Posledné príspevky

Zobrazujem témy. Upraviť tento tok

Tento tok sa automaticky aktualizuje   

  1. Za poslednú hodinu
  2. Zdravím:-) Toto bude otázka pre Telekom sieťových expertov. Som podnikateľ v oblasti IT, a jednou z mojich služieb je návrh, realizácia a servis domácich sietí. Dnes som sa dostal k jednému zaujímavému prípadu u svojho zákazníka. Dostal som sa do dvojitého domu, kde jedna časť domu slúži ako domáca, a druhá ako hosťovská časť. Majiteľ má v dome zavedený Magio VDSL internet, a z VDSL routera má pripojené dva Magio boxy - jeden v domácej, druhý v hosťovskej časti. Požiadavka majiteľa bola dostať internetové pripojenie do hosťovskej časti, kde je len Magio box. Nakoľko časti dmou boli od seba dosť vzdialené + stavba je zložená zo stien z armovaného betónu, Wi-Fi extendery zlyhali kvôli vzdialenosti a powerline adaptéry zlyhali kvôli vyťaženosti elektrickej siete + rozvodnej skrini medzi časťami domu. Nakoľko hosťovská časť je takmer čerstvo zrekonštruovaná a steny v oboch častiach sú pomerne komplexné, ťahať ďalší kábel zo ZTE routera do hosťovskej časti čisto na internet je (nateraz) neprípustný variant. Jediným riešením z môjho pohľadu, ako dostať internet do hosťovskej časti, je použiť gigabitovú linku medzi ZTE routerom a Magio boxom v hosťovskej časti (Len pre info - linka medzi VDSL routerom a Magio boxom v hosťovskej časti má asi 80 metrov). Bloková schéma súčasného zapojenia siete je nasledovná: Nad červenou čiarou je domáca časť s VDSL routerom, a pod ňou je hosťovská časť s Magio boxom, kde internet nie je a kam ho chcem dostať. Čo som skúšal, aby som koncovo rozdvojil linku a zachoval IPTV a internet na jednej linke: Použil som Wi-Fi router TP-Link WR841N s dd-wrt a premostil som WAN a LAN siete - router sa tak deFacto správal ako AP a switch v jednom. Do WAN bola pripojená vstupná linka, do LAN1 bol zapojený Magio box, router mal LAN IP zo subnetu ZTE routera a vypnuté DHCP; Použil som variant 2, ale s izolovaným subnetom - WAN a LAN na TP-Linku boli izolované; Zapojil som medzi vstupnú linku a Magio box switch TP-Link SG105, z ktorého som káblami vyviedol Magio box a Wi-Fi AP TP-Link WA801ND s dd-wrt. Pri všetkých vyššie popísaných scenároch sa opakovala jedna situácia: internet fungoval bez problémov, no po zapnutí Magio box na akejkoľvek TV stanici prehral len ~30 sekúnd obrazu a zvuku, a potom sa zastavil. Štandardné prehrávanie TV sa vrátilo do normálu len po pripojení vstupnej linky späť do Magio boxu. Som IT freak s Cisco CCNA1 certom :-) Zo strednej a Cisca viem + som sa na weboch ako SuperUser, StackExchange dočítal, že IPTV v základe využíva IGMP ako multicast protokol, ale že niektorí provideri popri tom ešte využívajú aj VLAN siete na VDSL alebo optických routeroch. Skenoval som teda sieť Wiresharkom pri oboch zapnutých Magio boxoch - IGMP sa tam objavilo, ale VLAN ani paket. Keďže som sa pomocou webových fór ani svojich vedomostí nevedel vynájsť s konkrétnym riešením, neviem čo používa Telekom na VDSL routeroch, a nechcem nakupovať kilá hardvéru na slepé testovanie náhodných nápadov, moja otázka je nasledovná: Ak medzi Magio box v hosťovskej časti a vstupnú linku pripojím smart switch s podporou IGMP snooping a VLAN, bude mi fungovať po jednom kábli internet aj IPTV? Ak áno, akú konfiguráciu pre IGMP a VLAN musím nastaviť na predmetnom switchi? Abych to upresnil, ako by som si to predstavil so switchom: LAN1: Vstupná linka zo ZTE routera z domácej časti; LAN2: Magio box; LAN3: Wi-Fi AP TP-Link WA801ND. Vopred ďakujem všetkým za radu ;-)
  3. Dnes
  4. Zdravíčko bolo by fajn ak by sa tu našiel technik ktorý by buď napísal postup alebo dal link k presnému postupu nastavenia modemu k internetu/magioTV/pevna linka. Ďakujeme
  5. Dobrý deň, časť ulice je pokrytá optickým internetom, avšak zatiaľ sa rozšírenie do ďalších častí neplánuje. Pre presnú informáciu, či sa tak do budúcna stane, kontaktujte oddelenie pokrytia na coverage@telekom.sk
  6. @folky, mesto a ulicu máš v názve témy 😊
  7. ahojte ja mám voľné miesto v magente ak chcete
  8. Ešte skúste doplniť aj mesto, prípadne aj orientačné číslo.
  9. A ešte jedna vec, dostali ste len mail o potvrdení objednávky, ale mal by prísť ešte mail alebo sms o vybavení objednávky, skôr Vám služba nepôjde.
  10. Ďakujem
  11. Ako píše v tom príspevku folky, ID kód si treba vyžiadať. Nikde ho nenájdete len tak. Mágio box k službe nepotrebujete.
  12. Ďakujem za Vašu skorú odpoveď , no úplne mi nepomáha. Hľadala som podobný prípad ako je môj, a našla som to čo ste mi poslali aj vy. ale keďže mi neprišla faktúra k emailu nemám ani svoje čislo faktury a ani ID kod, číže ho ani nemožem zistit. Dostala som na email len cislo ku potvrdeniu objednavky co odo mna nikde pri hladani ID nevyzaduje. A tiez neviem ci potrebujem alebo nie ten magio tv box.
  13. Nabudúce stačí trochu pohľadať.
  14. https://forum.telekom.sk/topic/16693-id-kod-pre-pridanie-produktu/
  15. Dobrý deň, včera som si zakupila Magio Go, čo som myslela, že môžem pozerať na telefóne alebo tablete. Nie som si istá ako sa prihlásiť alebo prepojiť produkty, pretože odo mňa žiada ID kód ktorý nemám. Je potrebné zakupovať aj nejaký magio tv box? nežijem na slovensku, preto som chcela to mať len ako aplikáciu na pozeranie bez ďalších dodatočných produktov. Ďakujem za pomoc
  16. Skús si zavolať na poruchovú linku 0800 123 777, možno je chyba niekde u nich. Ak nie, tak minimálne poradia čo ďalej.
  17. Ak myslíš veľkosť sim karty, ktorá "pasuje" do Tvojho telefónu, tak si pozri manuál k svojmu telefónu. Určite to tam bude napísané niekde na prvých stranách manuálu.
  18. Dobrý deň, chcel by som sa informovať či je možné zaslať mi nové TV ID pretože z faktúry, kt. mi chodia na E-mail ani jedno TV ID nefunguje 🤷🏿‍♂️🤷🏿‍♂️🤷🏿‍♂️ Ako je to vlastne možné ... predtým som v pohode zapojil dve karty a teraz TV ID nie je správne je možné to rýchlo opraviť? Ďakujem
  19. @vagabundacavo však vyskúšaj riešiť s Telekomom tvoj problém takýmto spôsobom a vulgárne, a nič, ale nevyriešiš, takéto veci je najlepšie riešiť s kladnou hlavou, a hlavne trpezlivosť je to najdôležitejšie, hlavne nečakaj, že to vyriešiš do jedného dňa. To je všetko odo mňa, už sa nebudem k tomu vyjadrovať ak aj naďalej by si sa chcel správať tak ako sa správaš, riešiť to tu ďalej nemá význam, reálne tu nič nedoriešiš, pomoc zo strany @Ľuboš-a tu bola, ty si ju pravdepodobne neprijal, čiže už tu nie je tu na fóre čo ďalej riešiť.
  20. Akú veľkosť myslíš? Nerozumiem tvojej otázke a ani nikto iný asi nerozumie, musíš trochu špecifikovať tvoju otázku.
  21. Dobrý deň, rád by som sa spýtal či máte v pláne pokriť aj ulice na Popradskej ulici aj s optickym pripojenim? za odpoveď predom ďakujem
  22. aku velkost mam na svojej sim karte 0911885221?
  23. Asi tam bude nejaký problém, skús pozrieť informácie tu: https://www.telekom.sk/wiki/ostatne/deezer
  24. Zľavy v Magente sa uplatňujú stále len na paušály Happy, ak máš Áno, tak už získavaš dvojnásobok volaní a dát.
  25. Yesterday
  26. Aktivoval som si službu deezer cez sms na čislo deezer 12M na 12323 potom mi došla sms že mam odoslať na aktivaciu sms deezer 12m zap po odoslaní mi nedošla žiadná aktivačná sms skúšal som sa registrovať cez moje tel čislo no stále mi ukazuje taký červený krýžik že neznáma chyba voľbu opakujte neskôr skúšal som tu sms posielať aj viac krat za sebou no stalé nedochádza potvrdzujúca sms
  27. Dobrý večer, do dnes som vedel pozerať živé vysielania na 720p úplne vpohode bez akéhokoľvek problému. Videá na Youtube idú pokojne aj na 1080p a živé vysielania na Youtube mi dokážu ísť na 720p. Len problém je keď prejdem na Twitch.tv tam si už v kvalite 720p nič nepozriem.
  28. Ak je to ten istý box ako mám ja, tak na ovládači pod tlačidlom "7" je tlačidlo "TV/RÁDIO" a týmto si prepneš na rádio alebo späť na TV.
  1. Nahrať ďalšie aktivity