boss323

Člen
  • Počet príspevkov

    20
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

4 Neutrálna

O boss323

  • Hodnosť:
    Inštruktor
  1. Caute vsetci takze ked sa zaoberam posledne dni dost internetom a zalezi mi na maximalnom vykone lebo ved povedzme si otvorene kto si plati za balik XL chce mat 90Mbps teda konkretne mam na mysli VDSL2. Takze kupil som vlastny router ASUS DSL AC51 ktory mimochodom vrelo oddporucam na pripojenie do 90Mbps staci a je stabilny a poskytuje dostatok funkcii na vylepsenie a zacal som experimentovat s tym co je pre dany kabel dobre a co nie . Tak v prvom rade som zistil ze co sa tyka speedtestov su dobre dve stranky : speedtest.net speedmeter.sk teraz podme k dolezitym veciam co som zistil o merani rychlosti na serveri speedtest.net pokiial vam server nehodi na zaciatku iny server na meranie ako telekom nemate sancu namerat maximum vasej rychlosti. Pokial vam bud v appke alebo na stranke hodi na zaciatku iny server ako telekom mne dava international business Piešťany a potom nasledne prepnete ze chcete merat na telekom serveri tak dosiahnete najoptimalnejsie vysledky merania a dozviete sa skutocnu rychlost internetu. Alebo moznost cislo 2 je merat na speedmeter.sk na serveri Zurich 100Gb/s – Wingo tam pokiaľ mám povypinane ostatne zariadenie a meram cez ethernet kabel dostanem vzdy 90Mbps. Samozrejme pri spravnom merani rychlosti vzdy treba dodrziavat tieto zasady : 1. Vypnut vsetky ostatne zariadenia na ktorych nemeram rychlost 2. Vzdy treba merat cez Ethernet kabel nie cez wifi tam su vzdy vysledky skreslene 3. Vzdy merajte rychlost bud na speedtest.net ( stranka alebo appka ) alebo speedmeter.sk ostatne merace sa mi zial neosvedcili 4. Skontrolujte si ci mate aktualizovane ovladace vasej Ethernet karty 5. Ak nie ste spokojny s vysledkami merani odporucam vymenit router ja konkretne doporucujem ASUS DSL AC51 tak ako som uz spominal vyssie v routri tiez treba vzdy skontrolovat ci mate najnovsi firmware. 6. Rychlost merajte v SAFE MODE rezime aby ste mali istotu ze ziadne ine aplikacie nevyuzivaju internet Nizsie vam poskytnem screenshoty ako mam ja nastaveny DSL tab a ako to konkretne mne najoptimalnejsie funguje verte mi uz som vyskusal mnoho kombinacii ani jedna sa mi neosvedcila natolko ako tato ktoru sem pridam. Taktiez zalezi ako ste daleko od ustredne a aky mate SNR margin ale verte mi tento asus router vzdy vylepsi hodnoty a stabilitu internetu. Nechcem tym urazit routre od Telekomu ale nie su natolko kvalitne a stabilne. Este k tym merania rychlosti cez speedtest.net niekedy sa stane ze vam bud appka alebo stranka vyhodi iny server ako som spominal hore no ak sa stane ze vam ani appka ani stranka nevyhodi na zaciatku iny server odporucam zavriet stranku speedtest.net a otvorit ju znova ono sa to vacsinou aktualizuje a uz nahodi iny server na zaciatku ( to potrebujeme a mozete merat rychlost ) Dalsia vec ktoru by som chcel podotknut a na ktoru som narazil na mojom asus routri funguje taktiez aj magio TV po kabli kto bude potrebovat pomoct s nastavenim magia napiste mi pridam screenshoty. Velmi dolezita poznamka : rady ktore tu uvadzam a pisem ze funguju overene sa tykaju iba modelu ASUS DSL AC51 takze nemozem zarucit ze vam to bude fungovat aj na inych routroch. Dalsia Dolezita vec pokial zapojite router prvy krat je dolezite pockat pred prvou konfiguraciou kym zacne svietit DSL kontrolka potom mozete pokracovat v nastavovani dalejinak sa mi vzdy stalo ze ak som zacal skor tak sa nedalo nastavovat alebo linku dlho hladalo. Dalej ked nastavite DSL tab pripadne magio a dalsie veci ktore potrebujete odporucam vzdy na konci nastavovania restartovat router. Je jedno ci cez rozhranie alebo tak ze vytiahnete kabel. Linka sa potom znovu nacita vsetky nastavenia sa aktualizuju a router ide na 100% .... Teraz pod textom pridam vsetky screenshoty ktore vam dufam pomozu v nastavovani ale pozor moj DSLAM je Broadcom preto neviem zarucit ze tato DSL konfiguracia ktoru pridam bude fungovat aj na LantiQ starom DSLAMe môžete vyskúšať ale na vlastné riziko. Na Broadcom DSLAMe 5G VECTORING Vam tieto nastavenia na 100% pomozu a mozete si uzivat vyssiu stabilitu a rychlost internetu. Dufam, ze Vam tento moj maly clanok pomoze . Ak mate dalsie otazky nevahajte pisat bud komentare alebo sukromnu spravu .
  2. to je jedno ci bol server orange alebo Piešťany skrátka keď hodí na začiatku iný server nameria 90 ako nič nechápem ale prečo skúsim ešte položiť túto otázku na techgroup
  3. mne to jedine takto fungovalo na maximum a dobre bez výpadkov a ak padá linka sleduj koľko máš CRC a skús taktiež resetnúť router viac krát po sebe a sleduj aký máš útlm kde budú najlepšie hodnoty tak to nechaj tak. Tiež som zistil že reštartom routra dokážeš niekedy zmeniť útl m neviem ako je to možné ale je to tak to zatiaľ vysvetliť neviem neprišiel som na to
  4. čau skús to nastaviť takto a uvidíš
  5. Chlapci nechcem zakladat 300 tem tak sa to opytam tu prisiel som na taku zaujimavost ze kazdym restartom routra sa mi zmeni utlm nemyslim tym ze sa stale meni ale bud po nacitani linky nabehne 9,9 db alebo 10.1 db rozdiel v nich ako - taký nie je ale co je zaujimave ak mi po restarte nahodi utlm 9,9 db a v speedtest appke hned na zaciatku international business Piešťany a potom prepnem že chcem merať na telekom serveri tak mi appka aj normalne vo windowse namera 90Mbps ak po restarte routra hodi utlm 10,1db a na zaciatku telekom server hned tak vo windowse nenameram 90 iba v safe mode nie je to zaujimave ? vie mi niekto vysvetlit preco sa to deje ... Tak ako vidite na screenshotoch tak ked sa mi to podari chytit tak internet bezi ako blesk diki za postrehy
  6. Aký máš router ?? Možno by pomohol lepší
  7. Zdravim vsetkych teraz bola znovu burka zase udrel niekde blesk vyhodilo internet , internet nabehol ale linka hádže 200 chyb za hodinu. Mám to zajtra nahlásiť? ďakujem !
  8. Tak dnes uz je problem vyrieseny znova som napisal na techgroup musi byt nastavena hodnota na pristupe 92160kbps vtedy ide internet 90Mbps upload je 9216kbps predtym to bolo nastavené na 91 511 / 11 519 Kbps uz je teraz vsetko OK mam aj 14ms ping konecne tak ako som mal .... Takze nebolo zbytocne sa ozvat. Tymto dakujem Michalovi z techgroup
  9. chlapci tak dnes som pisal opäť na podporu pisali mi ze idem na plnom rezime ze nic sa dvihat nebude tak potom asi tomu nerozumiem hahahha
  10. nevrtam uz kaslem na to dnes sa pani z podpory vyjadrila nasledovne mám 90profil nastaveny zevraj vyckame uvidime dam vediet
  11. riesim to ze nemam 90 Mbps tak ako som mal
  12. diki za odpoved pockam teda
  13. oni mi to samy od seba znizili a tvrdia ze mam 90 o to tu ide
  14. čaute tak dnes som písal opäť reklamačný list na rýchlosť : prikladám celé znenie : Zdravím v Pondelok 27.6.2020 bola v našej lokalite Dolné Trhovište Jelenová 237 búrka tak aby som si nepoškodil router rozhodol som sa ho vytiahnuť z elektriky. Na druhý deň ráno som zapol router naspäť pozrel som sa na hodnoty a útlm ( Line attenuation ) bol vyšší než býva zvyčajne. Ping zo 14ms stúpol na 18ms. Tak som sa rozhodol nahlásiť poruchu technikom. Dnes ráno mi volal robot, že porucha je odstránená. Na moje prekvapenie mi bola znížená rýchlosť z 90 Mbps na 70Mbps. Profil mal pred poruchou hodnoty 99000kbps ( toto bola hodnota kedy internet išiel 90Mbps ) a útlm bol 9.9dB Teraz po oprave poruchy mám hodnoty profilu 91512 kbps a útlm 10,2dB už hodnoty napovedajú že profil nebude nastavený na 90Mbps a nebudem dosahovať také hodnoty ako pred búrkou. Max rate je : 134072 kbps nerozumiem prečo znížili profil. Ja som čakal, že dôjde k výmene kábla aby sa útlm upravil a oni namiesto toho znížili rýchlosť. Podobný problém som tu už riešil v minulosti na Lantiq DSLAM kde technici tiež po nahlásení poruchy mi znižovali profily až na základe mojich niekoľkých reklamácií bol problém vyriešený. Teraz keďže sa prešlo už na nový DSLAM – Broadcom tak som myslel, že už viac sa situácia zo znižovaním profilov nemôže opakovať. Nová technológia doteraz fungovala bezchybne od Decembra 2019 som nemal žiadny problém internet fungoval stabilne 90Mbps ( samozrejme pri vypnutom magiu ). Viem, že keď je magio zapnuté si to berie nejakú rýchlosť na to námietky nemám ale viem, že vždy keď sa vyplo som mal 90Mbps až do Pondelkovej búrky ☹ samozrejme prikladám screenshoty, že som tých 90Mbps naozaj mal. Písal som na podporu nefunguje mi tam mi technik povedal, že profil mám nastavený na 90 že čo chcem, že keď nedosahujem 90 že aj tak je to v poriadku lebo v profile XL keď mám cez 50Mbps tak je to OK. Dovolím si odporovať a preto píšem aj tento reklamačný list. Pred burkou som mal také hodnoty ako uvádzam vyššie internet išiel každý deň 90Mbps mám to z dlhodobého hľadiska odsledované. Teraz zrazu keď ide 70 mám sa tváriť že je to v poriadku a byť spokojný? No nie nebudem. Žiadam Vás veľmi pekne prosím pozrite sa na problém znova a vráťte mi profil 90Mbps tak ako tomu bolo pred búrkou. Zníženie rýchlosti na to aby sa zdvihol margin nepokladám za vyriešený problém. Dokladám aj screenshoty hodnoty pred búrkou a po búrke. Aby ste mi verili, že nie som nejaký klamár. Pokiaľ išlo všetko bez problémov nemal som dôvod byť nespokojný. Ďakujem za rýchle vyriešenie mojej požiadavky. Veľmi pekne Vás prosím vyriešte môj problém. Ja pracujem z domu preto potrebujem stabilný a rýchly internet. Doteraz som bol nadmieru spokojný. Verím, že toto bolo iba malé nedorozumenie. S pozdravom Miškovič Nechápem nezmyselné zníženie profilu keď pred búrkou to išlo ako blesk. Váš názor ma poteší nechápem prečo keď vždy po výpadku opravujú znižujú profily
  15. prečo by nemal byt ?