Pomaly internet (nedodrziavanie zmluvy)

Otázka

  • 0

Dobry den, 

mam problem s internetovym pripojenim VDSL. Jedna sa  o balik s nazvom M (ak sa nemylim), kazdopadne rychlost ma dosahovat 20/2 Mbps. Nehovoriac o tom, ze ste zvysovali rychlosti VDSL, takze po novom mam dosahovat rychlost 30/3 Mbps. Naopak,  po viacerych meraniach pocas niekolkych dni dosahujem  velmi neuspokojivych vysledkov. Preto sa Vas pytam, ako riesit tento problem.

Dakujem

Untitled.png

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

37 odpovedí na túto otázku

  • 0

@Michalsmolka235 ako si to meral cez kabel alebo wifi ? vypol si vsetky aplikacie ktore stahuju data ? mas aj TV ? 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Mam tento isty problem uz velmi dlho. 5x som volal arogantnych technikov s telekomu kde som bol na rovinu odpisany, ze nikoho to nezaujima ako mi to ide pomali u nich je vsetko v poriadku. Cakam do skoncenia zmulvy a odchadzam prec rovnako rusim aj pausal a celu magentu. Tato spolocnost u mna skoncila. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Predtým si mal 6 trz 15 furt je to malo ale mam to brat ako zlepšenie? Skus počas jedného dňa merať  na striedačku lebo ja osobne som mal problém aj stále mám v zariadení. Notebook co stal 1k euro ma v sebe napr wlan chipset co je totálne v **piip**. Ten to nezvláda ale vyhral som sa s tým a je to trosku lepšie. S mobilom to meraj priamo pri routei a ak budes stále mat aspoň pod 23 riesil by som to. Na konci dňa daj mi vedieť ma to zaujíma ?

Nikdy nesmies testovat svoje pripojenie (cas odozvy a rychlost presnosu smerom von + dnu) cez WiFi pripojenie, resp. prepojenim medzi wifi klientom a wifi routrom ! WiFi je nehorazne nestabilne pripojenie ! Nestabilne to moze byt dokonca aj v pripade, ze siroko daleko niet uz dalsiej dostupnej WiFi sieti takej, ktora by narusala tvoju vlastnu WiFi siet (rozsah sirky radioveho pasma - podla poctu pripojenych dostupnych kanalov) a aj v pripade, ze si vo vzdialenosti pol metra od svojho wifi routra so svojim wifi-zariadenim, na ktorom vykonavas meranie (smartfon, tablet, notebook).

Napriklad modelovy priklad by mohol by asi taky, ze pokial je router v malej miestnosti so 4 stenami a po obvode sa nachadza spusta dalsich mensich stien, tak a pouzivas smejdacky WiFi router, tak on ten procak v tom smejdaku jednoducho "nestiha" nakolko on musi chudak vyhodnocovat svoje vlastne odrazene WiFi pakety vzdy ! vsetky ! pravidelne znova a znova ! a tym padom zatazuje tento blbec sameho seba, ha ha. Jednodcho ak chces hodnoverny dokaz testu pripojenia sam pre seba, tak zacni tym, ze otestujes "ping" a rychlost "download/upload" s vypnutim WIFI a s pripojenym kablom TP (LAN) v notebooku. Aj to za predpokladu, ze metalicka kabelaz je 100% v poriadku (zasuvky v stenach, kable, konektory kablov, konektory v zariadeniach /v notebooku/).

Na testy by som rad NEODPORUCAL tieto tretiotriedne scripty na nejakom Speedtest.net servery, ale najdi si kvalitny FTP server na uzemi CZ/SK, ktory ma fakt vysoku rychlost a skus stahovat do kompu napriklad nejaku tu Linux-ovu distrubuciu o velkosti 4GB DVD. Budes tam vidiet hodnovernu rychlost downloadu. Popripadne over tento zdroj FTP servera na test rychlosti este aj u svojich znamych alebo u kamosov, ze "jak rychlo to stahuje" este u nich. Skusit mozes stahovanie napriklad z nasledovneho zdroja, nasledovnu LINUX distribuciu (ktora funguje na optickej sieti rychlostou maximalnou moznou - obmedzenou internetovym providerom):

ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/opensuse/distribution/leap/42.3/iso/openSUSE-Leap-42.3-DVD-x86_64.iso

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

Prve by som resetol router do vyrobnych nastaveny (default), znovu nakonfiguroval a otestoval. Ked to nepomoze hned volaj 0800 123 777, su tam prave na to aby riesili  taketo problemi. Na buduce nevypisuj po forach ale hned volaj, neboj neodkusnu ti z nosa. :)

haha, na technickej pomoci ti jedine oznámia že " na tvojej linke nieje možná rýchlosť 30Mbps " aj keď zmluvu ti na to urobili velmi rýchlo a radi, po druhé, dajú ti návrh na zmenu programu :)  a nezabudnu rýchlo poslať novu zmluvu, tu nesmieš podpísať, nájdi si právnika a žaluj Telekom... držím palce, ps, zarátaj svoj čas, ujmu spôsobenu - nemožeš použivať xbox online lebo internet nemá dostatočnu rýchlosť aj ked máš zmluvu, spomeň samozrejme aj ich postup, že ty si ich musel kontrolovať čo je nemyslitelne, veď oni ako poskytovatel musia dodraž zmluvu nielen na papieri ! a podobne, nič im nepodpisuj, napíš reklamáciu, urob dôkaz o odoslaní, s podacím lístkom, bombarduj ich písomne, nie telefonicky, aby si mal dôkaz, každý mesiac si zarataj 1000€ poškodenie tvojej dôvery :) voči monopolu a **piip** na tu bandu špiny.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

ono to nie je v zariadení, on ten internet ide niekedy lepši, inokedy ešte horšie. Napríklad teraz mám cca 10mb/s, ráno som mal 15mb/s a večer budem mať pravdepodobne (podľa predchádzajúcich skúseností) 8-12 mb/s

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Predtým si mal 6 trz 15 furt je to malo ale mam to brat ako zlepšenie? Skus počas jedného dňa merať  na striedačku lebo ja osobne som mal problém aj stále mám v zariadení. Notebook co stal 1k euro ma v sebe napr wlan chipset co je totálne v **piip**. Ten to nezvláda ale vyhral som sa s tým a je to trosku lepšie. S mobilom to meraj priamo pri routei a ak budes stále mat aspoň pod 23 riesil by som to. Na konci dňa daj mi vedieť ma to zaujíma ?

Editoval miro_12345

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Áno vyriešim...Orange sa možno k celému problému bude stavať inak pripadne dám menší dátový program za ktorý budem platiť menej a budem dostávať také hodnoty ako teraz aktuálne meria. Ale rad si vypočujem tvoje riešenie keď v 99 percent miestach na svk sú.    Internety práve od týchto dvoch gigantov.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Presiel by som k Orange pripadne zvolil iny datovy program ale to uz az ptm.      to vyriešiš keď to ide po tých istých kábloch...

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Pfu tak to neviem, tiez byvam s rodicmi a net je na nich, ale to si musis vyriesit uz s nimi. Rodne cislo budes potrebovat ak to budes uz riesit ci uz telefonom alebo osobne . Len ma zaujima pisal si ze si to merial na viacerych zariadeniach ale skus stiahnut do mobilu appku "Speedtest" (tmavo zelena ikona) a posli mi cisla ake dosahujes. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

No nanešťastie ja bývam v domácnosti s rodičmi a babkou a internet platia rodičia (je písaný na nich) a babka má od nich mágio televíziu a o nejakých chybách zo strany Telekomu nechcú ani počuť, oni radšej veria tým pribrzdeným zamestnancom, ktorý ich len okrádajú a mňa ignorujú. A keď sa to snažím riešiť sám, tak nič nevyriešim, pretože potrebujem otcove rodné číslo. Preto sa pýtam, ako by som to mohol riešiť cez maily a podobne, kde takéto kraviny nepotrebujem

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Presne. Samotnu temu som nazval nedodrziavanie zmluvy a to znamena z ich strany. Ja na tvojom mieste by som tam siel osobne. Povedal jak sa vec ma ze platis X eur mesacne za sluzbu ktoru nedostavas. Ze im budes platit 5x menej teda :D:D:D podla rychlosti aku dostavas. Kazdopadne by som bol neodbytny bud nech si to poriesia alebo ked niesu schopny to vyriesit poziadal by som o zrusenie zmluvy z doovdu  ze ju nedodrzuju. Presiel by som k Orange pripadne zvolil iny datovy program ale to uz az ptm. Drzim palce, urcite tam chod netreba sa bat. 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

O akej zmluvného pokute to hovoríš? To oni nie sú schopní dodržať to na čo máš nárok za čo platis a nedostavas!!! Ideálne je takéto veci riešiť na pobočke s konkrétnou osobou ktorá všetky tvoje pripomienky (nároky) zápise do systému a ver že v systéme sa to nestrati "osobná skúsenosť". Ako zákazník máš svoje povinnosti ale v prvom rade svoje práva. Jednoduchá rada zápis si s kým si hovoril kedy to bolo o com to bolo a kde to bolo. Ak chcú byrokraciu budú ju mat :). Chce to len pevne nervy  stat si na svojom a vydržať.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

jednoducho napis na techgroup@telekom.sk  posli im tam screeny rychlosti a parametre linky, ze ti to nejde tak ako ma

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

A ako to mám riešiť, keď je podľa nich všetko v poriadku a nechce sa mi platiť zmluvnú pokutu za prechod k inému providerovi?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Nedaj sa odbyt. Ja ked som mal tento problem prišiel technik so svojim aparatom (notebook) + merac napichol sa na router cez kabel a hneď bolo všetko jasne. Problem si uznali dali mi kompenzáciu a je to vybavené až na to že z nejakého nezisteneho dôvodu musím raz za cas zmeniť v nastaveniach routera číslo kanála. Ak bude problem pretrvavat budeš musieť zmeniť poskytovateľa inak ťa **piip**...ne a zato ti to nestojí.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Skúšal som reset routra, volať na podporu, kde mi povedali, že všetko je v poriadku, resetli mi to na ústredni, nič nepomohlo, poslali technika, ktorý zhodnotil, že všetko je v poriadku a robí mi to na všetkých zariadeniach, nielen na jednim

 

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

 rychlost v routri mas nastavenu taku aku mas mat.. restart routra si skusal ?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

ked sa prihlasis do routra tak by to malo byt pod WAN alebo stav siete.. ked to tam preklikas to najdes hned

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

daj sem scereen parametrov z routra.. lebo toto nevypada ani nahodou na to ze by si mal dosahovat 30 Mbit

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar