Rušenie linky VDSL? ako riešiť?

Otázka

  • 0

Ahojte, mám Telekom internet VDSL 40/4 Mbps vlastný router Asus DSL ac68u. Zhruba pred mesiacom som si však všimol tieto nedostatky: často mi stránky nenačítava v poriadku, po refreshi načíta korektne. Download nedosahujem maxima linky, pričom rýchlosť sťahovania pravidelne kolíše. Speedtest ukazuje ping od 2ms do 1xx ms každú chvíľku inak. Upload je ale bez problémov. To nakoniec potvrdzuje protokol DSL, ktorý vykazuje na strane downsteramu niekoľko sto tisíc CRC chýb (každých cca 5 sekúnd pribudne niekoľko desiatok). Vidím, že raz za čas mi spadne SNR dokonca do mínusových hodnôt. Je to rušenie linky? Také isté správanie aj u druhého routra Asus DSL AC52U, ktorý som použil na kontrolu, či ten môj nie je pokazený. 

Skúsil som tiež zmeniť nastavenie DSL routra podľa inštrukcií v tomto vlákne, nepomohlo... https://forum.telekom.sk/topic/20449-asus-dsl-ac68u-nastavenie-vdsl-linky/#comment-54570

pôvodne bol router nastavený cez automatickú konfiguráciu, kde som dopísal len Vlan ID 2510 a šlo to niekoľko rokov ok, bez chýb.

Viete mi poradiť čo s tým? Volal som 2x poruchovú linku, prišla mi sms, že chyba nie je na strane Telekomu...Router však nevykazuje žiadnu chybu, otestovaná linka aj cez iný a to isté. 

Ďakujem

nastavenie VDSL.jpg

Moje nastavenia:

protokol VDSL.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

15 odpovedí na túto otázku

  • 0

Pridal (editované)

len doplním, že routery majú najnovší firmware, vlastne aj Windows 10 v pc + iné zariadenia, atď. bol vykonaný reset nastavení, továrne nastavenie a pod. - - > rovnaký výsledok. podotýkam, že predtým išlo všetko ok, nič sa nemenilo, neprestavovalo... kabeláž skontrolovaná, aj keď sa nič s ňou nemenilo, všetko vyzerá byť fyzicky v poriadku

Editoval/-a jan007

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

5.2 SNR Margin je dost velky problem. Telekom ma spodny limit 6.0 a je to z nejakeho dovodu.

Nerozumiem preco tam mas nastaveny prakticky dvojnasobny profil ak mas 40Mbit internet. Toto by ti malo davat 70 aj 80Mbit. Sice nestabilne ale islo by.

Zvysovali teraz do konca juna nizsie programy na tie vyssie, vsade kde je to mozne. Reklamuju to v TV. U teba vyzera ze asi zvysili profil ale internet ti ide stale len 40Mbit ? Nieco nesedi. V juli by sa to kazdopadne malo vratit spät a ked ti to zvysovali tak by to mali znizit a mala by sa ti tym padom zvysit SNR rezerva, potom by si nemal mat problem. Cize pokial oni s tym nic nechcu teraz robit, tak pockaj do konca mesiaca a potom to treba riesit.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Edo, ďakujem za príspevok. jasne, linku dočasne do konca júna zvýšili na 90/10. toto je ale detail, problemy nastali pred zvýšením. upstream absolutne bez problémov na každom teste full, downstream jeden test 25, druhý 35, tretí 45, keď prepnem na 5G wifi sieť tak sa dostanem vyššie na 40-70. Horšie, že mi naskakuje CRC priamo pred očami. za 5 dni 500k chýb? okrem toho mi aplikácia v mobile od asusu ukazuje pri diagnostike, ze modem je zrejme offline, pritom cez webové rozhranie admina mi hlási pripojenie ako ok. internet funguje, ak keď odozva je akoby skamenelá... predtým všetky testy ok. prečo ta zmena? jediné mi príde rušenie linky? 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

No tazko teraz vydedukovat co kedy ako. Asi by na to trebalo ist postupne. Si si 100% isty ze si nemal zvyseny profil ked ti to zacalo ? Momentalne to vyzera na problem so stabilitou kvoli vysokemu profilu linky.

Dalsia vec. Ping netestuj cez speedtest, pokial nemas nastaveny fixny server tak to tam moze skakat a hlavne nemal by byt nikto a nic napojeny na net okrem teba ked testujes. Ping otestuj cez Start (Windows) - napis cmd - enter - napis: ping www.six.sk -t

Tymto ti bude testovat dookola ping na server kym to nezavries a budes mat uplne presnu predstavu ci ti to skace.

Co sa tyka CRC chyb ano nie je to dobre, ale specialne Asus routre su na to velmi cilive. Nemusi tam byt nevyhnutne taky velky problem. Pri nizkom SNR chronicky chrlia hromadu CRC chyb, cize to s tym priamo suvisi.

Rusenie linky je samozrejme mozne. Ale podla utlmu linky usudzujem ze si relativne velmi blizko ustredne, cize teoreticky by si si to mal vsimnut. Rusit izolovane kable zas nie je trivialna zalezitost.

Urcite sa k tomu treba detailne vratit ked ti vratia profil a nezlepsi sa to. Je mozne ze si mal problem predtym a tymto ti to zhorsili, alebo sa to stalo inak. Tazko teraz izolovat problem.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

 Speedtest ukazuje ping od 2ms do 1xx ms každú chvíľku inak. 

Ako povedia nasi cesky bratia .... s tim pingom 2ms na DSL linke si delas kozy, ne ??

:P

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Ako povedia nasi cesky bratia .... s tim pingom 2ms na DSL linke si delas kozy, ne ??

:P

Pozri, potrebujem pomôcť... Bol by som rad, keby si napisal nieco naozaj k veci. Poukazal som na velke rozdiely pri meraniach. 

----

K veci: kontaktoval som najprv Asus (modem je ok podla logov), potom technicku pomoc Telekomu, pridu snad premerat... dam vediet.

PS: to Edo - dakujem za podnetny prispevok

  

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Nečakal by som od Telekomu nejaký support.

V prvom rade máš zle nastavený profil, ak máš podľa zmluvy 40Mbit, tak profil má byť kúsok nad 45000kbps+-. A kvôli tomu máš nízke SNR. Čo je problém...

Kvôli tomuto, ti chybuje linka. Pozeráte len speedtesty, to nie je merítko kvality linky preboha. Ak ti chybuje linka, stratujú ti pakety, preto nameráš raz toľko a druhý krát toľko. 

Ak chceš robiť aspoň basic diagnostiku, stiahni si PINGPLOTTER, pingni tam nejakú IPčku napr 1.1.1.1 a pošli sem screen. Aj keď je to viacmenej zbytočné, pretože tam budeš mať min 5-15% packet loss na 100%. 

Kontaktuj telekom, žiadaj o upravenie profilu. Hotovo.
Ešte môžeš spraviť jednu vec, zdvihnúť si SNR sw, v nastaveniach DSL linky v ASUS modeme, daj tam -2dB  alebo +2dB (Teraz neviem) a sleduj si výsledné SNR

To že "technici" to takto nastavujú sa vyjadrovať radšej nebudem...

To EDO: Žiadny problém s ASUSom a CRC chybami nieje, len ASUS ti to aspoň ukáže reálne, a ukažujú najlepšie a najpresnejšie parametre linky. Ak modem, tak ASUS. Bodka

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

takze moj najnovsi report: telekom zjavne nieco riesil s linkou na dialku: SNR islo hore z ledva 5 dB (pri nestabilite sem tam uletel agz na minusove hodnoty) na 9dB, znizili downstream z 90 na 84Mbps a upload z 10 na 8. Vysledkom je stabilna linka bez vypadkov. 

CRC chyby za poslednych 6 dni len 183. oproti predoslym 500k za 5 dni je to urcite ok. citit to aj pri surfovani, stranky nacitava na prvy pokus.. 

pingplotter 10 minutovy test v prilohe: ping sem tam vyskoci, ale 0%packet loss🙂

Dakujem este raz Edovi a Mishooovi😁👍

 

 

one.one.one.one1.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

To s tym vyssim SNR by som si overil na dlhsom casovom useku a po viacerych restartoch routra v roznom case pocas dna.

Ono ide o to ze router ti nenatiahne SNR pod 6, tam sa moze dostat az potom v priebehu dna, napriklad  obycajne vecer. Ale vtedy ked by si mal napriklad 5 alebo 4dB a akurat restartujes router tak ti natiahne nizsi profil prave preto aby sa dosiahlo to minimalne SNR 6. Router je prinuteny natiahnut nizsi profil. A s nizsim profilom potom cez den moze naopak SNR vyskocit aj vyssie na 9 napr.

Cize len som chcel povedat tolko ze by som nerobil predcasne zavery. Teraz mas dobre, ale pri najblizsom restarte to moze byt uplne inak.

Osobne nemam vedomost o tom zeby Telekom rozhodol znizovat profil ako ty pises z 90 na 84Mbit. Ked znizuju tak ti daju rovno rychlost najblizsieho nizsieho programu.

Ja ked som mal ADSL tak zvysovali Magio L z 5Mbit na 8Mbit. 8Mbit mi ale linka nedala a nebolo nic take zeby mi dali 7 ci 6 a dokonca ani povodnych 5Mbit, lebo taky profil zrusili. Toto mi technik povedal. Musel som prejst na nizsi program 4Mbit. Takze z povodneho zrychlovania som skoncil na nizsej rychlosti. Jedine plus bolo ze som platil menej z 15 na 10e.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Cize len som chcel povedat tolko ze by som nerobil predcasne zavery. Teraz mas dobre, ale pri najblizsom restarte to moze byt uplne inak.

jasne, ano, vec este ani zdaleka nepovazujem za vybavenu.

Koniec-koncov mi Telekom doteraz nedal vediet ako tuto vec vybavil, co vsak povazujem za uplne samozrejmu vec....

Budem to dalej sledovat, v tej chvili ma potesil fakt, ze sa to zlepsilo. Sam som nasledne vykonal 2 restarty a "drzalo sa to". Uvidime dalej...  Kazdopadne dakujem za prispevok

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Nechcem zakladat nove vlakno, ale stava sa, ze mam obcas problemy aj ja. Problemy su hlavne v tom, ze obcas spadne OpenVPN spojenie, alebo SSH. Co sa tyka internetu, tak vseobecne, ked som na internete, alebo sledujem youtube, brovsovanie a pod. ide v pohode a nezaznamenanavam problemy. Ale ako som spomenul, velmi citlive su asi sluzby openvpn, ssh a pod.

Vystup xDSL statistika z mojho zyxelu je nasledovna a tak isto na wan mam dost vela drops. Su tieto statistiky v pohode ?

xdsl statistiky https://imgur.com/x8E0aHH

 

Obrazovka z 2020-06-20 17_32_25.png

Obrazovka z 2020-06-20 17_37_02.png

Editoval/-a janyxx

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

 

Osobne nemam vedomost o tom zeby Telekom rozhodol znizovat profil ako ty pises z 90 na 84Mbit. Ked znizuju tak ti daju rovno rychlost najblizsieho nizsieho programu.

Pri VDSL existuju aj "alternativne" profily, napriklad 70/8 atd. Poznam z vlastnej skusenosti - firemna linka na hranici 90 Mbit/s, dava maximalne 73 Mbit/s tak nastavili 70/8 pretoze taky maju v systeme nahodeny. Custom profil 70/9 s vyssym uploadom (lebo ten by to zvladol) neexistuje...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahojte, po najnovšom update firmwaru pre môj Asus modem AC68U, došlo k zaujímavej situácii: REGIONAL MODE sa zmenil z B na A (viď foto).

Znamená to niečo nové pre mňa? Napríklad zmeniť Annex z B na A pri nastaveniach VDSL?

 

nastavenie-dsl-modulacie2.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Ahojte, po najnovšom update firmwaru pre môj Asus modem AC68U, došlo k zaujímavej situácii: REGIONAL MODE sa zmenil z B na A (viď foto).

Znamená to niečo nové pre mňa? Napríklad zmeniť Annex z B na A pri nastaveniach VDSL?

 

nastavenie-dsl-modulacie2.jpg

Annex A je cez POTS  a Annex B je cez ISDN...Telekom vyuziva B ale ked ma modem iba podporu A tak aj s tym to vie ist

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Annex A je cez POTS  a Annex B je cez ISDN...Telekom vyuziva B ale ked ma modem iba podporu A tak aj s tym to vie ist

Ďakujem za rýchlu odpoveď a informáciu. Modem podporuje obe možnosti, takže nič nemusím meniť..

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od cr4fty
      Dobry den,
      chcel by som sa opytat ci je hlaseny vypadok v okoli Kostany nad Turcom, dakujem za odpoved.
    • Od Maros1710
      Zdravim,
      Dostal som ponuku na internet 50/5 mb/s, taku ponuku na webe som vobec nenasiel. 
      Chcel by som sa spytat, ci niekto nemate skusenosti s danym balikom, je to stabilne? Nevypadava to? Jedna sa o neobmedzeny prenos dat plnou rychlostou? 
      Konkretne lokalita vychod slovenska, dedinka Kuková.
    • Od antonko123
      Ministerstvo pre investície a regionálny rozvoj chce dotiahnuť optické vlákno do každej slovenskej domácnosti
      https://zive.aktuality.sk/clanok/148037/plany-statu-s-pevnym-internetom-zameranie-na-optiku-a-nutne-investicie-v-stovkach-milionov-eur/
      https://slovensko.hnonline.sk/2190471-smele-plany-remisova-chce-ultrarychly-internet-v-kazdom-dome
      Čo na to Slovak Telekom?  Je to reálne?   Je to veľmi ambiciózny plán,  vieme ako dopadla dialnica do Košíc 2010 alebo projekt dvoch digitálnych lídrov  s 30 mbps rychlostou pre vsetky domacnosti do roku 2020.  Najväčší zádrhel vidím v stavebnej legislatíve,  stavba optiky často trvá aj 3 roky od oznámenia úmyslu vybudovať optiku v konkrétnej lokalite. K urýchleniu môže pomôcť už platná vyhláška ktorá umožňuje rekonštrukciu existujúcich stlpovych vedení,  čo sa môže využiť najmä v malých obciach.
    • Od janyxx
      Predpokladam, ze o niekolko dni budem mat opticky internet (zatial bezim na VDSL2 s vlastnym modemom zyxel). Na VDSL2 mam nastaveny modem zyxel v bridge mode a pppoe vytacam na vlastnom routry. Chcem sa opytat ake zariadenia dodava telekom. Optiku ukoncuje v mediakonvertore (resp. optickom konvertore ....) a metalikou ide k routeru ?
      Alebo opticky signal konvertuju na elektricky v nejakom hibridnom zariadeni v ktorom je zabudovany aj router ?
      Ja potrebujem na zariadeni telekomu spravit bridge mod, cize pppoe buem vytacat vo svojom routery
      Idealne by bolo ak by optiku telekom mohol dodat az do mojho zariadenia cez SFP, ale to asi nehrozi
    • Od lubos.krajcik
      Ahojte, chcel by som sa podeliť so skúsenosťami s optickým Magio Intenetom XL u nás doma. Dodaný router Sagemcom 5655 AC má byť výkonnejší, s lepším pokrytím než iné routre atď. Naša skúsenosť je však iná. Pred TELEKOMom sme mali lokálneho dodávateľa internetu vzduchom - jeho obyčajný TP Link router s dvoma anténkami šľapal ako hodinky a vytvoril nám pokrytie v celom dome - na poschodí i na prízemí.  Router od TELEKOMu nedokáže vyliezť "hore schodmi" a poschodie domu je prakticky nevykryté.  VIETE MI S TÝM NEJAKO PORADIŤ?
      Druhá vec je načítavanie stránok - cez SPEEDTEST odmeriam rýchlosť vedľa routra - slušných 253 download cez iPhone. Idem však cez Safari / Chrome na nejakú stránku stránku a jej načítavanie je akési zdĺhavé. Keď som si prepol 4G sieť, či starého poskytovateľa netu (rýchlosť 40/4), stránka naskakuje úplne bleskovo. To isté i cez notebook.
      Som z toho celkom na nervy. Nejaké nápady? Ďakujem veľmi pekne za rady.
    • Od Lucka
      Ahojte,
      len nedávno sme predstavili našu ponuku nových paušálov a nezaostávame ani pri fixnom internete pre našich biznis zákazníkov. Odteraz máme v Telekome pre firmy a podnikateľov k dispozícii nové programy pevného internetu Biznis NET, ktoré ponúkajú komfort prémiovej služby už v základnej cene. Čo všetko podnikateľom prinášajú?
      Pomoc po ruke
      Každý biznis zákazník s novým programom Biznis NET získava od nás  osobného agenta T-Mastra, ktorý sa postará o všetky jeho produkty
      a poskytne odborné poradenstvo a konzultácie.
       
       
      TOP Wi-Fi router
      K novým programom Biznis NET získavajú biznis zákazníci kvalitný prémiový Wi-Fi router. Jedným z nich je model ADB SV4251, má lepšie pokrytie Wi-Fi signálom a umožňuje aj prístup k pokročilým nastaveniam.
       
       
      Bezpečnosť o krok vpred
      Súčasťou služby Biznis NET je aj integrovaná cloud bezpečnostná služba OnNet Security, ktorá chráni firemné dáta pred potenciálnymi kyber hrozbami ako phising, malware a mnohé ďalšie skôr, ako zasiahnu koncový bod, teda napríklad mobil či laptop firmy alebo sieť.. Znamená to, že naše najnovšie riešenie zabezpečuje ochranu pred nebezpečnými stránkami tak, že zablokuje webstránku a následne vám vyskočí upozornenie od Telekomu s oznamom, že stránka je zablokovaná. Databáza nebezpečných stránok sa pritom neustále aktualizuje. Nie je potreba žiadnej inštalácie, nastavení ani aktualizácie zo strany zákazníka.
       
       
      Nahrávajte ešte rýchlejšie
      Pri programoch optického biznis internetu zvyšujeme rýchlosti uploadu na dvojnásobok (až do 200 Mbps) a po novom uplatňujeme hodnoty download/upload v pomere 5:1. Pri VDSL pripojení sme pristúpili k navýšeniu rýchlosti uploadu tam, kde to bolo technicky možné až do 10 Mbps.
       
       
      NONSTOP podpora
      V prípade technického problému je tu pre biznis non-stop technická podpora na čísle 0800 123 369. Tá zabezpečí rýchlejšie odstránenie porúch.
      Ak nastane výpadok internetu, zákazník môže požiadať o poskytnutie neobmedzených dát na číslo v sieti Slovak Telekom až na 48 hodín, v prípade pretrvávajúcej poruchy aj dlhšie.
       
      Celú biznis ponuku nájdete TU
       
      Ako sa vám pozdáva nová ponuka? 
       
      prajem pekný deň
      @Lucka