caspersk

Člen
  • Počet príspevkov

    5
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

2 Neutrálna

O caspersk

  • Hodnosť:
    Master člen
  1. Optika zriadená a rád by som napísal pár postrehov a skúseností pre ostatných. Väčšinu asi poznáte, ale pre istotu, keďže sa podobné veci stále dokola niekto pýta (aj ja som sa pýtal). Ak prechádzate z aDSL alebo vDSL na optiku, nerobte zmluvu cez stránku Telekomu, neprejde... najvýhodnejšie je ísť na predajňu, ale problém nie je ani cez tel. alebo "kravaťákov" na ulici. Po zapojení optiky (základny Huawei router) a žiadosti o prepnutie na mód bridge volajte zákaznícku linku, nie technickú podporu, ako tu bolo spomínané. Technici sa zbytočne zaťažujú a v lepšom prípade vás prepoja naspäť na obchodníkov. Prípadne využite chat. Pre istotu pripomeňte, že chcete "bridge mód - router bez wifiny", to väčšinou správne pochopia (to "bez wifiny"). Do bridge mi to prepli do 24 hodín, router sa sám reštartoval. Aj po prepnutí do bridge porty fungujú ako predtým - teda LAN4 - 1.TV, LAN3 - 2.TV, LAN1 - net, samozrejme wifi vypnutá a IP dostáva druhý router, v ktorom samozrejme musíte mať nadstavené meno/heslo (príde v SMS hneď ako to zapoja), a režim PPPoE. Ďalej som zisťoval (keďže tu kolovali rôzne fámy), ako je to s routerom, keď požiadam o "GIGA internet". Bez problémov ide "giga" aj vtedy, ak je router prepnutý do režimu bridge, bez problémov to funguje aj so základným Huawei routerom od Telekomu... Zase - žiadosť o program GIGA treba adresovať ako objednávku, napr. cez tlf, pozor, ak máte router v bridge, upozornite na to, aby ho nechali prepnutý v bridge aj po navýšení rýchlosti. A ešte upozornenie, ak prechádzate zo satelitnej TV "MAGIOSAT" na TV cez optiku, občas si preverte, či sa vaša objednávka pohla ďalej. U viacerých ľudí sa to niekde "zaseklo" a museli to urgovať a posunúť ručne. Na linke nevedeli vysvetliť, prečo je to tak. Ak by ste mali nejaké otázky, na ktoré viem odpovedať, napíšte...
  2. ďakuje za odpoveď, no prechádzam komplet z aDSL internetu a pevnej linky + MagioSATu na optiku - tým pádom pôjdu všetky služby cez optiku, parabolu samozrejme už nechcem mať, veď načo (ako si písal - stabilita, miesto a iné). Sám som zvedavý, ako to vyriešia, predpokladám, že teda TV pôjde z toho optického routeru (aj keď sa prepne do bridge) cez LAN4, druhá TV cez LAN3 a net cez LAN1... a telefón cez RJ11. uvidíme, napíšem potom info aj pre ostatných.
  3. Chcem sa spýtať - aktuálne mám DSL a čoskoro bude dostupná optika. Mám služby - pevná linka, 2xTV (zatiaľ cez SAT) a internet XL... ak si dám prepnúť Telekom router do bridge (stačí ten obyčajný Huawei?), pôjdu mi ostatné veci bez problémov? - to znamená pevná linka, zase 2x TV (už cez optiku) a XL net.... mám router Asus AX88U, ktorý by bol v tom prípade primárne. Na DSL mám bridge - takže cez router PPPoE a meno/heslo. Na optike sa zvykne zadávať to isté? PPPoE a je aj nejaké meno/heslo? Predpokladám, že tento "štandardný" router od Telekomu bude mať cez LAN port rovnakú max rýchlosť ako ten "premium" - ak by som mal aj službu "GIGA", keďže porty je aj tam Gbit. Ďakujem za rady.
  4. dobry den, na mape v ramci pripravovaneho pokrytia Sered nie je - zatial, napriek tomu, ze sa uz kope. kazdopadne je plan pokrytia Dolny a Stredny Cepen a aj Sered - cast, a nie mala. Mam to potvrdene od firmy, ze to sedi s planom. Mesto vydalo k tomu rozhodnutie uz davnejsie. Vykopy budu az do konca roka postupne, v etapach. najdite si na stranke mesta verejnu vyhlasku - uzemne rozhodnutie Slovak Telekom z 17.9.2018, tam je aj zoznam ulic a mapa.
  5. na akej ulici byvate?