Peter443

Člen
  • Počet príspevkov

    26
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

2 Neutrálna

O Peter443

  • Hodnosť:
    Radca
  1. Miesto na disku sa dá skontrolovať: Menu -> Nastavenia -> Všeobecné -> Informácie o systéme -> Systémové zdroje a dole na konci je informácia o zaplnení disku (koľko % je ešte voľných).
  2. Druhá vec je, že ešte donedávna bol u nás dosť mizerný výber modemov/routrov s podporou VDSL.
  3. Presne, ako píše mattyrv, sa aj mne už stalo, že na zákazníckej linke tvrdili niečo iné, ako tech support. Inak tiež doporučujem Môj telekom, škoda, že sa stále nedá online spraviť úplne všetko.
  4. U mňa vyriešené. Aj keď by som to nazval workaround. Po prečítaní témy https://forum.telekom.sk/topic/21786-nova-zmluva-nefunguje-vpn/ som si všimol, že aj mne po predĺžení zmluvy aktivovali neverejnú IP adresu (CGNAT). Po znovuaktivovaní verejnej dynamickej adresy zas všetko funguje ako má. Tým pádom to ale bohužiaľ vyzerá, že chyba bude zrejme v sieti Telekomu (majú asi niečo rozbité na CGNAT).
  5. Dúfam, že na callcentre vedia, že niečo také existuje a nebudú vnucovať statickú adresu za poplatok.
  6. Skúsil som porovnanie sťahovania cez VDSL a LTE hotspot (nie Telekom). Veľkosť súboru asi 15 MB. Ráno okolo 7:00, oboje zhruba 10 s (tu to vidím na obmedzenie na strane serveru, pretože ani jedna linka nebolo papierovo plne utilizovaná). Predpoludním okolo 10:00 - LTE stále asi 10 s, VDSL 1:40 min. DNS prekladá v oboch prípadov na rovnakú adresu (nejaká nemecká cloudová CDN). Takže je možné, že na strane serveru je Telekom obmedzený nejakým QoS. Alebo je to rozbité v sieti, to sa asi nedozvieme :-)
  7. Skúsil... nepomohlo. Skoro ráno to išlo pomerne slušne, takže to vyzerá, ako keby bola časť siete smerovaná cez nejakú upchatú linku, ktorá to cez deň proste nedáva.
  8. Skúsil, ale problém nie je iba v prehliadači. Testoval som stiahnutie letáku od Lidlu (nie cez prehliadač) a tých 35 MB trvalo vyše štvrť hodiny s priemernou rýchlosťou asi 30 kB/s. Podobný problém som už mal aj vlani, ale vtedy sa tu na to sťažovalo viac ľudí. Po čase sa to spravilo.
  9. Poslednou dobou mám problém s pripojením na konkrétne weby. Napr. amazon.com sa načíta normálnou rýchlosťou, ale amazon.co.uk alebo amazon.de sú úplne spomalené, hlavná stránka sa načítava vyše pol minúty. Aj ďalšie weby, ktoré majú dáta niekde vo verejnom cloude (z tých bežnejších napr. Lidl), sú tiež veľmi spomalené.
  10. Konečne som našiel to staré znenie, tak to skúsim ešte upresniť: Platí to stále?
  11. Kedysi to bolo pri predlžovaní zmluvy prezentované aj tak, že je to akési "skúšobné" zvýšenie programu (teda napr. z L na XL) a do troch mesiacov sa zákazník môže rozhodnúť, či bude pokračovať s vyšším programom alebo požiada o návrat na nižší program bez poplatku alebo pokuty. Je to ešte stále možné? Podotýkam, že ide iba o predĺženie zmluvy, nie novú zmluvu.
  12. Ahojte, Platí stále, že v rámci akcie "viac za menej" sa v priebehu prvých troch mesiacov môžem vrátiť na nižší program bez pokuty? Na webe je to napísané dosť nejasne.
  13. Len si to tu odložím, skoro ako na Slovensku: https://www.root.cz/zpravicky/cetin-planuje-do-sedmi-let-zprovoznit-milion-gigabitovych-pripojek/
  14. V Česku CETIN (prevádzkovateľ pevnej infraštruktúry) už niekoľko rokov vo veľkom nasadzuje predsunuté DSLAMy, od minulého roka spúšťa vektoring. Len na Slovensku "sa nedá" (ako vždy) a milión výhovoriek a vzdušných zámkov k tomu. Si pamätám, že pred pár rokmi boli u nás komplet rozkopané obce kvôli výstavbe kanalizácie, ale samosprávy neboli schopné sa dohodnúť ani na tom, že by sa ako vedľajší projekt zakopala aspoň prázdna chránička, do ktorej by sa neskôr zafúkala optika. Keď si chcú udržovať skanzen pre dôchodcov, tak nech sa nevidia, že im mladí zdrhajú.
  15. Zdá sa mi, že sa situácia od včera mierne zlepšila. Spomalenie tu je, ale nie až tak výrazné. A zdá sa mi, že viac je postihnutá medzinárodná prevádzka (v zmysle "mimo SK+CZ").