Filipo21

Člen
  • Počet príspevkov

    338
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

49 Výborné

O Filipo21

  • Hodnosť:
    Super Profík

Nedávni návštevníci profilu

2067 zobrazení profilu
  1. To nie je nic zvlastne, optika u Telekomu mava okolo 5-15ping. Zalezi kam si pripojeny. Obcas sa ti moze stat ze ten ping klesne ale viac ako 15 nebude. Mimochodom 15ms je uplne super ping, dolezite ze je stabilny PS: S hranim HVH by som sa nechvalil
  2. Ahoj @Alex___ , mas zopar moznosti: Zistit vadu na internej sieti Pripoj sa kablom, nie na wifi (otestuj, ci sa to nezlepsilo) Odmeraj odozvu na zariadenia LAN ktore pouzivas (ci tam nie je niekde problem) Prekontroluj ci niektore zariadenie nestahuje, neodosiela data vo velkom, tym padom ti "zozerie celu linku". Skontroluj si aj svoje pc ci nemas Malware nejaky. Vacsinou s tym budu spojene aj nizke rychlosti, preto ohlas poruchu na linke 0800 123 777 (tabulku poruchovych rychlosti najdes tu: https://www.telekom.sk/wiki/internet/pomala-rychlost) Medzicasom nam sem napis aky mas program: ADSL, VDSL (optika k domu) alebo Optik (FTTH) - M/L/XL?...
  3. Ak mate v obci klasicke betonove stlpy popripade stlpy priamo od telekomu tak mozu tahat optiku po stlpoch. Avsak stale budes potrebovat starostu a poslancov aby takyto projekt odsuhlasili a pod...
  4. Ahoj, router od telekomu nema dostatocne kvalitnu Wifi... ak byvas na byte o to horsie kedze sa tam krizuje velmi vela wifi zariadeni. Kup nejaky Dual Band 2,4 / 5 GHz router (TP-Link, Asus alebo ak si skusenejsi o kusok tak Mikrotik je TOP). Pripoj za svoje ONT a nastav si kanal 2,4GHz z automatiky na nejaky volny (mozes pouzit appku ktora ti ukaze volne wifi kanaly, vola sa nejak Wifi analyzer...). 5GHz je ovela rychlejsia avsak mala by byt v rovnakej miestnosti, steny alebo akekolvek prekazky znizuju dosah a rychlost 5GHz wifi... Primarne odporucam pripojenie kablom nie cez wifi (hlavne PC, TV, smart boxy atd.) Android appka: https://play.google.com/store/apps/details?id=abdelrahman.wifianalyzerpro iOS appka: https://apps.apple.com/us/app/netspot-wi-fi-analyzer/id1490247223?ls=1
  5. Verejna a neverejna IP adresa nemaju vplyv na fungovanie tvojej internej, domacej siete. Cize akokolvek sa rozhodnes doma ti to bude fungovat rovnako. Verejna IP adresa znamena ze sa vies dostat na domacu siet aj ked budes mimo domu. Na neverejnej IP sa to neda (resp. da aj tak ale je to zlozitejsie )...
  6. Ahoj @Mino9233 len pre doplnenie @informovanost mozes este pozriet a nastavit kanaly. Na telefon sa daju stiahnut rozne aplikacie ktore ti pozru wifi v tvojom okoli aby si videl silu rusenia inymi wifinami (hladaj nejaku appku ako "wifi analyzer"). Ak pouzivas apple zariadenia, sirku kanalu nastav natvrdo na 20MHz pre 2.4GHz wifi. Do buducna by som rozmyslal nad nejakym AP zariadenim ako pisal @informovanost. Kludne aj viac AP zariadeni s 2,4GHz a aj 5GHz wifi
  7. Ahoj, na pripojenie k VPN ktora bezi u tvojho zamestnavatela netreba nic nastavovat. Jedine co treba je mat pripojenie k internetu, dokonca ani verejnu IP netreba. Vsetko nastavenie musi zriadit tvoj zamestnavatel. Nemas nahodou na Archeri nastaveny nejaky firewall alebo nieco co ti blokuje pripojenie sa k inej sieti? Skus sa pripojit priamo z ONT ktore mas od telekomu, nepripajaj sa cez TPlink...
  8. Zacalo sa viac pracovat z domu, vyssi traffik. Predsa len v aprili sa skor nepracovalo ako pracovalo. Vela firiem malo kurzarbeit. Tato pandemia priniesla neskutocny zatazovy test nasej infrastruktury. Dalo by sa logicky vyvodit ze ak mame teraz problem s kolisanim rychlosti, ludia to ponahlasuju, fixne sa to. Tak za normalneho stavu budeme mat perfektne stabilne linky jak sa hovori "Vsetko zle je na nieco dobre".
  9. Na optike by nemala byt agregacia ale zrejme zariadenia boli na max dovolenky koncia, ajked mame lockdown, mozno uz to bude OK
  10. Je tam strasne vela faktorov ktore mozu byt aj na strane zakaznika a nie telekomu. Treba riadne zdiagnostikovat lokalnu siet, vylucit vsetky mozne malware, neziaducich ucastnikov siete, pozriet traffic ci nejaka applikacia/zariadenie nezerie internet, skontrolovat HW ci je v poriadku, kabelaz atd... potom ak vsetko z vymenovanych (a to som asi nepovedal vsetko) treba nahlasovat poruchu. Ja ani moji znami zatial nemali problem s rychlostou optickym pripojenim.
  11. Keby a co ak... to su uplne zbytocne polemizacie. Je to tak ako to je, zbytocne riesit nieco "co keby". Situacia je taka aka je tak sa prisposobime Ohladom apple pay, slovenska sporitelna zverejnila koncom marca ze tento rok spustia apple pay. Spustili ho az v Juni. Ber to tak ze ak to povedali takto zakaznikovi, nie sme daleko od spustenia, len treba cakat. Ja som nezaznamenal ze by prisli spravy alebo informacie ze doba dodania tovaru bude dlshia kvoli korone. Skor len poznatok ze sa doba dodania moze predlzit alebo moze byt dlhsia kvoli situacii aka je, to je velky rozdiel.
  12. Ja som sa informoval v oktobri ohladom E-simkariet. Plan bol do konca roka spustit e-sim pre telefony a rovnako aj podpora e-sim v smarthodinkach. Zial asi to nestihnu, skrz situaciu aka je, takze si este pockame. Avsak nebude to nejak dlho trvat.
  13. Kedysi islo napisat aj text k tomu. Zrejme uz to vypli. Potom mozes pisat viac a detailne na ich kontaktnom formulari kde sa preklikas tu: https://www.telekom.sk/kontakt/napiste-nam
  14. Ahoj, ano odpoveda. Sice to trva ale vzdy mi niekto odpovedal a prinieslo to aj ovocie. Takze kludne do toho.. musis pisat jednoznacne, slusne a podnetne fakty
  15. no vsade asi nie lebo u mna OK... moze to byt celkom lokalne alebo v blizkosti nejakeho uzla. Nahlasoval si poruchu? Moze ist o chybu, ktora sa da vyriesit a pomozes tak kopec ludom. Posli sem screenshot s prikazom "tracert www.google.sk"