Rozsirovanie optiky

Otázka

  • 0

V obci Zalesie (SC) boli zakopane opticke chranicky asi 4 mesiace dozadu, vsade uz je funkcna optika okrem 2 ulic. Chranicku mam privedenu do zahrady, avsak dodnes sa nic nedeje. Telekom mi bud na otazku ohladne realizacie neodpoveda (poziadavky mailom, cez chat), alebo striela nezmyselne terminy - najskor mi bolo povedane do konca 10/2019, potom 11/2020 (!!), teraz aktualne polovica 2020. Clovek by cakal, ze vykopove prace su ta hlavna brzda, ale v telekome je "brzda" asi niekde inde. Slubili ze preveria, ozvu sa... nikto nic. Biedna skusenost na to, ze som potencionalny buduci zakaznik. Kde teda zistim relevantne informacie?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

8 odpovedí na túto otázku

  • 0

Dobrý deň,

realizácia rozširovania optickej siete nie je len v kompetencii Slovak Telekomu, ale hlavne v externých firmách, ktoré realizujú výstavbu. Vzhľadom k tomu, že k rozšíreniu sú nutné rôzne povolenia a pod., môže sa rozšírenie predĺžiť, dôvodov môže byť mnoho.

Vo Vašej obci som našiel 2 termíny - 30.06.2020 a 31.10.2020. 

Odporúčam informovať sa na oddelení pokrytia - coverage@telekom.sk aby Vám uviedli bližšie informácie, určite to budú preverovať so zodpovednou osobou za vedenie výstavby.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Dobry den, dakujem za info. Rozumiem, ze su na rozsirovanie siete potrebne povolenia, laicky ale predpokladam, ze tie je nutne mat uz v case realizacie prvych vykopov. Kedze su ale chranicky uz skoro 5 mesiacov zakopane, nie uplne rozumiem, ake povolenia su nutne na zafuknutie samotnej optiky do chranicky a co by malo na tom trvat dalsi rok az rok a pol (!!), najme ak je prakticky uz cela obec pripojkami pokryta a chybaju snad posledne 2 ulice.  Kazdopadne sa s touto otazkou obratim aj na coverage@telekom.sk, tak ako odporucate.

20191118_193618.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Teoreticky môže nastať aj to, že v systéme je chybne uvedený termín spustenia. Čiže určite sa obráťte na kontakt, ktorý som Vám poskytol. Upozorním len na to, že odpoveď Vám môže prísť aj o týždeň - dva.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

2 tyzdne prec, dodnes sa nik neunuval reagovat. Komunikaciu so zakaznikmi ma tusim lepsie zvladnutu aj posta v Nigerii -_-

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tak dnes som dostal odpoved mailom z coverage@telekom.sk. Termin druha polovica roka 2020 je vraj spravny. :D Ani by som sa uz necudoval, keby mi niekto medzicasom na infolinke nepovedal termin december 2019. 

Takze ked si to zhrnieme - toto je uz myslim 5 ci 6 verzia terminu realizacie a na odpoved od telekomu mozte cakat kludne aj skoro 2 mesiace. :D Well done! Ako potencionalny zakaznik som fakt ohureny :D 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Odpoved v tvojom pripadenie nie je dolezita. Dolezite je ci to dodrzia :D

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Na tejto mape je vidiet, kde telekom oznacil optiku. To co som oznacil elipsou, tak tam su garaze, takze optiku tam urcite tahat nebudu. A to dalsie oznacenie je druzstevna ulica. Toto co je oznacene, tak tam sa este ani nekopalo, cize ani len chranicky tam nie su, ale na mape sa to tvari, ze optika tam je.

Obrazovka z 2020-01-09 20:06:43.png

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar
  • Podobný obsah

    • Od gabriela40
      Na ulici Muškátová už je optika,lebo niektorí ju už majú zriadenu. Ale keď si ku chcem zriadiť aj ja tak my povedali,že u nás sa to nedá, ale už nám došla sms, že je tu optika. Ešte začiatkom decembra a odvtedy stále tvrdia pracovníčky, že u nás nie je.Konečne som našla zamestnanca,ktorý nám povedal,že sa stáva,že 2-3 domy na ulici majú s tým problém treba dať žiadosť. Tu je ten problém ako to mám nahlásiť, že chcem preveriť možnosť zapojenia. Vraj na stránkach Telekomu to je, ale neviem to nájsť. Je to Muškátová 98/27, kábel je už v garáži natiahnutý. Dakujem.
    • Od igram_39
      Chcem sa opýtať, či sa dá domontovať optika od prípojky chráničkou na optiku a pripojenie optického vedenia až pri novom dome. V súčasnosti je optický kábel natiahnutý od krabice do rodičovského domu do routera/prijímača. Nový dom je postavený cca 60 metrov od ulice, v súkromnej príjazdovej ceste sú nové siete vrátane prázdnej optickej chráničky. 
      Dokážu montéri zatiahnuť optiku do chráničky, alebo mám akurát možnosť pripojiť sa na internet v starom dome (cez rodičovský dom) a ďalej už len vlastným káblom?
      Ďakujem za odpoveď.
    • Od Martingzd
      Dozvedel som sa že tento rok by sa malo konečne začať s kopaním pre optiku na našej ulici.
      Nevedel by mi niekto povedať presnejší dátum kedy by s tým mali začať? 
    • Od VladoTies
      Dobry den, chcem sa opytat, ci je planovana optika v Dunajská Lužná na Holubia ulici?
      Djakujem
    • Od informovanost
      Zdravíčko rád by som sa informoval, čo sa deje v Telekome s internetom. 
      Platím si XL internet (600/60) a priplácam si GIGA.. celé som si to dal zaviesť v Septembri 2019. 
      Pri počiatočnom testovaní rýchlosti sa rýchlosť DL pohybovala okolo 770 MB/s ako sa predpokladalo. 
      Následne mi prišla SMS (15.10.2019 o 16:54) 
      No zrazu sa dlhodobo a napriek zrýchleniu internetu, pohybuje rýchlosť DL len okolo 400 MB/s. Najskôr som si povedal ok sú tu vianoce všetci na sieti...  no je tu február a stále sa to nezlepšilo ani za mak... ba práve naopak, priemerný DL mi poklesol ešte o 50 MB/s.
       
      Ako na Telekom mám svoj názor už dlhodobo, keďže už som raz odišiel pre podobné praktiky ako poplatky za veci ktoré som ani neaktivoval a nedostal aj napriek reklamáciám, povedal som si po odstupe, že to ešte skúsim.  
      Počiatok bol taký, že prenos môjho telefonneho čísla (čo trvá bežne do 4roch dní) mi skoro neboli schopní vykonať do mesiaca (29 dní) s neustálim urgovaním posledných 17 dní.
      No a teraz keď si platím za internet s rýchlosťou DL 1000 MB/s a oni mi ho "bezplatne rýchlili až 2-násobne" malo by to byť 2000 MB/s.  Realita je však taká, že dosahujem 1/4 tejto rýchlosti, čo zďaleka nie je akceptovateľné. (1/2 z toho čo reálne platím z objednávky).  To mám "prémiový" rooter sagemcom od nich a napojený s herným pc cez tienený optický kábel Cat 6 (priepustnosť 10 Giga).
      Príde mi to až príliš šikovne vyriešené z pohľadu Telekomu, nakoľko uvádzajú, že až pokiaľ rýchlosť spadne pod 300 MB/s až vtedy sa to má nahlásiť ako porucha.  Týka sa to aj optiky XL (dl 600) a aj GIGA  (dl 1000)  a to už aj po zrýchlení čo sú neskutočne veľké rozdiely.... a Ustálilo sa to dlhodobo "Zhodou náhod" kúsok nad hranicou, kedy môžem hlásiť poruchu. 
      Nedostávam to za čo si platím, a Preto by som sa Rád informoval s Vašimi skúsenosťami a Vašími radami, predtým ako nabehnem do Telekomu robiť bordel.  
      ..... Už zas a znova.....