Offler2

Člen
  • Počet príspevkov

    12
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

0 Neutrálna

O Offler2

  • Hodnosť:
    Asistent
  1. Zelena v grafe reprezentuje upload. Modra download.
  2. Ani nie otázka, skôr feedback Na Techgroup sa asi obrátim, ale zo zbežného čítania fóra, skúseností iných uživateľov a vlastných skúseností myslím že nejaké takéto zhrnutie by pomohlo pochopiť technicky zdatnejšej časti zákazníkov niečo o problematike. Niečo som sa dovzdelal o tom ako DSL linky fungujú (ATM, PPPoE, PPPoA, fyzická linka), znalosti aplikoval na zlepšenie kvality pripojenia a na konci som našiel ako posledný problém (nie na mojej strane) Burst traffic. Velmi v stručnosti ATM štandard je navrhnutý na real-time komunikáciu z dôrazom na prenos hlasu v digitalizovanej forme. Tomu zodpovedá aj protokol ktorý dáta prenáša v 48 bytových celloch a povolený burst tomu veľmi nepomáha. Bohužial ako konfigurovať DSLAM alebo iné parametre networku neviem.
  3. Zdravim. Ako som spominal v inom topicu, transfery prichádzajúce z Internetu do môjho routra majú často "burst" charakter. V praxi to znamená že všetky sieťové segmenty sa hlavne v začiatku dátového prenosu pokúsia preniesť veľké množstvo dát. Krátke info tu: https://en.wikipedia.org/wiki/Burst_transmission https://www.juniper.net/documentation/en_US/junos12.3/topics/concept/policer-mx-m120-m320-burstsize-determining.html Ako príklad si vezmime ADSL linku, ktorej reálny dátový prenos je do 4 Mbit. Pri burst trafficu dôjde k stavu pri ktorom sa cez linku krátkodobo prenesie aj viac ako 6mbit , a po pár sekundách sa komunikácia ustáli na nižšej hodnote. Pri bežnom browsovaní sa to prejaví tak že webová stránka sa načíta rýchlejšie a zbytok času je linka volná. Bohužiaľ tento prístup má niekoľko vedľajších efektov ktoré môžu (ale nemusia) ovplyvňovať zákazníkov telekomu. 1. Nestabilná linka Burst traffic v tomto prípade nieje príčinou problému, ale spúšťačom. Pri prenose väčšieho množstva dát cez DSL sa zvyšuje aj riziko chyby. Počas Burst trafficu dôjde k nadkritickému množstvu CRC chýb (poškodené pakety) a linka sa kvôli tomu vyresetuje. Všestky aktuálne prebiehajúce pripojenia (video hovory, hlasová komunikácia, počítačové hry) sa prerušia. Trvalou opravou by v tomto prípade bola hlbšia diagnostika ADSL linky a úpravy v sile signálu, avšak nie vo všetkých príapdoch je to možné vzhľadom na použitú technológiu.. Obmedzenie burst trafficu však zamedzí problému na linke v tom prejaviť sa. 2. Problém kapacity, a pomalšia odpoveď. Hlavne DSL linky nižších prenosových kapacít môžu v dnešnej dobe prenášať primálo dát v pomere kinternetu. Burst traffic môže krátkodobo zahltiť linku, čo sa prejaví dlhšou dobou reakcie. Znova môže dôjsť k ovplyvneniu aplikácií ktoré vyžadujú real-time komunikáciu. V tomto prípade formou sekania ale komunikácia sa nepreruší. Oproti predchádzajúcemu prípadu je rozdiel jedine v tom že komunikácia medzi routrom a centrálou sa nepreruší, avšak na strane centrály sa vytvorí pomerne dlhá "queue" dát ktorých prenos cez linku zaberie pomerne dlhý čas, vzhľadom na obmedzené kapacity DSL liniek. Pokiaľ sa doba odozvy z Internetu dostane nad 150 milisekund, pokles kvality v real-time komunikácii začne byť znateľný. Nad 3 sekundy až po straty paketu (router = centrála) môžu začať zlyhávať aplikácie pracujúce real time. Niektoré DSL routre ktoré detekujú či linka funguje môžu po sérii neúspečných diagnostík (ping na google, prípadne komunikácia s DNS servrom) vyhlásiť linku za nefunkčnú a zložia, ale to je v tomto prípade až tretí jav v poradí. Kvôli charakteru DSL komunikácie by som odporučil nastaviť burst traffic na nižšie hodnoty, prípadne nepoužívať ho u pomalších ADSL liniek. Najnáchylnejšia technológia k výpadkom v bode 1 sa z mojej skúsenosti zdá byť ADSL2+. Pri ADSL2 dochádza skôr k druhému problému. Optická technológia týmito problémami nebude trpieť, pri VDSL linke môžem len odhadovať. Musím ešte podotknúť že posledný týždeň sa problém s burst trafficom prejavuje výrazne menej ak vôbec. Pri správnom aplikovaní by sa mala znížiť chybovosť a krátkodobé výpadky linky..
  4. Viz: https://www.telekom.sk/wiki/internet/zakladne-nastavenia-siete Skontrolujte ci udaje v sekcii "Parametre pre konfiguraciu interentoveho pripojenia" sedia. A nieje dobry napad davat hodnotu MTU na viac ako 1492...
  5. Pri nastaveni "Dynamic Line Adjustment (DLA) : Disabled" sa spristupni rucne nastavovanie sily signalu. Kolkonka "Stability adjustment". Hodnoty tam treba potom skusat a sledovat logy routru a aj DSL linky - povie to vela o tom ako linka komunikuje. Ak mate teraz ADSL2+ pozrite ci mate v tom routri funkciu "Spectrum Analyzer" tak urobte screenshot a postnite sem. Hodnoty odtial napomozu viacej. Co je RECV Signal 13 neviem. Je to trochu "advanced" nastavovanie a za normanych okolnosti by som to ludom neodporucal skusat. Treba tomu venovat trochu casu a vediet interpretovat logy a info ktore da router spat..
  6. Zdravím. Mám podobný modem od Asusu. 2017-01-07 11:27:19 syslog: LCP terminated by peer 2017-01-07 11:27:19 syslog: Connect time 5.7 minutes. 2017-01-07 11:27:19 syslog: Sent 1578071 bytes, received 6495645 bytes. 2017-01-07 11:27:20 kernel: Link State: PVC_0 logistic interface down. 2017-01-07 11:27:22 WAN Connection: Fail to connect with some issues. 2017-01-07 11:27:22 stop_nat_rules: apply the redirect_rules! 2017-01-07 11:27:22 syslog: Connection terminated. 2017-01-07 11:27:22 syslog: Modem hangup 2017-01-07 11:27:22 syslog: LCP down. 2017-01-07 11:27:26 syslog: LCP is allowed to come up. 2017-01-07 11:27:27 syslog: PPP session is 27215 2017-01-07 11:27:27 syslog: Connected to 00:30:88:1a:04:83 via interface nas0 2017-01-07 11:27:27 syslog: Using interface ppp0 2017-01-07 11:27:27 syslog: Connect: ppp0 <--> nas0 2017-01-07 11:27:27 syslog: PAP authentication succeeded 2017-01-07 11:27:27 syslog: peer from calling number 00:30:88:1A:04:83 authorized 2017-01-07 11:27:27 syslog: local IP address 78.99.209.94 2017-01-07 11:27:27 syslog: remote IP address 213.81.233.249 Jasne hovorí že linka spadla a následne sa obnovila. Lognite sa na router a pozrite System Log > DSL Log. Ak dole bude pri CRC Downstream vysoké číslo tak to znamená že linka prestala pracovať správne a celly sa začali pri prenose strácať. Z popísaných symptómov (vyššie hodnoty downloadu) sa zdá že problém je reálne v sile signálu na DSL linke, ale ak máte router ktorý nieje od Telekomu tak by som nečakal že sa technik od nich bude s vami o tom baviť. Riešenie je: Administration > DSL Settings > Dynamic Line Adjustment (DLA) : Disabled. Následne sa v menu objaví možnosť ručne meniť "Stability adjustment" v dB. V tento moment treba experimentovať s hodnotou. Signál sa môže stratiť ak je slabý, ale tiež ak je linka "prehučaná". Ku kvalite linky pomôže pozriet "Adaptive QoS > Spectrum". Horný graf ukazuje silu signálu v jednotlivých frekvečných pásmach, Ak to klesne pod 10dB tak je dané pásmo slabšie, ak klesne pod 6 dB je nepoužiteľné. V mojom prípade som bol nútený prepnúť modem na ADSL2 (bez plus) a tým obmedziť komunikáciu na frekvenciách do 1,1kHz pretože nad tou frekvenciou už nebol signál dostatočne silný (odhadovaná dĺžka káblu je cez 2,5 kilometra).
  7. Zdravim. Problém sa medzičasom podarilo odstrániť. Momentálne fungujem na ADSL2 (bez plus). Modem po dlhšom čase používania nevykázal žiadne CRC chyby ktoré indikujú straty paketu na linke. Rýchlosť linky je 7Mbit až 7.8mbit čo je vzhľadom na použitú technológiu slušné. Download je okolo 750kb/s, ping na prvý device vo vašej sieti je 20-23ms, upload 0,65mbit. Ostal jeden drobný problem, pri začiatku downloadu sa latencia medzi routrom a prvým zariadením telekomu zvýši z 21 na 400ms, niekedy aj viac. Tradičné príčiny takéhoto chovania bývajú: 1. Pomalá odpoveď routru Súbežne s pingom na zariadenie telekomu, pingám aj router. Ten stále odpovedá >1ms 2. Vysoké využitie linky, znižuje dobu odpovede. Predpokladal som že vysoký download tento problém navodí, ale mýlil som sa. Pri konštantnom downloade okolo 730kb/s boli odpovede zo siete rovnako rýchle. 3. Fluktuácia v komuniácii je reálna príčina Len v prípade že sa štartuje nejaký download, alebo pozeranie videa prostredníctvom webovej služby dochádza k pauzám v sťahovaniu kvôli využívaniu lokálneho buffera. Pri pozeraní live streamov (do 720p @ 60fps) sa ping konštantne zvýšil na 60ms, ale nedocházalo k zásadnejším oneskoreniam. Vyzerá to že reálnym problémom je Burst traffic zo strany telekomu. Tento jav viem redukovať na mojej strane tou formou že pomocou QoS nástrojov (sieťová karta alebo router) obmedzím traffic na 2mbit/s, čo má samozrejme za následok neželaný pokles rýchlosti prenosov. Viete mi poradiť iné riešenia?
  8. Jeden výkyv ešte nemusí znamenať nič zlé, ale skúste to isté pod záťažou - tj nejaký download a k tomu ping.
  9. Hm. ako sa tu edituje... 3. Ak by sa potvrdili problémy na VDSL linke Momentálne váš router používa profil 17a, umožňujúci teoreticku kapacitu prenosu 100mbit. Môžete použiť profil 8a. Síce sa teoretiická prenosová rýchlosť zníži na 50mbit, ale zároveň sa zníži šanca že linka bude rušená. Viac detailov tu: https://en.wikipedia.org/wiki/Very-high-bit-rate_digital_subscriber_line
  10. 1 Je problém vo VDSL alebo vo Wifi? Diagnostika je jednoduchá, pingajte z počítača Router (za bežných okolností IP 192.168.1.1, resp zadajte v cmd line príkaz ipconfig -all a je to IPcka oznacena ako "gateway" resp "brána".) Ak bude dlhý ping a výpadky aj tam tam, problém je vo Wifi. V tom prípade buď pripájajte počítač káblom alebo viz riešenie o post vyššie. 2. Parametre DSL linky vyzerajú skvele. Udávaný odstup od šumu (preložené ako šumové rozpätie) 18db je naozaj super hodnota.
  11. Ďakujem za odpoveď. Problém je v tom že momentálne nieje možné nastaviť pomalšie rýchlosti. Pokiaľ problém pretrvá kontaktujem technickú podporu. Pri sťahovaní súborov, alebo pozeraní videa prostredníctvom vášho internetu sa dlhšia odpoveď alebo strata paketov nemusí vôbec prejaviť. Pri online hrách je dlhšia odpoveď zo siete veľmi nejatívny faktor pre užívateľa. V prípade použitia enkryptovaných a chránených spojení so vzdialenými počítačmi môže byť chýbajúci alebo poškodený paket vyhodnotený ako bezpečnostné riziko a aplikácia sa ukončí (ak ste človek pracujúci v IT a pracujete z domu).
  12. Zdravím. Kvôli lokalite (Bratislava, Trnávka, Koperníkova ulica) nieje možné u nás zaviesť VDSL linku a aj kvalita ADSL2+ pripojenia kolíše. Pre zlepšenie parametrov domácej siete som zakúpil DSL router od firmy Asus - DSL ac68u. Tento router podporuje technológie až do VDSL2 a zároveň má funkciu "Spectrum analyzer" ktorý sa dá použiť pri identifikovaní problémov s linkou. Pri použití modulácie ADSL2+ dochádzalo pri vyššom zaťažení linky k dlhej odpovedi (ping) alebo k strate paketov. Spectrum analyzer ukáza,l že kanály vo frekvenčnom pásme nad 1,1 kHz síce fungovali, ale nemali veľkú schopnosť preniesť mnoho bitov. Pri použití modulácie ADSL2 sa na komunikáciu s centrálou použije len frekvenčné pásmo do 1,1kHz. Vo výsledku nedochádzalo k tak zásadným stratám a odpoveď z centrály bola lepšia a zároveň nedochádzalo k strate paketov. Vyskúšal som ešte pomalšiu moduláciu (označenú ako G.DMT) a fungovanie linky boli s týmto nastavením najlepšie. V praxi linka dokáže preniesť do 7,2kb/s upload a 750kb/s download.bez ohľadu na použitú technológiu. Pri použití novších technológií sa však priepustnosť linky nezlepšila, len sa zvýšilo množstvo poškodených a stratených paketov. Pred zhruba týždňom linka prestala asi na 30 minút fungovať a následne neumožnila iné pripojenie ako ADSL2+. (pravdepodobne v súvislosti s pripravovaným zrýchlením). Väčšina DSL modemov s továrenským nastavením sa pokúsil komunkovať s centrálou formou "od najrýchlejšieho po najpomalšie" aby bolo internetové pripojenie nadviazané aj v prípade že užívateľ nieje zbehlý v správe modemu a kvalita linky kolíše. V mojom prípade by som sa rád spýtal či mi Telekom umožní použitie pomalšej technológie než ADSL2+ podľa mojej preferencie. Ďakujem.