Pomalá rýchlosť Magio internetu (optika)

Otázka

  • 0

Zdravíčko rád by som sa informoval, čo sa deje v Telekome s internetom. 

Platím si XL internet (600/60) a priplácam si GIGA.. celé som si to dal zaviesť v Septembri 2019. 

Pri počiatočnom testovaní rýchlosti sa rýchlosť DL pohybovala okolo 770 MB/s ako sa predpokladalo. 

Následne mi prišla SMS (15.10.2019 o 16:54) 

Citát

Mily zakaznik, zrychlili sme Vas Magio internet az 2-nasobne. Len tak, automaticky a bezplatne, pretoze nasim davame to najlepsie. ...

No zrazu sa dlhodobo a napriek zrýchleniu internetu, pohybuje rýchlosť DL len okolo 400 MB/s. Najskôr som si povedal ok sú tu vianoce všetci na sieti...  no je tu február a stále sa to nezlepšilo ani za mak... ba práve naopak, priemerný DL mi poklesol ešte o 50 MB/s.

 

Ako na Telekom mám svoj názor už dlhodobo, keďže už som raz odišiel pre podobné praktiky ako poplatky za veci ktoré som ani neaktivoval a nedostal aj napriek reklamáciám, povedal som si po odstupe, že to ešte skúsim.  

Počiatok bol taký, že prenos môjho telefonneho čísla (čo trvá bežne do 4roch dní) mi skoro neboli schopní vykonať do mesiaca (29 dní) s neustálim urgovaním posledných 17 dní.

No a teraz keď si platím za internet s rýchlosťou DL 1000 MB/s a oni mi ho "bezplatne rýchlili až 2-násobne" malo by to byť 2000 MB/s.  Realita je však taká, že dosahujem 1/4 tejto rýchlosti, čo zďaleka nie je akceptovateľné. (1/2 z toho čo reálne platím z objednávky).  To mám "prémiový" rooter sagemcom od nich a napojený s herným pc cez tienený optický kábel Cat 6 (priepustnosť 10 Giga).

Príde mi to až príliš šikovne vyriešené z pohľadu Telekomu, nakoľko uvádzajú, že až pokiaľ rýchlosť spadne pod 300 MB/s až vtedy sa to má nahlásiť ako porucha.  Týka sa to aj optiky XL (dl 600) a aj GIGA  (dl 1000)  a to už aj po zrýchlení čo sú neskutočne veľké rozdiely.... a Ustálilo sa to dlhodobo "Zhodou náhod" kúsok nad hranicou, kedy môžem hlásiť poruchu. 

Nedostávam to za čo si platím, a Preto by som sa Rád informoval s Vašimi skúsenosťami a Vašími radami, predtým ako nabehnem do Telekomu robiť bordel.  

..... Už zas a znova..... 

 

odpoveď sa páči : 2 osobám

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

14 odpovedí na túto otázku

  • 0

Áno dnes som volal na 0800 123 777 doobeda dakedy. 

A zistil som v čom bol problém.... meral som rýchlosť priepustnosti nového prehliadača...  ktorý som sám poobmedzoval.... 

a vôbec ma to netrklo.... 

niekedy tá úplne najväčšia chmuľovina.... 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Nazdar - tak ako píšeš.
Som síce nový cca 5 dní ale viac ako 350 som nemal namerané.
TV mám na optike cca 9,5 roka a v pohode - problém len raz v routri a po výmene ok.
Budem teda sledovať aj ten net.
Dúfam že napíše viac ľudí ako to majú s rýchlosťou.
Ešte dodám, že mám 600/60 teda xl internet.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

No to že to cez vianoce padlo je normálne bola omnoho viac zaťažená sieť.

Tu vidíš, že som si to kontroloval 7.1. toho roku a znova to vybehlo na 770 čo je normálna hodnota pri 1000 uvádzaných na zmluve. aj keď to teda bolo už po tom 2-násobnom zrýchlení, teda je to cca 2/5 z toho čo som mal mať.

ale tu vidíš, že moje rýchlosť sa pohybuje okolo 400 v klasických dňoch, kedy to má byť cez 700 pokiaľ mám 1000 rýchlosť, ak to zrýchlili na 2000 tak to má byť okolo 1650+ .... 

a porovnaj si to s tým čo mne posielajú, 380 ..... to je skoro 4,5x menej ako to čo mi podľa ich vlastný slov majú posielať a je to 2x menej ako to, za čo si reálne platím. 

a to naozaj tolerovať nebudem. 

 

namerané rýchlosti DL.jpg

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@informovanost Ahoj, internet sa sice zrychloval. Balik XL z 300/30 na 600/60. K tomu bol pisany dany mail. Ak mas vsak sluzbu giga, ta sa nezrychlovala (teda aspon doteraz o tom nemam info). Cize maximalna rychlost by mala byt 1Gbps. Rychlosti ktore dosahujes su uz dost nizke nato ze priplacas giga sluzbu. Predpokladam ze restart routra si vykonal (ak mas premiovy router, dufam ze aj pravidelne restarty mas nastavene...). Zavolaj na linku technickej podpory 0800 123 777 a nahlas toto znizenie rychlosti.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Dobre, predpokladajme, že to je ten problém....

Nasleduje teda druhá otázka podľa toho, čo si povedal.... 

 

@informovanost Ahoj, internet sa sice zrychloval. Balik XL z 300/30 na 600/60. K tomu bol pisany dany mail. Ak mas vsak sluzbu giga, ta sa nezrychlovala (teda aspon doteraz o tom nemam info). Cize maximalna rychlost by mala byt 1Gbps. Rychlosti ktore dosahujes su uz dost nizke nato ze priplacas giga sluzbu. Predpokladam ze restart routra si vykonal (ak mas premiovy router, dufam ze aj pravidelne restarty mas nastavene...). Zavolaj na linku technickej podpory 0800 123 777 a nahlas toto znizenie rychlosti.

a to konkrétne, keďže si priplácam službu GIGA, tak platím balík XL+GIGA a to tvorí rýchlosť. 1000MB/S

ak niekto platí len XL (600) a to mu zrýchlili, povedme nie o 2-násobok, ale dajme tomu na tú 1000MB/S .... tak platí len balík XL a mal by mať rovnakú rýchlosť ako ja... 

Znamená to že som znevýhodnený v porovnaní s ním, keďže si musím priplácať aj službu GIGA aby som dosahoval to isté? 

 

reštart rootra robím, zistil som, ale že to nemá vôbec vplyv. nastavené pravidelné reštarty nemám. ale to je aj zbytočné. 

Editoval/-a informovanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Ahoj, použivaš Windows 10 ? Chcelo by to poslat ako to vyzera u teba v nastaveniach network shellu.

Do prikazoveho riadku zadaj prikaz "netsh interface tcp show global"

Pouzival som GIGA sluzbu a stale som nameral 950+-10Mbit/s.

Editoval/-a Maglix

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

odporucam skontrolovat aj opticky kabel, ci nie je prehnuty niekde pod velkym uhlom. na mojom 10 rocnom NTB som nameral D:909 Mbit/s U:100,04 Mbit/s

zmena rychlosti bola z 300 Mbit/s na 600Mbit/s 

to ze slusne zavolas na technicku podporu 0800 123 777 a poziadas ich aby ti premerali a skontrolovali linku nikomu neublizi

skusal si aj tovarenske nastavenia ? nie iba restart

 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Dobre, predpokladajme, že to je ten problém....

Nasleduje teda druhá otázka podľa toho, čo si povedal.... 

a to konkrétne, keďže si priplácam službu GIGA, tak platím balík XL+GIGA a to tvorí rýchlosť. 1000MB/S

ak niekto platí len XL (600) a to mu zrýchlili, povedme nie o 2-násobok, ale dajme tomu na tú 1000MB/S .... tak platí len balík XL a mal by mať rovnakú rýchlosť ako ja... 

Znamená to že som znevýhodnený v porovnaní s ním, keďže si musím priplácať aj službu GIGA aby som dosahoval to isté? 

 

reštart rootra robím, zistil som, ale že to nemá vôbec vplyv. nastavené pravidelné reštarty nemám. ale to je aj zbytočné. 

Zle sa na to pozeras. Pred zrychlenim bol balik 300/30 co je balik XL. Ten balik XL zrychlili o 100% takze na 600/60 a to je maximalna dosiahnutelna rychlost po zrychleni, takze sa k sluzbe Giga akurat priblizili a stale platia len balik XL ale nemaju rychlost ako s doplatkom Giga. 600/60 je rychlost balika XL po zrychleni. Samozrejme uz teraz zalezi na tebe ci ti rychlost 600/60 staci a nemusis si platit balik Giga alebo si ho ponechas. Urcite v buducnosti aj ten balik Giga zrychlovat budu aby nedoslo k tomu znevyhodneniu ako si napisal.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Toto som sa dozvedel až na ich linke, keď som im volal. 

Ja som si totiž dával ten internet ešte pred tým ako začali uvádzať, že zrýchľujú internet a už v tom čase mali uvádzané "nové" rýchlosti internetu, ktoré si môžem objednávať. 

Takže keď som tie rýchlosti videl, a až následne rádovo týždne po mojej objednávke začali kolovať informácie o zrýchľovaní, reklamy, sms a pod... 

očakával som, že sa to ešte len vtedy bude zrýchľovať, nie že uvádzajú už v tom čase hodnoty, ktoré ešte neboli platné a mali ešte len prísť. 

z toho som vychádzal. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

mozem sa len tak oftopic opytat ?

Ja som bezny clovek a mam 40/4 DSL. Nestazujem sa, vsetko funguje. Nie som nejaky stahovac.

Ano, ked si si zaplatil giga, tak by si to mal mat. Samozrejme, ze nemusis mat giga stale. Napr. v spicke mozes mat aj menej.

Ak by si bol napr. hrac maniak a hras nejaku 4K hru kde sa prenasaju cele videosekvencie, tak by ti uplne stacil INET nejakych 40 Mbps a aj to som prehnal. Ak by si bol maniak downloader a stahoval by si 4K filmy co ma film 60 GB, tak to stiahnes za 8 minut.

Naco potrebujes 1Gbps internet ?

Ak si firma a mas na sieti 100-ky PC, ktore vyuzivaju realne inet, tak sorry

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

jasné, môžeš sa opýtať. čoby nie. :D 

Ako som spomínal, chybu som spravil ja. 

no mal som internet 40/4 optiku od Tesatelu. pre mňa osobne bola dostatočná, ale akonáhle prišla priateľka tak by som ti presne vedel povedať v akom momente sa pripojila a aktívne využívala wifi a presný moment kedy sa odpojila.  Potom internet "zrýchľovali" na 100/10 za tú istú cenu.  oni síce povolili, aby to šlo takou rýchlosťou, reálne však rýchlosť ešte spadla dole. už som nebol na cca 40/4 ako som bol, ale spadol som na cca 25/8... tú rýchlosť 100/10 som nameral o 4tej ráno jedine...  okrem toho internet mával často mikro výpadky. čo robilo hry už nehrateľné... aj v čase kedy priateľka u mňa nebola. 

Pri meraní rýchlosti ti niektoré stránky vypíšu aj to, že tvoj poskytovateľ je tesatel, ale aj to, že jeho poskytovateľ je telekom a že to bol ten 1G internet. no a napriek tomu že som z telekomu raz odišiel a neplánoval som sa nikdy vrátiť...... rozhodol som sa, že pôjdem rovno ku zdroju. mal som toho dosť, a zobral som si rovno to najlepšie čo bolo dostupné. ...  podľa recenzií UPC čo má  tak často máva výpadky. , orange  má otec s priateľkou a nadávajú na to,  a telekom som mal, mal som stabilný internet aj napriek zlým skúsenostiam v inej oblasti.

.áno, je mi to zbytočné defacto...  ale ak by už nešlo toto tak už by to bolo veľmi zle.....  áno, je to také, že z tohto by som mohol zozdielať sieť s celým vchodom a zrejme by som to nepocítil, ale ak tu by boli problémy, tak všetko ostatné, to už má za sebou.  mesačne sťahujem stovky giga, kedy sa zadarí, tak rádovo aj terabajty. neustále a nie len u seba.  neviem prečo, ale nič ma nedokáže tak vytočiť ako keď nejdú veci okolo počítačov....  ak štrajkuje mobil som schopný ho od nervov šmariť o stenu.  keď  robím "IT support" o otca, či u priateľkynej rodiny  tak mám pocit, že tie počítače  chcú aby som si ich rozbil.... (ale zaujímavé je, že keď hrám a  môžem hrať aj s toxickými ľudmi, alebo ma roznesú na kopitách som maximálne kľudný..... ) čiže tak.  preto som na túto oblasť veľmi náročný.... 

Aby som to zhrnul.. :D 

1GB internet nepotrebujem, ja ho len chcem. ak by bol 2Gb internet dostupný, za "rozumnú" porovnateľnú, ... alebo ako by som to mohol vôbec vyjadriť... cenu, zrejme by som si ho zobral...  snáď som ti zodpovedal otázku. :D 

.

tak ako sa dá sledovať, že keď idú sviatky, a ideš do obchodu, máš pocit, že ide tretia svetová, lebo tí ľudia si robia také zásoby akoby mesiac nemalo byť otvorené, a pritom zavreté je deň-dva... presne toto čo sa dá sledovať tu, tak to isté robím ja s internetom.  Aj keď je to zbytočné radšej si priplatím za istotu, že to pôjde, ako to, že "by som nemal cez sviatok čo jesť" :) 

Editoval/-a informovanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

napríklad, čo môžem hodnotiť, že jedna vec sa v telekome za ten čas pokazila....  a dosť škaredo. 

ten setopbox na magio TV.... kedysi, bežal neustále nemal problém, teraz neviem či mi dali vadné zariadenie, a alebo to je tak schválne, ale je jedno, či si dám niečo nahrávať, alebo nie, proste ono sa rozhodne, že teraz sa chcem vypnúť.  To me neskutočne **piip***e.... 

v úplne nepravidelných intervaloch. odpája sa čo je naplánované nahrávanie, alebo nie, odpája sa či nie som doma 2 hodiny, alebo týždeň. nerobí to z prehrievania, proste nedokážem v tom nájsť akúkoľvek logiku.... 

a chápeš, keď si dáš naplánovať nahrávanie kým ideš na dovolenku, a tá krabica a rozhodne... ja idem štrajkovať a vypne sa, a tebe sa nenahrá nič. tak to vie človeka fajne vytočiť. 

a pred pár rokmi toto nerobilo vôbec.  toto sa napríklad veľmi zhoršilo. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

j1GB internet nepotrebujem, ja ho len chcem. ak by bol 2Gb internet dostupný, za "rozumnú" porovnateľnú, ... alebo ako by som to mohol vôbec vyjadriť... cenu, zrejme by som si ho zobral...  snáď som ti zodpovedal otázku. :D 

 

Ano vsetkemu som do detailu porozumel 9_9

 

napríklad, čo môžem hodnotiť, že jedna vec sa v telekome za ten čas pokazila....  a dosť škaredo. 

ten setopbox na magio TV.... kedysi, bežal neustále nemal problém, teraz neviem či mi dali vadné zariadenie, a alebo to je tak schválne, ale je jedno, či si dám niečo nahrávať, alebo nie, proste ono sa rozhodne, že teraz sa chcem vypnúť.  To me neskutočne **piip***e.... 

v úplne nepravidelných intervaloch. odpája sa čo je naplánované nahrávanie, alebo nie, odpája sa či nie som doma 2 hodiny, alebo týždeň. nerobí to z prehrievania, proste nedokážem v tom nájsť akúkoľvek logiku.... 

a chápeš, keď si dáš naplánovať nahrávanie kým ideš na dovolenku, a tá krabica a rozhodne... ja idem štrajkovať a vypne sa, a tebe sa nenahrá nič. tak to vie človeka fajne vytočiť. 

a pred pár rokmi toto nerobilo vôbec.  toto sa napríklad veľmi zhoršilo. 

Vymenit za novy box

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

9028615656.png Ja mam tiez 1gbit a som v pohode stale rychlost rovnaka

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od marianstefanovic
      Dobrý deň,chcem sa spýtať kedy bude opticky internet v Zohore na ulici Na Dieloch.
      Aký je postup k priripojeniu k optickej sieti. 
      Ďakujem
    • Od LuciferX
      Dobrý deň,
      Chcem sa spýtať mam optické pripojenie najvyšší balíček, router huawei prepnuty do bridge módu za ním router Edge router X na ktorom mi beží VPN pripojenie cez WireGuard (ide cez UDP port). Keď vypnem VPN rýchlosť dosahuje maxima, keď idem cez VPN tak sa stále drzi len na nieakych 1Mbits viac nie. U predchádzajúceho poskytovateľa nebol problém rovnaká rýchlosť aj cez VPN. Ma niekto skúsenosť  s takouto kombináciou ?
      - kontaktoval som zákaznícke linky 456 aj 777 dokonca aj linka pôjdeteto u nich problém údajne nie je.
      - tipujem že bude potrebné správne nastaviť MTU.....
      Ďakujem 
    • Od gernic.stanislav
      Dobrý deň, chcel by som sa spýtať na optiku Veľký Biel a ulica Slivková. Kedy je predpokladané spustenie? Momentálne sú chráničky v zemi a teraz čakáme že do nich nafúkajú optiku tieto mesiace. Prípadne viete mi poradiť, že keď to sledujem cez export https://www.telekom.sk/docs/updates/ins/Zoznam_planovanych_lokalit.xlsx, či sa to tam nachádza? Mám za to že áno, a že VB je tam v rámci mesta Senec a umelo pri ňom zadané ako ulica Senec  alebo tam v tom exporte nie je vôbec.... O.i. ani telekom mapy pokrytia nás nezobrazujú keď dám zobrazovať vrstvu pripravovaného pokrytia. Vďaka.
    • Od antonko123
      Ministerstvo pre investície a regionálny rozvoj chce dotiahnuť optické vlákno do každej slovenskej domácnosti
      https://zive.aktuality.sk/clanok/148037/plany-statu-s-pevnym-internetom-zameranie-na-optiku-a-nutne-investicie-v-stovkach-milionov-eur/
      https://slovensko.hnonline.sk/2190471-smele-plany-remisova-chce-ultrarychly-internet-v-kazdom-dome
      Čo na to Slovak Telekom?  Je to reálne?   Je to veľmi ambiciózny plán,  vieme ako dopadla dialnica do Košíc 2010 alebo projekt dvoch digitálnych lídrov  s 30 mbps rychlostou pre vsetky domacnosti do roku 2020.  Najväčší zádrhel vidím v stavebnej legislatíve,  stavba optiky často trvá aj 3 roky od oznámenia úmyslu vybudovať optiku v konkrétnej lokalite. K urýchleniu môže pomôcť už platná vyhláška ktorá umožňuje rekonštrukciu existujúcich stlpovych vedení,  čo sa môže využiť najmä v malých obciach.
    • Od janyxx
      Predpokladam, ze o niekolko dni budem mat opticky internet (zatial bezim na VDSL2 s vlastnym modemom zyxel). Na VDSL2 mam nastaveny modem zyxel v bridge mode a pppoe vytacam na vlastnom routry. Chcem sa opytat ake zariadenia dodava telekom. Optiku ukoncuje v mediakonvertore (resp. optickom konvertore ....) a metalikou ide k routeru ?
      Alebo opticky signal konvertuju na elektricky v nejakom hibridnom zariadeni v ktorom je zabudovany aj router ?
      Ja potrebujem na zariadeni telekomu spravit bridge mod, cize pppoe buem vytacat vo svojom routery
      Idealne by bolo ak by optiku telekom mohol dodat az do mojho zariadenia cez SFP, ale to asi nehrozi
    • Od Dugeron
      Dobrý deň,
      Chcel som sa prosím spýtať prečo ste rok dozadu poslali poštou plán pripojenia domácnosti k optickej sieti keď sa vôbec nič nedeje?
      Všade naťahujete optický internet ale prímestská čásť ŽILINY čo je BÁNOVÁ hneď vedľa Zavodia ktoré optiku má je stále bez dobrého internetu. Nevidím ani pokroky vo výstavbe ani záujem z vašej strany môžem vedieť prečo?. Aj vaša Mapa plánovanej výstavby svieti v Bytčici a všade naokolo ale v Banovej furt nič. Prečo sa stym nič nerobí? Není dopyt alebo čo? Už 3 - 4 roky čakám na kvalitný rýchly internet a furt sa idem dovraciať z vašeho pripojenia na ktorom podľa vás ma fungovať HD tv a 1. PC .... Naozaj do každej diery ťaháte internet ale do prímestskej časti nie... Načo je Lietavskej svinnej - BABKOV  optický internet? 
       
      S pozdravom
      Nespokojný zákazník