Nová prípojka, nízka rýchlosť

Otázka

  • 0

Zdravím,

3. 1. 2018 mi zriadili novú telefónnu prípojku a Magio Internet XL cez VDSL. Po zriadení bola rýchlosť 52544 / 5306 kb/s. Myslel som, že sa automaticky upraví na štandardnú hodnotu (80/8), ale ani po 14 dňoch sa nič nestalo. Router som skúšal reštartovať, ale ani to nepomohlo. Volal som na technickú podporu, kde mi (drzá) pani povedala, že moja linka má maximálnu rýchlosť 60 Mb/s a sú tam aj straty a že viac ako 50/5 z toho nedostanem.

Prečo ale v routeri vidím, že maximálna dosiahnuteľná rýchlosť linky je 80 Mb/s? Predpokladal som, že z toho dostanem cca. 70 Mb/s.

Tak som sa jej opýtal, či nie je možné zvýšiť iba ustream a povedala, že to posunie technikom, ale potom mi budú nastávať výpadky.

 

Mala pravdu a naozaj sa s tým nič nedá robiť?

 

Ďakujem za odpoveď

 

Info z routera:

router.png

Errory tam vždy naskočia po reštarte, ale ich počet sa potom už nezvyšuje (5 dní rovnaký počet a internet ide).

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

18 odpovedí na túto otázku

  • 1

@JakubJa 80 Mbit ti nedaju pretoze max rate  80 880 a na to aby si mohol VDSL XL mat potrebujes rate aspon 82 - 83 mbit/s +..linka ma nejaku chybovost avsak to by som nevidel tragicky  pri sucasom SNR margin. Linka by mohla ist teoreticky nastavit na 78 Mbit/s. Samozrejme aj rezia prenosu paketov si nieco berie zo sebou ale tych 75 -78 Mbit by som videl realne.  Co sa tyka zvysenia uploadu ten pojde bez problemov zdvihnut na 8 Mbit/s.To ze ti nejake teta na linke povie ze to nepojde tomu moc never,  nemaju ani len elementarne zaklady o technologii... Toto by som riesil osobne s technikom ked sa niekedy u teba vyskytne. Mne tiez hovorii ze linka mi viac ako 10 Mbit neda a hla ide 15 Mbit.

Nemas nastaveny  tzv redukovany profil este ? Mne to tak pride ako keby hej, zavolaj na technicku podporu a spytaj sa na to lebo strop linky je podla mna tych uz 75 - 78 Mbit. a nie 60.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Dobrý deň,

je možné, že ešte stále je na linke redukovaný profil (zníženie rýchlosti na 2-3 týždne po pripojení).

@filipec12, vedel by si poradiť?

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@rastaman Volal som na technickú podporu = 0800 123 777, kde mi nepríjemná pani povedala, že moja linka má maximálnu rýchlosť 60 Mb/s a sú tam aj straty a že viac ako 50/5 z toho nedostanem. Tak som sa jej opýtal, či nie je možné zvýšiť iba ustream a povedala, že to posunie technikom, ale potom mi budú nastávať výpadky.

 

+Teraz mi prišla SMS, že problém nie je na strane Telekomu. Neviem kde potom asi bude, keď oni môžu za to, akú rýchlosť mám nastavenú.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tak som zavolal ešte raz, posunuli to technikom. A dnes "úžasná" správa: Na mojej adrese nie je možné zriadiť Internet XL a bol upravený na L, takže z 50/5 mám 30/3.

Je ešte šanca vrátiť XL aj keď nie v plnom profile?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Dnes som náhodou stretol technika u nás na ulici. Priam sršal ochotou sa so mnou baviť. Hovoril, že ku mne bola zle odmeraná vzdialenosť a rýchlosť 65 Mb/s nikdy nedostanem. V routeri vraj môže byť 80 ale viac ako to išlo to nepôjde. Mám si zavolať na infolinku, nech mi vrátia XL s nižšou rýchlosťou.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Sanca je vždy len treba mat ochotu čo niektorí technici a pracovníci telekomu nemajú. Česť výnimkám. Na tvojom mieste by som to nechal na nejaký čas tak neriešil to. A po 2-3 mesiacoch sa na TECH linku ozvať znova. Možno natrafis na ochotnejsieho človeka. Ja som mal podobný problém 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@filipec12 Zavolal som tam, nech mi vrátia pôvodný profil a pani povedala, že mi pošle zmluvu (načo?). Uvidíme, čo sa stane a možno neskôr to začnem znova riešiť. Škoda, že na čísla technikov sa nedá zavolať naspäť a dohodnúť sa.

Každopádne rýchlosť je teraz ešte menšia ako by mal mať internet L, takže neviem, čo na mne skúšajú.Bez názvu.png

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Po max 2 týždňoch sa upraví na plných 30 ...tak to majú nastavené na ustredni

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Číslo je síce 0800123777 ale to je na tech podporu nie na konkrétneho technika čo sa tomu aj rozumie

inak tuším zase zmenili spôsob spájania sa z operátorom na linke podpory musí sa tam zadávať číslo zákazníka z faktúry alebo pevná linka čo je dosť otravne. Ten minuly spôsob bol lepsi

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@rastaman tak je späť rýchlosť 50/5. Teraz platím 18,98€ ako vianočná akcia. Po skončení podám reklamáciu. Nech mi dajú zľavu alebo dovidenia. Za túto rýchlosť mi príde 23,98€ celkom dosť. Tiež neviem, čo ich stojí na pevnej IP 3,98€ mesačne. V Swane je to zadarmo (ale neponúka VDSL).

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@rastaman Len za internet XL + pevnú IP.

Mohol by sa ten zisk premietnuť aj do budovania infraštruktúry...

Teraz som pripojený na novú ústredňu, ktorú spravili úplne na konci dediny. Čo ich k tomu viedlo a prečo ju nedali do stredu nikto nevie...

Editoval/-a JakubJa

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

tak ono ti tu infrastrukturu staci porovnat a vies si spravit nazor. Telekom je v tomto jednoznacne bez konkurencie

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@rastaman Nič lepšie tu nie je, všetko ostatné by išlo aj tak po telekomáckych kábloch...

Je pravda, že Telekom má najväčšiu sieť, takže aj keď investuje najviac, je to na celom území a nie je to tak cítiť, ako keď investujú malí operátori v jednom meste.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Henten test je už minulosťou mna zaujíma kedy začne telekom budovať  siete 5. generácie .  Konkurencia už mala k tomu aj nejaký brífing kde demonštrovali výhody tejto technológie oproti 4G.  U telekomu som nič podobne nezaznamenal.  Čo si mýlim  že mal spraviť ako prvý z operátorov,  pretože  je považovaný za najlepšieho v SR.

co sa týka wifi  záleží od providera ako má poriešenie rádiové spoje ja som cez mikrovlnné vlny mal prvý net a nebolo to teda bohviečo. V súčasnosti sa tá technológia tiež posunula dopredu ale kábel je kábel 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Dnes som si všimol, že mi ide rýchlejšie internet a naozaj, zvýšili mi rýchlosť na takú, akú som žiadal pred troma mesiacmi. Na linke sa nič nemenilo, tak neviem, v čom bol doteraz problém, keď to nešlo a už to ide...

Bez názvu.png

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • -1

Ahojte,

možno Vás zaujme tento článok

Pekný deň

Matej 

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar