DSL modulácie

Otázka

  • 0

Zdravím.

Kvôli lokalite (Bratislava, Trnávka, Koperníkova ulica) nieje možné u nás zaviesť VDSL linku a aj kvalita ADSL2+ pripojenia kolíše.

Pre zlepšenie parametrov domácej siete som zakúpil DSL router od firmy Asus - DSL ac68u. Tento router podporuje technológie až do VDSL2 a zároveň má funkciu "Spectrum analyzer" ktorý sa dá použiť pri identifikovaní problémov s linkou.

Pri použití modulácie ADSL2+ dochádzalo pri vyššom zaťažení linky k dlhej odpovedi (ping) alebo k strate paketov.
Spectrum analyzer ukáza,l že kanály vo frekvenčnom pásme nad 1,1 kHz síce fungovali, ale nemali veľkú schopnosť preniesť mnoho bitov.

Pri použití modulácie ADSL2 sa na komunikáciu s centrálou použije len frekvenčné pásmo do 1,1kHz. Vo výsledku nedochádzalo k tak zásadným stratám a odpoveď z centrály bola lepšia a zároveň nedochádzalo k strate paketov. Vyskúšal som ešte pomalšiu moduláciu (označenú ako G.DMT) a fungovanie linky boli s týmto nastavením najlepšie.

V praxi linka dokáže preniesť do 7,2kb/s upload a 750kb/s download.bez ohľadu na použitú technológiu.  Pri použití novších technológií sa však priepustnosť linky nezlepšila, len sa zvýšilo množstvo poškodených a stratených paketov.

Pred zhruba týždňom linka prestala asi na 30 minút fungovať a následne neumožnila iné pripojenie ako ADSL2+. (pravdepodobne v súvislosti s pripravovaným zrýchlením).
 

Väčšina DSL modemov s továrenským nastavením sa pokúsil komunkovať s centrálou formou "od najrýchlejšieho po najpomalšie" aby bolo internetové pripojenie nadviazané aj v prípade že užívateľ nieje zbehlý v správe modemu a kvalita linky kolíše.

V mojom prípade by som sa rád spýtal či mi Telekom umožní použitie pomalšej technológie než ADSL2+ podľa mojej preferencie. 

Ďakujem.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

15 odpovedí na túto otázku

  • 0

Ahoj @Offler2,

áno, môže sa zosynchronizovať pokojne aj na pomalšej rýchlosti. Štandartne odporúčame automatické nastavenie, kde si zariadenie koriguje synchronizačnú rýchlosť podľa kvality linky. Strata určitých paketov je akceptovateľná. V prípade podozrenia na kvalitu linky môžeš kedykoľvek kontaktovať linku technickej podpory na čísle 0800 123 777.

Pekný deň

Matej

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Ďakujem za odpoveď.

Problém je v tom že momentálne  nieje možné nastaviť pomalšie rýchlosti. Pokiaľ problém pretrvá kontaktujem technickú podporu.

Pri sťahovaní súborov, alebo pozeraní videa prostredníctvom vášho internetu sa dlhšia odpoveď alebo strata paketov nemusí vôbec prejaviť.

Pri online hrách je dlhšia odpoveď zo siete veľmi nejatívny faktor pre užívateľa.

V prípade použitia enkryptovaných a chránených spojení so vzdialenými počítačmi môže byť chýbajúci alebo poškodený paket vyhodnotený ako bezpečnostné riziko a aplikácia sa ukončí (ak ste človek pracujúci v IT a pracujete z domu).

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

@Offler2 áno, to je pravda. V prípade pretrvávajúceho problému mi môžeš poslať číslo do súkromnej správy a my sa na to pozrieme.

Pekný deň

Matej

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Chcem sa opýtať.Dňa 19.10 mi končila zmluva,dal som si ju predlžiť pričom zvyšovali rychlosť netu.Mal by som mať do 50MB net kedže mam net XL bol tu technik menil mi router a stále mi sťahuje tych 5MB neviem prečo.Ďakujem a zvyšovanie v mojej lokalite už prebehlo.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Sorry mam DSL ale aj tak DSL je 15 MB/S a sťahuje do 5

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

A kolko by malo sťahovať teraz po zrichlovani a po výmene routra? Mam adsl  a XL internet.Vravým že sťahovalo mi to tak aj pred zríchľovanim .

A aj pred výmenov routra

 

 

Editoval rafo211

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

po zrychleni pri ADSL XL programe by mala rychlost dosahovat 15 mbit co je 1,8 megabajtov/s, avsak ked uz v tvojom kraji zrychlovanie skoncilo a mas stale rovnaku rychlost, tak asi nebolo mozne na tvojej linke zvysit profil, ale to mozme len polemizovat.. hod sem screen parametrov tvojej linky a budeme mudrejsi

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Zdravým,chcem sa spýtať.Mám Mágio TV s internetom a jedno TV, lenže chcem kupovať druhe tv do druhej izby mám mágio cez kábel dsl čo potrebujem aby som mohol pozerať telku aj v druhej izbe?Ako to mám Prepojiť a čo k tomu treba? Ďakujem Rafaj Marián

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

musí byť priamo s telekomu? či si možem aj kupiť svoj?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

nemusi byt z telekomu, mozes si zohnat aj vlastny ale musi byt volny , teda nesmie byt nikde evidovany alebo nejaky sposobom pouzivany. Kamos ma vlastny box uz dlho, kupil ho na bazosi a ked ho chcel dat k magio tak oni to preverili niekde na technickom oddeleni a jeho bol volny tak ho vyuziva - je to super lebo neplatis najom. Horsie je ked sa ti pokazi , technicka podpora ti s nim nepomoze

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

Zdravim.

Problém sa medzičasom podarilo odstrániť. Momentálne fungujem na ADSL2 (bez plus). Modem po dlhšom čase používania nevykázal žiadne CRC chyby ktoré indikujú straty paketu na linke. Rýchlosť linky je 7Mbit až 7.8mbit čo je vzhľadom na použitú technológiu slušné. Download je okolo 750kb/s, ping na prvý device vo vašej sieti je 20-23ms, upload 0,65mbit.

Ostal jeden drobný problem, pri začiatku downloadu sa latencia medzi routrom a prvým zariadením telekomu zvýši z 21 na 400ms, niekedy aj viac.

Tradičné príčiny takéhoto chovania bývajú:
1. Pomalá odpoveď routru
Súbežne s pingom na zariadenie telekomu, pingám aj router. Ten stále odpovedá >1ms

2. Vysoké využitie linky, znižuje dobu odpovede.
Predpokladal som že vysoký download tento problém navodí, ale mýlil som sa. Pri konštantnom downloade okolo 730kb/s boli odpovede zo siete rovnako rýchle.

3. Fluktuácia v komuniácii je reálna príčina
Len v prípade že sa štartuje nejaký download, alebo pozeranie videa prostredníctvom webovej služby dochádza k pauzám v sťahovaniu kvôli využívaniu lokálneho buffera. Pri pozeraní live streamov (do 720p @ 60fps) sa ping konštantne zvýšil na 60ms, ale nedocházalo k zásadnejším oneskoreniam.

Vyzerá to že reálnym problémom je Burst traffic zo strany telekomu. Tento jav viem redukovať na mojej strane tou formou že pomocou QoS nástrojov (sieťová karta alebo router) obmedzím traffic na 2mbit/s, čo má samozrejme za následok neželaný pokles rýchlosti prenosov.

Viete mi poradiť iné riešenia?

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
Hosť
Táto téma je teraz uzamknutá pre ďalšie odpovede.

sidebar