DSL: Verejná IP adresa

Otázka

  • 0

Zdravím,

vonku z internetu vystupujem pod IP adresou z nasledujúceho rozsahu:

91.127.0.0/17

Patrí síce do rozsahu verejných IP adries, ale chcem sa spýtať, či Telekom ešte stále poskytuje verejné IP adresy a teda či môžem očakávať, že po presmerovaní portov bude všetko fungovať ako má? Alebo či je to len zdieľaná verejná IP adresa?  Pýtam sa, lebo som presmeroval porty na jednu službu avšak nevedel som sa k nej prihlásiť a taktiež sa mi neozýva administračné rozhranie routra.... tak neviem či je chyba v konfigurácii alebo to je len zdielaná verejná IP adresa.

Ďakujem.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

4 odpovede na túto otázku

  • 0

Pridal (editované)

Skus si precitat tento topic 

 pise sa tam nieco ohladom neverejnych IP adries pre zakaznikov. Nikto kompetentny sa tam vsak nevyjadril. Ide o to, ze telekom podla dsl.sk zacal niektorim klientom pridelovat IP adresy z CGN-NAT co su neverejne adresy z rozshu 100.64.0.0/10. Ale ten rozsah co mas ty je urcite verejny, chybu hladaj niekde u seba. Prip. skus forwarding na inych portoch (skus icmp ping)

Editoval janyxx

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Skus si precitat tento topic 

 pise sa tam nieco ohladom neverejnych IP adries pre zakaznikov. Nikto kompetentny sa tam vsak nevyjadril. Ide o to, ze telekom podla dsl.sk zacal niektorim klientom pridelovat IP adresy z CGN-NAT co su neverejne adresy z rozshu 100.64.0.0/10. Ale ten rozsah co mas ty je urcite verejny, chybu hladaj niekde u seba. Prip. skus forwarding na inych portoch (skus icmp ping)

Áno, to som čítal. Aj tu na fóre som získal nejaké informácie, avšak nebol som si istý, preto som položil túto otázku v nádeji, že niekto má IP z tohto rozsahu a vie potvrdiť, či mu verejná IP funguje. Viem, že predtým som mal verejnú IP, všetko fungovalo ako má, ale po presťahovaní sa a nainštalovaní nového routra som sa nevedel z vonku prihlásiť. Samozrejme z vlastnej IP sa viem prihlásiť na router cez jeho verejnú IP, avšak to nie je záruka toho, že to funguje aj z internetu, keďže Telekom to mohol vyriešiť cez hairpin.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ci mas verejnu, alebo neverejnu zistis jednoducho. Otvor si port napr. 80, alebo akykolvek iny (tcp) port a prever to tu https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ potom si port zavri a uvidis.

BTW v routery (neviem aky mas, ale urcite to najdes) mas WAN rozhranie, tak pokial sa tato IP v routery zhoduje s touto https://whatismyipaddress.com/ tak je to verejna (potom uz len zistit ci telekom neblokuje porty, ako mne niekedy blokoval orange (a ja som tapal snad pol roka, ze preco mi nefunguju nejake sluzby z vonka)).

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Vdaka @janyxx, otestujem!

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar