seejey

Člen
  • Počet príspevkov

    9
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

2 Neutrálna

O seejey

  • Hodnosť:
    Asistent
  1. Stacilo len pripojit viac pouzivatelov na siet v danom uzle. Kazdopadne tie rychlosti nehovoria o nicom. Nevidno ani na aky server su realizovane. Pri meraniach treba aj menit servery (vylucit vypadok/pretazenie). Su to skoro len jednotlive merania. Vacsina z nich v spicke. V spicke sa rychlosti drzia v podstate na dvojnasobku minima. To je uplne v pohode. V spicke sluzba ani nehovori o tom, ze by to malo ist na maximum, dokonca ani na priemernu rychlost (70%). Maximum nie je garantovany, je to teoreticke maximum. Mozete ho dosahovat ale ani nikdy vobec nemusite. Sluzba takto nie je definovana. Este raz si precitajte podmienky sluzby. Vsetky dokumenty su na stranke telekomu. Jeden z nich som sem linkoval. Treba si objednat dedikovany garant (hypoteka bude lacnejsia) alebo biznis (mierne drahsie riesenie ako home produkt, ma viac zaruk a inak definovane programy, ma vyssie priority).
  2. Tak este raz. Precitajte si podmienky sluzby ktoru vyuzivate. Nie nie je to 1000/100Mbit. Je to len 950/100Mbit. Rychlost sluzby je "DO" a nie tolko kolko je maximum. Bezna rychlost je 70% z tychto maximalnych rychlosti. Poruchovy stav je pod 50% nizsej sluzby teda 300/30. O vsetkych rychlostiach sa uvazuje v case mimo spicku. Teda podla definicie operatora 00:00 - 19:00. Je zbytocne co si myslite VY ako by sluzba mala fungovat. Dolezite je ako je sluzba definovana a ci funguje tak ako je definovana. Ak sa vam sluzba nepaci, odstupte od zmluvy. DOSTATOCNE zadokumentujte stav sluzby u vas, pouzite to ako odovodnenie a samozrejme to ale musi byt v sulade s definiciou sluzby. Bud bez zmluvnych pokut sluzbu ukoncia (ak ma nejaku viazanost) alebo donutite operatora o doslednejsie presetrenie, navstevu technika na mieste pripojenia... Tieto merania nie su nicim smerodajne. A posledne dropy rychlosti dokonca v case spicky. Jedno meranie nie je nic. A to kdekolvek (nie len v IT). Merania treba opakovat v case a menit aj server, ku ktoremu rychlost meriam. To potom vie dat nejaky prehlad o moznostiach. Nie jedine meranie. Mam sice len XL GPON, ale upload mam uplne ok posledne 2 roky (mal som aj sluzbu GIGA). Internet pouzivam AKTIVNE, mesacny traffic od 1TB do 5TB (nie, nie som ziadny piratsky megastahovac, torrenty ak nejake tvoria mesacny traffic tak max 10 - 20GB). caste uploady na cloud - aj niekolko GB subory. Linku si obcas premeriam a ziadne anomalie som nezistil. Viem teda o com hovorim. Pred tym som mal ADSL a nasledne ADSL2, broadband vyuzivam od roku 2004, predtym od 2000 dial up. Aj ked som neni IT profesional, tak myslim, ze za tu dobu viem o com hovorim a preco to hovorim. Moje aktualne meranie pri beziacej TV a pustenom youtube FHD stream: https://www.speedtest.net/result/10442077444.png https://www.speedtest.net/result/10442094814.png https://www.speedtest.net/result/10442105737.png https://www.speedtest.net/result/10442111795.png https://www.speedtest.net/result/10442117359.png https://www.speedtest.net/result/10442122618.png Ked technik riesi poruchu, tak kontroluje sluzbu. Ak pocas kontroly je vsetko OK, tak nema dovod ist riesit na lokalny uzol alebo k zakaznikovi. Spravi nejaky reprovisioning HAgu alebo reset do tovarenskych nastaveni a DONE. Poruchu riesi az vtedy ked ma na to nejaky dovod. Ja ich neobhajujem, ale takto to proste funguje. A necakajte, ze za 25 Eur budete mat garantovanu linku 1000/100. To sa proste nestane.
  3. Sluzba Giga nie je rychlostne 1000/100Mbit. Je to 950/100Mbit a aj to len na linkovej vrstve technologie. Teda uz bezna max rychlost by mala na HAGu byt nizsia (nie je pravidlo, limitovanie rychlosti je "komplikovana veda"). Btw. rychlosti aj ak su garantovane tak vzdy len na sieti poskytovatela alebo max do sk-nic. Dalej to nik nevie garantovat. Platite si doplnkovu sluzbu, ktora sa riadi jej podmienkami tak ako ich stanovuje operator a nie tak ako si to myslite vy. To ci sa vam to paci alebo nie je len vas osobny nazor. Linkoval som vam tu jeden dokument, kde si najdete ako je sluzba definovana. Teda pri sluzbe Giga je poruchovy stav az od hranice 300/30Mbit smerom nadol. Pokial to tak nie je, tak sluzba je absolutne v ramci jej zmluvneho nastavenia. Dokonca v podmienkach pre net je pre GPON Magio internet napisane, ze XL je DO 600/60Mbit. Az biznis internet je rychlost taka ako sa proklamuje - teda bez slovicka "DO". (Ake su presne obmedzenia v sluzbe som nezistoval, kazdopadne ani biznis internet nie je dedikovana garantovana linka) a najvyssi biznis net ma upload 200Mbit. Ak by vam tie garancie vyhovovali viac, treba si zistit ci si to mozete aktivovat aj ako fyzicka osoba, alebo si otvorit zivnost a nechat si zriadit sluzbu, ktora svojou dostupnostou, rychlostou, doplnkovymi sluzbami a parametrami bude viac vyhovovat. Ak vam pixeluje ci zamrza obraz na TV, tak to treba riesit s poruchovou sluzbou.
  4. Doplnim este: Vsetky zaujimave veci ohladom produktu (produktov) ktore vyuzivate najdete v tomto dokumente, konlretne na strane 20 a 21 " Internetový prístup – časť A. Aktuálna ponuka Služieb": https://www.telekom.sk/subory/0b895a1c7bcf30feb31475722c4627d7 Su tam popisane parametre sluzieb, ich minimalne rychlosti, bezne rychlosti a proklamovane rychlosti. V skratke proklamovana rychlost je rychlost produktu (tak ako je uvadzana) a je zaroven rychlostou maximalnou. Maximalnu rychlost je mozne dosiahnut v casi nizkeho vytazenia siete. Bezna rychlost je 70% z maxim. rychlosti daneho produktu a minimalna rychlost je pocitana ako 50% z maximalnej rychlosti nizsieho produktu. Pre Giga je to teda Maximalne 950/100 (dosiahnutelna na linkoves vrstve infrastruktury), bezna je 665/70 a minimalna 300/30.
  5. Urcite tato situacia nepotesi. Kazdopadne, tak ako tu uz bolo pisane, treba si uvedomit, ze toto domace pripojenie nie je v ziadnom pripade garantovana dedikovana linka. A ziadna sluzba od akehokolvek operatora nebude pri takychto "extremoch" - teda plnych rychlosti garantovana kazdemu zakaznikovi. Je to fyzikalne nemozne. Na uzle, kde ste napojeny je urcity pocet zakaznikov a kazdy operator ma urcitu architekturu / technologiu a maximalnu moznu pouzitelnu kapacitu siete. Preto je vzdy v zmluvnych alebo obchodnych podmienkach uvedene, co je maximalna rychlost pripojenia, ktore si platite a mali by tam byt aj parametre rychlosti, ktoru ako keby mal zakaznik "garantovanu". Teda nejaku minimalnu rychlost, pod ktoru by to urcite nemalo dlhodobo ist. Nemyslim tym jedno meranie z 10 alebo meranie na konkretnby server a pod. Treba si uvedomit, tak ako ste aj uviedli, ze priemerne rychlosti ci uz uploadu alebo downloadu su nad spodnym limitom, ktory sa povazuje za poruchu danej sluzby. Z hladiska sluzby teda pravdepodobne o poruchu nejde - operator to nevnima ako poruchu ale ako vlastnost sluzby. Myslim dokonca, ze technik si vie premerat na dialku aj parametre pripojenia. Pokial jeho merania su v poriadku, nema dovod poruchu riesit. Ja by som mozno este skusil 2 veci. deaktivovat si tuto sluzbu GIGA. Ano download klesne na 600 ale upload by sa nemal vobec zmenit, nakolko ho mate de facto pod vrchnou hranicou XL internetu. Ak by sa znizil (vyrazne), urcite by som to asi dalej riesil.V tomto pripade asi priplacanim sluzby Giga ziskavate len download, lebo na vasom AP nie je operator schopny poskytnut lepsie parametre bliziace sa hornej hranici sluzby. Dany uzol bude mat asi vyrazne vytazeny. Teda moze nastat aj situacia, ked danu sluzbu si dalsi zakaznici vo vasej lokalite nebudu moct aktivovat kym operator nenavysi kapacitu siete. Nakolko tam technika nedostanete pokial to bude fungovat nad minimalne hranice rychlosti, a chcete vylucit poruchu ONT, tak si prikupte ten lepsi router (ONT). Ano, uz nebude v bridge, ale pride vam iny. Ak sa to potom pojde OK, tak si len zrusite najom za router, prepnu vam ho do Bridge modu a zase si zan zapojite vlastny router (myslim, ze sa uz zariadenie nevymiena, len ho daju do bridge modu). Btw. viem, ze v minulosti boli prave na Huawei ONT problemy so sluzbou GIGA. Boli problemy s dosahovanim vyssich rychlosti ci boli v bridge mode alebo routrovali, myslim aj, ze nie kazdy router za nim sa mu pacil. Sluzba Giga bola odporucana prave s tym priplatkovym ONT (daval sa Sagemcom - mam ho aj ja, neviem co davaju teraz). Chapem, bude to stat cas, nervy a par eur naviac, ale viete si zabezpecit aj "vymenu" zariadenia. Osobne mam optiku od Telekomu. Sluzbu Giga som vyuzival urcitu dobu. Platim si za ten priplatkovy ONT a za nim mam dalsie routre a switche, nakolko potrebujem pokryt pripojenim vacsi priestor a mat niekolko oddelenych wifi sieti. Ked som tuto sluzbu mal, tak som na uploade meral max okolo 890Mbit kazdopadne aj limit mojej siete, ziadne fancy ethernetove tienene kable nemam routre a switche za 100ky eur a nikdy som ho nemeral priamo na ONT (myslim, ze Telekom sam hovori, ze sluzba je skor 950/100, Giga je len nazov produktu) a download som mal ale vymaxovany. 99 Mbit. A to nie len pri merani, ale dlhodobo som mal pri niekolkohodinovom uploade priemerne viac ako 90Mbit na servery cloudovych sluzieb (google, dropbox, pcloud). Teraz mam len XL net, ale rychlosti skvele (620 - 590/64 - 58). Ale predpokladam, ze ani v mojom okoli - teda uzol na ktory som pripojeny ja nie je moc vela ludi, co by tu linku nejako vazne zatazovali, takze priestor na vysoke rychlosti tam bezpecne mam (rodinny dom, nie sidlisko so stovkami bytov).
  6. Len sa obavam, ze Telekom sa toho vie bravurne zbavit standardnou vyhovorkou, ze pri kazdej vianocnej akcii je napisane "limitovana akcia". No ved uvidime.
  7. No toto by som veru aj rad vedel. Nehovoriac o tom, ze pekne blbla aj samotna stranka, kde dostupnost "preskakovala". Bola dostupna a pri vyplnani objednavky zrazu uz zariadenie bolo nedostupne. A to sa mi zopakovalo viac krat. Ak sa im nepodari zabezpecit dostatocny pocet zariadeni, tak to bude celkom fiasko, aby sa 12. novembra vypredala jedna z vianocnych akcii.
  8. Nie je to potrebne. Potrebne to je len v pripade ak okrem internetu je pouzivana Magio telka alebo telefon - pevna linka. Pevne linky sa v podstate zriaduju uz len digitalne na strane routru. Bez Telekom zariadenia to nepojde. V tomto pripade sa da HAG (Home Access Gateway) do Bridge modu pre internet a ostatne sluzby su sprostredkovavane prave tymto HAGom. A ako tu uz bolo pisane. Je to "vyhoda" v pripade "odpalenia" HAGu po telefonnej linke napriklad pri burke. Je to vsak len take ciastocne, lebo ak k "odpaleniu" dojde po el. sieti, tak zhory aj ten druhy router.
  9. No veru, toto by aj mna zaujimalo, pokukujem po nej.