Zmeny/rušenie služieb a zmluvná pokuta

Otázka

  • 0

Dobrý deň, chcem sa spýtať na otázky ohľadom rušenia/zmeny služieb a zmluvnej pokuty.

  1.  Odkedy sa uplatňuje právo odstúpenia od zmluvy bez zmluvnej pokuty z dôvodu zmeny cenníka? Počíta sa do tejto doby aj výpovedná lehota?
    Príklad: Mám TV+internet+pevnú linku s viazanosťou na 24 mesiacov od 17.10.2017. Aktuálny cenník je platný od 17.10.2018 (teda v polovici mojej viazanosti). Ak chcem zmeniť zmluvu (zrušiť trebárs pevnú linku), ale nechcem platiť zmluvnú pokutu, kedy najneskôr môžem (som mohol) požiadať o zmenu zmluvy?
     
  2. Taktiež sa chcem spýtať, či zákazník môže požiadať o zrušenie/zmenu služby vždy, keď vyjde nový cenník v oblasti v ktorej má zmluvu (trebárs má magio televíziu a zmení sa cenník služieb pevnej sieti, ale v tom cenníku sa nemenia služby za samotnú televíziu) stále má právo odstúpenia od zmluvy/ zmenu zmluvy bez platenia zmluvnej pokuty?
     
  3. Ako telekom účtuje zmluvnú pokutu? V deň podania žiadosti o zrušenie/zmenu služby alebo až po uplynutí výpovednej lehoty?


Ďakujem za odpovede

Editoval Matej

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

10 odpovedí na túto otázku

  • 0

Ak bola zmluva realizovana cez web,tak standartne dva tyzdne bez sankcii.Ak bola podpisovana na predajni,tak od momentu podpisania zmluvy.Pokuta sa vypocitava ako alikvotna ciastak podla sumy v zmluve a dlzky trvania.V tvojom pripade cela suma

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Napíšte si Vašu požiadavku mailom na marketing@telekom.sk.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ďakujem za odpovede a @folky nie nie, nejdem rušiť zmluvu, ja sa len informujem do budúcnosti lebo celkom tým pokutám nechápem a nikde to nie je vysvetlené.

najmä odpoveď na túto otázku by mi to asi najviac objasnilo:


Mám TV+internet+pevnú linku s viazanosťou na 24 mesiacov od 17.10.2017. Aktuálny cenník je platný od 17.10.2018 (teda v polovici mojej viazanosti). Ak chcem zmeniť zmluvu (zrušiť trebárs pevnú linku), ale nechcem platiť zmluvnú pokutu, kedy najneskôr môžem (som mohol) požiadať o zmenu zmluvy, ak to vôbec bez pokuty bolo možné?

Editoval Matej

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Podstatnú zmenu Cenníka , kedy sa dalo odstúpiť od zmluvy mali k 1.8. Inak ak chceš zrušiť službu vo viazanosti tak sa stále platí pokuta, ktprá denne klesá.  Služba zrušiť  bez pokuty až keď skončí viazanosť.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Odstúpenie od zmluvy na základe zmeny cenníka pre pevné služby nie je možné vždy. Cenník sa síce pravidelne mení, ale menia sa väčšinou ceny pre doplnkové služby, nie ceny samotných balíkov.

Takéto odstúpenie bolo možne do augusta, keďže vtedy sa menili práve tie ceny balíkov.

Editoval Mirko

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

tak ako pise Mirko cennik sa nememi, ak sa meni tak pri mobiloch. to najdes aj na ich stranke dole ako mas cenniky. 

a ak budes chciet zrusit iba pevnu linku, tak sa to berie ze rusis celu zmluvu, tade zmluvna pokuta za cely balik

bez zmluvnej pokuty iba ako pise folky ked ti skonci viazanost

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Jednoducho povedané, kým Ti nepríde mail alebo list z Telekomu(zo zákona sú povinný Ti to oznámiť), že Ti zvyšujú cenu za služby(mobilné, pevné), tak bez pokuty to nepôjde. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

ďakujem za odpovede :) a ako to je s tým uplatnením tej pokuty? Dajú mi ju ihneď ako požiadam (trebárs na prevádzke) o zrušenie zmluvy, alebo až po uplynutí tej 30 dňovej výpovednej lehoty? Ak to je až po 30 dňoch, akou formou to posielajú? Šek alebo tak?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

ďakujem za odpovede :) a ako to je s tým uplatnením tej pokuty? Dajú mi ju ihneď ako požiadam (trebárs na prevádzke) o zrušenie zmluvy, alebo až po uplynutí tej 30 dňovej výpovednej lehoty? Ak to je až po 30 dňoch, akou formou to posielajú? Šek alebo tak?

Zmluvná pokuta je zaúčtovaná hneď v poslednej faktúre po zrušení služieb.

Editoval Mirko

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Zmluvna pokuta za pausal, je neprijatelna zmluvna podmienka. Takze telekom ju nemoze po Vas vyzadovat. Su uz aj pravoplatne sudne rozhodnutia v SR. Ine je ale doplatenie zvysnej sumy za akciovy telefon. Na to ma Telekom narok.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz