Nové programy sú zamerané len na zvýšenie zisku, keďže strácajú na roamingových poplatkoch, dalo sa očakávať , že nastane nejaká zmena, ktorá by zvýšil a príjmy spoločnosti na úkor zákazníkov. Uvediem príklad pre porovnanie. Program Happy XL, v rámci skupiny Magenta pri plnom obsadení skupiny, viazanosť a bez mobilného telefónu, cena paušálu 25,99 €. Dnes pri porovnateľnom programe ANO XL, síce budem mať viac dát, ale zaplatím 40 €. Myslím, že tu je vidieť dostatočný rozdiel a úmysel Telekomu. 4-ka nestojí za nič, mal som a odišiel som, dokonca dvakrát. Slabé pokrytie, divné účtovanie balíkov, rýchle míňanie dát v porovnaní s inými operátormi pri rovnakom používaní. Orange, ten nestojí za nič. Jediná dobrá konkurencia je O2. Jedno číslo už tam mám prenesené a začínam uvažovať o prenose všetkých, vrátane celej rodiny. Myslel som, že konkurencia je hlavne o tom, aby Telekom ukázal, že to ide aj lepšie, že prinesie niečo viac, keď už sa pýši tým, že je to "najlepšia sieť". No bohužiaľ začína od tohto pojmu postupne vzďaľovať. Ešte som zabudol dodať, že samozrejme sa v niektorých prípadoch zvýšila cena smartfónov.