jch217

Člen
  • Počet príspevkov

    1
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

0 Neutrálna

O jch217

  • Hodnosť:
    Člen
  1. Dobrý deň. Prosím o zodpovedanie nasledovného problému. Mám XXL Magio ADSL2+, linka sa na cca 2,5 km vzdialený DSLAm synchronizuje bez problémov na Downstream Data Rate 16 000 - 16 500 kbps čo stačí na download internetovú rýchlosť 14Mbit/s. Vid priložený printscreen z ADSL Wifi Routera. Mám svoj, ale aj na Vašom ADB sa tu popísaný problém správa tak isto. Z toho vyplýva že 15Mbit/s ktoré sú uvedené ako MAX download pre XXL ADSL2+ nie je možné dosiahnuť kvôli synchronizačnej rýchlosti 2,5 km vzdialeného DSLAMu. Spojenie je perfektne stabilné ľubovolne dlhú dobu. Potiaľto v poriadku, keď ste zvyšovali rýchlosti v jeseni 2016 tak som to prediskutoval s technickým a obchodným oddelením a platím si XXL lebo14Mbit/s je viac ako XL 8Mbit/s. Teraz prejdime k mojej otázke: Popíšem správanie sa môjho pripojenia ohľadom rýchlosti, toto všetko samozrejme viete, píšem to preto aby ste videli že sa problematike do určitej potrebnej miery rozumiem, Vysoká škola elektrotechnická, prax v IT ako správca TCT/IP sietí a rôznych operačných systémov. Je to potrebné uviesť preto aby ste mi neodpovedali spôsobom, resetnite si router, meriate rýchlosť cez WiFi alebo cez Ethernet ? a iné odpovede určené pre laikov. Pri nadviazaní spojenia na internetový server, pokiaľ tento stíha tak rýchlosť okamžite vyskočí na 14Mbis/s čo je super, lebo html stránky sa načítajú okamžite. Tiež to spôsobí rýchly nábeh videí na YouTube, Netflixe, HBO. Problém ale je, že táto rýchlosť 14Mbit/s zostane 3-5 sekúnd a potom klesne napr. na 8Mbis/s a následne sa stabilizuje na 10Mbit/sec. Týchto 10 Mbit/sec je stabilných ľubovolne dlhú dobu ak server ne inete stíha, čo je v prípade youtubu alebo Netflixu pravidlo že ich servere stíhajú. Tak isto sa správajú aj peer-to-peer (torrenty) alebo download(priame sťahovanie) pripojenia, t.j. 10Mbit je zaručených a stabilných ľubovolne dlhú dobu. Ak rýchlosť klesne( na stále tom istom TCT/IP otvorenom spojení) pod 10 Mbit/s na pár sekúnd tak následne vyskočí na 14Mbit/s počas tých 3-5 sekúnd, aby sa dosiahla priemerná rýchlosť 10Mbit/s. Otázka: Je týchto hore opísaných 10Mbis/s či už priemerných alebo stabilných spôsobených fyzickými parametrami linky (ako keby 14Mbit/s bola schopná prenášať iba tých 3-5 sekúnd napriek tomu že je nasynchronizovaná na vyše 16000kbits) alebo je to spôsobené Vaším nastavením niekde na sieťových prvkoch ktoré používate na traffic control? Čo je viem je, že podľa programu L, XL, XXL pre daného zákazníka nastavíte na DSLAMe tzv. profil, ktorý zabezpečí že ADSL linka sa nasynchronizuje na užívateľom zaplatenú rýchlosť. V mojom prípade mám správne nastavený 16Mbit profil ale napriek tomu je stabilná rýchlosť iba 10Mbit/s a to napriek tomu že ADSL2+ linka na tomto 16Mbit profile je perfektne stabilná a vykazuje rádovo iba jednotky CRC chýb. Uvedenú problematiku som niekoľkokrát konzultoval na poruchovej linke. Odpovedať mi nevedeli (alebo nemohli(konšpirácia z mojej strany, sorry)). Keď som otravoval dlhšie, technik (nie každý) ukončil rozhovor s tým, že podľa Zmluvných podmienok rýchlosť 10Mbit/s nie je tzv poruchová rýchlosť a ak sa mi to nepáči mám si požiadať o XL program s 8Mbit/s. To ale nie je riešenie. Prečo by som bol rád keby som mal tých 14Mbit/s dlhšie ako 3-5 sekúnd je hlavne to, že som si kúpil Smart televízor a rád by som na ňom pozeral programy v 1080p rozlíšení, ktoré na 10Mbit/s ide iba na najnovších kodekoch(napr YouTube) Na starších kodekoch je treba tých 14-15 Mbit/s. Takže vyše roka som to neriešil, teraz sa pokúšam týmto Vaším diskusným kanálom zistiť či sa dá dosiahnuť aby mi XXL na ADSL2+ išiel rýchlosťou 14Mbit/s namiesto 10 Mbit/s. Ďakuje za trpezlivosť pri čítaní trochu dlhého popisu môjho problému a primeranú technicky fundovanú odpoveď. Ak by ste chceli môžete mi odpovedať na jch217@gmail.com, minimálne preto aby som sa následne identifikoval kde sa moje pripojenie nachádza, lebo bez toho mi nebudete vedieť pomôcť ak aj riešenie existuje a ak ma Váš systém neidentifikuje na základe mojej registrácie do služby Môj Telekom. S pozdravom Jano.