Pri stahovani mi vypadava internet.

Otázka

  • 0

Dobrý deň, pri sťahovaní väčších súborov mi vypadáva internet a o chvíľku sa opäť obnoví. Chybu mi vypisuje ako WAN výpadok.

 

Log z DSL-AC55U routera:

2017-01-07 11:21:46 WEB: Configuration changed: LogAccess_ClearLog
2017-01-07 11:27:19 syslog: LCP terminated by peer
2017-01-07 11:27:19 syslog: Connect time 5.7 minutes.
2017-01-07 11:27:19 syslog: Sent 1578071 bytes, received 6495645 bytes.
2017-01-07 11:27:20 kernel: Link State: PVC_0 logistic interface down.
2017-01-07 11:27:22 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
2017-01-07 11:27:22 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
2017-01-07 11:27:22 syslog: Connection terminated.
2017-01-07 11:27:22 syslog: Modem hangup
2017-01-07 11:27:22 syslog: LCP down.
2017-01-07 11:27:26 syslog: LCP is allowed to come up.
2017-01-07 11:27:27 syslog: PPP session is 27215
2017-01-07 11:27:27 syslog: Connected to 00:30:88:1a:04:83 via interface nas0
2017-01-07 11:27:27 syslog: Using interface ppp0
2017-01-07 11:27:27 syslog: Connect: ppp0 <--> nas0
2017-01-07 11:27:27 syslog: PAP authentication succeeded
2017-01-07 11:27:27 syslog: peer from calling number 00:30:88:1A:04:83 authorized
2017-01-07 11:27:27 syslog: local  IP address 78.99.209.94
2017-01-07 11:27:27 syslog: remote IP address 213.81.233.249
2017-01-07 11:27:27 syslog: primary   DNS address 195.146.128.62
2017-01-07 11:27:27 syslog: secondary DNS address 195.146.132.58
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[4878]: exiting on receipt of SIGTERM
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: started, version 2.75 cachesize 150
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: using nameserver 195.146.132.58#53
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: using nameserver 195.146.128.62#53
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: reading /etc/resolv.conf
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: using nameserver 195.146.132.58#53
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: using nameserver 195.146.128.62#53
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: ignoring nameserver 127.0.0.1 - local interface
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: bad address at /etc/hosts line 2
2017-01-07 11:27:27 dnsmasq[14235]: read /etc/hosts - 3 addresses
2017-01-07 11:27:28 kernel: Link State: PVC_0 logistic interface up.
2017-01-07 11:27:28 kernel: [qos_execute(8435)]:Force Turn Off Bandwidth Limiter on Guest Network.
2017-01-07 11:27:28 kernel: ddns_execute(), DDNS is not enable, so remove /etc/ddns.conf.
2017-01-07 11:27:30 kernel: adjust_jumbo_frame: can't get jumbo_frame_enable value
2017-01-07 11:27:30 kernel:
2017-01-07 11:27:30 kernel:  #### wan_primary: [78.99.209.94]
2017-01-07 11:27:30 WAN Connection: WAN was restored.
2017-01-07 11:27:30 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules)!

 

Tieto výpadky som nikdy nemal odkedy používam ST ISP, čo už je asi 10 rokov. Začali sa až po poslednom zvýšení rýchlosti internetu.

Signál mam na úrovni 7db.

 

Ďakujem za pomoc, ak by ste potrebovali viacej inormaci kludne ich Vám poskytnem.

 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

11 odpovedí na túto otázku

  • 0

Osobne by som hladal skor riesenie na 0800 123 777

P.S. Hold asi uz linka nestiha. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Osobne by som hladal skor riesenie na 0800 123 777

P.S. Hold asi uz linka nestiha. 

To nema s linkou nic spolocne, DSL dioda mi svieti bez akehokolvek prerusenia co znamena ze signal je v uplnom poriadku.

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Mohol by mi tu nejaký oficiálny " IT-ckar" pomôcť ? Mam za to priplatiť cez Paypal ?

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

No mozno su tam rozpady ale tazko takto, moze to byt LAN siet alebo pristupovka, uplne naj bude ked zavolas na 0800123777  a tam sa o tom celom s nimi poradis

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

 

 

No mozno su tam rozpady ale tazko takto, moze to byt LAN siet alebo pristupovka, uplne naj bude ked zavolas na 0800123777  a tam sa o tom celom s nimi poradis

Toto som mu radil uz v Sobotu o 19:52 ale kedze zrazu je specialista na kabelaz a poruchy tak zvysoka na neho hadzem bobek.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

:D proste musis volat , daj nam potom vediet ked poriesis ze kde bol problem

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ahoj @whalesorcas,

odpoveď od @Warder som označil ako riešenie. Môže tak pomôcť aj ostatným s rovnakou otázkou ako si mal Ty. 

V budúcnosti tak môžeš pokojne spraviť aj Ty, ak Ti niektorá z odpovedí pomôže :)

Prajem pekný deň

Matej
 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Ahoj @whalesorcas,

odpoveď od @Warder som označil ako riešenie. Môže tak pomôcť aj ostatným s rovnakou otázkou ako si mal Ty. 

V budúcnosti tak môžeš pokojne spraviť aj Ty, ak Ti niektorá z odpovedí pomôže :)

Prajem pekný deň

Matej
 

Ahoj Matey, ďakujem ti za tvoju radu tým že si označil tu odpoveď ako riešenie.

Problém však naneštastie pretrváva ďalej takže sa to nedá považovať za riešenie, technik síce prišiel premerať výstupy, nič však nenašiel čo som aj očakával pretože internet mi normálne ide, až na to, že keď sťahujem súbory sa mi vydodí chyba a následné sa sťahovanie preruší. Nameral mi signál okolo 11250 ale pred nahlásením chyby som mal rýchlosť cez 14000 takže ste mi spomalili linku, ale chyba sa stále opakuje. Keď obmedzím rýchlosť sťahovania na 300-600kbs tak sa mi súbor stiahne bez problémov co však logicky zvyšuje čas sťahovania.

Takže ja neviem, oprava v podobe "znížime vám rýchlosť linky" (čo je porušenie dohody) bez efektívneho riešenia skutočnej chyby (pravdepodobne vašej techniky) je v skutku veľmi patetická.

Ešte raz internet od "slovak telekom" používam asi 8-10 rokov a po celú dobu som takéto problémy nikdy nemal, asi je čas zmeniť ISP.

Ďakujem za pomoc.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Zdravím.

Mám podobný modem od Asusu.

2017-01-07 11:27:19 syslog: LCP terminated by peer
2017-01-07 11:27:19 syslog: Connect time 5.7 minutes.
2017-01-07 11:27:19 syslog: Sent 1578071 bytes, received 6495645 bytes.
2017-01-07 11:27:20 kernel: Link State: PVC_0 logistic interface down.
2017-01-07 11:27:22 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
2017-01-07 11:27:22 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
2017-01-07 11:27:22 syslog: Connection terminated.
2017-01-07 11:27:22 syslog: Modem hangup
2017-01-07 11:27:22 syslog: LCP down.
2017-01-07 11:27:26 syslog: LCP is allowed to come up.
2017-01-07 11:27:27 syslog: PPP session is 27215
2017-01-07 11:27:27 syslog: Connected to 00:30:88:1a:04:83 via interface nas0
2017-01-07 11:27:27 syslog: Using interface ppp0
2017-01-07 11:27:27 syslog: Connect: ppp0 <--> nas0
2017-01-07 11:27:27 syslog: PAP authentication succeeded
2017-01-07 11:27:27 syslog: peer from calling number 00:30:88:1A:04:83 authorized
2017-01-07 11:27:27 syslog: local  IP address 78.99.209.94
2017-01-07 11:27:27 syslog: remote IP address 213.81.233.249



Jasne hovorí že linka spadla a následne sa obnovila.

Lognite sa na router a pozrite System Log > DSL Log. Ak dole bude pri CRC Downstream vysoké číslo tak to znamená že linka prestala pracovať správne a celly sa začali pri prenose strácať.

Z popísaných symptómov (vyššie hodnoty downloadu) sa zdá že problém je reálne v sile signálu na DSL linke, ale ak máte router ktorý nieje od Telekomu tak by som nečakal že sa technik od nich bude s vami o tom baviť.

Riešenie je:
Administration > DSL Settings > Dynamic Line Adjustment (DLA) : Disabled.

Následne sa v menu objaví možnosť ručne meniť "Stability adjustment" v dB. V tento moment treba experimentovať s hodnotou. Signál sa môže stratiť ak je slabý, ale tiež ak je linka "prehučaná".

Ku kvalite linky pomôže pozriet "Adaptive QoS > Spectrum". Horný graf ukazuje silu signálu v jednotlivých frekvečných pásmach, Ak to klesne pod 10dB tak je dané pásmo slabšie, ak klesne pod 6 dB je nepoužiteľné.

V mojom prípade som bol nútený prepnúť modem na ADSL2 (bez plus) a tým obmedziť komunikáciu na frekvenciách do 1,1kHz pretože nad tou frekvenciou už nebol signál dostatočne silný (odhadovaná dĺžka káblu je cez 2,5 kilometra).

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Zdravím.

Mám podobný modem od Asusu.
 


2017-01-07 11:27:19 syslog: LCP terminated by peer
2017-01-07 11:27:19 syslog: Connect time 5.7 minutes.
2017-01-07 11:27:19 syslog: Sent 1578071 bytes, received 6495645 bytes.
2017-01-07 11:27:20 kernel: Link State: PVC_0 logistic interface down.
2017-01-07 11:27:22 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
2017-01-07 11:27:22 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
2017-01-07 11:27:22 syslog: Connection terminated.
2017-01-07 11:27:22 syslog: Modem hangup
2017-01-07 11:27:22 syslog: LCP down.
2017-01-07 11:27:26 syslog: LCP is allowed to come up.
2017-01-07 11:27:27 syslog: PPP session is 27215
2017-01-07 11:27:27 syslog: Connected to 00:30:88:1a:04:83 via interface nas0
2017-01-07 11:27:27 syslog: Using interface ppp0
2017-01-07 11:27:27 syslog: Connect: ppp0 <--> nas0
2017-01-07 11:27:27 syslog: PAP authentication succeeded
2017-01-07 11:27:27 syslog: peer from calling number 00:30:88:1A:04:83 authorized
2017-01-07 11:27:27 syslog: local  IP address 78.99.209.94
2017-01-07 11:27:27 syslog: remote IP address 213.81.233.249



Jasne hovorí že linka spadla a následne sa obnovila.

Lognite sa na router a pozrite System Log > DSL Log. Ak dole bude pri CRC Downstream vysoké číslo tak to znamená že linka prestala pracovať správne a celly sa začali pri prenose strácať.

Z popísaných symptómov (vyššie hodnoty downloadu) sa zdá že problém je reálne v sile signálu na DSL linke, ale ak máte router ktorý nieje od Telekomu tak by som nečakal že sa technik od nich bude s vami o tom baviť.

Riešenie je:
Administration > DSL Settings > Dynamic Line Adjustment (DLA) : Disabled.

Následne sa v menu objaví možnosť ručne meniť "Stability adjustment" v dB. V tento moment treba experimentovať s hodnotou. Signál sa môže stratiť ak je slabý, ale tiež ak je linka "prehučaná".

Ku kvalite linky pomôže pozriet "Adaptive QoS > Spectrum". Horný graf ukazuje silu signálu v jednotlivých frekvečných pásmach, Ak to klesne pod 10dB tak je dané pásmo slabšie, ak klesne pod 6 dB je nepoužiteľné.

V mojom prípade som bol nútený prepnúť modem na ADSL2 (bez plus) a tým obmedziť komunikáciu na frekvenciách do 1,1kHz pretože nad tou frekvenciou už nebol signál dostatočne silný (odhadovaná dĺžka káblu je cez 2,5 kilometra).

Skúšal som to nastavit na ADSL2 ale potom mi nemôže nájst DSL signál. Dynamic Line Adjustment (DLA) : Disabled som tiež nastavil.

Current SNR Margin: 13.3 dB

Výsledok

2017-01-22 15:15:33 syslog: Connect time 11.7 minutes.
2017-01-22 15:15:33 syslog: Sent 2460788 bytes, received 11263480 bytes.
2017-01-22 15:15:33 kernel: Link State: PVC_0 logistic interface down.
2017-01-22 15:15:36 syslog: Connection terminated.
2017-01-22 15:15:36 syslog: Modem hangup
2017-01-22 15:15:36 syslog: LCP down.
2017-01-22 15:15:37 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
2017-01-22 15:15:37 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
2017-01-22 15:15:40 syslog: LCP is allowed to come up.
2017-01-22 15:15:40 syslog: PPP session is 26214
2017-01-22 15:15:40 syslog: Connected to 00:30:88:1a:04:83 via interface nas0
2017-01-22 15:15:40 syslog: Using interface ppp0
2017-01-22 15:15:40 syslog: Connect: ppp0 <--> nas0
2017-01-22 15:15:40 syslog: PAP authentication succeeded
2017-01-22 15:15:40 syslog: peer from calling number 00:30:88:1A:04:83 authorized
2017-01-22 15:15:40 syslog: local  IP address 95.102.197.166
2017-01-22 15:15:40 syslog: remote IP address 213.81.233.249
2017-01-22 15:15:40 syslog: primary   DNS address 195.146.128.62
2017-01-22 15:15:40 syslog: secondary DNS address 195.146.132.58
2017-01-22 15:15:40 dnsmasq[1884]: exiting on receipt of SIGTERM
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: started, version 2.75 cachesize 150
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: using nameserver 195.146.132.58#53
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: using nameserver 195.146.128.62#53
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: reading /etc/resolv.conf
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: using nameserver 195.146.132.58#53
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: using nameserver 195.146.128.62#53
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: ignoring nameserver 127.0.0.1 - local interface
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: bad address at /etc/hosts line 2
2017-01-22 15:15:41 dnsmasq[19412]: read /etc/hosts - 3 addresses
2017-01-22 15:15:41 kernel: Link State: PVC_0 logistic interface up.
2017-01-22 15:15:42 kernel: [qos_execute(8435)]:Force Turn Off Bandwidth Limiter on Guest Network.
2017-01-22 15:15:42 kernel: ddns_execute(), DDNS is not enable, so remove /etc/ddns.conf.
2017-01-22 15:15:42 kernel: !!!!! RECV Sinal(13) !!!!!
2017-01-22 15:15:42 kernel:
2017-01-22 15:15:42 kernel:
2017-01-22 15:15:42 kernel:  #### wan_primary: [95.102.197.166]
2017-01-22 15:15:42 WAN Connection: WAN was restored.
2017-01-22 15:15:42 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules)!

Môže niekto vysvetlit čo znamená !!!!! RECV Sinal(13) !!!!! prosím ?

 

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pri nastaveni "Dynamic Line Adjustment (DLA) : Disabled" sa spristupni rucne nastavovanie sily signalu. Kolkonka "Stability adjustment".

Hodnoty tam treba potom skusat a sledovat logy routru a aj DSL linky - povie to vela o tom ako linka komunikuje.

Ak mate teraz ADSL2+ pozrite ci mate v tom routri funkciu "Spectrum Analyzer" tak urobte screenshot a postnite sem. Hodnoty odtial napomozu viacej.

Co je RECV Signal 13 neviem.

Je to trochu "advanced" nastavovanie a za normanych okolnosti by som to ludom neodporucal skusat. Treba tomu venovat trochu casu a vediet interpretovat logy a info ktore da router spat..

Editoval Offler2

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar