bukovans

Člen
  • Počet príspevkov

    56
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

13 Nadpriemerné

O bukovans

  • Hodnosť:
    Radca
  • Narodeniny: November 23
  1. Ešte doplním - na tvojej adrese podľa vyššie uvedeného odkazu máš u Telekomu k dispozicii ADSL M (ich hardware jednoducho v danej lokalite nestíha, buď rád, že ti nechali aspoň tých 6 Mbps) a 4G/LTE (75 Mbps). Vidím že nie som jediný, ktorý platí ADSL L na linke, kde pre nových zákazníkov poskytujú len M.
  2. @Stanec98: tú rýchlosť na 8 Mbps ti už asi nikto len tak nevráti. Mám u ADSL L obdobný problém, sieť nebola síce najstabilnejšia a zhruba 1 x denne sa router reštartoval (keď už bolo veľa FEC error), ale väčšinou všetko išlo. Na prelome minulého a tohto roka sa to zhoršilo, viackrát som musel volať na poruchy, keďže router nebol schopný nadviazať spojenie (vždy to do pár hodín opravili na diaľku). Ale po poslednej oprave som zistil, že z predtým nastavených 8 Mbps (z max. možných 11 Mbps) mám zrazu na routri povolených len len 6,9 Mbps, ale už nedochádza k fatálnym výpadkom. Niekde v tomto fóre som čítal, že toto je normálny postup Telekomu v prípade, že si ďaleko od ústredne, prípadne je daná lokalita vyťažená. Ale môžeš sa skúsiť sťažovať (aj keď ti pravdepodobne odpíšu, že trvalým znížením rýchlosti nič neporušujú, nakoľko udávané hodnoty sú pre dané programy maximálne a nie garantované), alebo pri končení viazanosti im vypovedať zmluvu a uviesť tam uvedený dôvod - možno ti to vrátia. Prípadne sa pozri na svoje faktúry a pokiaľ sa svojimi dátovými prenosmi vojdeš do FUP ich nového LTE pevného internetu a si v pokrytí, tak požiadaj o zmenu programu (cenovo je to rovnaké ako ADSL, len FUP je tam nastavené pre program L na 200 GB a XL na 500 GB mesačne). Pokrytie si môžeš overiť tu: https://www.telekom.sk/wiki/mapa-pokrytia
  3. Síce je pekné, čo píšeš, ale zabúdaš na jednu, pre mnohých ľudi veľmi dôležitú vec. FUP!!!! Na ADSL je síce FUP nastavený na 300 GB, ale zatiaľ som sa NIKDY nestretol s tým, že by Telekom reálne to FUP aj uplatnil (a to bežne FUP prekročím často aj viac ako dvojnásobne). Pochybujem, že na LTE techológií by bol Telekom taký benevolentný a opakované porušovanie FUP by nepostihol znížením rýchlosti! A z 75 Mbps máš zrazu len 0,5 do konca mesiaca.
  4. Predpokladám že si už router reštartoval (vytiahol z elektriky na cca 10-15 sekúnd a znova zapojil) a tiež skúsil diagnostikovať sieť cez windows. Potom nezostáva už nič iné, len volať na 0800 123 777 a nahlásiť poruchu. A čakať....
  5. A nedodáva náhodu Telekom k svojej službe VDSL vlastné routre? Aby ich mohol mať pod kontrolou?
  6. Áno, dátum nikto verejne nepovedal. Ale pochybujem, že spustenie k 1.9. sa v Telekome rozhodlo z večera do rána.... Takéto akcie sú dlhodobo pripravované - ale možno je firemná politika postavená na utajovaní do poslednej chvíle a ľudia, čo majú produkty predávať sa o tom dozvedajú ako poslední.
  7. No po dnešnej informácii o spustení MagioSat XL už teda vôbec nie som spokojný.... Nie je to ani mesiac, čo som komunikoval s agentkou Telekom Doma, minimálne 2 x s telefonickým operátorom (kde sa hovory nahrávajú), navštívil som pobočku a chatoval s podporou - pričom som viackrát uviedol, že k by to bolo technicky možné, tak by som mal záujem o XL balík - buď internet (neumožňuje linka), alebo TV (XL balík cez sat neexistuje). NIKTO ani len slovkom nespomenul to, že v príprave je XL balík (o čom som napríklad vedel) a bude spustený v blízkej budúcnosti (s čím som nerátal). Určite by som do novej viazanosti za stávajúcich podmienok NEŠIEL a počkal by som si na Vianočnú akciu.l.
  8. Telekom "ruší" **piip**ógové linky a zabezpečuje prenos hlasu cez VoIP - teda digitálnou technológiou aj na ADSL. Priamo u užívateľa sa fyzicky nemení nič - zmena je realizovaná diaľkovo na ústredni. Užívateľ si všimne len jednu vec - telefón zapojený do zásuvky (a je jedno či cez splitter, alebo priamo) je HLUCHÝ... Spojenie je nefunkčné. **piip**ógové teleóny je preto potrebné zapojiť priamo do dodaného routra, ktoré zabezpečia ich ďalšiu funkčnosť. Splitter (ktorý zabezpečoval ochranu routra pred rušením generovaným **piip**ógovým telefónom na nízkych frekvenciách!) už nie je potrebný (ale ani neškodí - stále blokuje nízke frekvencie, ktoré sa v linkách môžu objavovať). Pokaiľ chce niekto používať linku tak ako predtým (teda napojiť telefón do splittra), tak musí požiadať telekom o spätnú zmenu... Len neviem ako sa toto "obnovenei **piip**ógu" prejaví na prípadnej možnosti zvýšenia rýchlosti linky v budúcnosti. EDIT: sorry, ale nejaká ochrana pred vulgarizmnami kazí slová....
  9. OK. Asi vybavené.... L+L+M stačí na Xbox One.
  10. To som mu hovoril. Ale tvrdil že jeho to pri 2 x L a 1 x M nepustí.
  11. Cez web som si objednal Chytrý balík (v podstate len opätovné zaviazanie, nakoľko tento balík už viac ako 2 roky mám) - teda Internet L (ADSL, variantu XL linka nepustí), MagioSat L (varianta XL nie je v ponuke) a pevná linka M (postačuje). K tomu som chcel objednať Výhodné akcieové zariadenie - Xbox One. Cez objednávkový formulár na webe objednávka prešla bez problémov, obdržal som potvrdzujúci email aj s predbežným vyúčtovaním... Dnes mi volal operátor na potvrdenie... Bohužiaľ mi oznámil, že pri mnou navolenej kombinácii služieb sa Xbox One objednať nedá - musím zmeniť pevnú linku na balík L, vtedy by to išlo. Súhlasil som teda s úpravou objednávky na 3 x L (aj keď radšej by som bol, keby som mohol internet využívať ako XL), aj keď tú tretiu službu úplne nevyužijem. Ale napriek tomu sa pýtam:- ako je možné, že web takúto objednávku vôbec umožní? Nie je to zavádzanie spotrebiteľa?
  12. @Miloš Martovič: bez toho, aby som s boxom niečo od 27.8. robil sa problém 28.8. už neobjavil. Z uvedeného dôvodu pochybujem, že bol problém primárne spôsobený boxom. Skôr si myslím, že problém bol v použitom kódovaní audiostopy, s ktorou si ADB-5800SX nedokázalo poradiť, nakoľko použité parametre neboli pravdepodobne plne definované v software prijímača.
  13. Pred chvíľou zvujk išiel - ale iba hudby a ruchy, rozhovory nebolo počuť. Teraz zasa zvuk nejde.   Uvítal by som keby sa ozval niekto, kto má ADB-5800SX (box s HDD - ale pozor, sú dva rôzne ADB s HDD, aj keď vizuálne spredu sa zdajú identické).  
  14. Dnes pred 17:00 bol zvuk v poriadku, z možností kanála zmizla druhá zvuková stopa qaa. O hodinu, teda o 18:00 je zvuk opäť veľmi tichý, ani pri maximálnom zvýšení úrovne hlasitosti (na boxe a v TV) nie je možné poriadne rozumieť čo postavičky hovoria (počuť akurát hudbu a efekty).    
  15. Dik, reštart a továrenské nastavenia som samozrejme skúšal.