Získanie prístupových údajov ako meno a heslo pre VoIP SIP

Otázka

  • 0

Potrebujem tieto údaje po prechode na pripojenie cez VDSL2, aby som vedel cez svoj obojmenič (modem) využívať aj hlasovú službu.

Pred 2 rokmi vraj Telekom odmietal sprístupňovať tieto údaje:

Je to ešte stále tak? Takmer sopm nechcel veriť vlastným očiam, keď som videl, za akú šupku Telekom vymieňa obojmeniče (modemy) – ZTE Speedport Entry 2i. (Na nemeckom eBayi sa pri troche šťastia dá kúpiť napríklad TP-Link VR300v za nejakých 27 €, aj s dopravou možno za nejakých 35 €.)

Aj keby som si priplatil 1,99 € za Sercomm Speedport+, tak je to len čiastočná úľava, nie však riešenie. Ja by som chcel mať pripojenie cez FRITZbox 7590.

Dúfam, že je to možné a že sa tieto služby neviažu len na zariadenia od Telekomu. Chcel by som používať svoje vlastné zhodné zariadenie, nie prenajaté od Telekomu.

Ak toto nie je možné, tak potom to vyzerá tak, že hlasové služby sú naviazané na poskytovanie prístupu do medzisiete (internetu) a nútený prenájom zariadenia, ktoré nechcem, lebo je pre moje potreby nevyhovujúce.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

3 odpovede na túto otázku

  • 1

este stale sa to neda.. precitaj si aj poznamku od spolocnosti Krugel, ktora je distrubutorom tychto routrov na SVK. Volal som s nimi a oni chcu aby Telekom ponukal k sluzbam FritzBoxi ale bohuzial kvoli cene na to Telekom nepristupil

tele.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Hm, no ja som chcel použiť len vlastné zariadenie... a tak ľudsky nechápem, v čom by mohol byť  zádrheľ, keď by som zabalil ich novučičký obojmenič (modem) a vrátil im ho, nech ho znovu využijú u niekoho iného. Bolo by to určite to najlepšie riešenie, lebo v AVM nekašlú na podporu ako v TP-Linku, kde ani za 2 roky nevedia opraviť jednoduchú chybu a na opravu sa celkom vykašľali...

Ja ho mám z Nemecka, kde sa nedávno novučičké dali zohnať za približne 111 €, snáď aj dnes by sa to možno pri troche šťastia dalo. Lebo bežne stojí okolo 180 €... Videl som, že ho ponúkajú aj tu, tak zrejme je zhodný s tunajšou sieťou – má vyhlásenie o zhode.

Ale je to ináč v podstate úžasný výrobok, podporuje aj pripojenie na ISDN, pričom Deutsche Telekom tuším v tomto roku ukončuje prevádzku ISDN, ak si dobre spomínam – a to už zostávali skôr výnimkou, keď ešte ISDN podporovali pre nejaké podniky... Mám tým na mysli len to, že to dokazuje starostlivosť, s akou k tomu u výrobcu AVM pristupujú. Ale dosť bolo rečí od veci...

Rodičia boli teda dosť vyvedení z miery, že už nebude možné používať starý diaľkozvukový (telefónny) prístroj s priamym napojením na ústredňu a napájaním 48 V, či koľko to bolo, lebo to bola tá najväčšia výhoda, že keď vypadlo mluno (elektrina), tak sa stále dalo ním niekam dovolať.

Ja sa domnievam, že to bol vlastne zrejme hlavný dôvod, pre ktorý sa udiala celá táto zmena, aby Telekom účinnejšie využíval svoju sieť.

Je však strašné čo i len pomyslieť, že by sme mali byť nútení do výberu medzi otrasným (ZTE Speedport Entry 2i) a úbohým (Sercomm Speedport +) zariadením, či už z hľadiska vlastností a schopností (ZTE Speedport Entry 2i), alebo aspoň možností nastavenia (Sercomm Speedport +).

Ak sa to nebude dať, budem musieť preskúmať možnosti podania podania sťažnosti nejakému úradu, do čoho sa mi síce veľmi nechce, lebo mám dosť iných starostí, ale niekto to zrejme bude musieť urobiť, lebo samo sa to zrejme nenapraví. :-(

 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ja keď som prechádzal na vdsl tak som mal rovnaký problém, potreboval som do svojho routra s integrovaným sip telefónom prihlasovacie údaje k pevnej linke. Odmietli mi ich dať s tým že vedenie rozhodlo že nesmu.. Tak som sa opýtal aké je riešenie, keďže ini operátori s týmto nemajú problém, či mám prejsť k inému a odpoved bola že áno. Tak som prešiel, vybral som si viptel, migrácia čísla ma stala nejakých 10€, cez web som uzavrel zmluvu mailom mi poslali meno, heslo a ip adresu sip ústredne, nastavil si to a odvtedy s tým nemám žiadne problémy. A oproti cene za pevnú telefónnu linku v telekome výrazne ušetrím.

Vdaka Slovák Telekom, len tak ďalej.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar