"nový" optický router ktorý mi dali,vyzerá ako Použitý!

Otázka

  • 0

Dobrý deň.

Dnes ma prišli pripojiť na optiku.Bývam v rod. dome.Pred rokom položili opticke kable na ulici ale nič sa nedialo.Dlhé roky som v Telekome platil za ADSL  XL (download bol len 1Mb) najvyššiu tarifu lebo som chcel mať ako-takú rýchlosť,lebo na ulici bola iba metalická prípojka.Všade na sídliskách už išla optika,iba u rod. domov sa neponáhľali.Keďže mi končila zmluva a Tcom núti obnovovať zmluvy každé 2 roky,tak som  išiel do Telekomu (asi v Auguste). ADSL sa už viac na mojej adrese zrýchliť nedalo,tak som zmenil z XL  ADSL na L  VDSL.Za menší paušál vyššia rýchlosť ( z 15/1 na 30/3).Kuriérom mi prišiel nový VDSL modem,všetko išlo OK.Už o mesiac (v septembri) konečne aktivovali optiku na ulici,tak som sa potešil až 2 krát,nielenže prejdem (za rovnaký L- kový paušál) na rýchlejšiu optiku na 60/6, ale už ju zvýšili na 120/12.

Späť k téme.  Dnes prišli 2 partie (kt.poslal Telekom) (každá z inej firmy),jedna robila vonku výkopové práce a druhá prišla potiahnuť káble až do domu.Ja som vždy dosť opatrný,ale dnes som behal z domu von a späť kontrolovať obidve partie.Keď som sa vrátil do domu,ten vo vnútri už stihol odpojiť VDSL router a napojiť akože "nový" optický router,všetko bolo rýchlo,rýchlo   heslá,kontrola signálu wi-fi internetu aj telefónu,podpis na preberací protokol,a už boli preč.Keď som sa vrátil do domu ešte všetko skontrolovať a dať na miesto,zistil som,že krabica od routra je príliš špinava,ušmudlaná, vo vnútri okrem návodov  nebolo nič,sakra a kde sú káble, tu mal byť aspoň ten žltý sieťový RJ45,a tiež tam nie sú sáčky,v kt. mal byť zabalený router a aj napájací sieťový adaptér,toto vyzerá až príliš podozrivo.Ten VDSL router,kt.mi doručili kuriérom,čo pôjdem vrátiť a kt. som mal len asi mesiac má všetko ako nové, dva RJ11 káble,žltý RJ45,splitter a sáčky sú ako nové,rovné nepokrčené. Teraz si vyčítam,že som pri ňom nestál,keď vyberal ten optický HUAWEI HG8245H router z krabice,určite by som si to hneď všimol.

Utekal som ešte dnes do Telekomu,ale tam na mňa čumeli,že čo od nich chcem,tak aspoň zaevidovali reklamáciu,ale to môže trvať aj 2-3 týždne.Chcel som od nich aspoň tel.č. na toho montéra,ale nevedeli mi pomôcť.Tak som nečakal a z preberacieho protokolu som aspoň zistil názov firmy,na internete tel. na firmu a už som volal.Tel.č. mi síce nedali ale o hodinu mi už ten mudrc montér volal.Keď som mu povedal o čo ide,začal sa vykrúcať, že ten router nebol použitý,že si nevšimol,že sáčky tam nie sú,atď atď... a že mi ten žltý kábel zajtra prinesie.Ja nie som padnutý na hlavu,viem že zákazníci menia alebo rušia  balíčky služieb a tak sa funkčné použité routre vracajú späť,časť z nich do predajní a časť berú späť montéri ak u zákazníka nainštalujú iný alebo lepší.Takže vo svojom aute môžu mať nejaké vrátené,použité.

Ešte mi povedal,že na preberacom protokole je sériové č.,kt. je evidované na meno,lenže čo ak niekto taký router vráti? Vie mi niekto z Vás poradiť,či sa dá (napr. v predajni Telekomu) zistiť,či to sériové č. už bolo použité na iné meno? Lebo ide aj o bepečnosť ,heslá na routri atď...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

2 odpovede na túto otázku

Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar