Mart'an

Člen
  • Počet príspevkov

    15
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

1 Neutrálna

O Mart'an

  • Hodnosť:
    Inštruktor
  • Narodeniny: 11/21/73
  1. Máš na mysli predplatené simky. Áno, je to tak. No v porovnaní s Primou, Voľnosťou, ale aj Easy, je Predplatenka navrhnutá aj pre väčšiu spotrebu, kto ako potrebuje. 5GB za 8 eur je skvelá cena v porovnaní s dátovými paušálmi. V dátových paušáloch keď sa dáta minú, tak treba počkať na nové fakturačné obdobie alebo si dokúpiť dáta navyše za luxusnú cenu. V Predplatenke čakať nemusím. Dokonca, keď nevyhnutne potrebujem, za dve eurá mám 24-hodinové neobmedzeno, to mi žiadny paušál nedá (okrem Paušálu v Magente). Ja som tento rok po 20 rokoch prešiel z paušálu a som dátový užívateľ. Mesačne prevolám 5-10 minút, maximálne. A akciový telefón som si nezobral už asi 8 rokov.
  2. Ja si osobne myslím, že keď si objednáš technika na inštaláciu internetu vzduchom, ktorý to tam príde premerať a ponúkneš im dvojročnú viazanosť, tak nebudú mať problém. To pokrytie z mapy má len informatívny charakter a je vytvorená počítačovou simuláciou. Tiež mám skúsenosť s tým, že signál je dostupný aj tam, kde podľa mapy pokrytia nie je. Pošli im fotku vlastného merania zo speedtest.net. Tak aj s nimi musíš jednať a vedieť ich presvedčiť, že mapa pokrytia nezobrazuje realitu, si handikepovaný a internet je pre teba životne dôležitý. Aj tak to chodia inštalovať technici. Ešte sú alternatívy ako dátový paušál T Nekonečno HD za 48€, pripadne Predplatenka, kde sa dá kúpiť 20GB za 32 eur, alebo neobmedzené dáta na celých 24 hodín za 2€
  3. Ak nemáš nainštalovanú aplikáciu Telekom, tak okamžite na adrese https://m.telekom.sk, ale nie cez wifi. Po mobilnej sieti to automaticky prihlási.
  4. Už som to tu neraz vysvetľoval. Bonusový kredit nemá žiadnu chybu. Stačí si dobiť kredit a neminutému bonusovému kreditu sa vráti platnosť odznova na 30 dní. Keďže Predplatenka je cielená hlavne na dátovanie, bonusový kredit nech je akokoľvek vysoký, sa dá minút aj na 30-dňové dátové balíky s automatickou obnovou. Ak je automatická obnova aktívna, dáta nikdy neprepadnú, vždy sa prenesú do ďalšieho mesiaca, resp. prepadnú len za jedinej podmienky - nedostatočný kredit na ďalší 30-dňový balík, t.j. deaktivácia. Už dvakrát som využil akciu dvojnásobného kreditu. Dobil som si 50 eur, za zvyšných 50 bonusových eur som si hneď nakúpil 7x 5GB (56 eur) a nemusím sa starať ani o pravidelné dobíjanie, aby mi bonus neprepadol, lebo som ho minul okamžite na dáta na niekoľko mesiacov dopredu. Predplatenka má jednu chybu - že nemá hlasové balíky. Ale na ten mechanizmus bonusu a dát s automatickou obnovou si treba zvyknúť a zistíš, že je skvelý a jedinečný, lebo žiadny iný operátor ho nemá. Ostatní operátori ťa zoderú, tam po 30 dňoch prepadnú aj bonusy a kúpené balíky a môžeš sa sťažovať na lampáreň.
  5. 30 dní je málo, ale každým dobitím kreditu platnosť bonusového kreditu resetneš zase na 30 dní a o nič neprídeš. Takže spokojne si bonus užívaj a nestresuj sa kvôli tomu.
  6. To mňa tiež veľmi zaujíma. Že to nechcú pustiť pre Biznis paušály ešte chápem. Boja sa. A pritom VoLTE sa dá v prípade problémov vypnúť v nastaveniach. VoWiFi takisto.
  7. Možno len čakali na papiere od kuriéra, ale toto sa mi aj tak nezdá štandardné. Kuriér musel skontrolovať OP, prevzal aj podpis, nie je dôvod, aby SIM nebola aktívna hneď. Orange dáva kuriérovi podpisovať online elektronicky a hneď je podpis v centrále po prevzatí. Telekom to robí zaostalo ešte na papieri. Myslím, že tých 72 hodín pre aplikáciu sa bude počítať až oddnes. Ak áno, tak mobilný web m.telekom.sk ju zatiaľ plne nahradí. Funkčne je to to isté len s tým rozdielom, že jeden z balíčkov sa dá aktivovať exkluzívne len v aplikácii, na mob. webe bude ak si dobre pamätám zasivený.
  8. Tak teraz pochybujem, či Vám dali SIM pre Predplatenku, lebo tieto SIM karty sú pripravené k používaniu hneď. Alebo Vám dali SIM kartu, ktorej sériové číslo zabudli zaregistrovať. Ich sériové čísla sú k telefónnym číslam dávno priradené a sú schopné sa prihlásiť do siete okamžite. Mám s tým viac skúseností. K Mágiu som dostal Easy. Otvoril som obálku, vložil do telefónu, spravil som prvý telefonát a hneď bola aktívna. Pred dvoma týždňami som si dal preniesť dve telefónne čísla od iného operátora na Predplatenku, minulý rok som to spravil synovi. Tá bola aktívna hneď ešte pred prenesením so svojím pôvodným dočasným číslom. To, že Vám apka 3 dni po aktivácii vypisuje, že číslo nie je v sieti Telekom, by som neriešil, lebo to robí všetkým a ako som už písal, mobilný web m.telekom.sk apku zatiaľ plne nahradí. Skôr by som sa zameral na to, prečo sa Predplatenka nevie prihlásiť do siete. Z mojich skúseností popísaných vyššie mi akurát vyplýva, že Vám dali chybný kus. Keby sa to stalo mne, hneď by som šiel osobne niekde na zákaznícke centrum, vyplnil ten papier o odstúpení od zmluvy, ktorý ste určite dostali a potom si kúpil Predplatenku novú, len bude mať iné číslo.
  9. Toto sa mi na Predplatenke najviac páči. Jediný produkt na trhu, ktorý takto funguje úplne slobodne. Aktivuješ si 30-dňový balík, ktorý sa automaticky obnovuje presne po 30 dňoch. Po manuálnej deaktivácii len dobehne do posledného dňa aj s dátami, čo ostali, a už sa neobnoví, deaktivuje sa. Automaticky sa obnovujú tie 30-dňové a ten pomalý neobmedzený 10-dňový, ostatné sú jednorázové. Narozdiel od paušálov, kde po predčasnom minutí dát treba dokúpiť dáta drahšie a netrpezlivo čakať na nové fakturačné obdobie, tu možno dáta minút predčasne a predčasne si aktivovať 30-dňový balík nanovo s novým 30-dňovým obdobím. Neminieš to? Nevadí. Prenesú sa. Narozdiel od paušálov, kde sa neminuté dáta prenášajú iba raz, v Predplatenke viackrát. K 30-dňovým balíkom sa dá navrch aktivovať aj nejaký jednorazový balík, pričom dáta sa budú čerpať najprv z neho a keď sa vyčerpajú, pokračuje čerpanie z mesačného, vhodné keď potrebuješ jeden deň stiahnuť nejaké veľké množstvo dát. Na jednu vec si ale treba dávať pozor pri prenesených dátach. Automatická obnova musí byť stále aktívna, možno 30-dňové balíky aj pridávať či prepínať bez straty. Ak nebude dostatok kreditu na automatickú obnovu a posledný balík s automatickou obnovou sa deaktivuje, prídeš o všetko prenesené. Raz sa mi to stalo. Tak bacha. O kredit sa treba starať.
  10. Mám podobne zlú skúsenosť s pomalou aktiváciou a tiež mi vŕta v hlave, na čo potrebujú až 72 hodín na pridanie nového čísla do "Môj Telekom" a do aplikácie. Telekom toto nevie vôbec správne so zákazníkmi odkomunikovať. Najzaujímavejšie však je, že vôbec nespomenú, že číslo je už hneď dostupné v mobilnom prehliadači cez m.telekom.sk, asi to nemajú v manuáli. Takisto pridanie čísla do existujúceho účtu v Môj Telekom, ak je aktívna Zmluva o elektronickej komunikácií k rodnému číslu, tak pridanie čísla dokonca ani delegácie by nemalo byť dostupné, vytvára to zbytočný zmätok, lebo v takých prípadoch sa číslo pridá samé. Ak je predplatenka vašim jediným produktom od Telekomu, teda ani žiadne Magio, tak potom stačí pridať telefóne číslo do aplikácie cez kontrolnú SMS až po 72 hodinách. Zatiaľ len cez m.telekom.sk, kde už je možné aktivovať dátový baliček a dobiť kredit. A SIM musí byť aktívna hneď prvým zavolaním, myslím, že na číslo 12350. Malo by to byť aj na letáku z obálky.
  11. Automatická viazanosť by bola protizákonná, lebo na každú viazanosť treba podpísať Dodatok a bez podpisu viazanosť vzniknúť nemôže. Jednoducho viazanosť skončí a môžte buď prejsť k inému operátorovi alebo si meniť paušál, aký chcete, čo dodatky o viazanosti neumožňujú. Prejsť k inému operátorovi môžete aj počas viazanosti, len sa treba pozrieť do platného dodatku, aká je stopercentná zmluvná pokuta za porušenie dodatku. Tá sa potom vydelí počtom mesiacov a z toho vyjde o koľko € sa znižuje zmluvná pokuta za každý mesiac, resp. toľko bude vlastne zostatok pokuty za posledný mesiac. Ak by bola zmluvná pokuta napríklad 100€ a viazanosť na 24 mesiacov, tak za posledný mesiac vyjde pokuta 4.20€, na zákaznickej linke vám povedia presne, najlepšie si dať odpoveď vybaviť písomne. Operátori ponúkajú pri prenose čísla aj vykúpenie z viazanosti, ze vám ju preplatia za viazanosť k ním.
  12. Ja som takýto problém už raz riešil. Už si nepamätám príčinu. Ale z technického oddelenia mi napichli router a nejaký dlhší čas sledovali ICMP. Ešte došiel technik a napichol mi na optiku nejaký modul, ktorý dokázal vyhľadať na milimeter presne poškodenie optického vlákna. Najhoršie na tom bolo, že to bolo vidno na televízii, kde som mal výpadky a pixelizoval mi obraz. Tu na fóre sa to nevyrieši. Treba im zavolať a dohodnúť sa s nimi na postupe.
  13. Tých spomalených 128kbps má jednu citeľnú nevýhodu a bolo by vhodné na to zákazníkov vopred pripraviť, aby sa nečudovali, čo sa deje s batériou, prečo ma nižšiu životnosť, teda musia častejšie nabíjať. Aby to neriešili zbytočne kúpou nového telefónu. Mal som s takýmto nekonečným pripojením po minutí dát svoje skúsenosti už v Orange, kde 128kpbs funguje už pár rokov. Prenos spomalených dát takto trvá dlhšie. Kde by prenos neobmedzených dát trval sekundu, pri spomalených trvá aj 10-100 sekúnd, výsledkom čoho môže byť, že komunikuje bez prerušenia, a preto je to aj veľká záťaž pre batériu. Takže v takýchto prípadoch odporúčam v telefóne vypínať dáta, keď to nepotrebujem, vypínať synchronizáciu alebo vypínať prenos dát aplikáciami na pozadí.
  14. Za rodinou na Ukrajinu
  15. Akože mňa 1,20€ nezruinuje, ale predsa by ma zaujímalo, ako to myslíte vážne s tou kvalitou, keď Archív je stále v SD kvalilte. Na čo tam tie SD kanály stále držíte v ponuke? Aký to má zmysel? Je nejaký zložitý problém do archívu konečne v roku 2018 dať HD kanály, aby som sa SD kanálov v Nastaveniach mohol zbaviť?