Optika - pomaly upload

Otázka

  • 0

Zdravím.

Nemal niekto podobný problém z nízkym uploadom? Optika 600/60, ONT Huawei prepnuté do bridge mode. 

Ak mam nastavenú rýchlosť portu na 1Gb/s tak download je v pohode do 600Mb/s ale upload ide maximálne do 20Mb/s no vacsinou aj 2-3 Mb/s .

Ak zmením rýchlosť portu na 100Mb/s  download samozrejme ze padne na 100Mb/s ale upload sa drží už niekoľko dni na 60Mb/s.

Káble Cat6A, skušane aj iné káble, problém pretrváva.

100Mb/s:

https://www.speedtest.net/result/10064593793.png

1Gb/s:

https://www.speedtest.net/result/10060211791.png

https://www.speedtest.net/result/10060709084.png

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

37 odpovedí na túto otázku

  • 0

@Gabo221 on sa ti snazi len poveda to ze ak nemas garant sluzbu tak tie rychlosti su len "DO" tak ako napisal. Chybova rychlost je uvadzana tu na stranke: https://www.telekom.sk/wiki/internet/pomala-rychlost

Ak mas nejake screenshoty kedy ti rychlost uploadu klesla pod 30Mbit/s treba to poslat na https://www.telekom.sk/kontakt/napiste-nam/

To co mas v zmluve, resp. vseobecne podmienky o dodrzani podmienok zo strany telekomu ma kazdy rovnake (ak ma rovnaku sluzbu)... To ze si nespokojny samozrejme chapem avsak tu si na fore kde su dalsi "len smrtelnici".

Toto by som urobil ja:

  1. Kontaktoval telefonicky technicku podporu : 0800 123 777 nahlasil chybu, spomenul tu cast ze rychlost uploadu nedosahuje minimalnu rychlost a klesa na poruchove hodnoty, popripade pod.
  2. Napisal im na vyssie spomenuty link prilozil screenshot s nameranou rychlostou a ziadal napravu.
  3. Ak by aj tak nic nefungovalo, potom sa uchylil bud k zruseniu zmluvy alebo znizenie programu na 600/60 a platit menej. Ak vsak nechces nizsiu rychlost tak jedine vypovedanie zmluvy z dovodu nedodrzania rychlosti.
  4. Ak potrebujes tu rychlost uploadu mat stabilne okolo 100mbit, tak by som zvazil aj moznost vypytat si garantovanu sluzbu (samozrejme to si aj priplatis...)

Hlavne treba jednat slusne aj v pripade ze nie si spokojny, vzdy vyriesis viac s kludom ;)

Editoval/-a Filipo21

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Aky mas za modemom router ? Skus si resetnut router, nastav PPPoE. Ak mas nejaky MK, tak si nastav ten zaklad (maskaradu) aby ti fungoval Inet a zmeraj potom. Je mozne, ze mas problem vo svojom routery

Editoval/-a janyxx

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Ja mám rovnaký problém na linke 1000/100 reálna rýchlosť v priemere 850/45 , reset   ONT Huawei    či  tovarenske nastavenie nepomohlo Lokalila Hviezdoslavov  odpoved operátora ,že pokial linka nema pod 300/30 je všetko vporiadku a neberie sa to ako chyba , končím snimi 

 

PS: podotýkam že pri meraniach som priamo pripojený na zariadení   Huawei HG8245H ,a žiadny iný - router ani zariadenie neboli pri meraniach pripojené .

 

Editoval/-a Gabo221

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Ja mám rovnaký problém na linke 1000/100 reálna rýchlosť v priemere 850/45 , reset   ONT Huawei    či  tovarenske nastavenie nepomohlo Lokalila Hviezdoslavov  odpoved operátora ,že pokial linka nema pod 300/30 je všetko vporiadku a neberie sa to ako chyba , končím snimi 

 

PS: podotýkam že pri meraniach som priamo pripojený na zariadení   Huawei HG8245H ,a žiadny iný - router ani zariadenie neboli pri meraniach pripojené . 

https://www.speedtest.net/result/10349003369.png    

https://www.speedtest.net/result/10250731141

 

 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

https://www.telekom.sk/wiki/internet/pomala-rychlost
poruchová rýchlosť uploadu je 12 mbps

takže je nižšia a reštart rootra nepomôže, tak poruchová linka a nahlásiť poruchu. 

ale to že je upload značne nižší si všímam i ja.  Program GIGA, upload by mal byť  100 ale nie je rarita, keď odmeriam 50. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

kde sa nachádzaš že máš ping 2ms. ja mám na GW 4ms

dnes mi bolo opakovane oznámené ze je všetko v poriadku a chyba na ich strane nie je  namerané hodnoty 925/43 v priemere 850/40 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

V tomto pripade by som riesil 2 veci.

  1. Ak mam za ONT vlastny router/switch => skusil by som sa napojit priamo a vyskusat, popripade poprezerat vlastne zariadenie ci tam nie je nejaky firewall, queue nastavene ktore by to mohlo spomalovat.
  2. Ak mam len ONT => skusil by som zaobstarat vlastny "high end" router, nastavit to co potrebujem a poziadat o prepnutie ONT do bridge modu.
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

V tomto pripade by som riesil 2 veci.

  1. Ak mam za ONT vlastny router/switch => skusil by som sa napojit priamo a vyskusat, popripade poprezerat vlastne zariadenie ci tam nie je nejaky firewall, queue nastavene ktore by to mohlo spomalovat.
  2. Ak mam len ONT => skusil by som zaobstarat vlastny "high end" router, nastavit to co potrebujem a poziadat o prepnutie ONT do bridge modu.

takže znovu opakujem -  som odpojil všetky kamery routre a zariadenia - som sa priamo pripojil pre istotu už cez druhý počítač priamo na koncový bod Huawei HG8245H  - bez splitu či  rozbočovača samozrejme bez routra, linkou 1000/1000 cez ethernetový kábel Cat6  aby som vyvrátil prípadný vírus alebo iné možné zdroje spomalenia internetu no rýchlosť na upload je stále polovičná ,  reálne rýchlosti sú 890 – 920 / 18 – 55  mb/s čo je hlboko pod  deklarovanou službou 

 

dnes mi bolo opakovane oznámené ze je všetko v poriadku a chyba na ich strane nie je  namerané hodnoty 925/43 v priemere 850/40 

HLavná ulica

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Daj podnet, nech tam poslu technika a nech si zo sebou donesie vlastne zariadenie aby preveril realnu rychlost. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Daj podnet, nech tam poslu technika a nech si zo sebou donesie vlastne zariadenie aby preveril realnu rychlost. 

ukážem ti niečo ?? totiž oni tu neboli a vedia že závada nie je na ich strane , ako k tomu prišli neviem 

125478127_278079640307977_2270242779470341016_n.jpg

125860476_2079069128890508_3765229627674837839_n.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

ukážem ti niečo ?? totiž oni tu neboli a vedia že závada nie je na ich strane , ako k tomu prišli neviem , hnevá ma ích prístup asi 8  mesiaca to nefunguje korektne , majú ma za idiota lebo všetky úkony čo tvrdia aby som urobil som spravil a nie raz asi ma maju za idiota  , viem že to spomalenie nastalo vtedy keď mi poslali sms že budu niečo robiť a že sa mi ospravedlnuju na za výpadky , PS:  a podotýkam že som poslal aj reklamáciu a nie raz  . tak čakám ako zareagujú

125478127_278079640307977_2270242779470341016_n.jpg 

125860476_2079069128890508_3765229627674837839_n.jpg

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

 

Zdravím.

Nemal niekto podobný problém z nízkym uploadom? Optika 600/60, ONT Huawei prepnuté do bridge mode. 

Ak mam nastavenú rýchlosť portu na 1Gb/s tak download je v pohode do 600Mb/s ale upload ide maximálne do 20Mb/s no vacsinou aj 2-3 Mb/s .

Ak zmením rýchlosť portu na 100Mb/s  download samozrejme ze padne na 100Mb/s ale upload sa drží už niekoľko dni na 60Mb/s.

Káble Cat6A, skušane aj iné káble, problém pretrváva.

100Mb/s:

https://www.speedtest.net/result/10064593793.png

1Gb/s:

https://www.speedtest.net/result/10060211791.png

https://www.speedtest.net/result/10060709084.png

Ahoj mám ten istý problém a tvrdia že chyba je u mna ,zavádzajú zakaznika tento problém pretrváva od 8 mesiaca odkedy niečo robili s linkou 

Screen Shot 11-15-20 at 11.54 PM.PNG

Editoval/-a Gabo221

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ja mam sice 250/25 a vyzera to v pohode 

https://www.speedtest.net/result/10433890035.png

Aj mne prisla sms vcera, ze na mojej adrese bude z dnes na zajtra prebiehat planovana udrzba a moze dojst k vypadku sluzieb. Optiku tu dokoncili ledva pred 3 mesiacmi a uz robia udrzbu ?

Ja mam za bridge modemom vlastny router, takze mi don nesahaju, ale vy co mate telekom zariadenia a ked ich tak pekne vedia okliestit, tak nech priamo do zariadenia daju nejaky speed meter aby sa nevyhovarali na to, ze v pc mate firewall, antivir, virusi a potom to spomaluje internet.

Uvidim ako to bude po planovanej udrzbe u mna 9_9

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

taký priemer. 

To ale nie je v poriadku  ked si platíte 1000/100 

Screenshot_8.jpg

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

 

Ja ti rozumiem ale nie je to vobec pod hranicou aby to bola porucha. Ak sa ti nepaci, mozes si zobrat sluzbu garant a platit si za to ze ti bude deklarovana rychlost garantovana. Poruchova rychlost pre tvoju sluzbu je 300/30...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

To ale nie je v poriadku  ked si platíte 1000/100 

no ako sa to vezme.  Platím síce za 1000/100. avšak mám garantované, že budem mať nad 300/30. 

Neviem o tom, že toto robí aj iný operátor, teda garancia istej rýchlosti. 

Takže áno nie je to boh vie čo, keď mám 85% DL a 63% UP z toho čo si platím.  ale to takto blbne zhruba pol, možno trištvrte roka. 
Tutú službu mám od septembra 19.  a prvý trištvrte rok to šlo takých 900 + a 90 + viac menej konštantne.  to teraz posledné mesiace šlo kvalitovo dosť dole. 

Na druhej strane ale mám garanciu, že minimálne mi to pôjde 300/30. 
teraz napríklad som odmeral 860/ 99 s bežiacou telkou. 

Nadšený nie som, ale kritickejší budem ak nájdeš, že aj ostatný operátori garantujú rýchlosť v našom prípade takí, ktorí takú rýchlosť poskytujú, teda pomaranč  asi jediný pokiaľ viem.  ten ti to síce dá lacnejšie v porovnaní s telekomom ale čo viem, tak aj keď by ti to náhodou šlo  200/20 tak je to tvoj bordel..... 
takže... ono to záleží..... úplne v poriadku to nie je, že by som s tým bol nejak spokojný sa povedať nedá, no môže to byť aj horšie aj dnes v 21. storočí. 
asi tak no.... 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Nic v zlom. Ale niektori ludia su hrozny puntickari.

Objednaju si super rychly internet 1000/100 a potom nahodne 100x do dna skusaju, ci im to funguje 1000/100 a ked im to nefunguje, tak sup sup sa stazovat.

Napiste mi jediny dovod, kde take rychlosti realne vyuzijete. Aj keby si streamoval 15 HD kanalov od seba (upload) tak rychlost by ti postacovala. Ak by si streamoval 100 HD videi k sebe (download) tak rychlost by ti stacila.

Napr. pri rychlosti 800 Mbps stiahnes za 1 sekundu 100MB dat, cize 1GB dat za 10 sekund, za 17 minut 100GB a za necele 3 hodiny je to viac ako 1 TB dat. Dnes je bezna kapacita HDD na urovni 1-4 TB (4TB disk by ste mali zapratany za pol dna). To ze tu bol pred par mesiacmi mesacny FUP na xDSL linkach 300 GB uz vsetci zabudli.

Budme trosku pokornejsi a ak vam nevyhovuju rychlosti, resp. cena, tak prejdite na nizsie rychlosti, alebo si objednajte garant (ak vam ide o rychlosti a nie cenu).

Ano .... ked ma niekto objednane 1000/100 a funguje mu to 150/4, tak ma pravo sa stazovat, ale ak by mi to slo 700/70, tak ani by som necekol

Editoval/-a janyxx

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

 

Ano .... ked ma niekto objednane 1000/100 a funguje mu to 150/4, tak ma pravo sa stazovat, ale ak by mi to slo 700/70, tak ani by som necekol

len debata je o tom, že mu to ide 800 / 50. a nie je to krátkodobé, teda že práve sa niečo deje, sú sviatky kedy je siať viac zaťažená alebo podobne, teda do istej miery sa to dá ospravedlniť ale to, že dlhobodobo to neodpovedá popisu danej služby.  konkrétne ten upload je 50% z toho za čo platí.  a ak dostaneš 50% z toho za čo platíš je podla mňa dôvod na nespokojnosť. 

plus aj v názve vlákna vidíš, že ide primárne o upload no ty si tu rozoberal download. :D

Editoval/-a informovanost
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

a už nemôžem upraviť, ale keď si pozrieš vlákno, tak tu píšu, že im nejde na 50%, ale na 30% a menej :D 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Urcite tato situacia nepotesi. Kazdopadne, tak ako tu uz bolo pisane, treba si uvedomit, ze toto domace pripojenie nie je v ziadnom pripade garantovana dedikovana linka. A ziadna sluzba od akehokolvek operatora nebude pri takychto "extremoch" - teda plnych rychlosti garantovana kazdemu zakaznikovi. Je to fyzikalne nemozne. Na uzle, kde ste napojeny je urcity pocet zakaznikov a kazdy operator ma urcitu architekturu / technologiu a maximalnu moznu pouzitelnu kapacitu siete. Preto je vzdy v zmluvnych alebo obchodnych podmienkach uvedene, co je maximalna rychlost pripojenia, ktore si platite a mali by tam byt aj parametre rychlosti, ktoru ako keby mal zakaznik "garantovanu". Teda nejaku minimalnu rychlost, pod ktoru by to urcite nemalo dlhodobo ist. Nemyslim tym jedno meranie z 10 alebo meranie na konkretnby server a pod.

Treba si uvedomit, tak ako ste aj uviedli, ze priemerne rychlosti ci uz uploadu alebo downloadu su nad spodnym limitom, ktory sa povazuje za poruchu danej sluzby. Z hladiska sluzby teda pravdepodobne o poruchu nejde - operator to nevnima ako poruchu ale ako vlastnost sluzby. Myslim dokonca, ze technik si vie premerat na dialku aj parametre pripojenia. Pokial jeho merania su v poriadku, nema dovod poruchu riesit. 

Ja by som mozno este skusil 2 veci. deaktivovat si tuto sluzbu GIGA. Ano download klesne na 600 ale upload by sa nemal vobec zmenit, nakolko ho mate de facto pod vrchnou hranicou XL internetu. Ak by sa znizil (vyrazne), urcite by som to asi dalej riesil.V tomto pripade asi priplacanim sluzby Giga ziskavate len download, lebo na vasom AP nie je operator schopny poskytnut lepsie parametre bliziace sa hornej hranici sluzby. Dany uzol bude mat asi vyrazne vytazeny. Teda moze nastat aj situacia, ked danu sluzbu si dalsi zakaznici vo vasej lokalite nebudu moct aktivovat kym operator nenavysi kapacitu siete.

Nakolko tam technika nedostanete pokial to bude fungovat nad minimalne hranice rychlosti, a chcete vylucit poruchu ONT, tak si prikupte ten lepsi router (ONT). Ano, uz nebude v bridge, ale pride vam iny. Ak sa to potom pojde OK, tak si len zrusite najom za router, prepnu vam ho do Bridge modu a zase si zan zapojite vlastny router (myslim, ze sa uz zariadenie nevymiena, len ho daju do bridge modu).

Btw. viem, ze v minulosti boli prave na Huawei ONT problemy so sluzbou GIGA. Boli problemy s dosahovanim vyssich rychlosti ci boli v bridge mode alebo routrovali, myslim aj, ze nie kazdy router za nim sa mu pacil. Sluzba Giga bola odporucana prave s tym priplatkovym ONT (daval sa Sagemcom - mam ho aj ja, neviem co davaju teraz). 

Chapem, bude to stat cas, nervy a par eur naviac, ale viete si zabezpecit aj "vymenu" zariadenia. 

Osobne mam optiku od Telekomu. Sluzbu Giga som vyuzival urcitu dobu. Platim si za ten priplatkovy ONT a za nim mam dalsie routre a switche, nakolko potrebujem pokryt pripojenim vacsi priestor a mat niekolko oddelenych wifi sieti. Ked som tuto sluzbu mal, tak som na uploade meral max okolo 890Mbit kazdopadne aj limit mojej siete, ziadne fancy ethernetove tienene kable nemam routre a switche za 100ky eur  a nikdy som ho nemeral priamo na ONT (myslim, ze Telekom sam hovori, ze sluzba je skor 950/100, Giga je len nazov produktu) a download som mal ale vymaxovany. 99 Mbit. A to nie len pri merani, ale dlhodobo som mal pri niekolkohodinovom uploade priemerne viac ako 90Mbit na servery cloudovych sluzieb (google, dropbox, pcloud). Teraz mam len XL net, ale rychlosti skvele (620 - 590/64 - 58). Ale predpokladam, ze ani v mojom okoli - teda uzol na ktory som pripojeny ja nie je moc vela ludi, co by tu linku nejako vazne zatazovali, takze priestor na vysoke rychlosti tam bezpecne mam (rodinny dom, nie sidlisko so stovkami bytov). 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Doplnim este:

Vsetky zaujimave veci ohladom produktu (produktov) ktore vyuzivate najdete v tomto dokumente, konlretne na strane 20 a 21 " Internetový prístup – časť A. Aktuálna ponuka Služieb": https://www.telekom.sk/subory/0b895a1c7bcf30feb31475722c4627d7

Su tam popisane parametre sluzieb, ich minimalne rychlosti, bezne rychlosti a proklamovane rychlosti. V skratke proklamovana rychlost je rychlost produktu (tak ako je uvadzana) a je zaroven rychlostou maximalnou. Maximalnu rychlost je mozne dosiahnut v casi nizkeho vytazenia siete. Bezna rychlost je 70% z maxim. rychlosti daneho produktu a minimalna rychlost je pocitana ako 50% z maximalnej rychlosti nizsieho produktu. 

Pre Giga je to teda Maximalne 950/100 (dosiahnutelna na linkoves vrstve infrastruktury), bezna je 665/70 a minimalna 300/30.

Editoval/-a seejey
odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Nechcem tu sirit bludy, ale co som pocul, tak vacsinou je na optike ku spliteru (to jest ta skrinka z ktorej su napojeny zakaznici) od ustredne nastavena linka na 2.5 Gbps. Nehovorim, ze vlakno zvladne len 2.5GBps, ale je to nastavene na 2.5 Gbps.

Toto forum, zrejme nenavstevuju specialisti (technici) z telekomu, takze asi sa k tomu nebude mat kto vyjadrit

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Nic v zlom. Ale niektori ludia su hrozny puntickari.

Objednaju si super rychly internet 1000/100 a potom nahodne 100x do dna skusaju, ci im to funguje 1000/100 a ked im to nefunguje, tak sup sup sa stazovat.

Napiste mi jediny dovod, kde take rychlosti realne vyuzijete. Aj keby si streamoval 15 HD kanalov od seba (upload) tak rychlost by ti postacovala. Ak by si streamoval 100 HD videi k sebe (download) tak rychlost by ti stacila.

Napr. pri rychlosti 800 Mbps stiahnes za 1 sekundu 100MB dat, cize 1GB dat za 10 sekund, za 17 minut 100GB a za necele 3 hodiny je to viac ako 1 TB dat. Dnes je bezna kapacita HDD na urovni 1-4 TB (4TB disk by ste mali zapratany za pol dna). To ze tu bol pred par mesiacmi mesacny FUP na xDSL linkach 300 GB uz vsetci zabudli.

Budme trosku pokornejsi a ak vam nevyhovuju rychlosti, resp. cena, tak prejdite na nizsie rychlosti, alebo si objednajte garant (ak vam ide o rychlosti a nie cenu).

Ano .... ked ma niekto objednane 1000/100 a funguje mu to 150/4, tak ma pravo sa stazovat, ale ak by mi to slo 700/70, tak ani by som necekol                                                               uz ma neser ty podvodnik nefvies oco ide tak laskavo drz hubu 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt


sidebar
  • Podobný obsah

    • Od denoo9
      Je možné že vzniká nejaký ruch na linke kvôli tomu že mám dva káble napojené na jednej linke? Z toho jeden je zrolovany a nepouživany... všimol som si že to je napojene aj naň asi technik  nejak to prepojil spolu.. Môže to niekto čeknúť či to ma vplyv na rychlost linky?
      Nechápem tomu...
       



    • Od marcelmrc1
      Ahojte,
      Mám zaujímavý problém. Mám VDSL XL program už vyše roka, nakoľko vedľa na ulici Telekom vybudoval MSAN. Profil linky som mal dobrý, teda SNR sa pohybovalo okolo 7-8 dB, viď obr:

      Teraz zrazu pár týždňov som si všimol, že síce profil linky je nastavený síce na 91 Mbit , ale SNR sa mi pohybuje okolo 2 dB, resp. aj 0,6db kde dosiahnuteľná rýchlosť je 86 Mbit, to znamená, že by to ani nemalo vôbec fungovať  a linka by mala okamžite padnúť, no linka vôbec nepadá a drží spojenie. Keď reštartnem router  SNR je znova okolo 7 - 8 dB ale za pár hodín padne na 1 - 2 dB. Reklamoval som to aj na Telekome, technik niečo urobil na ústredni, linka sa pár krát reštartla, ale o pár hodín znova SNR 0,7 dB. Ako je môžné že linka nepadne??? Nemôže byť chybný router??  Či opäť volať na Telekom?

       
    • Od Olink0
      Čaute no mám problém s mojim internetom mám zapojených viac wifi routrov medzi sebou a tak mám internet v celom dome ..všetko fungovalo ako má ale po cca pol roku mi zrazu z ničoho nic na ostatných routroch prestal ísť internet ..internet ide len v hlavnom od Tcomu v ostatných nie...tak som z toho nervózny nepomohlo mi ani vymeniť routre medzi sebou ,pred nedávnom som predlžoval viazanosť a navyšoval si rýchlosť internetu nemôže byť problém v Tom?že by sa ten Tcom router dáko zle aktualizoval?
    • Od s.polak
      Zdravíčko!
      Chcel by som sa spýtať ako obyčajne prebieha pripájanie rodinných domov na optiku.
      V januári 2019 som vypĺňal  a posielal súhlas s vybudovaním FTTH (nech to znamená čokoľvek)  Telekomu ohľadne budúcej prípojky na optiku. Tam som zaškrtol, ze chcem optiku až do domu a poslal na uvedenú adresu. Tento týždeň dokončili výkopové prace v našej ulici (Záhradnícka) vo Veľkom Meder-i, položili káble a všetko "pekne" prikryli. Nad kvalitou prace, zanechanými odpadkami a pod. sa pozastavovať teraz nebudem...
      Pod našou branou teraz leží asi 2 metre dlhy, oranžový, nie príliš ohybný kábel, so zalepeným koncom čiernou izolačnou páskou. Pes to zatiaľ obchádza, ale je len otázka času, kedy bude mat svoj horši deň a začne to rozhrýzať. Od Telekomu a ani od firmy, ktorá ťahala káble nebol u nás nikto, nič sa nepýtali - neprebehla žiadna komunikácia. Proste tam ten kábel len natiahli, podsunuli popod bránu "a je to!"
      Zaujíma ma preto, čo s tým teraz? Trápia ma otázky typu:
      Ako sa dozviem, že služba bola v našej ulici spustená a teda viem si ju objednať namiesto aktuálneho LTE internetu vzduchom od Telekomu? Predpokladám, že ten kábel len tak nezačne jedného dňa svietiť, že nie?   Prečo mi kábel trčí pod branou a nepotiahli ho do domu tak,  ako som žiadal v januári 2019 v "súhlase..."? Slečna na zákazníckej linke mi len pred 2 týždňami tvrdila, že moju adresu nevidí v Systéme, čiže optika tam URČITE nebude ešte minimálne 3 mesiace. To isté tvrdili známemu o dve ulice ďalej, pričom si službu vedel objednať online len o týždeň neskôr.  Kábel mu tam tiež trčal niekoľko týždňov. Tak ako to je? Mapa pokrytia tiež nič nerieši, lebo online sa dá objednať 600mbit optika na adresu, ktorá nie je na mape pokrytia a naopak tam, kde podla mapy by mala byt optika, tam sa objednať nedá.  Ani adresa, kde známy tú optiku už má skoro dva mesiace, nie je na mape pokrytia optikou. Je to trošku chaotické... Za odpoveď a pomoc vám všetkým vopred ďakujem!
       
       
    • Od martin06
      Ahojte.Mame Magio internet L 40 /5,ale ten router zakladny ma slaby dosah.Myslite,ze by pomohol ten premiovy?A kolko vlastne stoji?Dakujem
    • Od app_ttl
      Dobrý deň, je tu niekto zo supportu kto môže preverit či sa planuje a v akom stave je, optika v obci Skalité?
      Momentálne využívam Magio internet vzduchom XL, rýchlosť pripojenia je závislá aj na počasí a iných veciach(žiaľ niekedy sa 
      dostanem na rýchlosť 3-4 mb/s čo je katastrofálne).
      Dsl linka je preťažená (mal som pár rokov).
      Ďakujem s pozdravom Tomáš.