Offline

Člen
  • Počet príspevkov

    39
  • Dátum registrácie

  • Posledná návšteva

Hodnotenie komunity

13 Nadpriemerné

O Offline

  • Hodnosť:
    Radca
  1. Dobry den, som v Telekome viac ako 20 rokov. Bohuzial musim potvrdit slova "Miro11". Kazde 2 roky pride nevyhodnejsia ponuka, ale zatial sme sa vzdy nejak dohodli. Tento rok po skoncemi pausalu zase nevyhodnejsia ponuka (Telekom nebol ochotny pokracovat v povodnom pausale za povodnu cenu).Vysledkom je, ze od zajtra som po 20 rokoch v Telekome zakaznikom O2.
  2. Nakolko pouzivas nie velmi presnu terminologiu kablov skusme si to zhrnut: Dsl kabel myslis asi telefonny kabel RJ11-RJ11 (prilozeny k routeru cca. 50cm) Predlzovaci dsl kabel - telefonny kabel RJ11-RJ11 (11m) Lan kabel - FTP kabel RJ-45-RJ45   1/" Ked ho pripojim priamo do zásuvky cez dsl kabel, tak funguje" - pripojenie cez kabel RJ11-RJ11 kratky je OK 2/" Ak ho napojím cez predlžovací dsl kábel v mojej izbe - nefunguje" -  ak mas na mysli RJ11-RJ11 dlhy kabel, problem moze byt v kably /dat ho premerat, alebo novy/, alebo router naozaj nefunguje s dlhsim kablom ( neskusal som ale moc sa mi to nezda) 3/" nový kábel je Lan kábel spojeny cez spojku s dsl káblom" - netusim ako to mozes mat spojene s jednou spojkou. Zásuvka ma RJ11, router ma RJ11, kabel mas RJ45-RJ45, vychadza mi z toho, ze by si mal mat 2 spojky (uplne nevhodne zapojenie).   Radsej kup telefonny kabel (RJ11-RJ11) potrebnej dlzky ako aj uvazujes. Skus telefonny kabel, zapojit ho priamo do zasuvky a routera bez natiahnutia do izby (router si prenes k zasuvke) - ak bude fungovat, router nema problem s dlhym kablom. Potom natiahni kabel a zapoj ho do routera uz v izbe, malo by to fungovat ronako, ak nie potom treba hladat pricinu inde a nie v kabli.
  3. Tak konecne po 3 mesiacoch vybavovani a mnozstve reklamacii bezim 2. den na VDSL L. Zatial bez najmensich problemov. Dufam, ze to tak uz aj ostane a Telekom nechysta dalsie prekvapenia.   Na ukoncenie mojho problemu informacia: dnes 20.05.2015 mozem potvrdit absolutne bezproblemove fungovanie VDSL L, (ping: 15ms, down: 19,6Mbps, up: 2,01 Mbps) od 1.5.2015.
  4. No ako to tak pozeram s Telekomom to asi ide dolu vodou.  Tiez na mna skusali 6% zlavu a ine blbovinky, ale v 2013 som este uspel a nechali mi moj povodny pausal s 50% zlavou. V decembri mi konci viazanost (50% zlava z pausalu) ale ak mi ponuktu to co skusaju na ostatnych po 18 rokoch zmenim operatora.
  5. @Martin Čatloš    Pri reklamacii som argumentoval presne tym co pises vyssie (to ma vtedy este presviecali, ze spomalenie z 20Mb/s na 5Mb/s je sposobene pripojenim novych uzivatelov.)  Na moj argument, ze predsa nemali pripojit noveho ucasnika ak tym poskodia ineho uzivatela som dostal odpoved , ze oni predsa koli tomu, ze ja chcem svoju sluzbu nebudu nikoho odpajat. Mam na vyber alebo si necham 5Mb/s alebo mozem odstupit od zmluvy. Ked som povedal, ze aj ked od zmluvy odstupim nevedia mi vratit ani povodnu sluzbu ADSL 20 MB/s u ineho operatora (kedze pripojenie kazdemu schvaluje Telekom)  - odpoved bola " Je mi to luto ale inak Vam neviem pomoct."
  6. Tak moj pripad je naozaj kuriozny, ale neviem ci z dovodu poruchy kabla. Totiz po sprevadzkovani ADSL 20Mb/s som v pondelok poziadal na linke pre zakaznikov o znovupripojenie povodneho VDSL 20Mb/s. Samozrejme som predtym vysvetli, ze momentalne mam oficialne ADSL 5Mb/s ale na skusku cez vikend mam realne spustenu ADSL 20Mb/s a kedze rychlost je OK nech zapoja spat povodnu VDSL. Po potvrdeni od pracovnicky, ze vsetko bude OK, ma v stredu cakalo prekvapenie. Prepojeny som sice bol na VDSL ale download mam  nastaveny na 4 Mb/s. Hned som volal na tech. podporu a oni, ze spustili len to co som ziadal a mam podat reklamaciu na zvysenie rychlosti, co som aj urobil. Dnes mi dokonca prisla zmluva na VDSL M aj ked povodne som mal VDSL L. Neviem ci je to na smiech alebo na zaplakanie. Od februara som daval uz cca. 6 reklamacii a stale nemam to co som pozadoval.
  7. Tak sa podelim o momentalny stav. Vcera mi z reklamacneho oznamili, ze VDSL technici zamietli a mozem si nechat ADSL 5000 kb/s alebo odstupit od zmluvy. Ja som trval aspon na vrateni povodnej rychlosti 20000 kb/s na ADSL . Pracovnicka reklamacneho po presviecani nakoniec pristala, ze mi skusobne prepnu port na ADSL 20Mb/s. Hned po prepnuti vypadol signal. Dnes prisiel technik a porucha sa nasla - prasknuty kablik v pripojke na dome.  Po oprava cuduj sa svete download 16-17 Mb/s bez vypadkov a to technici tvrdili, ze viac ako 6Mb/s to nepojde. V pondelok si skusim zaziadat o znovapripojenie VDSL dufam, ze teraz to uz prejde. Vysledok - ak ste si isty svojou pravdou trvajte si na svojom, len tak je sanca dostat co pozadujete.
  8. @jafb  Nie tak celkom :smileyhappy: . Ale si blizko. Prevod jednotiek
  9. Dakujem, vyskusam
  10. Mas pravdu su tam asi vsetky zariadenia poskytovane k DSL. Ten odkaz som daval skor koli manualu. K ADSL som ja napoledy dostal Dlink-2641R. Ci je to este stale aktualne ale neviem. K VDSL som dostal ADB VV3212
  11. Aktualne zariadenia. Manualy by mali byt tiez v tom odkaze. Router si musis nakonfigurovat sam.
  12. @Radovan Jani  Suhlasim stym co pises. Prave preto pozadujem od Telekom navrat k povodnym parametrom. 1/ Ak zacal Telekom  tvrdit, ze zapoja VDSL do  700m od ustredne - technik potvrdil, ze VDSL nikdy do 700 metrov nebola, zacali to prezentovat obchodnici. Technici mali vraj od zaciatku informacie, ze pripajat ma zmysel do 550m. Ak teda u mna sluzba nie je funkcna preco mi tvrdili, ze je a koli tomu som zrusil funkcne pripojenie a presiel na VDSL v Telekome. 2/ Ak sluzba prestala fungovat rusim susednych kablov spustenim rovnakej sluzby - Telekom, nemal taku sluzbu vobec spustit ak sa tym poskodia ineho ucastnika. Ak by bolo rusenie tak velke, ze pripojenim dalsej sluzby znizi rychlost o viac ako 70%, tak tie kable nemozu byt OK. Nedokazu ani vratit povodnu sluzbu na ADSL preto si myslim, ze chyba je predsa len u Telekomu. Nie je predsa problem zistit kolko ucastnikov bolo v tom dni novo pripojenych. A prave preto, ze si uvedomujem rozdiel v technologiach som si sluzbu dal aktivovat az po prevereni technikom Telekomu. Myslim, ze minimum co mozem ziadat ak sluzba nefunguje je navrat do povodneho stavu.  
  13. @Rado  S reklamacnym som sa uz dohodol, ze mi sluzbu vratia spat na 20/2. Cakam kedy sa tak stane.  A co sa tyka merani viem o nich. Prave to ma zaujima, preco je zrazu sluzba nedostupna. Do 31.1.2015 (Slovanet) 16/1 Mb/s ADSL stabilne min. 4 roky. Od 1.2.2015 VDSL (Telekom) 16/1,5 Mb/s s potrebou restartovat router 1-2x za den inak sa rychlost drzala.  V decembri 2014 technikom potvrdena dostupnost VDSL 20/2Mb/s, po reklamacii 15.2.2015,  vyjadrenie technika " viac ako 5-6Mb/s Vam nepojde".  Snad mi nechces tvrdit , ze presne v den mojho prechodu do Telekomu 1.2.2015 sa pripojilo tolko zakaznikov, ze to takto rapidne zvysilo utlm. To je silnejsie ako vsetky sprisahanecke teorie. Pozadoval som navrat na sluzbu VDSL 20/2 a ak by to neslo tak na ADSL 20/1 a teraz sa dozviem, ze ani jedno nie je mozne? Ak pripustim fikciu o ektremnom naraste zakaznikov za jeden den, pytam sa ako si moze dovolit Telekom poskytovat  dalsie pripojenia ak tym porusia zmluvne podmienky existujuceho zakaznika.
  14. @Rado  Vdaka za odpoved. Nieco konkretnejsie nevies poradit? Ako zistit naklady, ako dosiahnut aby to niekto posudil... Ked budem len cakat ci to niekoho napadne posudzovat predpokladam, ze to nebude ani o 20 rokov. Proste potreboval by som, konkretnu radu co spravit aby to zacal niekto riesit. Dakujem
  15. Ja by som na tvojom mieste zadal este raz reklamaciu pisomnu na office@telekom s popisom vsetkych nedostatkov. Ja som to takto spravil a z reklamacneho sa mi ozvali. Prajem vela nervov na Telekom, budu potrebne.