(NE)ZRYCHLENIE INTERNETU

Otázka

  • 1

Zdravim, v KE dnes prebehlo zrychlenie optiky. Ziadna zmena, povedal som si, ze dobre, resetnem router. Upload sa zdvojnasobil, v poriadku. Download, ktory predtym bol aspon cez 200 z deklarovanych 300 je teraz pod 190 a nechapem nejako tomu, kde je chyba. Tych 600 to nevidelo ani z dialky... Dakujem za pomoc.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

18 odpovedí na túto otázku

  • 1

Suhlasim, este za cias 300Mbit/s mi zaciatkom roku 2019 klesla rychlost na cca 180-190 po zavedeni sluzby dva HD kanaly na jednej linke pri zakaznikoch s TV.  Predtym som tuto rychlost garantovane dosahoval. Pisal som podnet/reklamaciu, ohladom znizenia rychlosti, samozrejme zamietnuta, sluzba je poskytovana podla zmluvy. OK, neriesil som. Potesilo ma avizovane zvysenie na 600MBit/s... bohuzial, vacsiu rychlost ako 190 nedosiahnem ani po zvyseni. Telekom zase ukazal, ako funguje reklama na prilakanie od konkurencie, ale realne sa nestalo absolutne nic.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Presne tak telekom len zavádza zákazníkov a nedodrzuje zmluvu. Ale od teba vymozu aj posledný cent. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Zmluva je v poriadku, 600MBit/s je maximalna dosiahnutelna rychlost, nie garantovana. Akurat, ako zakaznik som od zvysenia ocakaval naozaj zvysenie, nielen zavadzanie.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Kazdy kto ma problem, restartujte si router. Ak to nepomoze tak sa treba informovat na 0800 123 456 ci uz zrychlenie vo vasej oblasti prebehol ak ano, tak potom volat 0800 123 777 a informovat technicku podporu o stave vasej linky.

Ako tu bolo spomenute pokial si neplatite garantovanu rychlost tak vam 300/30 nemusi ist vzdy, tak isto to plati pri 600/60 (moze vam to ist 400/60 alebo 480/60...) je to uplne normalne.

Editoval Filipo21

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Zresteovane... Ziadne zrychlenie doteraz neprebehlo na optike v Bratislave stale 60/5 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Zresteovane... Ziadne zrychlenie doteraz neprebehlo na optike v Bratislave stale 60/5 

Košice to isté, jedine upload sa zdvojnásobil. Aktuálne idem na 200/60 a mal by som mať 600/60...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Košice to isté, jedine upload sa zdvojnásobil. Aktuálne idem na 200/60 a mal by som mať 600/60...

Volaj na 0800 123 777, pravdepodobne nezbehlo zrychlenie korektne...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Volaj na 0800 123 777, pravdepodobne nezbehlo zrychlenie korektne...

Pisal som s nimi a povedali mi, ze vsetko je OK u nich a ked chcem, mozu mi za 40 eur poslat technika, lol.

Kde presne najdem tie informacie o linke, kt. si tu spominal? 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

 

Košice to isté, jedine upload sa zdvojnásobil. Aktuálne idem na 200/60 a mal by som mať 600/60...

to iste v KE u mna, do zrychlovania mi net siel 240-290 / 30, po zrychleni 235/60 , no stabilita( hodnota jitter) je teraz 0, teda rychlost  je stabilna bez neziaducich vykyvov.

pojdem na predajnu podat reklamaciu, len musim najst tu podmienku ktoru som niekde cital , bolo to v zmysle ze reklamacia je opravnena ak end user pravidelne/dlhodobo nedosahuje aspon 70/80/90? %  deklarovanej rychlosti. ( negarantovanej ). pretoze v takomto pripade sa to berie ako zavadzanie zakaznika. v minulosti som nieco take riesil so Slovanetom kedy mojim rodicom predali  balik s vyssou rychlostou ako mali, no v reale rychlsoti ostali rovnake. to znamenalo ze za vyssi poplatok dostavali rovnaku sluzbu. Uznali to a vratili balik spet na nizsi, uz zaplatene peniaze zapocitavali potom niekolko faktur formou dobropisu a zapoctu.

snad telekom tiez uzna ze to co nam predava nezodpoveda tomu co realne vie dodavat....pretoze momentalne nedosahujem ani 50% deklarovanej negarantovanej rychlosti.....

Editoval M0948520454

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

@Terzeus  M0948520454

Zapni si prikazovy riadok (CMD) ako správca

Tak tam postupne napis tieto priakzy : 

netsh interface tcp show global

Je tam funkcia Window Autotuning-level, ak je tato funkcia na hodnote disabled, prepnes ju na hodnotu normal prikazom 

netsh int tcp set global autotuninglevel=normal 

Tak skus urobit merania ci sa nieco zmenilo 

Ba, ak je to naoapk ze je to na hodnote normal, tym istym priakzom to das na hodnotu disabled 

netsh int tcp set global global autotuninglevel=disabled

Pred zrychlenim som mal stabilnu rychlost 298-300/30Mbit a aj po zrychleni mam stale stabilnu rychlost 596-600/60Mbit, takze problem musi byt niekde v hardweri u vás

Editoval Maglix

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Nic sa nezmenilo, pri "normale" som mal tych 220 max a teraz pri "disabled" mam 190. Fakt neviem, v com je problem. Mam high-end hw tak preco...? Je pravda, ze doma su 2 magio boxy. Moze to mat az taky impact na rychlost?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pridal (editované)

Autotuning level by som pod W10 nevypinal, koment vyssie nedoporucujem a hlavne prikazom: 

netsh int tcp set global autotuninglevel=normal

vrat naspat. Skus ine moznosti, dobry kabel od routera k PC, aspon CAT5E, potiahni kabel mimo elektrickeho vedenia, ktore moze byt rusive, aktualizuj FW na routeri, ...etc. Sam sa stazuejm v komentoch vyssie a pritom, u mna bol problem v ruseni kabelaze od elektriny.

Editoval latik22

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Kedze to bolo horsie, tak som to hned vratil naspat. Kabel od routera mam CAT5E, dokonca je aj dost kratky. FW routera je aktualizovany. Co konkretne to moze rusit? V izbe nemam ziadnu "elektricku kabelaz ci vedenie"

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Autotuning level by som pod W10 nevypinal, koment vyssie nedoporucujem a hlavne prikazom: 


netsh int tcp set global autotuninglevel=normal

vrat naspat. Skus ine moznosti, dobry kabel od routera k PC, aspon CAT5E, potiahni kabel mimo elektrickeho vedenia, ktore moze byt rusive, aktualizuj FW na routeri, ...etc. Sam sa stazuejm v komentoch vyssie a pritom, u mna bol problem v ruseni kabelaze od elektriny.

keby mal nizsiu kategoriu ako CAT5E tak by mu to neslo ani tych 190. Elektricke vedenie to ozaj ze nerusi. Ak si chces byt isty pouzi FTP cat6 alebo cat7 a mas "po ruseni"(z mojho pohladu zbytocnost). Skor by som sa pozrel na router a porozmyslal o zmene.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Samozrejme, skusit treba vsetko, moze to byt router, skus este obist router, pripojit PC kablom priamo na GPON a v OS nastav pripojenie k internetu cez PPPoE. Ak budu rychlosti v poriadku, tak je to routerom.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Vsetko som skusil... Nic, stale vsetko po starom. Router mam tento od telekomu - TP-LINK TL-WR1042ND, tak neviem.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Okej, takže problém bol nakoniec v routeri - zastaralý, nezvládal prenos vyššej rýchlosti ako 200. Prepojené do modemu (ONT) a už ide 600.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar