Zdravím, Rozhodol som sa podeliť so svojou skúsenosťou ako mi po skoro dvoch mesiacoch bezproblémového využívania VDSL programu XL povedali že ho moja linka nezvláda. 9.10. som kontaktoval technickú linku. Telefonát bol iba informačný z mojej strany týkajúci sa rýchlosti môjho pripojenia. Keďže som mal technológiu VDSL a program XL s rýchlosťou 50[Mbit/s], v hagu som mal nastavený Downstream Rate 49797[kbit/s]-[48,6 Mbit/s]. Merania na stránke speedtest sa pohybovali štandardne okolo 43 – 44,6[Mbit/s]. Zaujímal ma len rozdiel nastavenej rýchlosti v hagu a nameraných hodnôt. Technik ma ubezpečil, že mám linku v poriadku a že môže zadať podnet aby mi bola sprístupnená plná rýchlosť. 14.10. mi prišla sms že moja nahlásená „porucha“ bola uzavretá a o ďalšom postupe budem informovaný telefonicky. Vo štvrtok som bol nemilo prekvapený poklesom rýchlosti. Podotýkam že ma nikto telefonicky nekontaktoval. Downstream Rate som mal už iba 27599[kbit/s]. Telefonoval som na informácie, kde mi bolo povedané že som si ráno telefonicky požiadal o zníženie služby. Voči čomu som sa ohradil a až na to mi bolo povedané že technik ktorý bol na výjazde urobil túto zmenu pretože moja linka program XL nezvláda. Opätovne som si zadal zriadenie programu XL čo mi ale bolo 16.10. znovu zamietnuté. Som rozhorčený z konania technika, ktorý mi zmenil fungujúcu službu za horšiu a to bez toho aby ma vôbec kontaktoval a informoval. Program XL som mal od augusta a až do zásahu technika som nemal žiadny problém. Som 750 m od ústredne čo je údajne hraničná vzdialenosť, ale net mi išiel stabilne a bez problémov. Pri pôvodnom zriadení technik nemal žiadny problém. Preto nemôžem súhlasiť s tvrdením že na mojej linke tento program technicky nie je možne zriadiť. Prosím kompetentných o prešetrenie a o znovuzriadenie programu VDSL XL s rýchlosťami aké som mal pred „odborným“ zásahom technika. Ďakujem