ASUS router sa na internet napojí, PC však nie

Otázka

  • 0

Dobrý deň,
ide o poruchu VDSL internetu 50/5 Mbps, ktorá sa prejavila 15.5.2017 popoludní.
Na jednom z mojich domácich PC (Windovs 10) sa z ničoho nič objavil žltý trojuholník s výkričníkom na ikone „sieť“ vpravo dolu na monitore. Do tohto momentu mi internet s routerom Asus N66U tri roky bežal bez najmenších problémov. Biela kontrolka „DSL“ na mojom VDSL routeri ASUS DSL-N66U svietila, kontrolka „internet“ nie. Nasledoval reštart routera ako aj PC. Nepomohlo. Po odpojení routera od siete 220 V na niekoľko minút a niekoľkých ďalších reštartoch problém pretrvával. Nasledoval RESET routera. Po nakonfigurovaní rotera som dosiahol to, že obe biele kontrolky (DSL aj internet) na prednom paneli routera svietia, taktiež po prihlásení na web rozhranie routera vidím, že napojenie na internet je funkčné, avšak žltý trojuholník s výkričníkom v PC zotrváva. Rovnaká situácia je aj na druhom PC (taktiež Windovs 10) ako aj na treťom PC (Windovs 7). Všetky tri PC sú priamo zapojené do routera (bez použitia switchu). Na internet sa nedostanem ani z mobilu (Samsung Galaxy S7), ktorý sa spojí s routerom cez WiFi. Spojenie je úspešné, avšak bez prístupu na internet. 
Keď zapojím router ADB 3212, ktorý som pred 3 rokmi dostal od Slovak Telekom, tak problém zmizne – router sa napojí na internet a cez neho sa napoja aj všetky 3 PC cez LAN ako aj mobil cez WiFi.
Z toho som usúdil, že ASUS N66U je vadný. Zaobstaral som si preto nový router – ASUS DSL-AC68U. Včera som sa snažil ho spojazdniť, avšak na moje prekvapenie bol výsledok totožný s výsledkami routera Asus N66U. Čiže router sa na internet napojí, PC však už nie. Ani mobil.
Všetky káble sú riadne zapojené, ADB funguje, oba Asusy nie.
Vedel by prosím niekto poradiť, v čom môže byť chyba ? Pre istotu znova zopakujem, že od mája 2014 až do 15.5.2017 som žiadny problém s internetom cez router ASUS N66U nemal. Priemerné rýchlosti down/up boli na úrovni 38/4,5 Mbps.
Vďaka za akúkoľvek konštuktívnu radu (ak teda nejaká bude...)
Pegas
 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

3 odpovede na túto otázku

  • 0
 

Dobrý deň,
ide o poruchu VDSL internetu 50/5 Mbps, ktorá sa prejavila 15.5.2017 popoludní.
Na jednom z mojich domácich PC (Windovs 10) sa z ničoho nič objavil žltý trojuholník s výkričníkom na ikone „sieť“ vpravo dolu na monitore. Do tohto momentu mi internet s routerom Asus N66U tri roky bežal bez najmenších problémov. Biela kontrolka „DSL“ na mojom VDSL routeri ASUS DSL-N66U svietila, kontrolka „internet“ nie. Nasledoval reštart routera ako aj PC. Nepomohlo. Po odpojení routera od siete 220 V na niekoľko minút a niekoľkých ďalších reštartoch problém pretrvával. Nasledoval RESET routera. Po nakonfigurovaní rotera som dosiahol to, že obe biele kontrolky (DSL aj internet) na prednom paneli routera svietia, taktiež po prihlásení na web rozhranie routera vidím, že napojenie na internet je funkčné, avšak žltý trojuholník s výkričníkom v PC zotrváva. Rovnaká situácia je aj na druhom PC (taktiež Windovs 10) ako aj na treťom PC (Windovs 7). Všetky tri PC sú priamo zapojené do routera (bez použitia switchu). Na internet sa nedostanem ani z mobilu (Samsung Galaxy S7), ktorý sa spojí s routerom cez WiFi. Spojenie je úspešné, avšak bez prístupu na internet. 
Keď zapojím router ADB 3212, ktorý som pred 3 rokmi dostal od Slovak Telekom, tak problém zmizne – router sa napojí na internet a cez neho sa napoja aj všetky 3 PC cez LAN ako aj mobil cez WiFi.
Z toho som usúdil, že ASUS N66U je vadný. Zaobstaral som si preto nový router – ASUS DSL-AC68U. Včera som sa snažil ho spojazdniť, avšak na moje prekvapenie bol výsledok totožný s výsledkami routera Asus N66U. Čiže router sa na internet napojí, PC však už nie. Ani mobil.
Všetky káble sú riadne zapojené, ADB funguje, oba Asusy nie.
Vedel by prosím niekto poradiť, v čom môže byť chyba ? Pre istotu znova zopakujem, že od mája 2014 až do 15.5.2017 som žiadny problém s internetom cez router ASUS N66U nemal. Priemerné rýchlosti down/up boli na úrovni 38/4,5 Mbps.
Vďaka za akúkoľvek konštuktívnu radu (ak teda nejaká bude...)
Pegas
 

Servus, tiez mam ASUS DSL-AC68U daj si najnovsi firmware a skus si nastavit ASUS router podla tychto nastaveni, mne to pomohlo. Meno heslo daj svoje samozrejme :)

1869_1024x768_7117805b997a84501593252c053047f4.jpg

1870_1024x768_b97f2ad07baf3be146ab98250bf334e3.jpg

1871_1024x768_83a69c4da0be0a5a4b33e9787e6e0102.jpg

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahoj Leguel,

ďakujem Ti za snahu pomôcť mi. Som zatiaľ ešte v práci a preto Tebou navrhnuté nastavenia routera skúsim až po príchode domov.

Trochu sa mi zdá, že vzhľad tých jednotlivých "kariet" mám iný, ale snáď sa v tom budem vedieť orientovať. Akú verziu firmware tam mám, tak to netuším.

V každom prípade dám potom odpoveď, či Tvoje rady pomohli.

Nemôžem sa však zbaviť pocitu beznádeje v tom zmysle, že router N66U som mal nastavený a fungoval 3 roky jak švajčiarske hodinky. Čo sa však teraz udialo, nemám ani šajn. Technickú podporu som zatiaľ nevolal, skúsim Tvoje nastavenie a ak nebudem úspešný, zostane mi len "odborník" z radov Telekom technikov...

Prajem pekný víkend

S úctou

Pegas

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Tak ako som slubil,

odpovedam na vyriesenie problemu. Vsetko som mal nastavene spravne, chyba bola primitivna.

Totiz Telekom mi zmenil prihlasovacie udaje (pristupove heslo) bez toho, aby ma na to upozornil.

Cize po zadani noveho hesla bolo po probleme.

To vysvetluje fakt, ze ich (Telekom)r router sa prihlasit vedel, kedz nove heslo si stiahol z Telekom servera, co Asusy nevedeli...

Takze ak by mal dakto podobny problem, tuknite si na lubovolnu kartu a otvori sa vam tekomacka stranka, kde po vyplneni identifikacie adresata a mobilneho cisla vam oznamia nove prihlasovacie heslo do wan...

Pegas

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar