Veľká latencia (ping) z internetu (na downlinku) - Magio internet vzduchom

Otázka

  • 0

Zdravím.

Už niekoľko týždňov riešim problém s veľkou latenciou na Magio internete vzduchom (pevné LTE / FWA), avšak iba smerom z internetu. Pri odosielaní dát, t.j. ak pingnem IPčky serverov na internete (typicky 8.8.8.8, 1.1.1.1 a podobne) z LTE routra, latencia je (zvyčajne) úplne normálnych 50±10 ms*. Na Magio internete vzduchom však mám verejnú dynamickú IP adresu. Ak pingujem túto verejnú dynamickú IPčku z nejakého servera na internete, zrazu je latencia okolo 200±95 ms* s peakmi cez 800ms.

Samozrejme som už kontaktoval technickú infolinku, avšak tam to zatiaľ viazne. Skúšal som výmenu zariadení za obyčajný USB LTE modem, ale výsledok je rovnaký. Ja konkrétne som pripojený na vidiecke BTS na 800 MHz pásme (B20), až na pár stromov vidím priamo na danú BTS, vzdialenosť je tak 1,5 km a používam aktuálne Huawei B2338-168 modem, takže z tohto hľadiska by malo byť všetko v poriadku. Rýchlosti sú celkom stabilne 50 - 65 Mbit/s na downloade a 25 - 27 Mbit/s na uploade.

Dôvod prečo píšem tu na fórum je to otázka, či nemá niekto ďalší podobný problém? Je mi prideľovaná verejná dynamická IP adresa zo subnetu 195.91.113.0/24 alebo 195.91.114.0/24. Skúšal som pingovať ostatné IP adresy na týchto subnetoch a ako sa tak na to pozerám, rovnaký problém majú (snáď) všetky. Pochybujem, že všetky by boli na tom istom BTSku ako moje pripojenie, preto usudzujem, že toto je problém minimálne určitej časti mobilnej siete Telekomu. Druhá alternatíva je to, že toto je jednoducho spôsobené dizajnom technológie. Totiž, nie som odborník na presné fungovanie mobilných sietí, ale možno určitý čas trvá nadviazanie spojenia medzi BTS a LTE modemom, pričom opačne (LTE modem --> BTS) s tým nie je problém. Ak niekto vie odpoveď na túto otázku, rád sa nechám poučiť.

Taktiež by bolo super, keby sa našiel niekto s pevným LTE internetom s verejnou IP adresou (dynamickou alebo statickou) od iného operátora (napr. Orange, SWAN,...) a bol by ochotný urobiť merania rovnakou metodikou, akú som použil ja (alebo aspoň by mi bol ochotný zaslať svoju aktuálne pridelenú verejnú IP adresu do súkromnej správy, aby som si to vyskúšal sám). Mne sa zatiaľ podaril odskúšať ping jednej IPčky v SWANe a tam to vyzerá úplne v poriadku. Nemám však istotu, že išlo o LTE pripojenie, aj keď odchýlky v latencii (pingu) tomu zodpovedali. Ak by sa potvrdilo, že u ostatných operátorov je všetko v poriadku, vylúčilo by to "chybu" v dizajne LTE technológie.

Ešte prikladám graf latencie, ktorý sa mi podarilo vytvoriť pri jednom z meraní. Na x-ovej osi je čas v sekundách, na y-ovej osi je latencia v milisekundách: https://ibb.co/FVc6gzT

Dávid

 

*± v tomto prípade označuje smerodatnú odchýlku (štandardnú deviáciu)

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

1 odpoveď na túto otázku

  • 0

UPDATE: Mám potvrdené, že problém majú aj iní zákazníci Telekomu. Taktiež som robil testy na mestskom BTS s frekvencou 1800 MHz (B3) a výsledok je rovnaký.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od Gabo221
      od 11.08.2020 mi klesla rýchlosť internetu cca o polovicu z 1000/100  na cca 550/55   ,platím si magio xl + službu giga ,fungovalo to asi dva roky + 1,2 mesiaca . teraz mi to zazracne kleslo a tvrdia že chyba je u mňa čomu ja neverím nakoľko  ,som si doma po dome robil internet sám , fungovalo to 14 mesiacov a zrazu sa to chova ako bez doplnkovej služby giga 
      video-1597255797.mp4

    • Od em.jarosova.
      Dobrý deň,
      máme u Vás zakúpenú službu chytný balík na pevnú linku, magio TV a magio internet.. Zmluva platí do 24.4.2021. Mám 2 problémy:
      1./ Už asi 4 mesiace nám dobre nefunguje ovládač na TV programy. Prosím, aby ste nám poslali nový TV ovládač.
      2./ Nefunguje nám telefón na pevnú linku. Chcem sa opýtať, či musíme čakať až do apríla 2021, kedy nám končí zmluva, pretože by sme chceli zrušiť pevnú linku a zostali by sme iba pri        Magio TV a internete.
      Ďakujem za skorú odpoveď.
       
      Emília Jarošová 
       
    • Od sokrates4612
      Dobrý deň,
      keďže tento router nemá v podstate nijaké možnosti nastavenia nastavenia kontrolovaného a bezpečného surfovania pre deti, chcem to vyriešiť službou, ktorá funguje cez DNS. Kde  sa dá v tomto routeri nastaviť vlastné DNS prosím?
    • Od cr4fty
      Dobry den,
      chcel by som sa opytat ci je hlaseny vypadok v okoli Kostany nad Turcom, dakujem za odpoved.
    • Od Maros1710
      Zdravim,
      Dostal som ponuku na internet 50/5 mb/s, taku ponuku na webe som vobec nenasiel. 
      Chcel by som sa spytat, ci niekto nemate skusenosti s danym balikom, je to stabilne? Nevypadava to? Jedna sa o neobmedzeny prenos dat plnou rychlostou? 
      Konkretne lokalita vychod slovenska, dedinka Kuková.
    • Od antonko123
      Ministerstvo pre investície a regionálny rozvoj chce dotiahnuť optické vlákno do každej slovenskej domácnosti
      https://zive.aktuality.sk/clanok/148037/plany-statu-s-pevnym-internetom-zameranie-na-optiku-a-nutne-investicie-v-stovkach-milionov-eur/
      https://slovensko.hnonline.sk/2190471-smele-plany-remisova-chce-ultrarychly-internet-v-kazdom-dome
      Čo na to Slovak Telekom?  Je to reálne?   Je to veľmi ambiciózny plán,  vieme ako dopadla dialnica do Košíc 2010 alebo projekt dvoch digitálnych lídrov  s 30 mbps rychlostou pre vsetky domacnosti do roku 2020.  Najväčší zádrhel vidím v stavebnej legislatíve,  stavba optiky často trvá aj 3 roky od oznámenia úmyslu vybudovať optiku v konkrétnej lokalite. K urýchleniu môže pomôcť už platná vyhláška ktorá umožňuje rekonštrukciu existujúcich stlpovych vedení,  čo sa môže využiť najmä v malých obciach.