rados915

Člen
  • Počet príspevkov

    15
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

36 Výborné

O rados915

  • Hodnosť:
    Inštruktor
  1. Kde sa dá v routri ZTE II (Speedport Entry 2i) nastaviť šírka pásma (Control Bandwidth)? Chcem, aby niektoré pripojené zariadenia mali obmedzenú rýchlosť. Na starom Vigore sa to dalo nastaviť, v novom routri to nemôžem nájsť (mám ho pár hodín). Vďaka.
  2. Nerobíš v Telekome náhodou? Ešte som nevidel nikoho, kto by si takto zastával nejakého operátora. Jasné, dám si paušál za 60€, aby som mal 6GB, ale to, že prevolám pár minút za mesiac nevadí, hlavne že budem mať 1GB za 10€ Alebo si dám Easy kartu a budem si kupovať 1GB balíčky za 6€ Ale máš pravdu, niekto musí to budovanie sietí zaplatiť. Lebo chudáčikovia operátori na našom trhu živoria už dlhé roky, keďže nám ponúkajú úžasné bezkonkurenčné paušály za pár eur.
  3. Nechcem nič zadarmo. Chcem takú ponuku, aká je dostupná v okolitých krajinách za rozumnú cenu aká je v okolitých krajinách. Nie je môj problém, že bežný človek drží hubu a zoberie bez jediného slova to, čo mu ponúknu. Potom môže frflať a sťažovať sa, keď už je neskoro. Tiež som mal mať 500MB, spýtal som sa, či nie je možné mať viac dát a dali mi 2GB. Ale toto bolo na konci roka 2014, operátori vtedy ešte ani nemali poriadne 4G, iba 3G. Ale po príchode 4ky som tajne dúfal, že aj trio nenažrancov sa konečne rozhýbe a ponúkne rozumné balíčky za rozumné ceny. A pozrime sa, aká je ponuka u operátora, ktorý má najväčšie pokrytie 4G. V cenovo dostupných paušáloch (do 30€) je 100MB, 200MB, 500MB a 2000MB balíček dát. 6GB je pri paušáloch za viac ako 55€. Chce niekto dáta navyše? 100MB za 2 eurá , 500MB za 5€, 1000MB za 6€. Však toto je výsmech do ksichtu ľuďom, ktorí platia za predražené paušály také peniaze, že by za ne mali dostať úplne niečo iné. Keby si nejaký Poliak alebo Rakúšan pozrel ponuku našich operátorov, tak by zostal v nemom úžase. Takéto ponuky boli atraktívne možno pred 5 rokmi. Väčšina ľudí má už smartphony, bez netu je to len klasický mobil. Operátori sa predháňajú v tom, kto má väčšie pokrytie rýchlej 4G siete. A potom ponúknu také balíčky, aké ponúkajú. Človek otvorí FB, pozrie nejaké video, prečíta si pár článkov a dosurfoval. Pri takom rýchlom nete sa mu dáta minú, ani si to nevšimne. Ale ľudia sú ovce a nechajú si s.ať na hlavu, málokto sa ozve. V krčme alebo doma pred TV si každý zanadáva a uľaví sa mu na chvíľu. A takto to funguje vo všetkom v tejto republike. Potom sa nečudujme, že sme tam, kde sme. Tu som skončil
  4. 23.12. skončila viazanosť na Happy M. Neprevolal som veľa, ten paušál som mal hlavne kvôli netu, keďže mi dali 2GB (pôvodný balíček je 500MB). Čo sa týka rýchlosti a pokrytia, tak som bol spokojný. Problém je ale v množstve dát. Už aj tých 2000MB je v dnešnej dobe málo. Neviem si predstaviť, že by som mal na mesiac 500MB. Však by som to za 5 dní minul. Keďže v decembri konečne v mojom meste 4ka rozšírila pokrytie 4G, celý december som testoval net od nich na druhej SIMke. Pokrytie mám doma aj v práci a keďže necestujem nikam, nepotrebujem mať net aj mimo mesta. Požiadal som teda o prenos čísla. Telekom mi aj poslal smsku, že evidujú moju žiadosť a že mám zavolať na nejaké číslo. Za vernosť mi vedia dať zľavu až do 30 % z poplatku. Ako tu už na fóre pár ľudí písalo, Telekom sa moc sa nezaujíma o to, či človek u nich zostane alebo nie. Pošlú SMS s nezaujímavou ponukou a starajte sa. Pred niekoľkými rokmi, keď ešte boli paušály Podľa seba mi z retenčného zavolali a dostal som 50% zľavu na PS5. Už vtedy som mal 2GB dát v balíku. O 5-6 rokov poskytujú ešte menej dát za viac peňazí A nejaký ťuťmák z Telekomu v rozhovore povie, že aktuálne balíčky sú vzhľadom na spotrebu užívateľov dostačujúce. No samozrejme, že trepne takúto blbosť. Kto by aj minul viac, ako môže? Platiť ďalšie peniaze za pár MB navyše? A ešte budú všetci budovať rýchlu 4G sieť, asi aby zákazníci ešte rýchlejšie minuli svojich 500MB z paušálu, za ktorý mesačne platia 10-20€. Ale operátori dobre vedia, že dáta sú to hlavné, nie voľné minúty alebo smsky. Preto dátové balíčky vyzerajú tak, ako vyzerajú. Je smutné, že najsilnejšia trojka TM-OR-O2 nechce dať ľuďom normálne dátové balíčky, aké sú bežné v krajinách ako Nemecko, Rakúsko, Francúzsko, Poľsko. Tam majú ľudia gigabajty dát na mesiac a neplatia desiatky eur. Dúfam, že 4ka zlepší pokrytie, skvalitní poskytované služby a stane sa z nej plnohodnotný operátor, popri triu nenažrancov.
  5. CLIP ešte stále nemá každý automaticky aktivovaný? Aktivácia je spoplatnená? V roku 2017? Pekne
  6. Aby som doplnil môj pôvodný príspevok. Na ďalší deň (streda) mi volal technik, že kontroloval linku a nie je tam žiadny technický problém. Požiadal ma o vykonanie speedtestu, download mi nameralo 9,2 Mb/s, upload 0,93 Mb/s a ping 25. Povedal mi, že tieto hodnoty sú pri XL variante v rámci normy, teda tých 5-6 Mb/s môže byť rozdiel oproti plnej rýchlosti. Tých 15 Mb/s nie je garantovaná rýchlosť, ale iba maximum, ktoré zákazník môže dosiahnuť. Musí to tak byť aj kvôli ostatným zákazníkom v okolí, aby aj oni mohli mať nejakú rozumnú rýchlosť, vďaka ktorej sa dá internet používať. Takže je to super, mám XL variantu za neviem koľko eur, ale v skutočnosti rýchlosť dosahuje maximum L varianty. Neviem, či na mojej linke trochu "povolil ventil" alebo som takúto rýchlosť nameral iba vďaka tomu, že bolo 11 hodín a sieť tak bola menej zaťažená. S tým súvisí aj problém, ktorý má viacero ľudí, ako som si všimol. Problém sa týka využívania internetu vo večerných hodinách. Včera večer som vyskúšal zmerať rýchlosť . Download bol pod 9 Mb/s a ping až 115. Takže logicky večer je veľa ľudí doma z práce, zo školy, takže aj sieť je viac vyťažená. Nie som odborník na tieto veci, ale ak prebehlo zrýchľovanie internetu, úpravy liniek, aby zákazníci dosahovali vyššie rýchlosti a veľa ľuďom sa v konečnom dôsledku zhoršila kvalita pripojenia, tak mi z toho vychádza, že sieť Telekomu to zjavne nezvláda a kvôli biednemu pokrytiu na to veľa zákazníkov doplatilo na úkor iných, ktorí sú bližšie k ústredni alebo majú kvalitnejšie vybudovanú linku. Šťastní majú teda rýchlejší net a tí, ktorí sú na trase ZA týmito šťastnejšími majú jednoducho smolu, už sa im neujde. Neviem, čo sa dá ešte robiť. Možno sa všetci nespokojní zákazníci môžu hromadne sťažovať, ale keď si uvedomím, že Telekom je na tom biedne s pokrytím a pokrývaním, vyriešia to takým spôsobom, že znížia program na menší a problém bude pre nich vyriešený. Rýchlejšie a lacnejšie riešenie. Pre Telekom.
  7. Zdravím, na úvod sa ospravedlňujem za dlhší príspevok, no potreboval som sa rozpísať. Ako mnohých iných, aj mňa sa dotklo zrýchľovanie internetu, ktoré prebieha momentálne po celom Slovensku. Ako som sa dočítal tu na fóre, ale aj na iných weboch, veľa ľudí si toto zrýchlenie pochvaľuje a majú naozaj rýchlejší internet. Bohužiaľ, objavili sa aj prípady, kedy niektorým zákazníkom bol internet spomalený, napriek tomu, že "zrýchľujeme Magio Internet". Bývam v Myjave, bohužiaľ na okraji mesta, takže som v roku 2016 bohužiaľ odkázaný na super rýchly DSL internet. V septembri som čítal článok o tom, ako Telekom masívne buduje pri zákazníkoch tzv. MSANy, čo sú "miniústredne", vďaka ktorým môžu poskytnúť lepší a rýchlejší internet. Kde takéto vecičky budujú ale netuším. Ale keď už mám ten DSL internet, čo ma môže "tešiť" je to, že môžem mať XL službu, takže donedávna 10/1. Jedna poznámka: DSL internet bol za posledné roky myslím dvakrát zrýchlený, v oboch prípadoch som vždy mal najvyššie možné rýchlosti. Po novom je táto XL služba zrýchlená na 15/1. Už som sa teda tešil, že aj keď mám v roku 2016 biedny internet v okresnom meste s ešte biednejším uploadom, dostanem aspoň navýšený download. Keďže mi ale nikto nevedel povedať, kedy zrýchlenie v mojom meste prebehne, sem-tam som si robil speedtesty, nech teda sám zistím, kedy internet skutočne zrýchlili, lebo voľným okom som žiadne zrýchlenie nepostrehol. Výsledky boli na moje prekvapenie divné, keďže download som mával takmer vždy tesne pod 10 Mb/s. Merania z posledných dní však vždy ukazovali download na hranici 8-8,5 Mb/s. Dnes mi to ale nedalo, tak som napísal na FB stránku Telekomu a dozvedel som sa, že zrýchlenie v mojom meste už prebehlo. V skutočnosti však u mňa podľa meraní prebehlo spomalenie. Spomalenie som zaznamenal aj sám, či už pri pozeraní HD videí, HD streamov alebo sťahovaní samotnom. Volal som teda na 0800 123 777, pani mi skontrolovala nastavenie linky, hodnoty mám aj podľa routru nastavené na 15/1, pani mi reštartovala port na linke a spravil som znova test. Výsledok ten istý - pred reštartovaním download 8,4 Mb/s, po reštartovaní 8,2 Mb/s. Môj problém odovzdala technikom, ktorý ma budú do 3 dní kontaktovať, takže som zvedavý, ako sa to vyrieši. Tento príspevok však nie je primárne o tom, aby som sa "pochválil". Som nespokojný s tým, ako u mňa prebehlo "zrýchlenie", keďže som prakticky zo služby XL 15/1 spadol na službu L 8/1 bez toho, aby som s tým súhlasil a bez toho, aby ma niekto o tom informoval. Rýchlosti, ktoré som nameral sú toho dôkazom. Dokonca pri zadaní mojej adresy na stránkach Telekomu mi ukazuje možnosť mať XL internet s rýchlosťami 15/1 a nie max. službu L s rýchlosťami 8/1. Čo ma tiež hnevá je to, že takých ako ja je mnoho. Veľa ľuďom bol internet "zrýchlený" spomalením a títo nespokojní zákazníci svoje skúsenosti tlmočili aj na tomto fóre. Hlavne som ale nespokojný s tým, akým štýlom a akou rýchlosťou pokrýva Telekom mestá rýchlejším internetom. Kto nebýva v centre alebo v nejakom paneláku, kde je takmer vždy dostupná optika alebo aspoň rýchly VDSL net, tak má jednoducho smolu a zostáva mu iba pomalý DSL. V roku 2016. V čase, kedy operátori zarábajú milióny eur a majú na to, aby kvalitne a rýchlo zlepšovali pokrytie. Niekoľkokrát som zadával podnet na zlepšenie pokrytia v mieste, kde bývam. Raz mi prišla odpoveď, že mnou uvedená ulica nie je v plánoch na pokrytie, ale v budúcnosti sa tam možno objaví, iné ulice sú dôležitejšie. Ostatné podnety boli bez odpovede, snáď ich zaregistrovali aspoň. Pri tom bývam v mieste, kde je veľa rodinných domov a nové sa stavajú, takže aj do budúcna je tu možnosť získať nových zákazníkov. Ťažko ich však Telekom získa, ak tu nebude mať dostatočné pokrytie a kvalitnú sieť, ktorá všetkých ľudí bez problémov zvládne. Pre mudrlantov, ktorí by mali pripomienky typu "zmeň providera, nemusíš byť v Telekome", tak odpoveď je, že nemám na výber. To, čo ponúka Telekom na mojej adrese je to "najlepšie", čo môžem mať. Ak tu aj nejaký alternatívny provider ponúka svoje služby, ide cez vybudovanú sieť Telekomu. Počkám teraz, čo sa udeje a ako vyriešia tento môj problém. Nemám však z toho dobrý pocit a všetko nasvedčuje tomu, že iní zákazníci získali rýchlejší internet na úkor mňa a možno iných ľudí, ktorí sa nachádzame na konci pokrytia. Lebo ak na mape "za mnou" nikto nemá služby od Telekomu (mapa pokrytia), samotné pokrytie na tomto mieste končí. Takže získať môžu iba tí, ktorí sú na trase predo mnou. Na záver ešte prikladám údaje z routru, aby ste mali prehľad o nastavení linky. Upload: 1148000 Download: 16312000 SNR Margin: 9 (pred upravením linky som mal myslím hodnotu 12, teraz 9, stále by tu však mal byť priestor na zrýchlenie) Loop Att.: 17 (od ústredne Telekomu som vzdialený cca 1000-1200m).
  8. Ahoj. Ako som písal v prvom príspevku, dal som si delegovať mobilné číslo, overil som ho cez ID kód a som Aktívny správca čísla, ale nemôžem otvoriť ani Zmluvy, ani Faktúry, ani Nastavenia, nič... Stále mi vypisuje, že nemám dostatočné oprávnenie na zobrazenie týchto informácií. Čo viac mám spraviť? Však som spravil všetko podľa tohto návodu: https://www.telekom.sk/casto-kladene-otazky/-/faq/preco-v-novom-portali-moj-telekom-nevidim-svoje-faktury
  9. Ktorý s prepáčením idiot vymyslel ten nový portál Môj Telekom? Pretože to je niečo neskutočné. Pri prvom prihlásení to chcelo nejaké moje potvrdenie s tým, že sa všetky staré údaje preniesli do nového portálu. Hovorím si fajn, nič zložité, minútu počkám. Chcel som si pozrieť dokedy mám presne viazanosť a tiež som chcel vidieť staré faktúry. K ničomu som sa nedostal, pretože som nemal oprávnenie na prezeranie týchto častí. Potom som si všimol, že ste tam pridali nejaké debilné delegácie. Fajn, ďalší problém: "Delegovanie služieb je možné len s podpísanou a aktívnou Dohodou o elektronickej komunikácii.". Odoslal som nejaký formulár, podotýkam, že to bolo dva týždne dozadu. Minulý týždeň v stredu, t.j. 15.6. mi tie papiere priniesol kuriér, podpísal som ich a on ich poslal naspäť. DOTERAZ po týždni to aj tak nemám aktivované a stále mi vypisuje, že Delegovanie služieb je možné len...bla bla bla. Všimol som si potom tie tri bodky napravo a vytvoril nejako delegáciu na služby mobilnej siete a teraz som Aktívny správca. No aj tak sa nedostanem ku faktúram, výpisom, nastaveniam... PRETOŽE: Nemáte dostatočné oprávnenie na zobrazenie týchto informácií. Vysvetlenie a návod, ako postupovať nájdete na tejto linke. A v linke návod ako pridať delegáciu. Tú delegáciu, ktorú som vytvoril dve minúty dozadu a ktorá aj tak NEFUNGUJE. Ďalší problém sa týka pridania delegácie k službám pevnej siete. Kód účastníka je predpokladám číslo adresáta. Odkiaľ si mám ale vycucať nejaký PIN, ktorý to po mne pýta? Nikdy som žiadny PIN v súvislosti so službami pevnej siete nepotreboval, ani nemal. A teraz to nejaký pýta? Takže vám tlieskam. Ďalší kvalitný počin od Telekomu. Neviete si zabezpečiť plynulé a bezproblémové fungovanie stránok (dnes poobede som bol trikrát na vašom webe a vždy sa tak dlho načítavala ďalšia stránka, že som to radšej zatvoril) a ešte k tomu ste vytvorili "úžasný" nový Môj Telekom.
  10. Orange by som nechcel ani zadarmo, O2 má oničom sieť. Narážal som na 4ku, ktorá má lepšiu ponuku internetu ako Telekom. Slovenský Telekom je nenažraný, preto sú také smiešne balíčky a vysoké ceny za obnovu. Uvidím za polrok.
  11. Zdravím, podarilo sa už niekomu dostať ku paušálu Happy M internet so 4000MB? Pôvodne je v balíčku 500MB, ja som si pred 1,5 rokom vybavil 2000MB, no v dnešnej dobe smartphonov a 4G netu človek rýchlo minie aj tých 2000MB. Viem, že je v možnostiach Telekomu upravovať paušály, keďže ja som mal mať k Happy M 500MB, ale dostal som 2000MB. V decembri mi končí viazanosť. Ak dovtedy nezmenia internetové balíčky alebo mi nedajú k Happy M 4000MB, zmením operátora po 13 rokoch. Reči toho ich manažéra, ako ľudia v priemere minú 1,3 GB ma nezaujímajú. Jasné, že ľudia neminú viac, keď viac nemôžu mať. Každý si stráži objem prenesených dát, pretože net s rýchlosťou 64 kb/s je nepoužiteľný. Keby boli normálne balíčky, ľudia by boli spokojní. A na obnovenie rýchlosti im kašlem. To je okrádanie ľudí. Ak môže 4ka ponúkať niekoľko GB za pár eur, môže to spraviť aj Telekom. Stačí nebyť nenažraný. V opačnom prípade budú mať o zákazníka menej.
  12. Už som volal na zákaznícku linku. Chcel som zmeniť aj program u TV z XL na L. Všetko je vybavené. Vďaka :)
  13. Ahoj Ľuboš, ďakujem za odpoveď. A kde sa dá vybrať táto viazanosť, aby bola cena 4,50? Pretože som to nikde nevidel. Ďakujem.
  14. Zdravím,   vie mi niekto povedať, aká je cena HD Športového balíčka pri vyskladaní Chytrého balíka v kombinácii: Televízia: L Internet: XL Pevná linka: M   Pretože mi to pri skladaní balíkov a aj v rekapitulácii ukazuje cenu 5,99€, ale tu: https://www.telekom.sk/televizia/kanaly-magio-tv je cena 4,50€ pri viazanosti na 6 mesiacov a 5,99€ bez viazanosti. Chytrý balík má pri tom viazanosť 24 mesiacov. Takže kde je chyba?
  15. Dobrý deň,   vie niekto na základe akých kritérií sa Telekom rozhoduje, kde a akú sieť vybuduje? Ako pozerám Mapu pokrytia, tak VDSL je aj v takých obciach, ktoré by som ani nevedel, kde ležia, keby som nevidel mapu. Pri detailnejšom priblížení je dokonca vidieť, že pokrytých je iba pár domov. Asi treba mať kontakty alebo nebyť iba obyčajný občan, ale niečo viac. A optika v niektorých prípadoch to isté. Je smutné, že pár tisícové obce sú pokryté VDSL internetom, no poriadne pokrytie vo väčšom meste je problém, napriek niekoľkým podnetom. A nejde iba o mňa. Väčším pokrytím by logicky viac ľudí malo možnosť mať lepší internet. Odpoveď od Telekomu "Ulicu XXX vsak zaradime do planovania pre nasledujuce roky - postupne planujeme rozsirenie VDSL vo vacsej casti mesta, teraz su vsak prioritnejsie ine ulice" je veľmi "potešujúca".