VDSL-caste vypadky (Bukovec)

Otázka

  • 0

Ahojte, mam otazku ohladom VDSL pripojenia v obci Bukovec. Mam problem s mega castimi vypadkami pripojenia. Boli tu uz dvaja technici vymenili mi zariadenie aj zasuvku no internet stale pada. Skusal som aj rozne nastavenia na PC ale nic nepomoze. Premyslam nad kupou lepsie routra no technik mi vravel ze to stym nic nema tak sa snazim najst odpoved. 
Vypadky su rozne niekedy to pada kazdych 15 min niekedy to padne 4 za den ( to je ten lepsi pripad). Tiez vidim problem v rychlosti mam sluzbu XL a rychlost downloadu mi este nepresla ani cez 20mbs co nie je ani rychlost pri baliku L. Vedeli by ste mi niekto poradit ze co dalej ? som dost odkazany na internet kedze pracujem z domu. Ak mate niekto nejaky napad co stym tak budem velmi povdacny ak treba poskytnem viac info.

 

Napadla ma aj taka moznost ze si zaobstaram monilny internet je tam asi 50Gb mesacne co je v dnesnej dobe celkom vysmech. ( ano viem ze je neobmedzeny ale tak znizenie rychlosti na 64kbps ? :D sorry ale s takou rychlostou sa nedsotanem ani za prvu vpnku.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

19 odpovedí na túto otázku

  • 0
 

Ahojte, mam otazku ohladom VDSL pripojenia v obci Bukovec. Mam problem s mega castimi vypadkami pripojenia. Boli tu uz dvaja technici vymenili mi zariadenie aj zasuvku no internet stale pada. Skusal som aj rozne nastavenia na PC ale nic nepomoze. Premyslam nad kupou lepsie routra no technik mi vravel ze to stym nic nema tak sa snazim najst odpoved. 
Vypadky su rozne niekedy to pada kazdych 15 min niekedy to padne 4 za den ( to je ten lepsi pripad). Tiez vidim problem v rychlosti mam sluzbu XL a rychlost downloadu mi este nepresla ani cez 20mbs co nie je ani rychlost pri baliku L. Vedeli by ste mi niekto poradit ze co dalej ? som dost odkazany na internet kedze pracujem z domu. Ak mate niekto nejaky napad co stym tak budem velmi povdacny ak treba poskytnem viac info.

 

Napadla ma aj taka moznost ze si zaobstaram monilny internet je tam asi 50Gb mesacne co je v dnesnej dobe celkom vysmech. ( ano viem ze je neobmedzeny ale tak znizenie rychlosti na 64kbps ? :D sorry ale s takou rychlostou sa nedsotanem ani za prvu vpnku.

daj sem parametre linky z routra mozno mas slaby odstup signalu od sumu

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
DSL Line:Up
Type:VDSL2
Downstream Rate:23645 Kbps
Upstream Rate:3197 Kbps
Downstream Line Measured ValuesNoise Margin:35.0 dB
Downstream Line Measured ValuesLine Attenuation:11.0 dB
Upstream Line Measured ValuesNoise Margin:41.5 dB
Upstream Line Measured ValuesLine Attenuation:9.8 dB

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 
DSL Line:Up
Type:VDSL2
Downstream Rate:23645 Kbps
Upstream Rate:3197 Kbps
Downstream Line Measured ValuesNoise Margin:35.0 dB
Downstream Line Measured ValuesLine Attenuation:11.0 dB
Upstream Line Measured ValuesNoise Margin:41.5 dB
Upstream Line Measured ValuesLine Attenuation:9.8 dB

parametre mas vyborne... vymen router za ZTE II alebo sercomm speedport+.. ADB nie je na VDSL moc vhodny router

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

mal som ten ZTE pred tym a teiz to padalo ... asi posledna moznost je vysksuat nejaky lepsi router, okay ak to nebude fachcit tak budem musiet cakat na optiku :D snad sa jej dockae ma vidieku :D

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

mal som ten ZTE pred tym a teiz to padalo ... asi posledna moznost je vysksuat nejaky lepsi router, okay ak to nebude fachcit tak budem musiet cakat na optiku :D snad sa jej dockae ma vidieku :D

nech skusi technik este vymenit port resp prehodit ta na iny par... linka je parametrovo OK

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

porty uz boli vymene stalo sa akura to ze ked mi vypadne spojenie tak vypadne 2x po sebe potom ide niekolko minut a znova... 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

porty uz boli vymene stalo sa akura to ze ked mi vypadne spojenie tak vypadne 2x po sebe potom ide niekolko minut a znova... 

niekde v kabli bude chyba potom

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

niekde v kabli bude chyba potom

 

Snazim sa dovolat na linku poruchy no stale sa to niekto snazi dat ako opravene cize moj den je o snovu pripajani sa na net a ked zavola automat tak tukam do dvojku ze problem stale nieje opraveny...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pokiaľ sa potrebuješ dovolať, človeku musíš to zahrať na chybu na strane telekomu. vytiahni ethernetový kábel z rootra a zavolaj na linku 0800 123 777. 
automat preverí čo a ako, zistí, že to nejde, nahlási to ako poruchu a prepojí ťa na človeka. 

neviem prečo to musí byť tak komplikované sa tam dovolať niekomu, a ešte si spravia duplicitnú prácu, pretože keďže to bude nahlásené ako porucha, tak sa tomu budú venovať aj ďalší, ktorí to budú kontrolovať, ale len takto som sa tam dovolal. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahojte. Vyuzijem tuto temu. Mam taktiez problem s vypadkami na VDSL, pouzivam router TP-LING W9960. 

Vypadky maju vzdy rovnaky scenar - niekedy par krat do dna (2-3 krat), niekedy len raz za 2 dni, mi vypadne linka na asi minutu. V system logu je zakazdym nasledovne:

2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfReq id=0xb8 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x708ac9a8>]
2020-09-10 14:29:21 [3] PPP: ppp0 LCP down
2020-09-10 14:29:21 [4] PPP: ppp0 LCP down
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfAck id=0xb8 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x708ac9a8>]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [PAP AuthAck id=0x1 "Login ok"]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfReq id=0x6 <addr X.X.X.X>]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfNak id=0x1 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfAck id=0x2 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP TermReq id=0xcc]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 sent [LCP TermAck id=0xcc]
2020-09-10 14:29:24 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:27 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:30 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:34 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:37 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:40 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:43 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:46 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:49 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:52 [3] PPP: ppp0 User request
2020-09-10 14:29:52 [3] PPP: ppp0 
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 sent [PADI Host-Uniq(0x00000e7f)]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 rcvd  [PADO PeerMac(XXXXX)]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 sent [PADR Host-Uniq(0x00000e7f)]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 rcvd  [PADS SessionID(0x0001)]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x1 <mru 1480> <magic 0xed298d42>]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfAck id=0x1 <mru 1480> <magic 0xed298d42>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfReq id=0xff <mru 1492> <auth pap> <magic 0x41781e05>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfAck id=0xff <mru 1492> <auth pap> <magic 0x41781e05>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0xed298d42]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [PAP AuthReq id=0x1 user="XXXXXX@dslbasic" password=<hidden>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP EchoRep id=0x0 magic=0x41781e05]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [PAP AuthAck id=0x1 "Login ok"]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfReq id=0x1 <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 0.0.0.0> <ms-dns2 0.0.0.0>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfReq id=0x9b <addr X.X.X.X>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfAck id=0x9b <addr X.X.X.X>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfNak id=0x1 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfReq id=0x2 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfAck id=0x2 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X

Zakazdym ide teda len o rozpojenie ppp0 a nasledne pripojenie, no pri praci z domu a meetingoch je to dost otravne.

Parametre linky mam nasledovne:

  Upstream Downstream
Current Rate (kbps) 8445 72218
Max Rate (kbps) 50468 135479
SNR Margin (dB) 23.1 14.8
Line Attenuation (dB) 1.5 10.2
Errors (pkts) 0 25

3x som uz nahlasoval poruchu, zakazdym ju ukoncili s tym ze problem vyriesili, no nestalo sa. Linka sa tvari (DSL Uptime) ze je hore odkedy je router zapnuty, cize vypadky nie su na L2 vrstve. Posledny krat ukoncili riesenie s tym ze chyba nie je u nich a mam si skontrolovat router.

Viete mi poradit? Moze to byt routrom? Ak ano, mate niekto odporucany model? Alebo nejaku inu radu? Dakujem.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Okay pred vcerom prisiel znova technik a konecne to je opravene :) mam krasny stabilny DSL internet. BTW menilo sa spojenie aj v kabli na iny par vodicov a ze dokonca menili kartu aj u nich .. neviem co to znamena ale ok ked mi to vseto ide :)....

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Okay pred vcerom prisiel znova technik a konecne to je opravene :) mam krasny stabilny DSL internet. BTW menilo sa spojenie aj v kabli na iny par vodicov a ze dokonca menili kartu aj u nich .. neviem co to znamena ale ok ked mi to vseto ide :)....

 

 

Okay pred vcerom prisiel znova technik a konecne to je opravene :) mam krasny stabilny DSL internet. BTW menilo sa spojenie aj v kabli na iny par vodicov a ze dokonca menili kartu aj u nich .. neviem co to znamena ale ok ked mi to vseto ide :)....

super som rad ze sa tvoj problem vyriesil

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Ahojte. Vyuzijem tuto temu. Mam taktiez problem s vypadkami na VDSL, pouzivam router TP-LING W9960. 

Vypadky maju vzdy rovnaky scenar - niekedy par krat do dna (2-3 krat), niekedy len raz za 2 dni, mi vypadne linka na asi minutu. V system logu je zakazdym nasledovne:

2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfReq id=0xb8 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x708ac9a8>]
2020-09-10 14:29:21 [3] PPP: ppp0 LCP down
2020-09-10 14:29:21 [4] PPP: ppp0 LCP down
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfAck id=0xb8 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x708ac9a8>]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [PAP AuthAck id=0x1 "Login ok"]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfReq id=0x6 <addr X.X.X.X>]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfNak id=0x1 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfAck id=0x2 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP TermReq id=0xcc]
2020-09-10 14:29:21 [6] PPP: ppp0 sent [LCP TermAck id=0xcc]
2020-09-10 14:29:24 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:27 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:30 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:34 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:37 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:40 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:43 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:46 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:49 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1480> <magic 0x696a303e>]
2020-09-10 14:29:52 [3] PPP: ppp0 User request
2020-09-10 14:29:52 [3] PPP: ppp0 
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 sent [PADI Host-Uniq(0x00000e7f)]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 rcvd  [PADO PeerMac(XXXXX)]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 sent [PADR Host-Uniq(0x00000e7f)]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 rcvd  [PADS SessionID(0x0001)]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x1 <mru 1480> <magic 0xed298d42>]
2020-09-10 14:30:14 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfAck id=0x1 <mru 1480> <magic 0xed298d42>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfReq id=0xff <mru 1492> <auth pap> <magic 0x41781e05>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfAck id=0xff <mru 1492> <auth pap> <magic 0x41781e05>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0xed298d42]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [PAP AuthReq id=0x1 user="XXXXXX@dslbasic" password=<hidden>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP EchoRep id=0x0 magic=0x41781e05]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [PAP AuthAck id=0x1 "Login ok"]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfReq id=0x1 <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 0.0.0.0> <ms-dns2 0.0.0.0>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfReq id=0x9b <addr X.X.X.X>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfAck id=0x9b <addr X.X.X.X>]
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfNak id=0x1 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfReq id=0x2 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X
2020-09-10 14:30:17 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfAck id=0x2 <addr X.X.X.X> <ms-dns1 X.X.X.X> <ms-dns2 X.X.X.X

Zakazdym ide teda len o rozpojenie ppp0 a nasledne pripojenie, no pri praci z domu a meetingoch je to dost otravne.

Parametre linky mam nasledovne:

  Upstream Downstream
Current Rate (kbps) 8445 72218
Max Rate (kbps) 50468 135479
SNR Margin (dB) 23.1 14.8
Line Attenuation (dB) 1.5 10.2
Errors (pkts) 0 25

3x som uz nahlasoval poruchu, zakazdym ju ukoncili s tym ze problem vyriesili, no nestalo sa. Linka sa tvari (DSL Uptime) ze je hore odkedy je router zapnuty, cize vypadky nie su na L2 vrstve. Posledny krat ukoncili riesenie s tym ze chyba nie je u nich a mam si skontrolovat router.

Viete mi poradit? Moze to byt routrom? Ak ano, mate niekto odporucany model? Alebo nejaku inu radu? Dakujem.

aky mas  Tp Link  router model ?.. mas v nastaveniach DSL zapnute alebo vypnute SRA ?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Model mam  TD-W9960, DSL nastavenia nasledovne. SRA som mal asi 3 tyzdne dozadu vypnute, ale mal som tieto vypadky, tak som ho skusil zapnut - ocividne to nepomohlo.

 

dsl.png

Editoval/-a stomko

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Model mam  TD-W9960, DSL nastavenia nasledovne. SRA som mal asi 3 tyzdne dozadu vypnute, ale mal som tieto vypadky, tak som ho skusil zapnut - ocividne to nepomohlo.

 

dsl.png

DSL moduláciou nastav na vdsl2 a annex na B

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@filipec12 bez 4 hodin su to zatial 3 dni a ziaden vypadok. Palec hore a velka vdaka. Budem to sledovat a v pripade ak sa nieco zmeni, urcite sem napisem. Velka vdaka.

odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@filipec12 vyzeralo ze to pomohlo, 7 dni to bolo bez vypadku, a za posledne 3 dni ich tam znova zopar (1-3 za den). Nejaky iny napad?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

@filipec12 vyzeralo ze to pomohlo, 7 dni to bolo bez vypadku, a za posledne 3 dni ich tam znova zopar (1-3 za den). Nejaky iny napad?

to uz potom jedine poziadat technikov o technicke setrenie. Robi sa to aj tak ze ak das linku na tech. setrenie.. oni sleduju jej stav, parametre a na zaklade toho to potom riesia. Myslim ze chyba bude na ich strane.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od adamsromovsky
      Dobrý deň,
      hostujem doma par služieb (discord bot, webstranka) už pomerne dlhu dobu, no vždy, keď vypadne internet (par krát do mesiaca), vyzerá to ako, keby port forward (porty 80 a 3080) prestal fungovať a niekedy trvá pár dní, kým sa to opäť rozbehne, samozrejme, že sa to rozbehne samo od seba bez akéhokoľvek zásahu. Skúšal som už veľa vecí, ale nikdy to nebolo úspešne, vždy sa to vyriešilo samo.
      Router: ZTE Speedport Entry 2i
      Tento problém je asi nemožné zreplikovať takže neviem poskytnúť postup, ako to spôsobiť.
      Nestretol sa niekto s takýmto niečím? Už dlho ma to žerie a sám si už neviem poradiť. Kľudne poskytnem ďalšie info ak bude treba len ma nenapadá aktuálne čo ešte by sa hodilo.
      Ďakujem.
    • Od markov600
      Dobrý deň.
      Mám zmluvu a keď som ju zakladal, tak tam bola podmienka, že musím od Vás zobrať WDSL router s mesačným prenájmom 2€.
      Prešli dva roky a mám už ďalšiu (pokračujúcu) zmluvu. Chcem sa spýtať, ako je to s tým routrom, stále platím prenájom? Nemám teda nárok na nový? Starý je môj?
      Prajem príjemný deň.
      S pozdravom
      Kováč Marián
    • Od patrik.trubini
      Dobrý deň chcem sa opýtať ako sa dá v speedpoort plus nastaviť vecsia rýchlost pre zariadenie lebo mame DSL XL a zariadení nedosahuje taku rýchlosť  lebo keď pripojím cez kábel ps5 tak max rýchlosť sťahovania je 9,8mb/s a nahrávania 521,7kb/s ďakujem za pomoc
    • Od azmedia
      Zdravím, potrebujem poradiť ohľadne odstránenia rodičovskej kontroly v routery Sagemcom 5670, kde bolo nastavené vypínanie Mercusys G50 denne od 0.00 do 02.00 hod. Momentálne tam nikde nevidím nastavené časy rodičovskej kontroly, všetko je "ako keby" povolené - na celom týždni, ale predsa to odpája daný router v nastavenom čase. Už som dal 100x Allow all a APLY, dokonca dal som zakázať celý týždeň a povoliť celý týždeň na všetky zariadenia ... jednoducho to nejde zrušiť. Má s tým niekto skúsenosti, že ako to odstrániť, tj. vyčistiť rodičovskú kontrolu? Aj keď to ukazuje, že všetko je povolené počas celého týždňa, takže nerozumiem. Vďaka za radu.
    • Od podracky.lukas
      Ahojte,
      mám optický internet OptikNET ŠTART (download 50 MB/s , upload 10 MB/s), pri meraní cez speedmeter mi namerá download max. 20 MB/s, priemer okolo 18 MB/s a upload v pohode okolo 9 MB/s. Meral som to cez wifi cez stolný PC alebo aj telefon. Môže to cez wifi znížiť max. rýchlosť sťahovania na polovicu? 
      wifi router mám svoj: TL-WR841N 300 Mbit/s  https://www.tp-link.com/cz/home-networking/wifi-router/tl-wr841n/
      wifi USB adaptér: TP-Link Archer T2UH (Bezdrátové připojení 600 (433+150) Mbit/s se standardem 802.11ac) https://www.tp-link.com/cz/home-networking/adapter/archer-t2uh/
      vo vlastnostiach ethernetu wifi USB adapteru mi ukazuje rýchlosť 150 MB/s  ==== Ak by som mal net rýchlosťou OptikNET IDEÁL (350/70), tak wifi adapter mi nepovolí vyššiu rychlosť sťahovania ako 150 MB/s ??? Ak by som chcel zmenit na 5 GHz aby som mal max rychlost 433 MB/s , tak rátam že asi by som musel mať router s podporou 5 GHz sieťou aby mi to povolilo väčšiu rýchlosť ?  Mám aj extender TP-Link TL-WA850RE, ktorý som umiestnil do spálne kde mám aj stolný počítač pre lepšie rozšírenie signálu lebo wifi router mám v obývačke čo je teda cez chodbu až ďalej miestnosť.
      Čo by ste mi poradili? Kúpiť router s podporou na 5 GHz sieť + zvýšiť rýchlosť internetu na Optik Ideál (350/70) ak chcem sťahovať väčšie dáta alebo pozerať filmy na netlfixe, Magio GO apod. ? 
      ďakujem za rady
    • Od Jan2225
      Dobrý deň,

      Chcel by som sa spýtať či sa plánuje optika v obci Slivník (okres Trebišov). Ďakujem