do poznamky, o co presne ide.

zaujimave ze mi to vyhadzuje aj inteligentny system domacnosti (neviem si ani stiahnut zaluzie), a zaroven na smart tv amazon prime. Netflix ide. 
A blbne mi to uz aj s google dns, trochu menej, ale blbne...

tak budeme cakat, co sa ide stat. 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

to ze Telekom ma problémy s resolvermi by nemal byt žiadny problém pre zákazníka. Jednoducho použi iný verejný resolver napr. už spomínaný Google, cloudflare, open dns atď... 

 

Editoval/-a janyxx

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Aj napriek zmene DNS problem pretrvava, a nastavenie niektorych zariadeni uzivatelsky skusat nejdem. Napriklad mi nefunguje nic z inteligentneho ovladania domacnosti, a vypadky su aj napriek zmene DNS, ako som uz pisal.

nechce sa mi byt v pozicii toho, kto si ma riesit tieto problemy, pretoze ja mozno velku cast zvladnem, ale stat sa to mojej mame, tak je absolutne odkazana na servisny vyjazd. A kludne nech ten vyjazd pride, mozu stravit pol dna aby nastavili vsetky periferie aby fungovali, nevidim naozaj najmensi dovod, preco to ma byt prenesene na mna. Ja si tu sluzbu platim, najsilnejsiu kombinaciu co Telekom ponuka, a nakoniec mi internet nefunguje.

 

odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Aj napriek zmene DNS problem pretrvava, a nastavenie niektorych zariadeni uzivatelsky skusat nejdem. Napriklad mi nefunguje nic z inteligentneho ovladania domacnosti, a vypadky su aj napriek zmene DNS, ako som uz pisal.

nechce sa mi byt v pozicii toho, kto si ma riesit tieto problemy, pretoze ja mozno velku cast zvladnem, ale stat sa to mojej mame, tak je absolutne odkazana na servisny vyjazd. A kludne nech ten vyjazd pride, mozu stravit pol dna aby nastavili vsetky periferie aby fungovali, nevidim naozaj najmensi dovod, preco to ma byt prenesene na mna. Ja si tu sluzbu platim, najsilnejsiu kombinaciu co Telekom ponuka, a nakoniec mi internet nefunguje.

 

V pripade technicky zdatnejsieho pouzivatela s vacsim poctom IP zariadeni v domacej sieti by som odporucal spravit si vlastny DNS rekurzivny resolver - cenovo velmi efektivne je kupit maly pocitac RaspberryPi a nainstalovat do neho vlastny DNS resolver, s vyhodou aj s blokovanim reklam (hladaj PiHole - kompletny navod). A mas pokoj. Ak si vypnes DHCP server na routri od telekomu a zapnes si DHCP server na svojej RaspberryPi, tak si mozes pridelovat v celej sieti svoj vlastny DNS resolver.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Vdaka za radu, asi zavolam niekoho nech to namontuje a nastavi, najprv ale musim rozchodit smarthome. Nie som si isty, ci tie chyby suvisia. 
 

update: dosla sms z telekomu, ze to riesia, ale zatial nevyriesili. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ked si nastav

 

V pripade technicky zdatnejsieho pouzivatela s vacsim poctom IP zariadeni v domacej sieti by som odporucal spravit si vlastny DNS rekurzivny resolver - cenovo velmi efektivne je kupit maly pocitac RaspberryPi a nainstalovat do neho vlastny DNS resolver, s vyhodou aj s blokovanim reklam (hladaj PiHole - kompletny navod). A mas pokoj. Ak si vypnes DHCP server na routri od telekomu a zapnes si DHCP server na svojej RaspberryPi, tak si mozes pridelovat v celej sieti svoj vlastny DNS resolver.

Ked si nastavi verejne resolvery od google, cloudflare, alebo opendns, tak nepotrebuje vlastny. 

A nakoniec nastvenie DNS serverov nie je trivialna vec. Beznemu klientovy uplne staci ak bude pouzivat verejny resolver (ja som nikdy nepouzival DNS od telekomu).

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Zatial si nie som vobec isty, ze problem sposobuje LEN dns. 
vyzera ze ten problem je komplexnejsi, inak by ho neriesili v telekome tak dlho.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Zatial si nie som vobec isty, ze problem sposobuje LEN dns. 
vyzera ze ten problem je komplexnejsi, inak by ho neriesili v telekome tak dlho.

Samozrejme, problemy ineho druhu sa nedaju vylucit a nemas nijaky dosah na ich identifikaciu, pretoze agenti na zakaznickej linke o nich nevedia (technicky ani nemozu vediet, su ich desiatky denne)

Siet sa neustale rekonfiguruje, upgraduje (1G na 10G, 10G na 100G.... podla analyzy zataze), ludia sekaju kable (dakujeme vsetkym stavebnikom za vyziadanie vytycenia sieti) a siet sa rekonfiguruje  na ine zalozne trasy, plus upgraduju sa firmware na routroch, uzloch, core routroch (prioritne v noci)... toto vsetko ma dopad na priepustnost siete. Do toho vypadky DNS servrov - nic vynimocne u ktorehokolvek operatora. 
Google DNS - 8.8.8.8 a 8.8.4.4 - vedeli ste, ze nie su vyuzivatelne neobmedzene ? Google DNS monitoruje pocet dotazov v case z jedne IP a ked to presiahne nimi stanoveny limit, tak vam prestanu na chvilu odpovedat (DoS ochrana) ? To iste ma nasadene aj Cloudflare na DNS 1.1.1.1. Takuto politiku musia mat vsetky verejne pristupne DNS resolvery, inak by ich zvysena prevadzka zlozila dole.

Skutocne odporucam skusit spravit vlastny DNS resolver, nie je to nic tazke, tie navody na internete su velmi user friendly. https://pi-hole.net/ - toto zvladne skolak zakladnej skoly. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Mám info od technikov že ešte počas tohto týždňa by to malo byť funkčné, tak uvidime :) 

Editoval/-a Mirko
odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Ked si nastav

Ked si nastavi verejne resolvery od google, cloudflare, alebo opendns, tak nepotrebuje vlastny. 

A nakoniec nastvenie DNS serverov nie je trivialna vec. Beznemu klientovy uplne staci ak bude pouzivat verejny resolver (ja som nikdy nepouzival DNS od telekomu).

Na toto som narazal... nastavil som namiesto ISP DNS v jednej mensej firme (cca 15 uzivatelov) ako DNS servre tie od Google.  Aj tychto 15 uzivatelov stacilo vygenerovat taky pocet DNS dotazov na resolver, ze ich Google zacal obmedzovat. Riesenim bolo spravit lokalny cachujuci DNS resolver.  Individualny uzivatel z 1 PC Google resover asi nezahlti, ale vacsi pocet zariadeni v SMART domacnosti to moze dosiahnut. 
Lokalny resolver ma jednu obrovsku vyhodu - mas ho plne pod kontrolou, je 100% dostupny a CACHUJE, takze je vyznamne rychlejsi ako tie od ISP a od Google.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

lokálny dns funguje len ako cache, čiže nejaký čas si udržuje záznamy už z navštívených webov a ich IP adresy. Ak životnosť vyprší, tak znova ide na verejné resolvery, resp. na koreňov servery, ktoré sú nastavené v confoch. Google, cloudflare.... nemajú po jednom dns, ale majú ich 10-ky, možno 100-ky a vybavujú miliardy dotazov

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Telekomu ale sluzi ku cti, ze mi dnes posla SMS, ze mi ponizi fakturu o pocet dni, ked som to mal mimo prevadzky.

co vnimam pozitivne. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

To je samozrejme, ja ked som mal konkurencneho ISP, ale po linkach telekomu a mal som vypadok, tak som ziadal nie len kompenzaciu za pocet dni kedy nesiel internet, ale aj preplatenie ceny telefonneho hovoru, ktorym som zistoval pricinu nefunkcnosti a kazdodenne otravovanie, preco to stale nefunguje (mozno ma mate za nejakeho somraka, ale telefonovanie ma stalo viac ako 2€)

V nasledujucej fakture som to mal vsetko odpocitane.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

lokálny dns funguje len ako cache, čiže nejaký čas si udržuje záznamy už z navštívených webov a ich IP adresy. Ak životnosť vyprší, tak znova ide na verejné resolvery, resp. na koreňov servery, ktoré sú nastavené v confoch. Google, cloudflare.... nemajú po jednom dns, ale majú ich 10-ky, možno 100-ky a vybavujú miliardy dotazov

Funguje tak, ako si ho spravis. Aby to malo zmysel, tak ho spravis ako rekurzivny resolver (bezu forwardu na verejne resolvery) + cache a mas vystarane.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt


sidebar