Výpadky DSL po zrýchľovaní máj 2020

Otázka

  • 0

Dobrý deň,

asi od štvrtka 30. apríla 2020 registrujem výpadky VDSL linky, trvajúce len toľko, že spadne DSL fyzická vrstva, následne sa router prihlási (handshake), dostane rýchlosť 40/4 - 41/5 a internet znova naskočí. Dakedy vypadne aj viackrát po sebe.

Mám ASUS router ktorý šiel až doteraz veľmi stabilne. Dostalo sa mi info že Telekom zvyšuje paušálne rýchlosti ale i keď som iba 350 metrov od miniDSLAM, drôt nepustil viac ako 30Mbps, po vektorizácii to šlo hore na stabilných 40 Mbps. Žiaľ pri opakovaných pokusoch dovolať sa na 0800 123 777 skončím tam, že automat sa pokúsi na diaľku overiť moje spojenie, keďže však pripojenie nabehne, automat už chybu nevidí.

Potrebujem dajako dať na vedomie technikom, nech si pozrú históriu DSL vrstvy na mojom zariadení a nepokúšajú sa dvíhať rýchlosť, lebo to k ničomu nevedie.
Otázka: Viete mi povedať ako im to dať vedieť priamo a nie preklikávaním sa cez automat?

Ďakujem!

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

36 odpovedí na túto otázku

  • 0
 

Dobrý deň,

asi od štvrtka 30. apríla 2020 registrujem výpadky VDSL linky, trvajúce len toľko, že spadne DSL fyzická vrstva, následne sa router prihlási (handshake), dostane rýchlosť 40/4 - 41/5 a internet znova naskočí. Dakedy vypadne aj viackrát po sebe.

Mám ASUS router ktorý šiel až doteraz veľmi stabilne. Dostalo sa mi info že Telekom zvyšuje paušálne rýchlosti ale i keď som iba 350 metrov od miniDSLAM, drôt nepustil viac ako 30Mbps, po vektorizácii to šlo hore na stabilných 40 Mbps. Žiaľ pri opakovaných pokusoch dovolať sa na 0800 123 777 skončím tam, že automat sa pokúsi na diaľku overiť moje spojenie, keďže však pripojenie nabehne, automat už chybu nevidí.

Potrebujem dajako dať na vedomie technikom, nech si pozrú históriu DSL vrstvy na mojom zariadení a nepokúšajú sa dvíhať rýchlosť, lebo to k ničomu nevedie.
Otázka: Viete mi povedať ako im to dať vedieť priamo a nie preklikávaním sa cez automat?

Ďakujem!

Napis na chat podpory v pravom dolnom rohu pri mape pokrytia

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Ahoj @filipec12, tam je tiez robot (velmi podobny tomu hlasovemu), ktory skoncil tak ze sa mi pokusi poslat SMS kody na nahradny internet cez mobil.. Co mi vobec nepomoze, pretoze mobilny Telekom ma u nas katastrofalne pokrytie.. Zial ta padajuca DSL mi dost ovplyvnuje pracu ked ma zhadzuje z telekonferencnych (skype) hovorov.. :-(

Pre odbornikov na podpore: toto je obrazok z hodnot DSL, mozno to napovie:
Dakujem!

DSL.png

Editoval/-a robicq
doplnenie info

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Ahoj @filipec12, tam je tiez robot (velmi podobny tomu hlasovemu), ktory skoncil tak ze sa mi pokusi poslat SMS kody na nahradny internet cez mobil.. Co mi vobec nepomoze, pretoze mobilny Telekom ma u nas katastrofalne pokrytie.. Zial ta padajuca DSL mi dost ovplyvnuje pracu ked ma zhadzuje z telekonferencnych (skype) hovorov.. :-(

Pre odbornikov na podpore: toto je obrazok z hodnot DSL, mozno to napovie:
Dakujem!

DSL.png

Linka má dostatočne parametre padať by nemala .. na ľavo v menu máš settings DSL v nejakej položke tam to nájdi a máš tam viacero nastavení.. skús sa s tým pohrať 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@filipec12 dakujem - nepoznam parametre linky kedy je odstup sumu dostatocny - nemam nastudovane :-) a diky teda za overenie.
MTU a VLAN mam ako predtym...
Tie nastavenia v DSL som nemenil, vsetko ostalo ako predtym..  Moje podozrenie smeruje skor ku aktivite Telekomu - zvysovania rychlosti... Preto by som potreboval aby sa tohoto chopil technik a pozrel sa na strane telekomu, podla mna ten "moj" log musi vyzerat od minuleho tyzdna strasne...

Potrebujem dajaky ofuk aby moj pripad zobral realny clovek od Telekomu a nie robot... :-(

Mozno @Mirko alebo @Thyralexi - nie ste v "kompanii"? ;-)
Dakujem!!!

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

@filipec12 dakujem - nepoznam parametre linky kedy je odstup sumu dostatocny - nemam nastudovane :-) a diky teda za overenie.
MTU a VLAN mam ako predtym...
Tie nastavenia v DSL som nemenil, vsetko ostalo ako predtym..  Moje podozrenie smeruje skor ku aktivite Telekomu - zvysovania rychlosti... Preto by som potreboval aby sa tohoto chopil technik a pozrel sa na strane telekomu, podla mna ten "moj" log musi vyzerat od minuleho tyzdna strasne...

Potrebujem dajaky ofuk aby moj pripad zobral realny clovek od Telekomu a nie robot... :-(

Mozno @Mirko alebo @Thyralexi - nie ste v "kompanii"? ;-)
Dakujem!!!

ono linka da aj 80 mozno 90 mbit podla priepustnosti... musis byt pripojeny potom na nekvalitnom vedeni ked ti to pada aj teraz 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

chyba bude v kábli určite... parametre sú dobré.. zrejme niečo zaruší linku a spadne... treba to riešiť s podporou... cez chat alebo volanie... treba počkať kým automat prejde na linke a spojí ťa s operátorom.. skúsiť tam volať častejšie.. ak si nahlásil poruchu treba vyčkať... 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

@filipec12 dakujem - nepoznam parametre linky kedy je odstup sumu dostatocny - nemam nastudovane :-) a diky teda za overenie.
MTU a VLAN mam ako predtym...
Tie nastavenia v DSL som nemenil, vsetko ostalo ako predtym..  Moje podozrenie smeruje skor ku aktivite Telekomu - zvysovania rychlosti... Preto by som potreboval aby sa tohoto chopil technik a pozrel sa na strane telekomu, podla mna ten "moj" log musi vyzerat od minuleho tyzdna strasne...

Potrebujem dajaky ofuk aby moj pripad zobral realny clovek od Telekomu a nie robot... :-(

Mozno @Mirko alebo @Thyralexi - nie ste v "kompanii"? ;-)
Dakujem!!!

ak chcete, aby to riešil technik, napíšte na techgroup@telekom.sk

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tiez po zvysovani rychlosti mam problemy s udrzanim rychlosti aspon nad 10Mbit, pritom mal by som mat 40-resp. po novom 80-90? ...dnes od rana uplny vypadok, nevie inicializovat  spojenie...cize fungujem na zdielanej wifi zo sluzobneho orange fonu...co na to povedat. Pred mesiacom/dvomi boli nejake male vypadky, no vzdy to nabehlo do 5min, tentoraz vsak nevie vobec inicializovat signal...nastavenia routra nemenene od kupy sluzby...ale vzdy ked sa dovolam (asi 2x za tie roky ked to fakt dlhsie neslo) tak chyba je ako inak na mojej strane...co s tym ale dnes???

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Len pre info...jedna sa o centrum NR Stefanikova 74

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Vyriesene...chyba na strane providera, ale tentokrat aj len za pomoci chatbota odstranena... Co by som ale rad dodal, uplne by mi stacilo tych 40Mbit ak by boli stabilne a dosiahnutelne...je zbytocne reklmovat plosne navysenie na 80-90Mbit ak realne som dokazal u seba max namerat kratkodobo 32Mbit, no bezne pocas dna su rychlosti okolo 8-20Mbit...niekedy zial 1-5Mbit.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahojte, update k teme: Prisla mi SMS ktora tvrdi ze pricina sluzby nie je u nich.Uplne tomu verim, pri meraniach su vsetky parametre OK - este raz ale duplujem ze nikto sa nepozrel do logov, ako casto mi linka padla.

Vcera som sa bavil so susedom, ten ma priamo ADB router telekomu a hovoril mi tiez ze mal vypadky, internet zletel, nic a znova nabehol. Aj viackrat za sebou. Takze metodou polus-omyl v Telekome zistia "co dokaze ulica" vlastne co dokaze linka na ulici :-)

Dnes zatial linka stabilna, pevne dufam ze uz nebudu yvmyslat s teoretickou priepustnostou siete..!
Tiez mi tych 40 mega downstream postacuje..

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ak Vam tych 40Mbit ide stabilne (rozumiem obcasny vykyv podla vytazenia linky na 20-25Mbit) tak to by som bol plne spokojny. No kedze platit musim stabilne a v plnej sume, tak je priemerna rychlost na urovni 8-12Mbit na centrum NR, no nic moc...Co je vsak pozitivne, uplne vypadky su skor vynimkou.

F8EAFB58-9C8A-4153-859D-277C3D4C5939.png

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pozdravujem Nitru :-) !

Ano, moje vysledky su zrejme lepsie, ked som tahal dake tie LibreOffice alebo ISO obrazy, tak mi bezne ukazalo aj 4 MB = cca 32 Mbps a to pokladam za super. Speedtest od Ookla pisal 40/5 zvycajne. Za dnesok som vypadok uz nezaznamenal, co je super, testy asi skoncili :-)

Drzim palce a prajem pekny zajtrajsi den!

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Vdaka...ten pekny den sa zacal dalsim vypadkom. K tomu uz asi tazko nieco

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Vdaka...ten pekny den sa zacal dalsim vypadkom. K tomu uz asi tazko nieco

nahlas to ako poruchu 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Berte to s rezervou a optimizmom. Telekom toto urobil preto aby odhalil "slabe casti retaze". Vsade tam kde dochadza k vypadkom a spomaleniam, sa ludia ozyvaju a Telekom to riesi. Co znamena ze posilnuje svoje kapacity. Za par tyzdnov sa tieto casti siete poriesia a ked sa vratite do normalneho stavu (skonci zrychlenie) tak bude linka lepsia, stabilnejsia. Samozrejme v niektorych pripadoch zistia ze bez vystavby dodatocneho zariadenia to nepojde. Avsak aj tato informacia je uzitocna.

Toto su klasicke stres testy, takze budte tolerantni a trpezlivi ;) 

Editoval/-a Filipo21

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Mmm toto su People Stress testy :-) keby mi boli povedali tak im poskytnem daku sucinnost alebo pospustam cosi... ale cez vikend, nie ked som uprostred konferencaku s kolegami :-S
Dalsi den zatial stabil asi u nas uz dotestovali, drzim si palce...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

 

Berte to s rezervou a optimizmom. Telekom toto urobil preto aby odhalil "slabe casti retaze". Vsade tam kde dochadza k vypadkom a spomaleniam, sa ludia ozyvaju a Telekom to riesi. Co znamena ze posilnuje svoje kapacity. Za par tyzdnov sa tieto casti siete poriesia a ked sa vratite do normalneho stavu (skonci zrychlenie) tak bude linka lepsia, stabilnejsia. Samozrejme v niektorych pripadoch zistia ze bez vystavby dodatocneho zariadenia to nepojde. Avsak aj tato informacia je uzitocna.

Toto su klasicke stres testy, takze budte tolerantni a trpezlivi ;) 

ty to vidis az moc optimisticky.. nikde sa to nebude velmi riesit, navysovat kapacity.. komu pada net znizia mu profil a hotovo. DSL.ko je uz davno za zenitom a v Telekome nebudu davat velke investicie do technologie a udrzby. postupne stare  SIEMENS DSLAM-y nahrazadu ALCATELOM pri budovani optiky FTTH

Editoval/-a filipec12

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Pripájam sa k tomu problému...odkedy začali dočasne zrýchlovať DSL net (mne nie,mam XL VDSL) tak je ten internet des a hroza...SNR je na 5,9db,rýchlosť v sytéme spadla na 80 (namiesto 91),internet si len tak zrazu vypadne...na telekom podpore mi povedali len tolko že ak chcem znizia mi profil (čo je sprostosť pretože pred týmto "zrychlovanim" siel net perfektne)...Načo bolo toto zrýchlovanie dobre,ak Telekom vie že uškodí väčšine zákaznikom? 

Editoval/-a DominikGalovic

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

ty to vidis az moc optimisticky.. nikde sa to nebude velmi riesit, navysovat kapacity.. komu pada net znizia mu profil a hotovo. DSL.ko je uz davno za zenitom a v Telekome nebudu davat velke investicie do technologie a udrzby. postupne stare  SIEMENS DSLAM-y nahrazadu ALCATELOM pri budovani optiky FTTH

DSL je za zenitom avsak u nas nic ine nie je, rovnako ako v dalsej kope obci a miest na SK. Samozrejme ze to berem optimisticky, hadam tu nenechaju DSL naveky az kym "neprehrdzavie posledny kabel" a potom len posledny zhasne. Investovat musia, navysovat kapacity musia. Kedysi obec s 2500 obyvatelmi ma dnes cez 4500 obyvatelov. Kapacity sa nonstop navysuju inak by telekom nemohol prijimat dalsich zakaznikov. Znivanie profilu je najrychlejsie riesenie pre miesta kde to kapacitne nezvladaju, ako som napisal " Samozrejme v niektorych pripadoch zistia ze bez vystavby dodatocneho zariadenia to nepojde. ".

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

nahlas to ako poruchu 

Nahlasena v sobotu po 2h vypadku a otestovani aj ich original routra (stav rovnaky, dookola inicializacia) - po nahlaseni cez chatbota bola odpoved, ze vidia kde je problem, prisla sms ze do 2dni bude vyriesene...za 10min net nabehol ako keby nic. V pondelok prisla potvrdzujuca sms ze problem bol vyrieseny. Dnes opat rano to iste...hodinu som to nechal bez zasahu, ci nabehne...nic...znova teda telekom chatbot s vyjadrenim ze vedia kde je problem a poziadaju technikov o vyriesenie a nasledna sms ze to bude trvat dva dni...za 10min net pohodicka funguje avsak prisla sms, ze problem bol na mojej strane na zariadeni....? Ako vazne? Tak som sa nejak spojil cez ich cisla s celkom ochotnym telekom panom a ten to este raz cele checkol kedze pochopil, ze ked by sa aj technici prisli pozriet na linku, tak nic nezistia...ked funguje. Ked to cez 123777 nahlasim, tak ke to len chatbot a za 10min mi to funguje a teda ked by aj prisli technici, znova to pojde a nic nezistia...cize jedina sanca je nechat to tak...nefunkcne...vytocit 123777 ale nezadat udaje zoparkrat a snad by sa mali ozvat technici overit stav a prist keda k nefunkcnemu...ale teda ak je toto jedina cesta...tak smutok...o rychlosti by som sa ani nebavil, to uz budem spoko aj led namiesto tych original 40 pojde 12 ale aspon tyzden v kuse 😅

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Dobrý deň vie mi niekto poradiť prosím či je možnosť mať vyššiu rýchlosť ako mám teraz?

Vopred ďakujem 

telekom.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Dobrý deň vie mi niekto poradiť prosím či je možnosť mať vyššiu rýchlosť ako mám teraz?

Vopred ďakujem 

telekom.jpg

je.. 40 Mbit v poho.. 90 uz s tazkostami

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@filipec12 Ďakujem za odpoveď 40 Mbit zatiaľ nemám

profil mám nastavený na 30 Mbit. Dnes bola odstávka internetu. Za naskočení za 5 hodín parametre linky mám už takéto 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahoj @DominikGalovic a @Dodes19 presne toto bol dovod spustenia tejto temy. Mam taku istu skusenost - chatbot mi chcel dokazat ze chyba je na mojej strane, avsak sused s "default" telekom routerom mal tie iste vypadky.

Tuto "akciu" telekom nezvladol. Spravnejsi postup podla mojho nazoru mal byt:

  1. Oslovit zakaznikov podla dajakeho kluca (vyssie spotreby dat, permanentne "tahanie" napr torrent alebo specificka lokalita apod) ci nechcu participovat na otestovani vyssich rychlosti siete
  2. ponuknut za odmenu ponechanie vyssieho profilu napr na pol roka
  3. upozornit na moznu nestabilitu DSL pripojenia (lebo odstup sumu od signalu)
  4. pracovat s touto skupinou a neovplyvnovat inych zakaznikov

Drzim palce nech to nabuduce vyjde a rad to cez dajaky vikend otestujem, v ziadnom pripade ale nie cez pracovny tyzden...O.o

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od kelsinen
      Je možné na tomto routri niekde počítať prenesené údaje?
      Objem prenesených údajov na stránke telekomm.sk je neprimerane veľký ... chcel by som to porovnať.
    • Od ivan77
      zdravim
      dsl internet mam uz niekolko rokov a bude mi koncit viazanost. prave som zistil ze nemam na mojej adrese dostupny ziadny dsl internet u ziadneho z poskytovatelov tejto sluzby. ako je to mozne?
    • Od mharisko71
      Dobrý deň
      Rád by som zistil možnosť napojenia sa na optický kábel v okolí Jabloňovej ulici v Bernolákove .
      s pozdravom. 
      Ing.arch. Marian Jurča 
    • Od mojtelekom2016
      Podľa správ od Telekomu na Zive.sk malo do 12.5. dojsť k dočasnému zrýchleniu DSL liniek, kedy sa dočkám ak mám  L paušal a download stále 45Mb/s ???
    • Od Dobko30
      Dobry den, rad by som sa spytal, byvam na  sidlisku Kvetna, ulica Jana Holleho 885/14 Trencin mame tu internet prostrednictvom VDSL technologie - metalické pripojenie. Pocul som o moznom prechode na OPTIKU, ktora sa mala realizovat este koncom minuleho roka. Viete mi prosim povedat ci sa v tejto lokalte planuje zmena technologie pripojenia na internet. ? Ak ano tak v akom casovom horizonte ? Dakujem za odpovede. Zakaznik Peter Trencin
    • Od dansus007
      Dobrý deň, mám VDSL XL  a mám premium router (Sercomm). Ide o to, že tento router je úplne zlý, idem kúsok od neho a hneď nemám signál a rýchlosť, ktorú meriam na mobile pri routri je len okolo 40/9 Mbps. Na počítači káblom ide normálne - 85/9 Mbps. Myslíte, že pomôže keď vymením router za ten základný? Pred tým sme ho mali tiež a zdalo sa mi, že bol o dosť lepší. Ďakujem za pomoc.