Rychlost stahovania

Otázka

  • 0

Dobry den, chcem sa spytat ci nieako blokujete stahovanie zo sluzieb ako steam alebo blizard , rano som kupil detom hru , hovorim si ze kupim licenciu nech si ju stiahnu a bude pokoj aspon dva dni , vyhodil som 59€ za hru, ktoru od rana stahujeme a mam 36% hra ma asi 80GB, je mi jasne ze ste museli stiahnut rychlosti ale fakturu ste mi poslali celu. Tak to nechapem , platim za sluzby, pracujem cez internet a mam od vas najvacsiu a najdrahsiu linku aku ponukate , celkovo platim aj za tv 60€ mesacne a nemozem si stiahnut 80GB od rana. Deti su nasrate ja som nasrraty , urcite  mate sposob ako zistit ze nestahujem pravidelne torenty ni nic ine , klasicke pouzivanie internetu a obmedzite aj takych ludi, som strasne zvedavy na fakturu za mesiac. Cez speed rank som nameral 100MB/S, platim za 600MB/S ale to nevadi tych 100 uplne postacuje ale mne sa hra stahuje 320kb/s ozaj. 

 

dakujem za vyriesenie problemu nakolko by si to deti chceli aspon v pondelok zahrat. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

8 odpovedí na túto otázku

  • 0

https://www.telekom.sk/wiki/internet/pomala-rychlost

zdarec, otestuj rýchlosť nie cez cez prehliadač na stránke speedtest.net od firmy ookla, ale stiahni ich aplikáciu. 

len pre predstavu ako veľmi to skresľuje.... ja mám rýchlosť 1GB ... rýchlosť nameraná cez appku teda bez obmedzení je +- 950 MB/s.

keď meriam cez prehliadač, tak sa pohybuje okolo 100. je to obmedzenými možnosťami prehliadača, ktorý proste nie je stavaný na takú rýchlosť a tiež do toho hovorí aj antivírus, ktorý tie sťahované dáta kontroluˇje a tým spomaľuje a obmedzuje. 

tak zistíš rýchlosť tvojho internetu. to Ad1.

ad 2. ty to sťahuješ z nejakého servera.... to ale vonkoncom neznamená, že budeš šťahovať rýchlosťou tvojho internetu.... 

si obmedzený možnosťami servera na ktorom je hra nahraná a odkiaľ štahuješ, si obmedzený antivírom, si omedzený rýchlosťou ktorou sa hra zapisuje na disk do ktorého to tvoje deti ukladajú. ....

je tam veľmi veľa faktorov a žiaden z nich telekom neovplyvní. či je to chyba telekomu si vieš odmerať, rýchlosťou internetu. so zvyškom telekom nemá vôbec nič spoločné. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Iba aby si pochopil ako to funguje.... čím je daná kvalita a rýchlosť prenosu? .... najslabším článkom. ...

pre príklad.... ak nahrávaš hudbu. a máš najlepšie reproduktory na trhu, najlepší kábel na trhu, ale mikrofón do ktorého hovoríš je na **piip**, tak výsledok bude stáť za **piip**.... 
ak budeš mať najlepší mikrofón, zlý kábel a najlepší reprák, výsledok je nahovno ak to vôbec cez ten kábel prejde... 
ak máš skvelý mikrofón, skvelý kábel, nahovno reproduktor, tak tiež to bude stáť za **piip**.... 
 

a rovnako je to aj tu..... 

ak server z ktorého sťahuješ stojí za **piip** zvyšok môže byť aj internet v NASA a najlepší počítač sveta, proste šťahovať to budeš týždeň. 
ak budeš mať naprd počítač, ktorý tie dáta dokáže spracovať len istou rýchlosťou, tak zvyšok môže byť akokoľvek dobrý, rýchlejšie to nepôjde.... 
ale nič z tohoto nie je chyba telekomu. či ti telekom dáva to, za čo si platíš, si odmeraj podľa návodu na stránke, ktorú som sem dal ako prvú. zvyšok už nie je v moci telekomu.  ...... to je len ten kábel pri zvuku..... oni zabezpečujú ten kábel.... skontroluj si ho.... 

ak je zlý mikrofón v podobe servera, či problém je v reproduktore ( niekde v tvojom pc) .... to už nie sú ani ich možnosti to napraviť  a už vôbec to nespadá pod ich správu. 

Editoval/-a informovanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Takze prosim vas , pisal som na podporu blizadru od nich stahujem cez ich app, nie cez prehliadač, ono to ide 10MB/s po restarte pc, potom to padne na hodnoty od 1MB/S do 30b/s. Prosimvas nedavajte mi tu rady ako odmerat rychlost internetu. Proste to minutu ide a potom to nieco zablokuje, odpisali mi ze nie je problem u nich na serveroch . 

Testoval som tri krat https://www.speedtest.net/my-result/d/358183a2-cfca-4282-a8e0-520e176bc646

Robím web stranky a web dizajnera a v stietach sa trochu vyznam., tak mi prosim nehovor co je najslabsi clanok , lebo celu siet mam doma zmapovanu do podrobna, od routeru , swichou az po kable mam vsetko najkvalitnejsie , sietove karty a cat6 cable. cize co ma blokuje? jedine telekom ? Blizard mi napisal dva krat odpoved do 10 minut na podpore a dokonca mi poslali vytazenost ich europskeho servera. 

 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

V poriadku, ale toto som nemohol  vedieť, preto som písal, o tom najslabšiom článku a v oboch príspevkoch som písal, že si treba skontrolovať či telekom dodáva to za čo platíš, ale nie je to jediná vec, ktorá udáva rýchlosť. 

2x to isté, len inak povedané. 

v každom prípade, toto je verejné fórum, takže ja by som kontaktoval technickú linku, o ktorej taktiež písané v linku, ktorý som uviedol ako prvý... kde sa hovorí, že ak ti pri optike XL (600) padne rýchlosť pod 300 a meral si to správne, treba to nahlásiť ako poruchu. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ja som len chcel otazku ci sa s tym niekdo stretol ci to blokuju alebo nie ?

do rana necham zaplnuty pc hadam to bude stiahnute ak nie zajtra im zavolam 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

 

Takze prosim vas , pisal som na podporu blizadru od nich stahujem cez ich app, nie cez prehliadač, ono to ide 10MB/s po restarte pc, potom to padne na hodnoty od 1MB/S do 30b/s. Prosimvas nedavajte mi tu rady ako odmerat rychlost internetu. Proste to minutu ide a potom to nieco zablokuje, odpisali mi ze nie je problem u nich na serveroch . 

Testoval som tri krat https://www.speedtest.net/my-result/d/358183a2-cfca-4282-a8e0-520e176bc646

Robím web stranky a web dizajnera a v stietach sa trochu vyznam., tak mi prosim nehovor co je najslabsi clanok , lebo celu siet mam doma zmapovanu do podrobna, od routeru , swichou az po kable mam vsetko najkvalitnejsie , sietove karty a cat6 cable. cize co ma blokuje? jedine telekom ? Blizard mi napisal dva krat odpoved do 10 minut na podpore a dokonca mi poslali vytazenost ich europskeho servera. 

 

 

Takze zaklady MB (Megabyte, citajte megabajt) neni to iste ako Mb (Megabit, citajte megabit)

8 Mb (megabit) = 1 MB (megabajt)
100 Mb/s = 12,5 MB/s (+- nejake straty su takze 10-11MB/s stahovanie je bezne)

Nameral si 100Mb/s na speedteste co znamena rychlost stahovania 10MB/s = vsetko v uplnom poriadku. To ze platis za 600Mb/s je pekne ale nato musis mat aj ostatne veci prisposobene takze rychlo popozerat ci mas:

  1. Vsetky routre/switche v sieti medzi tebou a pripojkou minimalne 1Gbit 
  2. Kable ktorymi su pripojene zariadenia su minimalne kategorie Cat5E
  3. Sietova karta v pc je minimalne 1Gbit

A ked sa teda vyznas v sietach tak popozeraj ci v routri nemas nejaky firewall/Traffic shape/QoS....

Editoval/-a Filipo21

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

To ze pouzivas "najkvalitnejsie" neznamena ze to nema defekt. Treba "prezvonit" alebo pouzit ethernet cable tester a zisti ci ti funguju vsetky pary. To co ale opisujes je typicky queue s burstom. 

Mimo to ak by si mal "najkvalitnejsie" tych 100+ by ti islo na internej sieti. 
A este jedna vec skontroluj si nastavenie v battl.net appke je tam moznost obmedzit rychlost stahovania 

Prinscreen Battle.net appky

Editoval/-a Filipo21

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od LuciferX
      Dobrý deň,
      Chcem sa spýtať mam optické pripojenie najvyšší balíček, router huawei prepnuty do bridge módu za ním router Edge router X na ktorom mi beží VPN pripojenie cez WireGuard (ide cez UDP port). Keď vypnem VPN rýchlosť dosahuje maxima, keď idem cez VPN tak sa stále drzi len na nieakych 1Mbits viac nie. U predchádzajúceho poskytovateľa nebol problém rovnaká rýchlosť aj cez VPN. Ma niekto skúsenosť  s takouto kombináciou ?
      - kontaktoval som zákaznícke linky 456 aj 777 dokonca aj linka pôjdeteto u nich problém údajne nie je.
      - tipujem že bude potrebné správne nastaviť MTU.....
      Ďakujem 
    • Od gernic.stanislav
      Dobrý deň, chcel by som sa spýtať na optiku Veľký Biel a ulica Slivková. Kedy je predpokladané spustenie? Momentálne sú chráničky v zemi a teraz čakáme že do nich nafúkajú optiku tieto mesiace. Prípadne viete mi poradiť, že keď to sledujem cez export https://www.telekom.sk/docs/updates/ins/Zoznam_planovanych_lokalit.xlsx, či sa to tam nachádza? Mám za to že áno, a že VB je tam v rámci mesta Senec a umelo pri ňom zadané ako ulica Senec  alebo tam v tom exporte nie je vôbec.... O.i. ani telekom mapy pokrytia nás nezobrazujú keď dám zobrazovať vrstvu pripravovaného pokrytia. Vďaka.
    • Od antonko123
      Ministerstvo pre investície a regionálny rozvoj chce dotiahnuť optické vlákno do každej slovenskej domácnosti
      https://zive.aktuality.sk/clanok/148037/plany-statu-s-pevnym-internetom-zameranie-na-optiku-a-nutne-investicie-v-stovkach-milionov-eur/
      https://slovensko.hnonline.sk/2190471-smele-plany-remisova-chce-ultrarychly-internet-v-kazdom-dome
      Čo na to Slovak Telekom?  Je to reálne?   Je to veľmi ambiciózny plán,  vieme ako dopadla dialnica do Košíc 2010 alebo projekt dvoch digitálnych lídrov  s 30 mbps rychlostou pre vsetky domacnosti do roku 2020.  Najväčší zádrhel vidím v stavebnej legislatíve,  stavba optiky často trvá aj 3 roky od oznámenia úmyslu vybudovať optiku v konkrétnej lokalite. K urýchleniu môže pomôcť už platná vyhláška ktorá umožňuje rekonštrukciu existujúcich stlpovych vedení,  čo sa môže využiť najmä v malých obciach.
    • Od janyxx
      Predpokladam, ze o niekolko dni budem mat opticky internet (zatial bezim na VDSL2 s vlastnym modemom zyxel). Na VDSL2 mam nastaveny modem zyxel v bridge mode a pppoe vytacam na vlastnom routry. Chcem sa opytat ake zariadenia dodava telekom. Optiku ukoncuje v mediakonvertore (resp. optickom konvertore ....) a metalikou ide k routeru ?
      Alebo opticky signal konvertuju na elektricky v nejakom hibridnom zariadeni v ktorom je zabudovany aj router ?
      Ja potrebujem na zariadeni telekomu spravit bridge mod, cize pppoe buem vytacat vo svojom routery
      Idealne by bolo ak by optiku telekom mohol dodat az do mojho zariadenia cez SFP, ale to asi nehrozi
    • Od Dugeron
      Dobrý deň,
      Chcel som sa prosím spýtať prečo ste rok dozadu poslali poštou plán pripojenia domácnosti k optickej sieti keď sa vôbec nič nedeje?
      Všade naťahujete optický internet ale prímestská čásť ŽILINY čo je BÁNOVÁ hneď vedľa Zavodia ktoré optiku má je stále bez dobrého internetu. Nevidím ani pokroky vo výstavbe ani záujem z vašej strany môžem vedieť prečo?. Aj vaša Mapa plánovanej výstavby svieti v Bytčici a všade naokolo ale v Banovej furt nič. Prečo sa stym nič nerobí? Není dopyt alebo čo? Už 3 - 4 roky čakám na kvalitný rýchly internet a furt sa idem dovraciať z vašeho pripojenia na ktorom podľa vás ma fungovať HD tv a 1. PC .... Naozaj do každej diery ťaháte internet ale do prímestskej časti nie... Načo je Lietavskej svinnej - BABKOV  optický internet? 
       
      S pozdravom
      Nespokojný zákazník
    • Od Lucka
      Ahojte,
      len nedávno sme predstavili našu ponuku nových paušálov a nezaostávame ani pri fixnom internete pre našich biznis zákazníkov. Odteraz máme v Telekome pre firmy a podnikateľov k dispozícii nové programy pevného internetu Biznis NET, ktoré ponúkajú komfort prémiovej služby už v základnej cene. Čo všetko podnikateľom prinášajú?
      Pomoc po ruke
      Každý biznis zákazník s novým programom Biznis NET získava od nás  osobného agenta T-Mastra, ktorý sa postará o všetky jeho produkty
      a poskytne odborné poradenstvo a konzultácie.
       
       
      TOP Wi-Fi router
      K novým programom Biznis NET získavajú biznis zákazníci kvalitný prémiový Wi-Fi router. Jedným z nich je model ADB SV4251, má lepšie pokrytie Wi-Fi signálom a umožňuje aj prístup k pokročilým nastaveniam.
       
       
      Bezpečnosť o krok vpred
      Súčasťou služby Biznis NET je aj integrovaná cloud bezpečnostná služba OnNet Security, ktorá chráni firemné dáta pred potenciálnymi kyber hrozbami ako phising, malware a mnohé ďalšie skôr, ako zasiahnu koncový bod, teda napríklad mobil či laptop firmy alebo sieť.. Znamená to, že naše najnovšie riešenie zabezpečuje ochranu pred nebezpečnými stránkami tak, že zablokuje webstránku a následne vám vyskočí upozornenie od Telekomu s oznamom, že stránka je zablokovaná. Databáza nebezpečných stránok sa pritom neustále aktualizuje. Nie je potreba žiadnej inštalácie, nastavení ani aktualizácie zo strany zákazníka.
       
       
      Nahrávajte ešte rýchlejšie
      Pri programoch optického biznis internetu zvyšujeme rýchlosti uploadu na dvojnásobok (až do 200 Mbps) a po novom uplatňujeme hodnoty download/upload v pomere 5:1. Pri VDSL pripojení sme pristúpili k navýšeniu rýchlosti uploadu tam, kde to bolo technicky možné až do 10 Mbps.
       
       
      NONSTOP podpora
      V prípade technického problému je tu pre biznis non-stop technická podpora na čísle 0800 123 369. Tá zabezpečí rýchlejšie odstránenie porúch.
      Ak nastane výpadok internetu, zákazník môže požiadať o poskytnutie neobmedzených dát na číslo v sieti Slovak Telekom až na 48 hodín, v prípade pretrvávajúcej poruchy aj dlhšie.
       
      Celú biznis ponuku nájdete TU
       
      Ako sa vám pozdáva nová ponuka? 
       
      prajem pekný deň
      @Lucka