IPsec tunnel

Otázka

  • 0

Dobrý večer,

využívam službu Magio Internet L a používam Telekomom poskytnutý broadband router ADB VV3212. Chcel by som si domov spojazdniť vzdialený prístup cez IPsec tunnel len ako som zistil, nemôžem z vonku pingnúť svoju verejnú IP adresu, čo je celkom divné nie je zo súkromného adresného rozpätia. Môže to byť routrom ADB ? Už od začiatku sa mi zdal chybový a to nehovorím o výpadkoch WiFi... Ďalej sa chcem spýtať ako je možné že platím za Magio Internet L, ktorý má mať rýchlosť do 60/6 Mbit/s ale speedtest mi ukazuje max 10 Mbit/s.

Chcel by som sa opýtať na rady čím môžu byť tieto problémy spôsobené a či sa dajú napraviť.

Ďakujem.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

6 odpovedí na túto otázku

  • 0

@bu2ckland nemyslel som to tak že chcem aby zariadenie od Telekomu vyváralo tunel, mám doma zariadenie ktoré je toho schopné. Na zariadení od Telekomu stačí portforwarding a túto funkciu zariadenie spĺňa. Najviac ma trápi len to že nemôžem pingnúť zariadenie od Telekomu z vonka.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Taketo veci na Telekom pripojeni bezne prevadzkujem, ping moze byt blokovany firewallom v routeri. Ak to nastavenie nenajdes tak rovno posli  telnet na nejaku sluzbu co mas v sieti rozbehanu cez presmerovany port.

Napr. port 1723 mam pre PPTP tunel:

t.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahojte,,

IPsec, VPN je pre zákazníka nedostupné v zariadeniach, ktoré sú manažovateľné - ADB VV3212, ZTE, ONT. Jedinou výnimkou je Firemný internet, kde je to možné zriadiť dodatočne cez požiadavku - podmienka je ale router ADB SV4251. Ak zákazník nechce firemný internet a chce využívať tieto služby, musí používať KZ zakúpené vo vlastnej réžii – mimo portfólia ST. 

Vzdialenú správu prípadne vie zákazník rozbehať cez nejakú aplikáciu a presmerovanie portov – v réžii Pôjdeto.

Wifi – router ADB VV3212 – ak je pokrytie slabé, treba skúsiť zmeniť kanál vysielania na nejaký iný – napr.: 8,9,10,... Ak nepomáha a pokrytie je stále len v okolí routera, môže dochádzať k rušeniu nejakým zariadením, treba skúsiť umiestniť router na iné miesto. Ak to nepomáha môže byť chybne zariadenia. Wifi signál sa však vysiela v negarantovanom pásme tak toto nevieme garantovať ani dosah ani rýchlosť cez wifi.

Návod na zmenu nastavenia kanálu wifi pre router ADB VV3212

1 – Prihlásite sa do routera  cez adresu : 192.168.1.1
2 – Na prihlásenie do routera zadáte meno a heslo zo zadnej strany zariadenia (na štítku)
3 – Po prihlásení nájdete na ľavej strane (približne v strede) sekciu  WIFI
4 – vedľa názvu wifi bude napísané UP a bude tam znak takej ceruzky s notesom
5 – klikneme na ceruzku s notesom
6 – otvorí sa nové okno , kde na konci bude advanced configuration
7 – klikneme na advanced configuration
8 – v sekcii CHANNEL (cca 3 od vrchu) nastavíme hodnoty 7,8,9 alebo 10 
9 – dáme na spodnej strane vpravo APPLY
10 – reštartujeme router
11 – užívame si lepšie pokrytie.

Pekný deň

Matej 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar