Faktury a variabline cisla

Otázka

  • 0

Kazdy mesiac dostanem fakturu s inym variabilnym cislom. Vsetky ostatne mesacne faktury co dostavam, maju fixne variabilne cislo=cislo zakaznika, iba Telekom meni.

Preto nemozem v mojom internetbankingu nastavit trvalu platbu, musim manulane zadavat kazdy mesiac.

Vela cestujem, nemam cas, zabudnem nato, a  koli tomuto uz mi niekolkokrat prisla upomienka. Stacilo by keby sa to cislo nemenili a mozem si nastavit platbu presne kazdy mesiac.

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

3 odpovede na túto otázku

  • 0

Faktúry môžeš platiť formou inkasa.

Inkaso

Pri inkasnej platbe vaša banka automaticky posiela presnú sumu podľa výšky faktúry. Inkaso je jedným z najjednoduchších spôsobov úhrady faktúr.

Nemusíte sledovať dátum splatnosti faktúry a vyhnete sa aj prípadnému čakaniu v radoch na pošte alebo v banke. Úhrada prebieha automaticky a bezhotovostne len do výšky vami stanoveného limitu. Nevystavujete sa riziku poplatkov za omeškanie platby alebo nepríjemnostiam s obmedzením alebo prerušením služieb, za ktoré platíte.

Dôležité informácie pre používateľov inkasa

V prípade, že hradíte faktúry inkasným spôsobom, Telekom vás upozorňuje na kontrolu platby každý mesiac priamo vo faktúre v časti Fakturačné údaje nasledovným textom:

„Faktúru hradíte z bankového účtu inkasom s referenciou číslo: /vaše číslo súhlasu na inkaso - UMR/. Dátum splatnosti a suma inkasa sú uvedené na faktúre. Úhradu si, prosím, skontrolujte v bankovom výpise.“

Vo vašom bankovom výpise bude pri inkasnej platbe uvedený identifikátor Telekomu (CID SK19ZZZ70000000022), v prospech ktorého bol súhlas na inkaso zriadený a číslo súhlasu na inkaso (UMR).

Pri platbách prostredníctvom inkasa môžete mať nastavený inkasný limit = maximálnu sumu, ktorú je možné stiahnuť z vášho účtu. Ak faktúra za zúčtovacie obdobie prekročí vami nastavený inkasný limit, nie je z vášho bankového účtu inkasovaná žiadna čiastka a Telekom očakáva jej úhradu iným spôsobom, napr. bankovým prevodom.

O tejto skutočnosti ste informovaný priamo na vašej faktúre v časti Fakturačné údaje nasledovným textom : "POZOR! Faktúra prekročila Váš inkasný limit evidovaný v Telekome. Uhraďte ju, prosím, platobným príkazom na jeden z uvedených účtov."

Inkasný limit je potrebné zadať alebo zmeniť priamo v Telekom Centre. V prípade, že zavediete alebo zmeníte inkasný limit v banke, oznámte jeho výšku aj Telekomu, pretože informácia o prekročení inkasného limitu je naviazaná na inkasný limit evidovaný v Telekome. Ak nastane situácia, že inkasné limity sú rôzne, je možné, že platba nebude zrealizovaná z dôvodu, že bude prekročený inkasný limit zadaný v banke.

Spolupráca Telekomu s bankou je nastavená tak, aby vaša banka zrealizovala inkaso v deň splatnosti vašej faktúry.

Dokladom o zaplatení faktúry za poskytnuté služby je váš výpis z účtu. Ak sa na účte nenachádza dostatok prostriedkov na zaplatenie faktúry alebo je inkasná platba odmietnutá zo strany banky, nie ste zbavený povinnosti uhradiť faktúru za služby Telekomu.

Ako si aktivovať inkaso v Telekom Centre

Platenie faktúr prostredníctvom inkasa si môže aktivovať náš zákazník, prípadne platiteľ jeho faktúr.

Inkaso je potrebné aktivovať v prvom kroku osobne v ktoromkoľvek Telekom Centre. Je dôležité, aby súhlas na inkaso zriadil a podpísal majiteľ bankového účtu, z ktorého budú úhrady faktúr realizované. Súhlas na inkaso (SEPA mandát) sa v Telekome považuje za aktívny dňom jeho podpisu. V tlačive „Súhlas na inkaso v SEPA“, ktoré platiteľ obdrží, bude uvedené číslo súhlasu na inkaso (UMR) a identifikátor príjemcu (CID Telekomu).

Zákazník alebo platiteľ je následne povinný informovať svoju banku a zadaný súhlas na inkaso aktivovať aj v banke (informovať ju o CIDe a UMR, ktoré Telekom poskytne pri zriadení súhlasu na inkaso).

Platby budú inkasované na účet Telekomu v závislosti od banky, z ktorého sa platba inkasuje, a to nasledovne:

  • VÚB: SK20 0200 0000 0023 1409 3958
  • Tatra banka: SK28 1100 0000 0026 2874 0740
  • Slovenská sporiteľňa: SK57 0900 0000 0006 3373 8777
  • ČSOB: SK58 7500 0000 0000 2550 5443

V prípade, že ste klientom inej banky, platby budú inkasované na vyššie uvedený účet v Tatra banke.

 

https://www.telekom.sk/wiki/faktury-a-platby/platenie-faktur#inkaso

odpoveď sa páči : 1 osobe

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0

ak si nastavujes trvaly prikaz, mozes miesto variabilneho symbolu dat aj kod adresata - ten sa nemeni. Platby sa ti sparuju.

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach
  • 0
 

ak si nastavujes trvaly prikaz, mozes miesto variabilneho symbolu dat aj kod adresata - ten sa nemeni. Platby sa ti sparuju.

to by bolo super ak je to takto, len skoda ze to nenapisal niekto z Telekom-u.. nechcem vyhodit 40eur a oni mi potom napisu ze sory, nepozil ste v.s. ako bol uvedeny vo fakture..

Zdieľať tento príspevok


Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvor si účet alebo sa prihlás, ak chceš komentovať

Musíš byť členom, aby si mohol pridať komentár

Vytvoriť účet

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!


Registrácia nového účtu

Prihlásiť sa

Máš už účet? Prihlás sa tu.


Prihlásiť sa teraz

sidebar